Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2."— Sunum transkripti:

1 1

2 “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2

3  Belirli bir zamanda belirlenmiş bir satış düzeyine ulaşmak,  Verimliliği arttırmak,  Belirli bir dönemde pazardaki payı arttırmak,  Ticari riski azaltmak,  İşgören verimliliğini arttırmaktır. 3

4  Geçmiş dönem verilerini dikkate alan ancak geleceğe yönelik,  Organize edilebilir,  Programlanabilir,  Belirli bütçe kararlarına dayandırılmış,  Turizm işletmesinin hedefleri ile ilişkili ve tutarlı,  Net ve basit,  Hedef pazara uygun ve hedef pazarın öncelikleriyle tutarlı,  Genel amaçlara uygun olmalıdır. 4

5  Pazarlama çabalarının eşgüdümleştirilmesi,  Denetim standartlarının geliştirilmesi,  Temel hedef ve politikaların, amaçların daha doğru saptanması,  İlgili tüm kişilerin sorumluluklarının kavranması,  Beklenmedik değişikliklere karşı hazırlıklı olmak, 5

6  Geleceğin sistemli olarak düşünülmesi,  İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerinin, pazardaki tehdit ve fırsatların ortaya çıkarılması,  Uzun dönemli planlar yapmaya katkıda bulunması,  Rakipler ve pazardaki durumları hakkında bilgi sahibi olunmasıdır. 6

7 1. Aşama: Durum Analizi 2. Aşama: Vizyon, Misyon, Hedefler Ve Amaçlar 3. Aşama: Stratejilerin Belirlenmesi4. Aşama: Uygulanacak Planın Seçimi5. Aşama: Denetim Ve Düzeltme 7

8  Turizm işletmeleri, izlenen stratejilerle hedeflere ulaşamadığında, yeni bir büyüme stratejisi seçerek, hedeflenen kar ve satış düzeyine ulaşmaya çalışır.  İzlenebilecek stratejiler 3 grupta toplanabilir:  A. Yoğun büyüme stratejileri,  B. Bütünleştirici büyüme stratejileri,  C. Çeşitlenerek büyüme stratejileri 8

9  A. Yoğun Büyüme Stratejisi: 3 grupta incelenebilir:  1. Pazara girme (nüfuz etme) stratejisi: Ürünün pazarda mevcut kullanıcılar tarafından daha fazla talep edilmesini sağlamak, rakiplerin müşterilerini kazanmak ve ürünü kullanmayanları da ürünü kullanır hale getirmek..  Yoğun reklam ve özendirme çalışmaları ile.. 9

10  A. Yoğun Büyüme Stratejisi: 3 grupta incelenebilir:  2. Pazar geliştirme stratejisi: Mevcut turizm ürünlerini yeni pazarlara sunarak satışları arttırmak.  Örneğin; Coca Cola’nın stratejisi..  Ruslara satılan HD tatillerini, Almanlara da satmaya başlamak gibi 10

11  A. Yoğun Büyüme Stratejisi: 3 grupta incelenebilir:  3. Ürün geliştirme stratejisi: Ürünün bileşiminde birtakım değişiklikler yaparak mevcut pazarlarda satış hacmini geliştirmek.  Mevcut ürün geliştirilir ya da mevcut bir pazara yeni bir ürünle girilir.  Örneğin; plaja yeni bir su kayağı getirmek 11

12  B. Bütünleştirici Büyüme Stratejisi: Turizm işletmeleri, geriye veya ileriye doğru ya da yatay bütünleşme yoluyla da büyüyebilir.  İleriye doğru bütünleşme: Dağıtım kanalımda kendisinden sonraki kanal düzeyinde yer alan bir işletmeyi ele geçirmek  Çitçi Fırın  Süt Üreticisi Mandıra 12

13  Geriye doğru bütünleşme: Dağıtım kanalımda kendisinden bir önceki kanal düzeyinde yer alan bir işletmeyi ele geçirmek  Süpermarketlerin üretim, ambalajlama işlemlerini kendisinin yürütmesi, bir çok yan üretim tesislerinin kurulması 13

14  Yatay bütünleşme: Aynı kanal düzeyindeki işletmeler arasındaki birleşme anlamına gelmektedir (Otel zincirleri gibi) 14

15  C. Çeşitlenerek Büyüme Stratejisi: Yeni pazarlara yeni ürünle girilir. 3 grupta incelenebilir:  Uyumlu çeşitlendirme: Mevcut ürün dizisine yeni ürünlerin eklenmesi (otelin alakart restoranlarına Meksika restoranını eklemesi gibi) 15

16  Yatay çeşitlendirme: Mevcut ürünlerle herhangi bir benzerliği olmayan ürünlerin satışa sunulması (bir otelin fitness salonu/kumarhane açarak yeni bir hedef kitleye hizmet vermesi gibi)  Ya da McDonald’s’ın dondurma da satabilmesi..  Ya da cep telefonu üreticilerinin el bilgisayarı üretmeye başlaması.. 16

17  Çoklu çeşitlendirme: Mevcut ürünlerle hiçbir ilişkisi olmayan ürünlerin yeni müşterilere sunulması (bir otel zincirinin medya kuruluşu satın alması gibi) 17


"1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları