Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Araç sicil dosyalarının tutulması ve ruhsat bilgilerinin bilgisayara girişi (marka,model,şasi,motor,teknik özellikler)  Araç tamir-bakım istatistikleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Araç sicil dosyalarının tutulması ve ruhsat bilgilerinin bilgisayara girişi (marka,model,şasi,motor,teknik özellikler)  Araç tamir-bakım istatistikleri."— Sunum transkripti:

1

2  Araç sicil dosyalarının tutulması ve ruhsat bilgilerinin bilgisayara girişi (marka,model,şasi,motor,teknik özellikler)  Araç tamir-bakım istatistikleri hazırlama  Araç muayene takibi  Araç sigorta takibi ve maliyeti  Araç amortisman hesaplaması  Genel işletme giderleri ve yetki belge ücretleri  Uluslar arası güzergah maliyet hesabı  Akaryakıt maliyeti ve km sefer maliyeti  Tır karnesi işlemleri  Geçiş belge kaydı  RO_RO ve RO_LA rezervasyonları

3  Sürücü sicil bilgileri( nüfus kağıdı,ikameti,iletişim bilgileri)  Sürücü iş deneyimi eğitim durumu,referansları  Sürücü sağlık durumu düzenli muayene evrakları  Ehliyet uygunluğu  Pasaport ve vize işlem takibi  Sürücü sefer programı  Sürücü çalışma cetveli  Sürücü sefer talimatları  Sürücü harcırah tespiti ve güzergah avansı  Muhasebe bölümü ile iletişim

4  Motorun açık ve kapalı olduğu konumda kayıttadır.  Takograf kontrolü sağlar  Yoldaki aracın kaç km hız yaptığı görülür  Mola yerleri arasındaki mesafe ölçülür  Sefer başlama bitişi ölçülür  Sürücü denetimi sağlanır aracın konumu görülür

5  Sürat veya katedilen mesafe gibi bilgileri kaydetmek üzere başta otobüsler ve kamyonlar olmak üzere bazı taşıtlara monte edilen cihazdır.  Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliğinde düzenlenmiştir.  Madde 20: 30 Haziran 2014 tarihi itibariyle yeni tescil edilecek ağır vasıtalar "Dijital Takograf" kullanmak zorundadır.  dijital takografın hafızasındaki verilerin en geç 90 günde bir, sürücü kartlarının çipindeki verilerin ise en geç 28 günde bir indirilmesi şartı mevcuttur.  Dijital Takograf’tan indirilen bu verilerin bir yıl süre ile saklanması gerekmektedir.  karayolları trafik kanunu 31.madde «Kamyon, çekici ve otobüslerde takoğraf bulundurmamak, kullanmamak veya kullanılır şekilde bulundurmamak»  2017 Ceza Miktarı (Ceza Tutarı Ne kadar?)  427,00 TL  Ceza Puanı (Sürücüler için) 20 ceza puanı  Trafikten Men Eksikliği giderilinceye kadar

6 Eşyaların hacim ve ağırlıkları hesaplanmaktadır. Maliyet,güvenlik ve verimlilik amaçlanır Oluşabilecek hasar ve kayıplar engellenir

7 1. Eşya-Araç Organizasyonu ve Denetimi 2. Coğrafi Mesafe ve Taşıma Operasyonu 3. Filo Büyüklüğü 4. Güzergah Belirleme 5. Zaman Planlama

8 1. Sevk ve İdare 2. Güvenlik 3. Sefer 4. Operasyon düzeyi ve esneklik 5. Araçlar 6. Haberleşme 7. Hata önlenme

9

10 1. Sefer Güzergah Planlaması ve Kontrolü 2. Araç temini kontrolü sefer hazır hale getirme 3. Araç yüklemesi ve eşya güvenliği 4. Sefer belgeleri düzenleme ve güvenliği 5. Sefer için doğru sürücü atama ve sürücü yönetimi

11

12

13 Taşıma esnasında eşyanın risklere karşı korunması için çeşitli önlemler vardır. Bunlar ; 1. Taşıma eşyanın fiziksel ve kimyasal özelliğine göre yapılmalıd ır. 2. Eşya uygun şekilde yüklenmez ise eşya, zarara uğrayabilir. -1-

14 3.Ağır veya değerli eşyalar iyi şekilde muhafaza edilmelidir. 4.Taşınan eşyanın özelliğine göre özel güvenlik önlemleri alınmalıdır. Örneğin; değerli eşyaları dikkate alarak araç takip sistemi kurulması gibi. 5.Aracın görünen yerlerine taşınan eşyaya uygun uyarı levhaları asılmalıdır. Bu sayede çeşitli kazaların önüne geçilebilir. -2-

15 6.Eşyanın sağlam ve ağırlığın römork içerisinde dengeli bir şekilde yüklenmesine dikkat edilmelidir. 7.Taşınan eşya ve müşteri koruma altına alınmalıdır. -3-

16  Karayolu Trafik Yönetmeliği’nde araçların yüklenmesinde, yönetmelikte belirtilen esaslara aykırı olarak; 1.Yönetmelik tarafından belirlenen sınırın üzerinde yük alınması veya dingil ağırlıklarını aşacak şekilde yüklenme yapılması, 2.Karayolu yapısı ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek şekilde yükleme yapılması, -4-

17 3.Tehlikeli maddelerin gerekli izinler alınmadan taşınması, 4.Ağırlık ve boyut bakımından taşınması özel izne bağlı olan eşyanın yüklenmesi ve taşınması, 5.Kapasite dışı yük yüklenmesi ve bu aracın üzerine yolcu bindirilmesi, 6.Yükün karayolunda gürültü çıkaracak şekilde yüklenmesi, -5-

18 7.Yükün her çeşit yolda dengeyi bozacak şekilde yüklenmesi, 8.Aracın sürme güvenliğini bozacak, sürücünün görüşüne engel olacak, yansıtıcıları örtecek şekilde yüklenmesi yasaktır. -6-

19  Öne doğru 0.80 katı kuvvet  Arkaya doğru 0.50 katı kuvvet  Sağ-Sol doğru 0.50 katı kuvvet  Yukarı doğru 0.20 katı kuvvet

20  Yükün güzergah boyunca uyguladığı kuvvet dağılımı; 1.Öne doğru yük ağırlığının 0.8 kuvvet -7-

21 2.Arkaya doğru yük ağırlığının 0,5 kuvvet -8-

22 3.Sağa veya sola yük ağırlığının 0,5 katı kuvvet -9-

23 4.Yukarı doğru yük ağırlığının 0,2 katı kuvvet -10-

24

25

26  Araç tentelerinin güvenli bir şekilde açılması için uygulanacak prosedür; 1.Aracın açılacak taraftaki gümrük halatı çıkarılır. 2.Araçta bulunan merdivenden yararlanarak, her iki köşedeki branda kayışları en üst noktaya kadar sökülür. -11-

27 3.Sürücü kayışların ucundaki kancaları dengeli bir biçimde branda kapsüllerine geçirir. 4.Beş adet kanca ve kayışın bağlı olduğu ana kayış römorkun diğer tarafına atılır. -12-

28 5.Kayışların birleşme noktası sürücünün uzanabileceği şekle gelince ön ve arkadan başlayarak kayışları dengeli bir biçimde çeker. 6.Böylelikle içinse branda aracın üstüne çıkılmadan açılmış olur. 7.Kapatmak içinse açarken yapılan işlemlerin tam tersi yapılır. -13-

29  CMR CMR, uluslararası nakliyenin yürütülmesinin en önemli hukuki temelidir ve yükleme emniyetindeki sorumlulukları düzenlemektedir.  Madde 17.4. b. ve c. Kaybın ya da zararın aşadaki durumlardan birine veya birkaçına bağlı olan özel tehlikelerden oluştuğu takdirde taşıyıcının (…) sorumluluğu üzerinden kalkmaktadır. Malların eksik veya kusurlu ambalajlamanın sonucu olarak kayıp ya da zarara uğramaları durumunda, ambalajın eksik veya kusurlu olması. Gönderici veya alıcı adına gönderici, alıcı veya üçüncül şahıslar tarafından malın işlenmesi, yüklenmesi, yerleştirilmesi veya boşaltılması.

30

31

32  Uluslararası karayolu eşya taşımacılığında sürücü, araç, eşya ve gümrükle ilgili belgeleri eksiksiz bir şekilde bulundurması gerekir. Bu belgelerin takibi için lojistik işletmesi filo yönetimi bölümü, araç plakalarına göre evrak çantası oluşturmaktadır.  Sürücü, ithalat-ihracat taşımalarında, eşyaya veya kendine ait olan hiçbir belgeyi yanına almayı unutmamalıdır. Ve bu belgeler sefer süresince özenle korunmalıdır. -14-

33  Lojistik sektöründe işletmeleri birinci dereceden ilgilendiren iki belge; “yetki belgesi” ve “mesleki yeterlilik belgesi” dir. -15-

34 1.Taşıt Belgesi 2.Taşıt Kartı 3.Araç Ruhsatı 4.Takograf Cihazı Kayıtları 5.Yeşil Kart 6.Trafik Sigortası 7.Egzoz Emisyon Pulu 8.Yeşil Motor Belgesi 9.Uygunluk Belgesi 10.Özel İzin Belgesi 11.L Belgesi 12.Vergi Levhası -16-

35 1.Sürücü Belgesi 2.Pasaport 3.Polis Kağıdı 4.İşletme tarafından verilmiş vekaletname 5.Uluslararası Sürücü Belgesi 6.Psikoteknik Test Muayene Sonuçları 7.Mesleki Yeterlilik Belgesi -17-

36 1.TIR Karnesi 2.FIATA Belgesi 3.Gümrük Beyannamesi 4.Mal faturası 5.Mal Çeki Listesi 6.CMR Belgesi 7.Sağlık Sertifikası -18-

37 1.Eğitim muafiyeti bulunmayan tüm sürücüler, ilgili mesleki kurslara gitmek ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan sınavda başarılı olmaları gerekir. 2. Sürücülerin taşıdığı başlıca sorumluluk ve görevler üçe ayrılır; Sefer öncesi hazırlıklar. Sefer sırasındaki hazırlıklar. Sefer sonrası prosedürler. -19-

38 3.Sürücünün geçmiş iş deneyimi ve yabancı dil bilgisi sürücüye artı bir özellik kazandırır. 4.Taşımanın yapılacağı bölgeyi tanıyan sürücüler o hatta yönlendirilmelidir. -20-

39  Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne göre sürücülerin yolcu ve eşya taşımacılığına ait taşıtlarda çalışabilmesi için; bedeni ve psiko- teknik açıdan sağlıklı olduklarını gösteren bir sağlık raporunu yetkili sağlık kuruluşlarından her beş yılda bir almaları şarttır.  Psiko-Teknik Değerlendirmenin amacı ise, sürücülerin sahip oldukları güvenli araç kullanımlarını sağlayan zihinsel yetenek düzeylerini objektif yöntemlerle ölçmek ve değerlendirmektir. -21-

40  Lojistik sektörü açısından değerlendirildiğinde, bu yöntemler ile sürücülerin; 1.Dikkat Düzeyi 2.Muhakeme Yeteneği 3.Hız ve Mesafe Algılaması 4.Görüş Açısı 5.Tepki Kalitesi ve Hızı 6.Görsel Süreklilik 7.Koordinasyon -22-

41  Büyük ölçüde sürücünün sorumluluğu altındadır.  Sürüş Güvenliği 1.Sürücü, araç kullanmaya fiziksel ve zihinsel bakımdan hazır olmalıdır. 2.Sürücü, hayatını, mesleğini ve taşıdığı eşyayı riske atmamalıdır. 3.Sürüş esnasında emniyet kemeri takılı olmalıdır. 4.Sürüş v dinlenme zamanları konusunda belirlenen uluslararası yasal sürelere uyulmalıdır. -23-

42 5.Sürücünün sürüş öncesinde ve sırasında alkollü içeceklerden uzak durması gerekir. 6.Araç kullanırken kör noktaların olumsuz etkisine dikkat edilmelidir. 7.Başka bir araç sollanırken dikkat edilmelidir. 8.Viraj ve dönüşlere önem verilmelidir. 9.Öndeki araç takip edilirken her koşulda güvenlik mesafesi bırakılmalıdır. 10.Sürücüler akşam saatlerinde yolda ilerlerken, farlarını öndeki araçların rahatsız olmayacağı şekilde ayarlamalıdır. -24-

43 11.Araçlar sadece izin verilen yerlere park edilmelidir. 12.Sürücüler araç kullanırken aynı anda cep telefonunu eline alarak konuşmamalıdır. -25-

44 1.Araç hareket etmeden önce çevresi mutlaka kontrol edilmelidir. 2.Aracın park edilmesi gereken zamanlarda gereğinden fazla manevra yapılmamasına dikkat edilmelidir. 3.Araç kullanırken kulaklıkla müzik kesinlikle dinlenilmemelidir. 4.Araç hareket halindeyken telefonla konuşulmamalıdır. -26-

45 5.Aracın genel bakımı, araç sefere çıkmadan önce yaptırılmalıdır. 6.Araç hareket halindeyken herhangi bir şey yenmemeli. -27-

46  Tünele Gelmeden Önce Yapılması Gerekenler 1.Aracın yakıtı, yağı ve motorun sıcaklığı kontrol edilmelidir. 2.aracın frenleri ve farları kontrol edilmelidir. 3.Araçta yangın tüpü bulundurulmalı ve sürücü yangın tüpünü kullanabilmek için gerekli eğitimleri almalıdır. -28-

47  Tünele Girerken Yapılması Gerekenler 1.Aracın farları açılmalıdır. 2.Sürücü güneş gözlüğü takmışsa tünele girerken çıkarmalıdır. 3.Hız limitine ve trafik ışıklarına uyulmalıdır. 4.Sigara içilmemeli, cep telefonu kullanılmamalıdır. -29-

48  Tünele Girildiğinde Yapılması Gerekenler 1.Öndeki araçla arada yeterli mesafe bırakılmalıdır. 2.Yol tek aracın geçebileceği genişlikteyse sollama yapılmamalıdır. 3.Ters istikamet gidilmemeli, u dönüşü yapılmamalıdır. -30-

49  Sürücünün Aracı Yanıyorsa 1.Araç tünelin dışına çıkartılmalı eğer bu mümkün değilse araç yolun kenarına çekilmelidir. 2.Aracın motoru kapatılmalı ve araç terkedilmelidir. -31-

50  Tünelde Herhangi Bir Araç Yanıyorsa 1.Yanan araçla arada yeterli mesafe bırakılmalıdır. 2.Araç yolun kenarına park edilmeli ve ilkyardım araçlarına geçiş yolu bırakılmalıdır. 3.Tünelde bulunan acil durum telefonundan yardım çağrılmalıdır. 4.Araçta tehlikeli madde varsa bu görevlilere bildirilmelidir. -32-

51  Sürücü Çalışma ve Dinlenme Süreleri Sıkıcı ve uzun mesafeli yollarda; 1.Sabah 02.00 ve 06.00 saatleri arasında, 2.Öğle yemeğinden sonra 14.00 ve 16.00 saatleri arasında 3.Asla alınmaması gereken alkol veya uyuşturucu alındıktan sonra -33-

52 1.Sürücü Taahhütnamesi 2.Sürücü Sefer İş Talimat Formu 3.Günlük Çalışma Cetveli 4.Akaryakıt Takip Formu 5.Araç Arıza Bildirim Formu 6.Araç Güvenlik Kontrol Listesi Formu 7.Trafik Kazası Bildirim Formu -34-

53  BELGELER  SON HAFTA: PERFORMANS YÖNETİMİ


" Araç sicil dosyalarının tutulması ve ruhsat bilgilerinin bilgisayara girişi (marka,model,şasi,motor,teknik özellikler)  Araç tamir-bakım istatistikleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları