Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYildiz Akbulut Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Futbol Endüstrisi Serdar Samur, MBA,PhD.
2
Sunum Planı I.Futbol Endüstrisi II.Stratejik yönetim Uluslararası kulüplerin yapısı, Stratejik yönetim modeli, Vizyon, Misyon, Stratejiler, III. Teşkilat Teşkilatlanma ve yönetim, IV.Sonuç
3
Futbol Endüstrisi 1990 yıllarda teknolojinin etkisiyle, futbol geniş kitlelere ulaştı. Kulüplerin gelirleri arttı. Gelir artışı futbolun dışındaki kurum ve kuruluşların dikkatini çekti. Futbol pastası büyüdü. Bu büyüme futbolun gelirlerinin niteliğini, kulüplerin yapısını ve sahaların konseptini değiştirdi, geliştirdi.
4
Futbol Endüstrisi Sonuç olarak ; Bugün gelinen noktada, 1970/80‘li yılların klasik futbol anlayışı parasallaştı, ticarileşerek Show Business olmuş bir endüstri haline geldi.
5
TKY İş ve ekonomi sektöründe kurumların yapılanmalarında etkili bir yönetim anlayışı olarak uygulanmaktadır. Spor organizasyonlarının yerel, ulusal ve uluslararası gücü dikkate alındığında, spor kulüplerinin gerek hizmet alanı, gerekse ekonomik gücü ile kurumsal bir yönetim sistemini aktif hale getirmeleri önem kazanmıştır.
6
İşletme Fonksiyonu Ana Fonksiyon Yönetim, Pazarlama, Üretim/hizmet, Finans, Destek fonksiyonları İnsan kaynakları, Muhasebe, Ar-ge, Halk ile ilişkiler,
7
Yönetim Planlama, Örgütlenme, Yönlendirme, Kontrol,
8
Kurumsal yapı Teknolojik altyapı değişikliği Mükemmellik modeli Vizyon Yeni yaklaşımları dene Adapte etKendini güncelle İnsan kaynakları değişikliği Kıyasla Sistematik sorun çözme Kurumsal Süreç Öğrenen Organizasyonların İşleyiş Sistemi Öğrenen Organizasyon (I) Kurumsal yapı Mükemmellik modeli Sistematik sorun çözme
9
Tecrübelerden / geçmiş deneyimlerden sonuç çıkar Başarı ve başarısızlığının nedenlerini sapta Bilgi üretimiYönetim Kurum içi paylaşım Stratejilere uygula Gözden geçir Yeni strateji belirle Özümse Kalıcı öğrenme sağla (Yeni bilgileri test et,dene, sonuçlarını tartışmaya aç) Tutum ve stratejiyi test et, değerlendir,geliştir Tutum ve stratejiyi değiştir Öğrenen organizasyonların 5 temel yapı taşı 1) Paylaşılan vizyon 2) Kişisel yetkinlik 3) Zihni modellerin uygunluğu 4) Sistemli düşünme becerisi 5) Takım halinde öğrenme Öğrenen Organizasyon (II)
10
Stratejik Yönetim Modeli Stratejik Yönetim Modeli
11
Çağdaş Bir Kulüp Yapısının Temel Parametreleri Güçlü bir ekonomik yapı, Güçlü bir ekonomik yapı, Şirketleşmiş kulüp yapısı, Şirketleşmiş kulüp yapısı, Yönetimde, teknik kadroda, takım kadrosunda süreklilik, Yönetimde, teknik kadroda, takım kadrosunda süreklilik, Sabit gelir kaynakları, Sabit gelir kaynakları, Seyirci / taraftar faktörü, Seyirci / taraftar faktörü, Ürün satışları, Ürün satışları, Güçlü alt yapı (Tesis,eğitim ve organizasyon ) Güçlü alt yapı (Tesis,eğitim ve organizasyon )
12
Stratejik Yönetim Modeli Kalite Stratejisi İdari/Yatırım Stratejisi Pazarlama Stratejisi Mali İşler Stratejisi İletişim Stratejisi Marka Stratejisi Sportif Stratejisi Genel Stratejiler Vizyon ve Misyon İnsan Kaynakları Stratejisi
13
V izyon Sportif başarılarıyla gurur duyulan bir kulüp yaratmaktır.
14
Üyelerin sosyal birlik ve dayanışması ile faaliyet gösterilen tüm spor alanlarında bilimsel metodlarla elit sporcu gelişimi ve sürdürülebilir başarı sağlamaktır.Misyon
15
Süper lige çıkmak ve kalıcı olmak Marka değerini arttırmak Ekonomik yeterliliğe sahip olmak Genel Stratejiler Kurumsal kimliği güçlendirmek
16
Sportif Strateji KADRO Hedeflerimize Uygun Kadro Planlaması Teknik Ekip İstikrarı TRANSFER Kadro Yapısına Uygun ve Önceden Planlanmış Transferler YATIRIMLAR Hedeflere Uygun bir Altyapı Sistemi ve Tesis Yatırımları Sürdürülebilir Sportif Başarı
17
İletişim Stratejisi Kulüp Yönetimi Basın Yayın Resmi Kuruluşlar Teknik Ekip ve Sporcular Taraftarlar Tüm iletişim araçlarını Tüm iletişim araçlarını etkin kullanan, Bütünleştirici ve marka değerine katkı sağlayan Bütünleştirici ve marka değerine katkı sağlayan
18
İş Geliştirme/ P azarlama S tratejisi Mevcut Gelir Kalemlerini Geliştirmek Yeni Gelir Kalemleri Yaratmak Gelir Üretmek Pazarlama Faaliyetlerinde Markaya Vurgu Yapmak Kaliteyi Korumak Marka Değerine Katkı Tanıtım Organizasyonları ve Doğrudan Tanıtım Faaliyetleri Tanıtım Organizasyonları
19
Mali İşler Stratejisi Hedeflere Uygun Finansal Planlama Bütçe Mali Disiplin
20
İnsan Kaynakları Stratejisi
21
Kalite Stratejisi Ürün ve Hizmet Kalitesi Süreç Analizi Mükemmellik Modeli Ürün ve Hizmet Kalitesi Süreç Analizi MükemmellikModeli
22
İdari / Yatırım Stratejisi Sportif Stratejilere Uygun İhtiyaçlara Cevap Veren Planlama ve Analiz Finansal Katkı Sportif Yatırımlar Ticari Yatırımlar Önceden Planlanmış
23
Teşkilatlanma
24
Yönetim Kurulu Başkanı Finans İşleri Denetim İnsan Kaynakları Marka ve İletişim Sportif İlişkiler Başkan Vekili Proje Geliştirme Hukuk İşleri Mali İşler (GM)
25
Yönetim Kurulu Başkanı Başkan V/ Genel Müdür Futbol Direktörü İdari Direktör İletişim ve. İş Geliştirme Direktörü Teknik Direktör Transfer komitesi Teknik Sorumlusu Gençlik Geliştirme Teknik Direktörü Mali İşler Direktörü Mağaza Direktörü Kulüp Müdürü Diğer Branş Koordinatörü
26
Eğitim / Yarışma Modeli 20.. Hedef Şampiyonlar Ligi Futbol Akademisi 20.. 3 Profesyonel Takım Kolej Eğitimi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu 20.. Hedef-1000 Öğrenci Hedef-12 Yıldız Futbolcu 1 Futbol Okulu 2 Yarışmacı Takımlar
27
Kurumsallaşmanın yapı taşları
28
Kulüp Yönetim Prosedürleri S.Noİlgili BölümAdet 1Sportif9 2İdari8 3 Mali İşler ve Satınalma4 4Personel İşleri3 5Kalite Sistemi8 G.TOPLAM 32
29
Sportif Prosedürler S.No Prosedürün Adı 1Sporcu sağlık hizmetleri 2Prof.Tk.prim, ödemeler ve ceza 3 Sporcu ve personel giyim kuşam istihkak ve tahsis listeleri 4Müsabaka ve protokol hizmetleri 5 Göztepe futbol akademisi faaliyet esasları 6 Göztepe futbol akademisi prim esasları 7-9Basketbol+Voleybol+Tenis faaliyet esasları
30
İdari Prosedürler S.No Prosedürün Adı 1Güvenlik 2Yazışma kuralları ve evrak işlemleri 3 Hazır yemek hizmeti ve iaşe 4Tesis tanıtım ve işletme 5 Spor okul., saha ve halı saha.ücret tarifesi belirleme/uygulama 6 Yurt dışı seyahat işlemleri 7 Kamp tesisi-misafirhane işletme 8 İletişim
31
Mali İşler ve Satınalma Prosedürleri S.No Prosedürün Adı 1Masraf kalemleri ve yönetimi 2 İş geliştirme reklam ve pazarlama departmanı prim sistemi ve uygulama 3 Yıllık bütçe hazırlama esasları 4 Satınalma ve gider yönetimi
32
Personel Prosedürleri S.No Prosedürün Adı 1Personel işlemleri ve özlük hakları 2Görev tanım formu oluşturma 3 Personel ve sporcu ödüllendirme
33
Kalite Sistemi Prosedürleri S.No Prosedürün Adı 1Doküman ve kayıt yönetimi 2Kuruluş içi kalite sistem denetim 3 Düzeltici ve önleyici faaliyetler 4Uygun olmayan ürün ve hizmetlere uygulanacak işlemler 5 Eğitim ve insan kaynakları 6 Yönetimin gözden geçirme 7Kalite kayıtlarının yönetimi 8Tedarikçilerin seçimi ve değerlendirilmesi
34
Sonuç Futbol endüstrisi; hizmet sektörü içinde hacim ve ciro itibariyle en önemli sektörlerden biri haline gelmiştir. Ciro olarak futbolun boyutlarının büyümesi ve bu büyümenin kulüplerin finansal gücünün arttırılmasında sağlayacağı katkı, pazarlama dinamiklerinden en üst düzeyde yararlanmayı öne çıkarmaktadır.
35
Pazarlama Dinamiğindeki Kriter Takım Kalitesi Futbol pazarının büyüklüğü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.