Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanKudret Hakan Bulut Değiştirilmiş 7 yıl önce
2
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulan Tata Grubun yönetim kurulu başkanlığını 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir.
3
Sanayici, girişimci, macera ve dirayet ruhuna sahip; öncü ve vizyoner
Sanayici, girişimci, macera ve dirayet ruhuna sahip; öncü ve vizyoner! İş başarısının arkasındaki en büyük güç ‘’millet sevgisi’’ ve ‘’ülke zenginleştirme’’ amacı.
4
Jamsetji Batı’da yasal olmadan çok önce; çalışanlarına daha kısa çalışma saati, iyi havalandırılmış işyerleri, fon ve armağanlar sundu.
5
Bugün, 100'den fazla ülkede yaklaşık 600
Bugün, 100'den fazla ülkede yaklaşık Tata çalışanı etik uygulamaları, güçlü değerleri, toplum için iş mükemmelliği felsefesiyle onun mirasına sahip çıkıyor.
6
Marka her yıl Jamsetji Tata’nın doğum gününü Twitter’da #JNTata etiketiyle kutlamakta.
7
Ratan N. Tata Twitter’ı aktif şekilde kullanmaktadır ve hatırı sayılır bir takipçi sayısına (6,27Mn) sahip. Ülke gündemiyle ve sektördeki önemli gelişmelerle ilgili tweetler atmakta.
8
Tata Grup'un faaliyetleri halihazırda yedi iş sektörünü kapsamakta: iletişim ve enformasyon teknolojisi, mühendislik, malzeme, hizmetler, enerji, tüketici ürünleri ve kimyasallar.
10
DEĞERLER VE AMAÇ Tata'nın temel amacı hizmet verdiği toplumun yaşam kalitesini iyileştirmektir.
11
YENILIK Düşünceler, süreçler, yaklaşımlar ve stratejiler Şirketlerinde inovasyon teşviki uygulanıyor, destekleniyor. Dünyanın çeşitli yerlerinde ‘’yenilik merkezleri’’ kuruluyor.
12
İŞ MÜKEMMELLİĞİ Tata, iş mükemmelliği ve iyileştirme hedeflerine ulaşmak için in-house ‘’Tata İş Mükemmelliği Grubu’’ kurulmuştur. Tata İş Mükemmelliği Sözleşmesi’ne göre dünyanın her yerinden Tata mükemmellik şampiyonları bir araya geliyor. Bu forumda, küresel uzmanlar zorluklar ve fırsatlar üzerinde konuşuluyor.
13
20 yıl öncesiyle şimdiki durumu kıyasladıklarında gelişimlerindeki en büyük nedenin iş mükemmelliğine verdikleri önem olduğunu söylüyorlar. Ortak vizyon ve grup içi felsefe iş mükemmelliğine katkıda bulunuyor. Şirkette mentorluk sistemi uygulanıyor.
14
YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLER
Malzeme teknolojisini bir rekabet avantajı olarak görüyorlar ve bu gibi alanlarda yenilikçi teknoloji peşinde koşuyor, koşan ekipler yetiştiriyorlar.
15
TATA GİRİŞİMLERİ Sosyal girişimciliği teşvik; öğrenci staj programları aracılığıyla uluslararası anlayışı teşvik eden, gençlerle işbirliği içerisinde yürütülen çalışmalar.
16
Hindistan'ın ilk ulusal rehberlik ve tanıma platformu
Bilinçlendirme ve gençler arasında sosyal girişimciliği teşvik etmek amaçlanmaktadır. Tata Yapı Hindistan Okulu Kompozisyon Yarışması Tata Sosyal Staj Hindistan'ın ilk ulusal rehberlik ve tanıma platformu
17
Britanyalı bir danışmanlık şirketi olan Brand Finance yakın geçmişte
Tata markasının değerini 11.4 milyar USD olarak hesaplamış ve dünyada en büyük 100 marka arasında 57'nci sıraya yerleştirmiştir.
18
Businessweek dergisi, Grubu ‘Dünya’nın En yenilikçi Şirketleri’ arasında altıncı sıraya yerleştirmiş ve ABD menşeli Reputation Enstitüsü de ‘Dünya’nın Altıncı En iyi Tanınan Firması ’ payesini vermiştir.
19
Genel Durum Tata Steel, Corus'u satın aldıktan sonra dünyada en büyük altıncı demir-çelik üreticisi olmuştur. Tata Motors dünyada en büyük beş ticari araç üreticisi arasındadır ve kısa bir zaman önce Jaguar ve Land Rover'ı satın almıştır. TCS, Hindistan dışında ABD, Büyük Britanya, Macaristan, Brezilya, Uruguay ve Çin'de dağıtım merkezlerine sahip olan önde gelen küresel bir yazılım şirketidir. Tata Tea, Britanya menşeli iştiraki olan Tetley sayesinde dünyadaki en büyük ikinci markalı çay üreten şirkettir. Tata Communications dünyanın en büyük toptan ses taşıyıcısıdır.
20
Sektör: Otomobil Hafif, Orta ve Ağır Vasıta
TATA MOTORS Sektör: Otomobil Hafif, Orta ve Ağır Vasıta
21
TARİHÇE Kuruluş: 1945 Kurucu: Ratan Naval Tata Genel Müdürlük: Mumbai, Hindistan Kaynak: Tata Grubu
22
Tata Motors Limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir.
HAKKINDA Tata Motors Limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda ilk üç sırada yer almaktadır. Şirket dünyanın dördüncü büyük kamyon ve ikinci büyük otobüs üreticisidir.
23
Tata XT Kamyonet (65-70bin TL)
Modeller Tata Vista (35-40bin TL) Tata Marina Tata Nano Binek Tata XT Kamyonet (65-70bin TL) Tata Xenon Ticari Tata Sierra / Gurkha Eski modeller Tata Estate Tata Indica Tata İndigo Tata Mint Tata E 220 Tata Sumo Tata Telcoline Tata T35 Tata Dicor
24
ÖNEMLİ OLAYLAR 1954 yılında ticari araç üretimi için Alman Daimler Benz ile ortaklık kurmuş ve bu ortaklık 1969 yılında son bulmuştur. 1991 yılında binek araç pazarına girmiş ve 1998 yılında ilk tam yerli hint binek otomobilini üretmiştir. 2004 yılında Güney Kore'de bulunan Daewoo şirketinin ağır vasıta bölümünü bünyesine katmıştır. 2008 yılında İngiltere'nin yüksek itibarlı markaları olan Land Rover ve Jaguar'ı 2,3 milyar dolara ABD'lı otomotiv şirketi Ford'dan satın almıştır.
25
“Faaliyet gösterdiğimiz yolda en iyi, teslim ettiğimiz ürünlerde en iyi, değerler ve ahlak sistemimizde en iyi" VİZYON
26
TATA MOTORS SWOT ANALİZİ
27
Güçlü yönler Tata motorları otomobil sektöründe köklü şirketlerinden biridir. Tata motorları geniş dağıtım ağına ve etkili bir hizmet ağına sahiptir. Kendi uzman mühendis kadrosuyla birlikte kaliteli işler üretir. Şirket pazarındaki uluslararası varlığını artırmak için Hispano, Jaguar Land Rover ve Macropolo gibi çeşitli markalar ile işbirliği yapmıştır. Güçlü mühendislik ve Ar-Ge departmanı vardır. Şirket güçlü ve çeşitlendirilmiş ürün portföyü oluşturmuştur.
28
Zayıf Yönler Şirket küresel düzeyde uluslararası varlığını azalttı, marka bilinirliği yüksek değil. Bazen dayanıklılık sorunları ve kalite endişeleriyle karşı karşıya kalmakta.
29
Fırsatlar Genişleyen otomobil pazarında faaliyetlerini artırabilir ve rakiplerinin bir adım önünde. Yeni teknoloji ekipleri mevcut. Çeşitli ülkelerde hizmet ağı genişletilebilir.
30
Rakip markalar da yenilik peşindedir.
Tehditler Benzin ve diğer yakıtların maliyetindeki artış otomobil endüstrisi için büyük bir tehdit olabilir. Diğer büyük otomobil şirketleri ile güçlü bir rekabet vardır ve çok sorunlarla karşı karşıyadır. Üygun fiyatla rekabetçi ürünler de aynı özellikleri sunan sorunlarla karşı karşıyadır. Rakip markalar da yenilik peşindedir.
31
Sonuç TATA Motors makine mühendisliği alanında güvenilir bir isimdir. Şirket son derece uygun fiyatla kaliteli araçlar sağlamaktadır. Kendi üretim tesisi vardır ve hala potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek için zaman zaman yenilikçi modeller sağlamaktadır. Pazarlama liderleri ile işbirliği yaparak ürün yelpazesini genişletme amacındadır. Müşteri taleplerine yanıt vermek için çalışmakta ve yenilik peşinde koşmaktadır. Sürekli yeni bir segment yaratır.
32
Tata Motors Pazarlama Stratejileri
33
Ürün, Marka ve Reklam Tata Grub’un marka imajından yararlanmıştır. Tata Motors, bazı reklamlarında Hint ünlü yıldızlarla çalışarak marka imajı yaratmada başarılı olmuştur. (Yenilikçi, uzman mühendislik) Yenilikler ve kalite kontrol Tata Motors pek çok yenilikçi özellik sunar.
34
Fiyatlandırma Stratejisi
Belirlenen fiyatlar rakip markalarla başabaş olmak durumundadır ancak Tata Motors olabilecek en uygun fiyatı oluşturmak adına uzman ekiplerle çalışmaktadır. Tata Motors periyodik olarak her ay indirimler düzenlemekte ve özel promosyon kampanyaları düzenlemektedir. İndirimler şirketin karından veya Hindistan'da büyük festival zamanlarında satıcının karından yapılır.
35
Aracın dağıtım sistemi; üretim tesisinden, bayiliğe ve son kullanıcıya kadar çok sistemli bir şekilde olmalıdır ve Tata Motors bu süreci sorunsuzca yönetmek, müşteri memnuniyetini sağlamak için özel çaba sarfetmektedir. Sadece Hindistan'da değil, aynı zamanda dünya çapında bayiliklerinde de aynı titizliği gösterir.
36
Bakım ve Destek Satış sonrası hizmeti de bir başka önemli pazarlama stratejisi. Kullanıcı; motor yağı, yağ filtresi ve bazı basit kontroller için çok fazla zaman harcamak istemiyor. Tata da bu hizmetleri en kısa sürede sunma sözü veriyor ve sözünü gerçekleştiriyor. Müşteri, gerektiğinde parça ve aksesuarlara kolayca erişebiliyor.
37
Nano için Tata Motorlarının Pazarlama Stratejileri
38
Tata Nano, Tata Motors tarafından üretilen bir şehir otomobilidir
Tata Nano, Tata Motors tarafından üretilen bir şehir otomobilidir. Hindistan'da yapılan ve satılan Nano, Hint rupisi (lansmanında yaklaşık 2000 ABD doları) fiyatı ile dünyanın en ucuz yeni arabası ünvanına sahiptir.
40
Tata Nano, dokuzuncu "New Delhi Auto Expo" fuarında 10 Ocak 2008 gününde Dünya kamuoyuna Ratan Tata tarafından tanıtıldı. Eylül 2008'den beri Hindistan piyasasında satıştadır.
41
Tata'nın Türkiye distribütörlüğünü İsotlar Grup yapmaktadır
Tata'nın Türkiye distribütörlüğünü İsotlar Grup yapmaktadır. Tata Nano Türkiye'ye 2009 yılında geleceği planlansa da gerçekleşmemiştir.
42
‘’Kampanya düşük maliyetli ve yenilikçi olacak; küçük, sevimli ve kısa
‘’Kampanya düşük maliyetli ve yenilikçi olacak; küçük, sevimli ve kısa.” Tıpkı araç tasarımı gibi Nano reklam da büyük olmayacaktır. TV kampanyası, baskı, radyo ve diğer medya, özellikle web kullanılsa da yenilikçi ve minimalist kullanıma dikkat edilmiştir. Gazetelerde Nano haberlere yer verilmiştir, Web Site çalışması hazırlanmıştır, online Nano oyunlar, Nano chatrooms geliştirilmiştir, Nano pop-up mesajlar kurgulanmıştır, Facebook viralleri oluşturulmuştur.
43
Kaynakça http://www.tata.com http://www.tata.com.tr
44
A y s e g u l A r s l a n TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.