Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAĞLIK TURİZM SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ VE GİRİŞİMCİ OLARAK KADIN

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAĞLIK TURİZM SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ VE GİRİŞİMCİ OLARAK KADIN"— Sunum transkripti:

1 SAĞLIK TURİZM SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ VE GİRİŞİMCİ OLARAK KADIN
Begüm Balaban Life Scout All About Well Being Kurucu Ortak ve Kurumsal İletişim Direktörü

2 GÜNDEMİMİZ! GENEL BAKIŞ SAĞLIK TURİZMİ TEMEL SEBEPLERİ
DÜNYA’DA SAĞLIK TURİZMİ TÜRKİYE’DE SAĞLIK TURİZMİ ÖZEL SEKTÖRE BAKIŞ TIP TURİZMİ YÜKSELEN TREND SPA & WELLNESS ÖNERİLER

3 SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ SEGMENTİ
KADIN.. SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ SEGMENTİ Kadınlar, müşteri olarak dünya üzerinde bu sektörde önemli bir yere sahip. Bu sebeple; Well being - Wellness sektörünün her bir kademesinde kadın girişimci ve yöneticileri sıkça görmek mümkün. Kadınlar hem müşteri hem de girişimci olarak sektörün temel dinamiklerinden biridir. Özellikle Wellness alanında müşteri segmentinin en önemli kısmı genelde kadın olduğu için kadın girişimci veya temsilcilerin bu alanda ağırlık kazandığını görüyoruz.

4 SAĞLIK TURİZMİ TIP TURİZMİ İLERİ YAŞ TURİZMİ TERMAL ENGELLİ TURİZMİ
WELLNESS TURİZM ENGELLİ TURİZMİ Bildiğiniz üzere, sağlık turizmini hastanelerde sadece tedavi için gidilen bir turizm çeşidi olarak görmüyruz. Sağlıklı yaşam sunan her türlü turizm sağlık turizmi kabul etmek gerekmekle birlikte 4 ana başlıkta değerlendirilmektedir.

5 TEMEL SEBEPLER: 1. Ülkesinde yüksek teknolojili sağlık hizmetleri ve profesyonel insan kaynaklarının azlığı veya yokluğu 2. Tedavi veya alacağı sağlık hizmeti ile birlikte tatil yapma arzusu 3. Sağılık hizmetlerinin kendi ülkelerinde pahalı olması 4. Çok daha kaliteli sağlık hizmeti almak istenmesi Türkiye Avrupa ülkelerine göre %60 daha ucuz.

6 TEMEL SEBEPLER: 5. Ülkesinde iklim ve coğrafi olarak tatil için kısıtlı imkan olduğu durumlarda yapılan turizm hareketliliği 6. Kronik hastaların, yaşlıların ve engellilerin başka ortamlara gitme ve tedavi olma isteklerinin oluşması 7. Uyuşturucu ve farklı bağımlılıkları olan kişilerin farklı veya daha uygun ortamlarda olma istekleri 8. Kişinin hayata tutunma ve yaşam isteği

7 DÜNYA’DA SAĞLIK TURİZMİ
100 Milyar Dolar HİNDİSTAN ABD TAYLAND Sağlık Turizmi dünyada 100 milyar dolarlık limiti aşmaktadır. Dünyada sağlık turizminden en büyük payı alan üç ülke: ABD , Hindistan, Tayland Dünyada sağlık ve termal turizmdeki gelişmelere paralel olarak çok sayıda tesis açılmakta, mevcut tesislerde köklü değişikliklere gidilmekte ve bu düzenlemeler sadece hızla artan yaşlı nüfus için değil, aynı zamanda tedavi olmak ya da tıp teknolojisinin getirdiği yeniliklerden faydalanmak isteyen genel nüfusa da hitap etmektedir. Kaynak: Saturk En büyük payı alan ülkelerin başında ABD, Hindistan, Tayland geliyor. ABD’deki sağlık turizmi harcamalarının 5,5 milyar doları aştığı, Avrupa’da 3,5 milyar Euro’yu aştığı bilinmektedir. Dünya ekonomisinde başlı başına bir endüstri haline gelmiştir. Kaynak: SATURK

8 12O YIL ÇEK CUMHURİYETİ MACARİSTAN ROMANYA
120 yıldır sağlık turizmine hizmet veren Macaristan Çek Cumhuriyeti ve Romanya gibi ülkelerden Çek Cumhuriyeti’nin bu sektörden kazancının 1 milyar doları aştığı bilinmektedir. Bu durum insan sağlığına verilen önemin dünya çapında arttığını göstermektedir. Kaynak: Saturk

9 TÜRKİYE’DE SAĞLIK TURİZMİ
Türkiye iklimi, denizi, kumsalları, termal kaynakları, talassoterapi olanakları, ormanları, yaylaları yanı sıra THY gibi dünyada en çok noktaya uçuş yapan bir ulusal havayolu markası ile sunduğu ulaşım kolaylığı sayesinde medikal turizm ve alternatif sağlık turizm için en ideal bölgedir.

10 Neden Türkiye ? Yakın uçuş mesafesi Uygun tedavi maliyetleri
Kalifiye personel Kaliteli hizmet Modern tıbbi teknoloji Bekleme süresinin olmaması Sosyo-kültürel benzerlik Eşlik eden turistik faaliyet çeşitliliği

11 Tıp Turizmi’nde Öne Çıkan Branşlar
İç Hastalıkları Ortopedi Kadın Hastalıkları ve Doğum Göz Kalp Cerrahisi Estetik Cerrahi ve Diş Operasyonları Kaynak : Saturk

12 Tıp Turizmi: 42 adet JCI ile uluslararası standartlarda akredite olmuş sağlık kuruluşu ile dünyada 2. sırada «Yabancı Hasta Departmanları» «Sağlık Turizmi Departmanları» Yabancı sağlık sigorta firmaları ile anlaşmalar Türkiye’deki özel hastaneler, tedavi sağlamak adına akreditasyonun önemini fark etmiş ve bu konudaki çalışmaları da son 10 yılda hızlanmıştır. Son 10 yılda sağlık turizmi temalı kurulan derneklerin sayısı yirmiyi geçmiştir. Bir çok özel hastane dünya çapındaki medikal turizm fuarlarına katılmaya başlamış ve hastalara daha iyi hizmet verebilmek için «Yabancı Hasta Departmanları» veya «Sağlık Turizmi Departmanları» kurmuştur. Özel sağlık kuruluşları yabancı sağlık sigorta firmalarıyla anlaşmalar yaparak ve dışarıdan tedavi maksatlı hasta gelmesine olanak sağlamışlardır. JCI = Joint Comissions International (Uluslararası Birleşik Komisyonu)

13 Tıp Turizminde Türkiye’ye Hasta Hareketinin Olduğu Ülkelerin Sınıfları (1)
Akrabalık Bağları Nedeniyle İyi İlişkilerde Olduğumuz Türk Nüfusunun Yoğun Yaşadığı Hizmet Sıkıntısı Çeken Gelişmekte Olan Sağlık Hizmetlerinin Pahalı Olduğu Bulgaristan Yunanistan Almanya Hollanda Fransa Kaynak: Saturk (Sağlık Turizmi Koordinasyon Kurulu) Libya Irak Balkanlar Türki Cumhuriyetler İngiltere Amerika Almanya

14 Tıp Turizminde Türkiye’ye Hasta Hareketinin Olduğu Ülkelerin Sınıfları (2)
Uzun Bekleme Süresi Olan Ülkeler Sigorta Sistemlerinin Geri Ödeme Kapsamına Almadığı Özellikli Hizmetlerin Yoğun Talep Olduğu İngiltere Hollanda Kanada Kaynak: Saturk Fransa İngiltere İrlanda Almanya Orta Doğu Balkanlar

15 Yükselen Trend SPA&WELLNESS
Dünyada En İyi SPA Merkezleri Uzakdoğu Almanya Fransa İspanya Avusturya Slovenya Slovakya Uzakdoğu’da SPA otellerin yıllık cirosunun 3 milyar dolar civarında olduğu bilinmektedir. Avrupa’da 3 milyar dolara ulaşan Spa&Welness pazarında, son yıllarda hızlı talep artışı görülmektedir. Büyüyen bu pazara Hırvatistan, Bulgaristan, Romanya dahil olmaktadır.

16 Türkiye’de Spa & Wellness Termal Turizm
400’e yakın Spa & Wellness işletmesi Termal Turizm’de kaynak açısından; Dünyada 7. sıra Avrupa’da 1.sıra Ortalama geceleme 10 gün Avrupa’ya göre daha ucuz Yıllık ciro hedefi milyar dolar Romatizmal hastalıkların yoğun olduğu Kuzey Avrupa ve İskandinav ülkelerinde termal turizme olan talep daha fazladır. İskandinav ülkelerini takiben Alman ve Hollandalı sigorta şirketleri de SPA tatilleri için Türkiye’ye gelen hastaların masraflarını karşılama kararı almıştır

17 ÖNERİLER Misafirlerin beklentilerine odaklanılmalı
Yurtdışında irtibat ofisleri kurulmalı Akreditasyon standartları geliştirilmeli Sağlık Turizmi yapan kurum ve kuruluşların belgelendirilmesi Aracı kurumların hizmet yelpazeleri genişletilmeli Takibi sağlayan ortak bir yazılım portalı geliştirilmeli Kaynak: Saturk

18 ÖNERİLER Satış ve pazarlama stratejisi oluşturulmalı
Hedef pazarlar belirlenmeli Sigorta şirketleri ile uluslararası sigorta şirketleri arasında anlaşmalar sağlanmalı Sertifikalı personel istihdamı arttırılmalı Medikal turizm tanıtımlarına ilave olarak spa&wellness tanıtımlarına ağırlık verilmeli Uluslarararası fuarlara katılımlar artmalı Kaynak: Saturk

19 Teşekkürler


"SAĞLIK TURİZM SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ VE GİRİŞİMCİ OLARAK KADIN" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları