Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir."— Sunum transkripti:

1

2 Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir. Diğer pazarlama eylemleri ile birlikte uygulanır ve onların etkisi altındadır. Ürün, fiyat ve dağıtım arasında planlı ve programlı bir çalışma gerektirir ve sonuçta birlikte sinerjik etkiyi oluştururlar. İşletmelerin genellikle dış çevre ile olan iletişimini içerir. Genellikle fiyata dayalı olmayan bir rekabet aracıdır. Sadece tüketicilere yönelik değil, pazarlama kanalı üyelerine de yöneliktir.

3 TUTUNDURMANIN AMAÇLARI  BİLGİLENDİRMEK: Tutundurmanın ilk önceliğidir. İnsanların ürünün farkına varmalarını sağlamak  İKNA ETMEK: Ürünü kullanma konusunda alıcının inandırılması ve ikna edilmesi  HATIRLATMAK: Alıcıya malın varlığını, hazır olduğunu ve faydalarını hatırlatmak

4

5 https://youtu.be/sS_37mhK3Nc http://www.reklamazzi.com/iste-en- yaratici-reklamlar--131999.htm

6 KİŞİSEL SATIŞ Satış yapmak amacıyla bir veya daha çok potansiyel alıcıyla karşılıklı konuşmak, görüşmek ve sonuca ulaşmaktır. KİŞİSEL SATIŞIN AMAÇLARI  Müşteriyi ikna ederek satışı gerçekleştirmek  İşletmeye pazarın durumu, rakipler ve alıcılar hakkındaki bilgilerin doğru ve zamanında ulaşmasını sağlamak  Alıcılara hizmetlerin istenen düzeyde sunulmasını sağlamak  Müşteri tatminini sağlamak ve geliştirmek KİŞİSEL SATIŞIN ÖZELLİKLERİ  Kişisel iletişime dayalı olduğundan esnektir  Diğer tutundurma şekillerine göre daha etkilidir  Ülkenin istihdam sorununa katkı sağlar  Yetenekli satış gücü oluşturmak zordur  Personel devir hızı yüksektir

7 SATIŞ GELİŞTİRME(promosyon) Alıcıya malın varlığını, hazır olduğunu ve faydalarını hatırlatmak promosyon (satış geliştirme); “Ne yaparsam daha çok satarım?”, “İşletmemin veya markamın bilinirliğini nasıl artırabilirim?” gibi sorunlara cevap olmaya çalışan faaliyetler topluluğudur Satış gücüne yardım etmek, ürünün satışında aracı firmaların desteğinin sağlanması ve tüketicilere yönelik satışların artırılmasıdır SATIŞ GELİŞTİRMENİN AMAÇLARI  Farkındalık yaratmak  Marka bağlılığı yaratmak  Tekrar satın almayı sağlamak  Rakip markalara yönelimi kırmak  Müşteri değeri yaratmak  Mevsimlik dengesizlikleri kırmak  Stok düzeyini geliştirmek

8

9


"Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları