Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BÜYÜMEK için Dış Ticaret
2
İşimizi kurduk Geliştirmek istiyoruz
İşimizi kurduk Geliştirmek istiyoruz.. Veya pazar daralması ile yüz yüzeyiz… Kurumsallaşamıyoruz…. Peki ya markalaşma? Ya İhracat? Düşük verimlilik, Kalite, Pazarlama, Teknik Bilgi ve Finansman Yetersizliğimiz var. Ne Yapmalı?
3
KOBİ’lerin Dış Ticaretteki Amaçları
Dünya pazarlarından pay alarak satış ve karlarını artırmak İç pazara olan bağımlılığı azaltmak Pazar dalgalanmalarını dengede tutmak Fazla üretim kapasitesini satmak Sürekli gelişmek Rekabet gücünü artırmak İstihdam yaratmak Dış ticaret açığının azalmasına yardımcı olmak
4
KOBİ’lerde Dış Ticaretin Yeri
İŞLETME YÖNETİMİ TEMEL AKTİVİTELER DESTEK AKTİVİTELER Satınalma Üretim Satış İş önetimi Kontrol İdari işler Yurtiçi Alım İthalat İç Satış İhracat
5
KOBİ’lerde dış ticaret yapılanması nasıldır?
Temelsiz bilgi ve duyumlarla Ortak vizyon oluşmadan Organizasyon ve plan yapılmadan Subjektif değerlendirmelerle Tek personele bağımlı Sorumluluk “in” yetki “out”
6
KOBİ’ler nasıl dış ticaret yaparlar?
Genellikle önlerini görmeden, gereksiz riskler üstlenerek Plansız ve donanımsız
7
KOBİ’lerin Dış Ticaret Sorunları
Yetişmiş eleman eksikliği Bilgi eksikliği Duyumlara inanma Araştırma yöntemi eksikliği Subjektif değerlendirmeler Bilgi kaynaklarını yanlış seçme
8
Kurumsal Altyapımız Ne Durumda?
Organizasyon Şeması Dış Ticaret Koordinasyonu Yazılı Görev ve Yetki Tanımları Teknik Ekipmanlar
9
Kurumsal Altyapı II İletişim Altyapısı Firma Tanıtım Araçları
Yazılı İK Yönetimi Yazılı Hedefler
10
İki Resim Arasındaki 7 Fark
Stratejik Hedef Kurumsal Altyapı Bilgi Planlama Verimlilik Kalite Pazarlama
11
Hangi Konularda Bilgi Sahibiyiz?
Ürün Teknik Bilgisi Dış Ticaret Bilgisi Yurtiçi Rekabet Koşulları Yurtdışı Rekabet Durumu Avantaj ve Dezavantajlarımız Ürün Fiyatının Analizi Uluslararası Pazar Araştırma Uluslararası Pazarlama
12
İşe Nereden Başlamalı? Kurumiçi Yapılanma: Amaç tanımlama
Mevcut durum analizi Hemen yapılabilecek iyileştirmeler Zamana yayılacak iyileştirmeler İyileştirme programı Dış ticaret ön planı
13
Temel Dış Ticaret Bilgileri
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler Nakliye Sigorta Teslim Şekilleri Ödeme Şekilleri Risklerden Korunma Yöntemleri Uluslararası Sözleşmeler Uluslararası Uyuşmazlıkların Giderilmesi Dış Ticaret Mevzuatı Dış Ticaret Destekleri
14
RİSKSİZ DIŞ TİCARET YAPILABİLİR Mİ?
15
Risk Nedir? Gerçekleşme ihtimali bulunan ve gerçekleştiği takdirde üstleneni zor durumda bırakan, önceden tahmin edilebilen veya edilemeyen durumlardır.
16
Dış Ticarette Riskler Politik Riskler Ticari Riskler
- Savaş, grev vb Alıcının/satıcının iflası - Döviz değişim sorunları Alıcının/satıcının vazgeçmesi - Döviz transferinin durması Malın imal/tedarik sorunu - Kurlarda aşırı değişim Nakliye zorlukları -Sigorta yapılmaması
17
Riskler Kontrol Edilebilir mi?
Alıcının araştırılması Sözleşme yapılması Eximbank uygulamaları Malın uygun biçimde sigortalanması Ülkeye uygun teslim şeklinin seçimi Garantili ödeme biçiminin tespiti Kur riskinin göz önünde bulundurulması Dış ticaret koordinasyonunun verimi
18
INCOTERMS -2010 Tüm Taşıma Türleri
19
INCOTERMS-2010 Tüm Taşıma Türleri
20
INCOTERMS-2010 Deniz ve İç Su Nakliyeleri
21
Uluslararası Sözleşme Nedir?
Dış ticaret işleminin, farklı ülkelere mensup tarafları arasında varılan mutabakatın tüm unsur ve detaylarını içeren resmi, yazılı anlaşmalardır.
22
Uyuşmazlıkların Giderilmesi
Dostane çözüm (Amicable settlement) Uzlaşma yoluyla çözüm (Conciliation) Tahkim ile çözüm (Arbitration)
23
GELİŞİM GEREKÇESİ Dış ticaret işlemlerinde,
Tarafların farklı ülkelerde olması, Farklı dil, Farklı hukuk ve geleneklere sahip olması nedeniyle karşılaşılan sorunlar, ödeme şekillerinin yıllar içinde gelişimini zorunlu hale getirmiştir.
24
Ödeme Şekli Nasıl Belirlenir?
Ülke politikaları Güven Yerleşik gelenekler Finansman gücü
25
ÖDEME BİÇİMLERİ Peşin Ödeme Mal Mukabili Ödeme Vesaik Mukabili Ödeme
Akreditif ile Ödeme Dönülebilir/Dönülemez Teyitli/Teyitsiz
26
PEŞİN ÖDEME Sözleşme Ödeme Mal Vesaik Ödeme
27
MAL MUKABİLİ ÖDEME Sözleşme Mal Vesaik Ödeme Ödeme
28
VESAİK MUKABİLİ ÖDEME Sözleşme Mal Vesaik Vesaik Ödeme Ödeme
29
AKREDİTİF İLE ÖDEME Sözleşme Mal Ödeme Ödeme Vesaik Vesaik L/C
L/C Onayı Ödeme Ödeme
30
BANK PAYMENT OBLIGATION
31
Ürününüzün Dünya Ticaretindeki Hacmini Biliyor musunuz?
32
Ürününüzü İthal ve İhraç Eden Ülkeleri Biliyor musunuz?
33
Ürününüzde Dünya Ticaretindeki Ülkemiz Payını Biliyor musunuz?
% 11
34
Pasta Orada, Siz Neredesiniz?
Herkes hedeflediği payını alırken yoksa siz sadece seyrediyor musunuz? Yoksa kalanlarla mı yetiniyorsunuz? AMA NEDEN?
35
Plan Yapma, Harekete Geçme Zamanı
36
Dış Ticaret Planı Ne Sağlar?
- inceleyen hedef belirleyen, - planlayan, -yol gösteren - bir çalışma süreci ve - yönetim rehberidir.
37
Uluslararası Pazar Araştırması
Amaç Ürün tanımı Bilgi kaynakları Verilerin toplanması ve analizi Hedef pazarların belirlenmesi Hedefe uygun ihracat ve/veya pazarlama yöntemlerinin seçimi
38
Yurtiçi ve Yurtdışı Rekabet Analizi
İnternet Kaynakları Duyumlar Basılı Kaynaklar Rakiplerin Ürünleri Ülke Araştırmaları Firma Kayıtları Rakiplerin İhracatları
39
PAZARI YERİNDE İNCELEME (Devlet destekleri ile)
40
Maliyet ve Kalite Verimlilik Artırılmalı Maliyetler İzlenmeli
Kalite Denetim Altına Alınmalı
41
KIRILMA NOKTALARINA DİKKAT !!!
42
Pazarlama Tanıtım Stratejisi Hedef Müşteri Kitlesi
Hedef Kitleye Ulaşma Pazarlama Yöntemleri
43
Desteklerden Yararlanma
Eğitim Danışmanlık İstihdam Pazar Araştırma Fuarlara Katılma Kalite Kontrol Markalaşma
44
Sonuç: Başarıya Ulaşmak
Ve başarıyı korumak
45
HİZMET İHRACINDA DURUM
46
ISIC Rev.4 code 6201 Section: J - Information and communication
Division: 62 - Computer programming, consultancy and related activities Group: 620 - Computer programming, consultancy and related activities Class: Computer programming activities Explanatory note This class includes the writing, modifying, testing and supporting of software.
47
This class includes: - designing the structure and content of, and/or writing the computer code necessary to create and implement: · systems software (including updates and patches) · software applications (including updates and patches) · databases · web pages customizing of software, i.e. modifying and configuring an existing application so that it is functional within the clients' information system environment This class excludes: - publishing packaged software, see 5820 - planning and designing computer systems that integrate computer hardware, software and communication technologies, even though providing software might be an integral part, see 6202
48
DIŞ TİCARET İSTATİSTİKLERİ VE ENDEKSLERİNİN KAPSAMI
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın işbirliğiyle üretilen mal ticareti istatistikleri, TÜİK tarafından hesaplanan dış ticaret birim değer ve miktar endeksleri ile Ekonomi Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen ve yayımlanan Dış Ticaret Beklenti Anketlerini kapsamaktadır.
49
DIŞ TİCARET İSTATİSTİKLERİ VE ENDEKSLERİNDE MEVCUT DURUM
Dış ticaret istatistiklerinin ana veri kaynağı Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın kayıtlarıdır. İstatistiklerinin derlenmesinde, AB ile uyumlu GTIP kodları kullanılır ve SITC, ISIC, BEC ve CPA sınıflamalarına göre de tasnif edilir. Birim değer ve miktardan oluşan dış ticaret endeksleri, dış ticaret istatistikleri kullanılarak ISIC Rev.3, ISIC Rev.4, SITC Rev.3 ve BEC sınıflamalarına göre hesaplanmaktadır.
50
DIŞ TİCARET İSTATİSTİKLERİ VE ENDEKSLERİNDE Yapılacak Yeni Çalışmalar
Genel Ticaret Sistemi’ne geçiş için ihtiyaç duyulan serbest bölge ve gümrük antreposu verileri analiz edilerek, istatistik üretmeye hazır hale getirilecektir. Yerleşik ve yerleşik olmayan birimler arasındaki tüm hizmetlerin ticaretini gösteren Uluslararası Hizmet Ticareti (UHT) istatistiklerinin üretilmesi konusunda çalışmalar yapılacaktır.
51
Ülkemizde hizmet ticareti istatistikleri
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından, IMF Ödemeler Dengesi ve Uluslararası Hizmet Ticareti İstatistikleri El Kitabı çerçevesinde derlenmekte, düzenli olarak yayımlanmakta ve uluslararası kuruluşlara raporlanmaktadır. Mevcut durumda; ülke ve alt sektör ayrıntısı, coğrafi dağılım ve ithalat verilerindeki eksiklikler nedeniyle hizmet ticareti istatistikleri kapsamında TÜİK ve TCMB birlikte çalışma yürütecektir.
52
Ödemeler Bilançosu Ödemeler bilançosu, bir ülkede yerleşik kişilerle diğer ülkelerde yerleşik kişiler arasında belli bir dönem içinde oluşan ekonomik işlemlerin sonuçlarını gösteren sistematik bir istatistik raporudur. CARİ İŞLEMLER HESABI nın ana kalemlerinden biri Mal ve Hizmetler’dir. Hizmet ihraç ve ithaline ilişkin gelir ve giderlerin kaydedildiği ana hesaptır. Ulaştırma, Turizm, Haberleşme, İnşaat, Sigorta, Mali hizmetler, Bilgisayar ve bilgi hizmetleri, Patent ve lisans komisyonları, Ticari ve ticaret bağlantılı diğer hizmetler , Finansal kiralama hizmetleri, Çeşitli teknik hizmetler, Kişisel, Kültürel ve Eğitsel hizmetler ile Resmi (Hükümet) hizmetleri oluşturur.
53
ÖDEMELER BİLANÇOSUNDA HİZMET DÖVİZ GELİRLERİ
Bankacılık sisteminden alınan bilgiler ile kayıt altına alınır. Hizmet ihracı bedeli olduğu belli olsa da olmasa da kaydedilir. Yurtdışından delen bedelin Döviz Tevdiat hesabına kaydedilmiş olması durumu değiştirmez.
54
HİZMET İHRACINDA KDV MUAFİYETİ
3065 sayılı Kanunun (11/1-a) maddesinde yurtdışındaki müşteriler için yapılan hizmetler vergiden istisna edilmiştir. Kanunun (12/2) maddesine göre bir işlemin hizmet ihracı olarak değerlendirilebilmesi için; - Hizmetlerin yurtdışındaki bir müşteri için yapılması, hizmetin yurtdışındaki bir müşteri için yapıldığını kanıtlayan fatura ve benzeri belgenin, hizmetin alıcısı olan yurtdışındaki müşteri adına düzenlenmesi gereklidir. Hizmetten yurtdışında faydalanılması, Hizmet bedelinin yurda getirilmesi gerekmektedir.
55
KDV MUAFİYETİ ŞARTI 26 no.lu KDV Genel Tebliği'ne göre "Yurtdışındaki müşteri için yapılan hizmete ait bedelin, Türkiye'ye döviz olarak getirilmesi zorunludur. İstisnadan yararlanacak olanın döviz alım bordrosu veya dövizin Türkiye'ye getirildiğini tevsik eden, kambiyo mevzuatına göre geçerli diğer bir belge ile bunu tevsik etmesi gerekmektedir." Uygulamada karşılaşılan sorunlar üzerine 113 Seri No.lu KDV Genel Tebliği ile, tarihinden itibaren hizmet ihracatı istisnasında döviz alım belgesinin istisnanın beyanında aranılmaması, sadece iade işlemlerinde aranılması uygun görülmüştür.
56
Tebliğin (B) bölümü “…yurt dışındaki müşteriler için ifa edilen hizmetler, hizmetin ifa edildiği dönemde, bedelin döviz olarak Türkiye’ye gelmesi beklenilmeden ihracat istisnası kapsamında beyan edilecektir. Ancak, bu şekilde beyan edilen işlemlerle ilgili yüklenilen ve indirim konusu yapılamayan vergilerin KDV Kanunu’nun 32. maddesi kapsamında iadesi hizmet bedeli döviz olarak Türkiye’ye gelmeden yerine getirilmeyecektir.”
57
Hizmet ihracatçılarının Nakit KDV İadesi Almak veya İade Haklarını Vergi Borçlarına Mahsup Edebilmeleri İçin Gereken Belgeler Dilekçe:İade talebi ihtiva eden her KDV beyannamesi için ayrı dilekçe verilir. İadenin ne suretle alınmak istendiği bu dilekçede belirtilir ve dilekçeye aşağıdaki belgeler eklenir. DAB:Hizmet karşılığı olarak gelen döviz bozdurulmuşsa, döviz alım belgesinin, bozdurulmamışsa dövizin getirildiğini gösteren bir başka belgenin dilekçeye eklenmesi gerekir. Bu belgeler ile faturanın irtibatı bir şekilde kurulabilmelidir Diğer: İhraca Konu Hizmet Faturalarının ve KDV Yüklenimlerine İlişkin Faturaların Fotokopileri veya Bunların Listeleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.