Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)"— Sunum transkripti:

1 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)

2 SUNUM AKIŞI

3 SUNUM AKIŞI… Araştırma kapsamında, Görüşülen kişinin unvanı, Görev yaptığı fakülte, Bu güne kadar bir bilimsel araştırma projesi yapılıp yapılmadığı, Kaç tane bilimsel araştırma projesi yapıldığı, En son hangi yıl bilimsel proje yaptığı, Bilimsel araştırma projeleri için bir teşvik veya destek alınıp alınmadığı, Yapılan bilimsel araştırma projelerinin kaç tanesi için bir kurum veya kuruluştan destek alındığı, Projenin desteğinin hangi kurumdan alındığı, Yapılan bilimsel araştırma projesi için destek alınmamasının nedeni, Katılımcının, 2016-2017 yılında yeni bir proje yapmayı düşünüp düşünmediği, Katılımcının hangi konuda proje yapmayı düşündüğü, Katılımcının, proje yapmayı düşünmeyişinin nedeni, Yapılması düşünülen bilimsel araştırma projesinin konusu, ARDEB dendiğinde ilk akla gelenler, TÜBİTAK-ARDEB proje destek programları hakkında ne kadar bilgi sahibi olunduğu, TÜBİTAK-ARDEB projeleri hazırlarken ne tür sorunlarla karşılaşıldığı, T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

4 SUNUM AKIŞI Trakya Üniversitesi mensuplarının ARDEB projelerinden daha fazla yararlanmalarını sağlamak için yapılması gerekenler, TÜBİTAK – ARDEB proje destekleri hakkında bilgi alınan yerler, TÜBİTAK – ARDEB proje destekleri hakkında bilgi alınmak istenen yerler, TÜBİTAK tarafından yapılan ARDEB projeleri ile ilgili Proje Teşvik İkramiyeleri hakkında bilgi sahibi olunup olunmadığı, TÜBİTAK tarafından yapılan ARDEB projeleri ile ilgili Proje Performans Ödülü hakkında bilgi sahibi olunup olunmadığı, konuları sorularak katılımcıların görüşleri alınmıştır. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

5 GÖRÜŞÜLEN KİŞİNİN UNVANI n% Profesör5911,5% Doçent6913,4% Yardımcı Doçent13325,9% Öğr. Gör.11622,6% Uzm. / Uzm. Dr.61,2% Arş. Gör. / Arş. Gör. Dr.8817,1% Okutman203,9% Lisansüstü Öğrenci163,1% Doktora2,4% Belirtmeyen51,0% Toplam514100,0% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

6 n% Meslek Yüksek Okulları10420,2% Tıp Fakültesi8115,8% Fen Fakültesi6312,3% Yüksek Okullar418,0% İktisadi ve İdari Bilimler F.326,2% Eğitim Fakültesi275,3% Edebiyat Fakültesi275,3% Mühendislik Fakültesi224,3% Mimarlık Fakültesi173,3% Eczacılık Fakültesi163,1% Sağlık Bilimleri Fakültesi112,1% İlahiyat Fakültesi71,4% Diş Hekimliği Fakültesi2,4% Güzel Sanatlar Fakültesi1,2% Diğer4,8% Belirtmeyen5911,5% Toplam514100,0% GÖRÜŞÜLEN KİŞİNİN GÖREV YAPTIĞI FAKÜLTE T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

7 BUGÜNE KADAR BİR BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ YAPILIP YAPILMADIĞI T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

8 BUGÜNE KADAR YAPILAN BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJE SAYISI T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

9 EN SON HANGİ YIL BİLİMSEL PROJE YAPILDIĞI n=307n=307 2014’ten itibaren yapılan bilimsel projelerde belirgin bir artış olmuştur. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

10 2016-2017 YILINDA YENİ BİR PROJE YAPMAYI DÜŞÜNÜP DÜŞÜNMEDİĞİ 2016-2017 yılında 302 kişi yeni bir proje yapmayı düşünmektedir. 212 kişi proje yapmayı düşünmemektedir. 2016-2017 yılında 302 kişi yeni bir proje yapmayı düşünmektedir. 212 kişi proje yapmayı düşünmemektedir. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

11 2016-2017 YILI İÇİNDE PROJE YAPMAYI DÜŞÜNMEME NEDENİ n=212 Cevap sayısı: 263 n=212 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

12 BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ İÇİN BİR TEŞVİK VEYA DESTEK ALINIP ALINMADIĞI 20152016 n%n% Evet41785,8%25282,1% Hayır6914,2%5517,9% Toplam486100,0%307100,0% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

13 PROJELER İÇİN DESTEK VEYA TEŞVİK ALINMAMA NEDENİ Projeler için destek almamanızın nedenleri nelerdir? n% Bürokratik işlemleri fazla olduğu için başvurmadım1323,6% Projeler için destek sağlandığını bilmiyorum814,5% İhtiyaç duymadım712,7% Destek verileceğine inanmadığım için başvurmadım712,7% Projem reddedilir önyargısı taşıdığım için başvurmadım610,9% Projenin başvuru aşamasında olması35,5% Proje eğitimi almadığım için cesaret edemedim35,5% Proje sorumlusu değilim23,6% Kabul edilmedi23,6% Diğer1018,2% Toplam55100,0% Cevap Sayısı= 61 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

14 DESTEK VEYA TEŞVİK ALINAN BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJE SAYISI n=252n=252 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

15 DESTEK VEYA TEŞVİK ALINAN KURUM YA DA KURULUŞLAR n Cevaplayan Oranı TÜBAP21284,1% TÜBİTAK-ARDEB4517,9% TÜBİTAK-BİDEB124,8% Başka bir üniversitenin araştırma fonu124,8% Kalkınma Ajansı93,6% AB Ulusal Ajans62,4% DPT (Devlet Planlama Teşkilatı)52,0% San Tez Ar-Ge Destek Programı1,4% Diğer93,6% Toplam Cevaplayan252100,0% Toplam Cevap311 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

16 PROJE DESTEĞİ ALINAN KURUM YA DA KURULUŞLAR 2016 yılında TÜBAP ve TÜBİTAK projelerinde artış olmuştur. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

17 DESTEK VEYA TEŞVİK ALINAN BİLİMSEL ARAŞTIRMA SAYISINA GÖRE DESTEK ALINAN KURUM/KURULUŞLAR 1 adet2 adet3 adet4 adet5 + n%n%n%n%n% TÜBAP7484,1%3888,4%2074,1%1292,3%6884,0% TÜBİTAK-ARDEB78,0%614,0%622,2%215,4%2429,6% TÜBİTAK-BİDEB44,5%24,7%13,7%00,0%56,2% Başka bir üniversitenin araştırma fonu44,5%49,3%27,4%00,0%22,5% Kalkınma Ajansı00,0%37,0%13,7%17,7%44,9% DPT00,0%0 0 17,7%56,2% AB Ulusal Ajans00,0%12,3%13,7%17,7%22,5% San Tez Ar-Ge Destek Programı11,1%00,0%0 0 0 Diğer00,0%24,7%13,7%00,0%67,4% Toplam88102,3%43130,2%27118,5%13130,8%81143,2% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

18 BİLİMSEL PROJE YAPILMASI DÜŞÜNÜLEN ALANLAR n=302n=302 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

19 ARDEB DENDİĞİNDE İLK AKLA GELENLER n=514n=514 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

20 ARDEB Projesi Yapanlar İçin ARDEB'in Çağrıştırdıkları “PRESTİJ” ifadesinin ön plana çıktığı görülmektedir. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

21 TÜBİTAK-ARDEB PROJE DESTEK PROGRAMLARI HAKKINDA NE KADAR BİLGİ SAHİBİ OLUNDUĞU n=514n=514 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

22 20152016 Ortalama Profesör3,63,75 Doçent3,53,43 Yardımcı Doçent3,43,21 Öğr. Gör.3,02,95 Uzm./Uzm Dr.3,73,67 Arş Gör./Arş. Gör. Dr.3,02,65 Okutman2,12,50 Lisansüstü Öğrenci2,82,50 Doktora-3,00 Belirtmeyen-4,40 Genel Ortalama3,33,11 Unvana Göre TÜBİTAK-ARDEB Proje Destek Programları Hakkında Ne Kadar Bilgi Sahibi Olunduğu Araştırma Görevlileri ve Lisansüstü Öğrencilerin ARDEB destek programı hakkında bilgi sahibi olmadıkları görülmektedir. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

23 TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİ HAZIRLANIRKEN YAŞANAN SORUNLAR n=45 Cevap Sayısı=53 n=45 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

24 n% Proje yazım teknikleri hakkında eğitim verilmesi26952,30 Mentörlük desteği verilmesi21642,00 Proje duyurularının zamanında iletilmesi19137,20 Birimlere ayrıntılı eğitim ve akademisyenlere 7514,60 multidisipliner araştırma projesi eğitimi verilebilir. Projelerin TÜBİTAK ve diğer araştırma birimleri tarafından 193,70 adil bir şekilde kabul edileceğine ikna edilmesi gerekir. Bölüm başkanları ve deneyimli öğretim üyeleri tarafından 193,70 teşvik ve yönlendirmelerin yapılması. Proje teşvik ikramiyesi verilmeli152,90 Akademisyenlere mail yoluyla bireysel duyuru yapılmalı142,70 Öğrencilerin araştırmaya yönlendirilmesi ve motive edilmesi91,80 Daha az bürokrasi91,80 İlçelerde çalışan akademisyenlere özel programlar hazırlanmalı.81,60 Eğitim kalitesi artırılmalı71,40 Yapılanları yeterli buluyorum.61,20 Zorlama olmamalı30,60 Daha fazla bilgilendirme ve duyuruların yapılması10,20 Diğer40,80 Fikrim yok132,50 Cevap Sayısı878170,80% Cevaplayan Toplam514100,00% TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİNDEN DAHA FAZLA YARARLANILMASI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Proje yazım teknikleri Mentörlük desteği Proje duyurularının zamanında iletilmesi Proje eğitimi Proje yazım teknikleri Mentörlük desteği Proje duyurularının zamanında iletilmesi Proje eğitimi T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

25 TÜBİTAK-ARDEB PROJE DESTEKLERİ HAKKINDA BİLGİ ALINAN YERLER n=514 Cevap Sayısı=775 n=514 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

26 TÜBİTAK-ARDEB PROJE DESTEKLERİ HAKKINDA BİLGİ ALINMAK İSTENEN YERLER n=514 Cevap Sayısı=842 n=514 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

27 TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİ İLE İLGİLİ PROJE TEŞVİK İKRAMİYELERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA DURUMU n=514n=514 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

28 TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİ İLE İLGİLİ PROJE PERFORMANS ÖDÜLÜ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA DURUMU n=514n=514 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

29 YAŞ UNVANA GÖRE BULGULAR

30 EvetHayır n%n% Profesör5593,2%46,8% Doçent6492,8%57,2% Yardımcı Doçent9269,2%4130,8% Öğr. Gör.4538,8%7161,2% Uzm./Uzm Dr.350,0%3 Arş Gör./Arş. Gör. Dr.3539,8%5360,2% Okutman00,0%20100,0% Lisansüstü Öğrenci850,0%8 Doktora00,0%2100,0% Belirtmeyen5100,0%00,0% Toplam30759,7%20740,3% UNVANA GÖRE BİLİMSEL PROJE YAPMA DURUMU Profesör, doçentler ve yardımcı doçentler arasından da bilimsel proje yapmadığını belirtenler olmuştur. Bu durumun bazı akademisyenlerin Sosyal Bilimler alanında projeler yapsalar dahi söz konusu çalışmaları, bilimsel proje kapsamında değerlendirilmemesinden kaynaklanabileceği unutulmamalıdır. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

31 BİLİMSEL PROJE SAYISINA GÖRE UNVANLAR 123456+ n%n%n%n%n%n% Profesör11,2%23,7%12,7%422,2%318,8%4445,4% Doçent78,2%916,7%1437,8%15,6%425,0%2929,9% Yardımcı Doçent2023,5%2342,6%1232,4%1055,6%850,0%1919,6% Öğr. Gör.3136,5%814,8%410,8%211,1%00,0%0 Uzm./Uzm Dr.00,0%11,9%12,7%00,0%0 11,0% Arş Gör./Arş. Gör. Dr.1821,2%1018,5%410,8%15,6%16,3%11,0% Lisansüstü Öğrenci78,2%11,9%00,0%0 0 0 Belirtmeyen11,2%00,0%12,7%00,0%0 33,1% Toplam85100,0%54100,0%37100,0%18100,0%16100,0%97100,0% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

32 UNVANA GÖRE DESTEK VEYA TEŞVİK ALMA SAYISI 1 adet2 adet3 adet4 adet5+Toplam n%n%n%n%n%n% Profesör33,4%511,6%27,4%430,8%3745,7%5120,2% Doçent1011,4%1023,3%1348,1%17,7%2024,7%5421,4% Yardımcı Doçent2831,8%1739,5%829,6%646,2%1923,5%7831,0% Öğr. Gör.2225,0%49,3%13,7%215,4%00,0%2911,5% Uzm./Uzm Dr.00,0%0 0 0 11,2%1,4% Arş Gör./Arş. Gör. Dr. 1719,3%716,3%27,4%00,0%22,5%2811,1% Lisansüstü Öğrenci66,8%00,0%0 0 0 62,4% Belirtmeyen22,3%00,0%13,7%00,0%22,5%52,0% Toplam88100,0%43100,0%27100,0%13100,0%81100,0%252100,0% Teşvik veya desteği en fazla Yardımcı Doçentler almıştır. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

33 UNVANA GÖRE YENİ BİR PROJE YAPMAYI DÜŞÜNENLER Evet, düşünüyorumHayır, düşünmüyorum n%n% Profesör4474,6%1525,4% Doçent5376,8%1623,2% Yardımcı Doçent9269,2%4130,8% Öğr. Gör.5446,6%6253,4% Uzm./Uzm Dr.466,7%233,3% Arş Gör./Arş. Gör. Dr.4146,6%4753,4% Okutman525,0%1575,0% Lisansüstü Öğrenci425,0%1275,0% Doktora150,0%1 Belirtmeyen480,0%120,0% Toplam30258,8%21241,2% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

34 UNVANA GÖRE PROJE YAPMAK İSTEMEME NEDENLERİ-1 Prof. Doç. Yrd. Doç. Öğr. Gör. Uzm./Uzm Dr. Arş Gör. Okutman Lisansüstü Öğr. Doktora Belirtmeyen Ekonomik sebeplerden ötürü0,0%12,5%4,9%9,7%0,0%10,6%40,0%25,0%0,0% Çok yoğun olduğum için vaktim sınırlı olduğu için 60,0%50,0%51,2%69,4%50,0%55,3%46,7%58,3%0,0% 100,0 % Çalıştığım birimin ekipman, altyapı olanakları yeterli olmadığı için 26,7%12,5%9,8%21,0%0,0%10,6%33,3% 0,0% Disiplinler arası ekip oluşturma zorluğu yaşadığım için 13,3%18,8%22,0%12,9%50,0%12,8%26,7%0,0% 100,0 % 0,0% Proje yapmak ve yürütmek için gerekli akademik ünvana henüz sahip değilim 0,0% 2,4%1,6%50,0%10,6%0,0% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

35 Prof. Doç. Yrd. Doç. Öğr. Gör. Uzm./Uzm Dr. Arş Gör. Okutman Lisansüstü Öğr. Doktora Belirtmeyen Bilgi eksikliği/bilgi alabileceğim akademisyenlere ve kişilere ulaşamıyorum 0,0% 2,4%4,8%0,0%8,5%6,7%0,0% Öğretim görevlisi olduğumuz için proje yapamıyoruz 0,0% 3,2%0,0% Çalıştığım bölüme uygun değil6,7%6,3%7,3%1,6%0,0% Bürokratik işlemler çok fazla0,0%6,3%2,4%0,0%50,0%0,0% 8,3%0,0% Doktora eğitimim ağırlıklı olarak zamanımı aldığı için 0,0% 3,2%0,0%4,3%0,0% Diğer6,7%6,3%7,3%3,2%0,0%8,5%6,7%0,0% Cevaplayan Oranı113,3%112,5%109,8%130,6%200,0%121,3%160,0%125,0%100,0% UNVANA GÖRE PROJE YAPMAK İSTEMEME NEDENLERİ-2 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

36 Prof.Doç.Yrd. Doç.Öğr. Gör. Arş Gör./ Arş. Gör. Dr. n%n%n%n%n% Nükleer Tıp36,8%11,9%00,0%0 12,4% Tıp1636,4%917,0%99,8%23,7%49,8% Biyoloji511,4%917,0%44,3%11,9%37,3% Kanser Araştırmaları36,8%00,0%0 11,9%12,4% Mühendislik12,3%23,8%66,5%23,7%49,8% Eczacılık12,3%23,8%44,3%00,0%12,4% Kimya36,8%59,4%22,2%23,7%24,9% Mimarlık00,0%11,9%33,3%23,7%24,9% Fizik24,5%35,7%55,4%35,6%00,0% Sosyal Bilimler511,4%1324,5%3437,0%2444,4%1536,6% Sağlık12,3%23,8%77,6%59,3%49,8% Matematik00,0%0 0 0 24,9% Diğer12,3%00,0%22,2%814,8%00,0% Belirtmeyen36,8%611,3%1617,4%47,4%24,9% Toplam44100,0%53100,0%92100,0%54100,0%41100,0% UNVANA GÖRE HANGİ ALANDA PROJE YAPILMAK İSTENDİĞİ T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

37 ALANA GÖRE PROJE YAPMA DÜŞÜNCESİ n=302n=302 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

38 TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİ İLE İLGİLİ PROJE TEŞVİK İKRAMİYELERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA DURUMU EvetHayır n%n% Profesör3661,0%2339,0% Doçent3855,1%3144,9% Yardımcı Doçent5138,3%8261,7% Öğr. Gör.4740,5%6959,5% Uzm./Uzm Dr.350,0%3 Arş Gör./Arş. Gör. Dr.2022,7%6877,3% Okutman210,0%1890,0% Lisansüstü Öğrenci318,8%1381,3% Doktora150,0%1 Belirtmeyen5100,0%00,0% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

39 TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİ İLE İLGİLİ PROJE PERFORMANS ÖDÜLÜ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA DURUMU EvetHayır n%n% Profesör3116,3%288,6% Doçent3317,4%3611,1% Yardımcı Doçent4925,8%8425,9% Öğr. Gör.4624,2%7021,6% Uzm./Uzm Dr.31,6%3,9% Arş Gör./Arş. Gör. Dr.1910,0%6921,3% Okutman21,1%185,6% Lisansüstü Öğrenci21,1%144,3% Doktora1,5%1,3% Belirtmeyen42,1%1,3% T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

40 YAŞ FAKÜLTELERE GÖRE BULGULAR

41 EvetHayır n%n% Tıp Fakültesi6884,0%1316,0% Fen Fakültesi5181,0%1219,0% Meslek Yüksek Okulları4139,4%6360,6% Yüksek Okullar1434,1%2765,9% İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi1753,1%1546,9% Eğitim Fakültesi1037,0%1763,0% Edebiyat Fakültesi1244,4%1555,6% Mühendislik Fakültesi2195,5%14,5% Mimarlık Fakültesi1270,6%529,4% Eczacılık Fakültesi1593,8%16,3% Sağlık Bilimleri Fakültesi436,4%763,6% İlahiyat Fakültesi342,9%457,1% Diş Hekimliği Fakültesi2100,0%00,0% Güzel Sanatlar Fakültesi00,0%1100,0% Diğer250,0%2 Belirtmeyen3559,3%2440,7% Toplam30759,7%20740,3% FAKÜLTELERE GÖRE BİLİMSEL PROJE YAPMA DURUMU T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

42 123456+ Tıp Fakültesi1420,6%57,4%45,9%34,4%45,9%3855,9% Fen Fakültesi713,7%815,7%47,8%23,9%611,8%2447,1% MYO1843,9%1126,8%614,6%37,3%00,0%37,3% Yüksekokullar857,1%321,4%00,0%0 214,3%17,1% İktisadi İdari Bilim423,5%529,4%317,6%211,8%00,0%317,6% Eğitim Fakültesi440,0%330,0%3 00,0%0 0 Edebiyat Fakültesi00,0%541,7%433,3%18,3%00,0%216,7% Mühendislik F.733,3%314,3%29,5%2 314,3%419,0% Mimarlık F.433,3%325,0%216,7%18,3%1 1 Eczacılık F.320,0%213,3%00,0%16,7%00,0%960,0% Sağlık Bilimleri F.125,0%250,0%125,0%00,0%0 0 İlahiyat Fakültesi133,3%1 1 00,0%0 0 Diş Hekimliği F.00,0%150,0%00,0%0 0 150,0% Diğer00,0%0 150,0%00,0%0 150,0% Belirtmeyen1440,0%25,7%617,1%38,6%00,0%1028,6% Toplam8527,7%5417,6%3712,1%185,9%165,2%9731,6% FAKÜLTELERE GÖRE BİLİMSEL PROJE ÜRETME ORANLARI T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

43 EvetHayır n%n% Tıp Fakültesi5823,0%1018,2% Fen Fakültesi4618,3%59,1% Meslek Yüksekokulları259,9%1629,1% Mühendislik Fakültesi197,5%23,6% İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi166,3%11,8% Eczacılık Fakültesi114,4%47,3% Yüksek Okullar114,4%35,5% Mimarlık Fakültesi124,8%00,0% Edebiyat Fakültesi93,6%35,5% Eğitim Fakültesi104,0%00,0% Sağlık Bilimleri Fakültesi2,8%23,6% Diş Hekimliği Fakültesi00,0%23,6% İlahiyat Fakültesi2,8%11,8% Diğer2,8%00,0% Belirtmeyen2911,5%610,9% Toplam252100,0%55100,0% FAKÜLTELERE GÖRE BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ İÇİN BİR TEŞVİK VEYA DESTEK ALINIP ALINMADIĞI n=302 Meslek Yüksek Okulları oranı oldukça düşüktür. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

44 FAKÜLTELERE GÖRE DESTEK VEYA TEŞVİK ALINAN BİLİMSEL ARAŞTIRMA SAYISINA GÖRE DESTEK ALINAN KURUM/KURULUŞLAR TÜBİTAK-ARDEB TÜBİTAK- BİDEB SAN-TEZDPTTÜBAP Kalkınma Ajansı Başka bir ün. araş,. fonu AB Ulusal Ajans Diğer Eczacılık F.436,419,100,019,1981,819,11 1 00,0 Edebiyat F.111,11 00,0111,1888,9111,11 00,0111,1 Eğitim Fakültesi00,00 0 0 10100,000,0110,01 00,0 Fen Fakültesi1123,924,300,036,54291,312,200,00 24,3 İktisadi İdari Bil.00,00 0 0 1593,8212,500,016,3212,5 İlahiyat Fakültesi00,0150,000,00 2100,000,00 0 0 Mimarlık F.00,00 0 0 12100,0216,700,00 0 Mühendislik F.842,1210,500,00 1157,900,015,300,015,3 Sağlık Bilimleri F.150,000,00 0 150,01 00,00 0 Tıp Fakültesi1322,435,200,011,75187,900,011,700,023,4 Yüksek Okullar00,00 0 0 1090,900,00 0 19,1 MYO312,014,000,00 1872,014,0312,014,000,0 Diğer00,00 0 0 150,000,0150,000,00 Belirtmeyen413,813,41 00,02275,900,0310,313,400,0 Toplam4517,9124,81,462,421284,193,6124,852,093,6 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

45 EvetHayır n%n% Tıp Fakültesi5466,7%2733,3% Fen Fakültesi3860,3%2539,7% İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi1959,4%1340,6% Yüksek Okullar2151,2%2048,8% Eczacılık Fakültesi1487,5%212,5% Edebiyat Fakültesi1140,7%1659,3% Eğitim Fakültesi1866,7%933,3% Mühendislik Fakültesi1881,8%418,2% Mimarlık Fakültesi952,9%847,1% Sağlık Bilimleri Fakültesi1090,9%19,1% İlahiyat Fakültesi342,9%457,1% Meslek Yüksek Okulları5250,0%5250,0% Diş Hekimliği Fakültesi2100,0%00,0% Güzel Sanatlar Fakültesi1100,0%00,0% Diğer4100,0%00,0% Belirtmeyen2847,5%3152,5% Toplam30258,8%21241,2% FAKÜLTELERE GÖRE 2016-2017 YILINDA YENİ BİR PROJE YAPMAYI DÜŞÜNME DURUMU T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

46 Ortalama Diş Hekimliği Fakültesi3,00 Eczacılık Fakültesi3,75 Edebiyat Fakültesi3,04 Eğitim Fakültesi3,07 Fen Fakültesi3,29 Güzel Sanatlar Fakültesi2,00 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi3,09 İlahiyat Fakültesi3,14 Mimarlık Fakültesi2,65 Mühendislik Fakültesi3,73 Sağlık Bilimleri Fakültesi3,36 Tıp Fakültesi3,06 Yüksek Okullar2,76 Meslek Yüksek Okulları2,94 Diğer3,50 Belirtmeyen3,29 Genel Ortalama3,11 FAKÜLTELERE GÖRE TÜBİTAK-ARDEB DESTEK PROGRAMLARI HAKKINDA NE KADAR BİLGİ SAHİBİ OLUNDUĞU T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

47 EvetHayır Meslek Yüksek Okulları4240,4%6259,6% Tıp Fakültesi3239,5%4960,5% Fen Fakültesi3149,2%3250,8% Yüksek Okullar1229,3%2970,7% İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi825,0%2475,0% Edebiyat Fakültesi933,3%1866,7% Eğitim Fakültesi829,6%1970,4% Mühendislik Fakültesi1568,2%731,8% Mimarlık Fakültesi529,4%1270,6% Eczacılık Fakültesi1062,5%637,5% Sağlık Bilimleri Fakültesi545,5%654,5% İlahiyat Fakültesi342,9%457,1% Diş Hekimliği Fakültesi150,0%1 Güzel Sanatlar Fakültesi00,0%1100,0% Diğer250,0%2 Belirtmeyen2339,0%3661,0% Toplam20640,1%30859,9% FAKÜLTELERE GÖRE TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİ İLE İLGİLİ PROJE TEŞVİK İKRAMİYELERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA DURUMU T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

48 EvetHayır Meslek Yüksek Okulları4240,4%6259,6% Tıp Fakültesi2429,6%5770,4% Fen Fakültesi3149,2%3250,8% Yüksek Okullar1126,8%3073,2% İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi825,0%2475,0% Edebiyat Fakültesi518,5%2281,5% Eğitim Fakültesi622,2%2177,8% Mühendislik Fakültesi1672,7%627,3% Mimarlık Fakültesi423,5%1376,5% Eczacılık Fakültesi956,3%743,8% Sağlık Bilimleri Fakültesi545,5%654,5% İlahiyat Fakültesi342,9%457,1% Diş Hekimliği Fakültesi150,0%1 Güzel Sanatlar Fakültesi1100,0%00,0% Diğer250,0%2 Belirtmeyen2237,3%3762,7% Toplam19037,0%32463,0% FAKÜLTELERE GÖRE TÜBİTAK-ARDEB PROJELERİ İLE İLGİLİ PROJE PERFORMANS ÖDÜLÜ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA DURUMU T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

49 SONUÇ VE ÖNERİLER 49

50 SONUÇ VE ÖNERİLER Katılımcıların %40’ının bu güne kadar bir bilimsel araştırma projesi yapmadığı saptanmıştır. Ancak proje yapmayanların %40’ı 2016-2017 yılında proje yapmayı düşünmektedir. Bu anlamda yeni araştırmacıların proje yapmalarını teşvik etmek için proje yapmama nedenleri olarak belirttikleri; zaman sıkıntısı, ekipman ve altyapı desteği ve disiplinler arası ekip oluşturma zorluğu gibi sorunların aşılarak imkan sağlanması gerekmektedir. Araştırmacıların en sık dile getirdikleri yoğunluk ve iş yükü nedeniyle araştırmaya zaman ayıramadıkları görülmektedir. Bu bağlamda araştırmacıların zaman konusunda optimizasyon sağlanarak, proje yazma konusunda motivasyonun arttırılması faydalı görülmektedir. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

51 Bilimsel araştırma projesi yapan katılımcıların %82’si söz konusu projeleri için destek veya teşvik aldığını belirtmiştir. Araştırmacılar arasında bu desteğin en çok TÜBAP’tan alındığı belirtilmiştir. Araştırmacılar projeler için destek veya teşvik almama nedenleri olarak, bürokratik işlemlerin fazlalığı ve destek sağlandığını bilmediklerini söylemişlerdir. Bürokratik işlemlerin bir engel olacak kadar ön planda olması, planlanan araştırmaların önüne geçeceği gibi araştırma sürecini de zora sokabileceğini düşündürmektedir. Bu bağlamda destek ve teşvik programlarında bürokratik işlemlerin daha kısa sürede yapılmasının sağlanması, karmaşık işlemlerin önüne geçilmesi ve destek veya teşvik programları hakkında daha fazla bilgilendirmelerin yapılması araştırmacılara sağlanacak kolaylıklar olup, bilimsel araştırma sayısının artmasında etkili olacağı öngörülmektedir. SONUÇ VE ÖNERİLER T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

52 SONUÇ VE ÖNERİLER TÜBİTAK-ARDEB projelerinin TÜBAP destekli projelere oranla oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Katılımcıların %58,8’i 2016-2017 yılında yeni bir proje yapmayı düşündükleri dikkate alındığında, Trakya Üniversitesi akademisyen ve lisansüstü öğrencilerinin ARDEB projelerinden daha fazla yararlanmalarını sağlamak için;  Trakya Üniversitesi akademik personeli ve lisansüstü öğrencilerinin TÜBİTAK-ARDEB programları ve ayrıca bu programların araştırmacılara sağladığı ilave avantajlar hakkında ayrıntılı olarak bilgilendirilmesi,  Akademik personel ve lisansüstü öğrencilerin proje yazama konusunda motivasyonlarını olumsuz etkileyen, bürokratik işlemlerin fazlalığı ve zaman sıkıntısı gibi faktörlerin minimize edilerek motivasyonun arttırılması, T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

53  Özellikle genç akademisyenlere ve lisansüstü öğrencilere proje süreci yönetimi konusunda birim bazlı ayrıntılı eğitimler verilerek özgüven kazandırılması,  Hazırlanan projelere yönelik danışmanlık hizmeti sunularak konunun uzmanı bilim adamları tarafından bilimsel destek sağlanması ve projenin eksik yönlerinin tespit edilerek bunların giderilmesine yardımcı olunması, ayrıca araştırmacılara multidisipliner araştırma projesi eğitimi verilmesi, araştırmacılara tanınacak kolaylıklar olarak düşünülebilir. SONUÇ VE ÖNERİLER T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

54 SONUÇ VE ÖNERİLER Araştırmacıların TÜBİTAK-ARDEB projelerinde karşılaştıkları karmaşık bürokrasi, proje hazırlarken danışabilecekleri tecrübeli bir akademisyenin ya da çalışanın olmaması, proje yazım teknikleri konularında yaşadıkları sorunların önüne geçilerek daha sonraki yıllarda proje yapmayı düşünen araştırmacıları motive edeceği gibi yapılan bilimsel araştırma sayısında da artış sağlayacağı ön görülmektedir. Katılımcıların ARDEB projeleri ile ilgili Proje Teşvik İkramiyeleri ve Proje Performans Ödülü konularında birçoğunun haberi olmadığı saptanmıştır. Araştırmacılara bu konuda daha fazla bilgilendirmeler yapılarak motivasyonun arttırılması hedeflenebilir. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

55 SONUÇ VE ÖNERİLER Katılımcılar, TÜBİTAK-ARDEB proje destekleri hakkında en çok bilgi alınan yerin internet, üniversite duyuruları ve arkadaşları olduğunu belirtmiş; daha çok e-posta, T.Ü. TÜBİTAK –ARDEB internet sayfasında ve üniversitenin internet sayfasından duyuruları takip etmeyi tercih ettiklerini söylemiştir. Bu bağlamda bireysel bilgilendirme ve duyuruların daha etkili olacağı düşünülmektedir. TÜBAP proje destek programı kapsamı, TÜBİTAK-ARDEB programı kapsamı, üslup ve değerlendirme biçimi ile özdeş hale getirilmesi, projelerin ilk önce TÜBİTAK-ARDEB proje kapsamında değerlendirildikten sonra onay almadığı durumlarda TÜBAP destek programına başvurulmasını kolaylaştıracaktır. Bu durumda ARDEB desteği alabilecek projelerin sayısında artış olabileceği ön görülmektedir. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

56 SORU FORMU Trakya üniversitesi Öğretim Elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerinin TÜBİTAK-ARDEB projelerinin başvurularında yaşadıkları sorunlar ve üniversiteden beklentilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma çalışması yapılmaktadır. Bu anket çalışmasının amacı Trakya Üniversitesi'nde çalışan öğretim elemanları ve lisansüstü öğrencilerinin TÜBİTAK ARDEB destekli ulusal ve uluslararası projeler üretme kapasitelerinin geliştirilmesidir. Bu ankete katılımınız ve vereceğiniz yanıtlar son derece önemli olup, Trakya Üniversitesi ARDEB projeleri ile ilgili çalışmalara ışık tutacaktır. Katkılarınız için şimdiden teşekkürler. S1. Bugüne kadar bilimsel bir proje yaptınız mı? Evet1Devam Hayır2Soru 8 ile devam ediniz. S2. Bu güne kadar kaç kez bilimsel bir proje yaptınız? 1 kez1 2 Kez2 3 kez3 4 kez4 5 kez5 5+dan daha fazla 6 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

57 SORU FORMU S3. En son hangi yıl bilimsel proje yaptınız? Yıl :……………………………………………………… S4. Yaptığınız bilimsel projelerinizden herhangi biri için teşvik ya da destek aldınız mı? Evet1Devam ediniz Hayır2S.7'ya geçiniz S5. bilimsel projelerden kaç tanesi herhangi bir kurum ya da kuruluştan destek aldı? 1 adet1 2 adet2 3 adet3 4 adet4 Daha fazla5 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

58 SORU FORMU s.6-Projeniz için desteği nereden hangi kurumdan aldınız? TÜBİTAK - ARDEB (Araş.Destek Prog.Başk.) 'den aldım1 TÜBİTAK - BİDEB (Biliminsanı Destekleme Daire Başk)'den aldım2 San-Tez'den aldım3 DPT (Devlet Planlama Teşkilatı)'den aldım4 TÜBAP(Trakya Üni. Bilimsel Araş. Projeleri Birimi)' dan aldım5 Kalkınma Ajansı'ndan aldım6 Diğer…………………………. Anketör dikkat soru 8'e geçiniz s.7-Projeler için destek almamanızın nedenleri nelerdir? Projeler için destek sağlandığını bilmiyorum1 Bürokratik işlemleri fazla olduğu için başvurmadım2 Destek verileceğine inanmadığım için başvurmadım3 Projem reddedilir önyargısı taşıdığım için başvurmadım.4 Proje eğitimi almadığım için cesaret edemedim.5 Diğer……………………………………….. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

59 SORU FORMU s.8-2016-2017 yılı içinde yeni bir proje yapmayı düşünüyor musunuz? Evet1Soru 10'a geçiniz Hayır2Devam edinz s.9-Proje yapmak istemeyişinizin nedenleri nelerdir? Ekonomik sebeplerden ötürü1 Çok yoğun olduğum için-vaktim sınırlı olduğu için2 Çalıştığım birimin ekipman, altyapı olanakları yeterli olmadığı için3 Disiplinlerarası ekip oluşturma zorluğu yaşadığım için4 Diğer……………………… Anketör dikkat bu sorudan sonra 11'ile devam ediniz S10. Hangi konuda proje yapmayı düşünüyorsunuz? …………………………………………….. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

60 SORU FORMU S.11 ARDEB dendiğinde ilk aklınıza gelen nedir? (Birden çok seçenek işaretleyebilirsiniz ) Proje1 Maddi destek2 Bütçeme ek gelir3 Prestij4 Kuruma katkı5 Bilime katkı6 Bilim üretme heyecanı7 Diğer………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………… S.12 TÜBİTAK -ARDEB proje destek programları hakkında ne kadar bilgi sahibisiniz? Oldukça bilgi sahibiyim1 Bilgi sahibiyim2 Orta düzey bilgi sahibiyim3 Bilgi sahibi değilim4 Kesinlikle bilgi sahibi değilim5 T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

61 SORU FORMU Soru 13, soru 6'da ARDEB'den destek aldığı belirten herkese sorunuz S13 ARDEB projelerini hazırlarken ne tür sorunlar yaşadınız? (birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz) Proje yazım teknikleri konusunda sorun yaşadım1 Karmaşık bürokrasiden dolayı sorun yaşadım.2 Etrafımda danışabileceğim tecrübeli kimse olmadığı için sorun yaşadım.3 Diğer…………………………………………………. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

62 SORU FORMU s.14 Sizce Trakya Üniversitesi akademisyen ve lisansüstü öğrencilerinin ARDEB projelerinden daha fazla yararlanmalarını sağlamak için neler yapmalıdır? Proje yazım teknikleri hakkında eğitim verilmesi1 Proje duyurularının zamanında iletilmesi2 Mentorlük desteği verilmesi3 Daha fazla bilgilendirme ve duyuruların yapılması4 Diğer………………………………………. s.15TÜBİTAK ARDEB proje destekleri hakkında nereden bilgi alıyorsunuz? Gazete dergi1 İnternet sayfasından2 Arkadaşlarımdan3 Üniversiteden yapılan duyurular4 Akademisyenlerden5 Diğer………………………………………………….. T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

63 s.16 TÜBİTAK ARDEB proje destekleri hakkında nereden bilgi almak istersiniz? Üniversitenin internet sayfasından1 E-posta yolu ile2 Trakya Üniversitesi TÜBİTAK ARDEB web sayfasından3 Okul panosundaki duyurular ile4 Diğer……………………………………………………… … s.17 TÜBİTAK tarafından yapılan ARDEB projeleri ile ilgili Proje Teşvik İkramiyeleri hakkında bilginiz var mı? Evet1 Hayır2 s.18 TÜBİTAK tarafından yapılan ARDEB projeleri ile ilgili Proje Performans Ödülü hakkında bilginiz var mı? Evet1 Hayır2 SORU FORMU T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016

64 SORU FORMU S.19 Değerlendirmeyi Yapan Profesör1 Doçent2 Yardımcı Doçent3 Öğr. Gör.4 Uzm. /Uzm Dr.5 Arş Gör. /Arş. Gör. Dr.6 Okutman7 Lisansüstü öğrenci8 Doktora9 Adı Soyadı:……………………………………………………………………………. Çalıştığınız Birim: e-mail adresi:……………………………………………………………………………. Katkılarınız için çok teşekkürler T.Ü. TÜBİTAK-ARDEB Projeleri Araştırma Sunumu Ağustos 2016


"TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları