Sunuyu indir
1
İLKÖĞRETİM ÇOCUKLARINDA
BESLENME VE OBEZİTE
2
SAĞLIKLI ÇOCUKLUK İSE; SAĞLIKLI YETİŞKİNLİK DEMEKTİR”
“SAĞLIKLI BESLENME, SAĞLIKLI ÇOCUKLUK, SAĞLIKLI ÇOCUKLUK İSE; SAĞLIKLI YETİŞKİNLİK DEMEKTİR”
3
OKUL ÇAĞI Okul çağı,6-14 yaş grubundaki çocukları içermektedir.
Bu dönem sağlıklı beslenmeyi öğrenmek için en uygun dönemdir
4
ÖNEMİ: *Okul çağı büyüme ve gelişmenin hızlı olduğu, yaşam boyu sürebilecek davranışların büyük ölçüde kazanıldığı bir dönemdir. *En hızlı büyüme kızlarda 10-12, erkeklerde ise yaşında başlar.
5
Büyüme süreci önemli miktarda enerji ve yeni dokuların yapımı için daha fazla miktarda protein, vitamin ve mineralleri gerektirir. Tüm enerji ve besin öğelerinin yeterli ve dengeli karşılanabilmesi için 6-11 yaş grubu çocukların tüketmeleri gereken besinlerin kaliteli ve yeterli miktarlarda olması önemlidir.
6
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA BESLENMENİN ÖNEMİ
Fiziksel büyüme ve gelişme arttığından besin öğelerine gereksinim artar. Kemik oluşumu fazladır. Yaşam boyu sürecek davranışlar kazanılır. Beslenmeye bağlı bazı kronik hastalıkların temeli bu dönemlerde atılmaktadır. Hastalıkların önlenmesi için yeterli ve dengeli beslenme gereklidir.
7
İNSANIN BÜYÜME, GELİŞME, SAĞLIKLI VE ÜRETKEN OLARAK UZUN SÜRE YAŞAMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ÖGELERİ VÜCUDUNA ALIP KULLANILABİLMESİDİR.
8
SAĞLIĞIN KORUNMASINDA HASTALIKLARIN ÖNLENMESİNDE
VE HASTALIKLARIN ÖNLENMESİNDE YETERLİ VE DENGELİ BESLENME TEMELDİR.
9
YETERLİ VE DENGELİ BESLENME İÇİN ;
Besinlerin Uygun seçimi, Hazırlanması, Pişirilmesi, Saklanması Tüketilmesinde belirli kurallara uyularak sağlık bozucu duruma getirmeden, besleyici değerlerini koruyarak tüketmek önemlidir.
10
YETERLİ VE DENGELİ BESLENME
VÜCUDUN BÜYÜMESİ VE GELİŞMESİ, DOKULARIN YENİLENMESİ VE ÇALIŞMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ENERJİ VE BESİN ÖGELERİNİN HER BİRİNİN YETERLİ VE DENGELİ MİKTARDA ALINMASI VE VÜCUTTA UYGUN ŞEKİLDE KULLANILMASIDIR.
11
BESİN ÖĞELERİ *KARBONHİTRAT *PROTEİN *YAĞ *VİTAMİN *MİNARELLER *SU
12
KARBONHİDRATLAR: Vücudun enerji ihtiyacını karşılar.
BESİN ÖGELERİ: KARBONHİDRATLAR: Vücudun enerji ihtiyacını karşılar. kurubaklagiller, tahıl ürünleri bu grupta yer almakta, NİŞASTA VE POSA YÖNÜNDEN DE ZENGİNDİR. Şeker ve şekerli tatlılar daha fazla enerji verirler. Fakat fazla tüketilmesi diş çürüklerine neden olur.
13
PROTEİNLER: Büyüme, gelişme ve hastalıklara karşı korunabilmemiz için gereklidir.
Süt, yoğurt, et, yumurta, mercimek, kuru fasulye, buğday vb. protein yönünden zengindir. YETERİNCE ALINMAZSA; Büyüme ve gelişme yavaşlar Hastalıklara kolay yakalanırız ve hastalıklar uzun sürer Saç, deri, tırnak gibi dokuların sağlığı bozulur Organların çalışması aksar
14
YAĞLAR:En çok enerji veren gruptur.
Kızartmalar, yağlı etler, sucuk, salam, çikolatalar yağdan zengindir. FAZLA TÜKETİLMEMELİDİR Kalp-damar sağlığını bozar Şişmanlığa yol açar.
15
Hastalıklardan korunabilmek ve vücudumuzun düzenli çalışabilmesi için gereklidirler
En çok vitamin sebze ve meyvelerde bulunur. A vitamini büyüme ve gelişim için gereklidir.Daha iyi görmemizi sağlar.Zengin kaynakları balık,yumurta,süt ve ürünleridir. C vitamini grip, nezle ve vücudu hastalıklara karşı korumada etkilidir. Ayrıca diş eti hastalıklarından da korur.
16
D vitamini kemik sağlığımız için gereklidir.
D vitamini ile birlikte güneş ışığından da çocuklarımız yararlanmalıdır. B Vitamini kan yapımı ,kas ve sinir sisteminin çalışması için gereklidir
17
E vitamini üreme sisteminde doku yapımında etkilidir.
En iyi kaynakları fındık vb yağlı tohumlardır.
18
KALSİYUM; süt ve süt ürünlerinde bulunur. Eksikliğinde;
Mineraller: KALSİYUM; süt ve süt ürünlerinde bulunur. Eksikliğinde; Güçsüz kemik-diş sağlığı Boy kısalığı Kas ve sinir sistemi çalışmasında aksaklık DEMİR; Et, yumurta, kurubaklagiller, koyu yeşil yapraklı sebzelerde boldur. Eksikliğinde; Kansızlık Yorgunluk ve halsizlik Öğrenmede yavaşlık Sık hastalanma
19
SU Vücudumuzun düzenli çalışabilmesi için gerekli olan sıvının çoğunluğunu su ve diğer içeceklerden (yaklaşık litre) sağlarız. Geriye kalan miktarı ise yiyeceklerimizin bileşiminde bulunan ve farkında olmadan aldığımız su ile karşılamış oluruz. Vücudumuza aldığımız su idrar, ter ve dışkıyla atılır. Bir miktarını da solunum yoluyla kaybederiz. Sıcak havalarda ve fazla fiziksel aktivite sırasında terleme nedeniyle su kaybımız artar. GÜNLÜK OLARAK KAYBETTİĞİMİZ MİKTARI KARŞILAYACAK KADAR SIVI ALMADIĞIMIZDA VÜCUT HÜCRELERİNİN ÇALIŞMASI AKSAR.
21
Yeterli ve dengeli beslenme için 4 besin grubundan da yeterli alınması sağlanmalıdır.
22
1.GRUP (süt ve süt ürünleri)
23
Okul çağı çocuğu günde 3-4 porsiyon süt grubundan almalı.
1 su bardağı süt. 1 kibrit kutusu peynir. 2 su bardağı ayran. 1 küçük kase muhallebi yada sütlaç
24
2. GRUP (Et,tavuk,balık,yumurta ve baklagiller)
25
Kırmızı ve beyaz etler,yumurta, kurubaklagiller, et ürünleri
Bu gruptaki besinlerin her birinden veya birkaçından her gün 2-3 porsiyon tüketilmelidir. 1 Porsiyon: 1-2 köfte büyüklüğünde et,tavuk,balık veya hindi. 4-6 yemek kaşığı pişmiş kurubaklagil. 1 adet yumurta
26
KANSIZLIĞI ÖNLEYEN DEMİR, BİZİ BÜYÜTEN PROTEİN,
YUMURTADA KANSIZLIĞI ÖNLEYEN DEMİR, BİZİ BÜYÜTEN PROTEİN, KARANLIKTA GÖRMEMİZİ SAĞLAYAN A VİTAMİNİ BULUNUR.
27
SAĞLIKLI BESLENME İÇİN HAFTADA
2 KEZ BALIK YEMELİYİZ. FOSFOR VE İYOT KAYNAĞIDIR. A, D VE B VİTAMİNLERİ BULUNUR.
28
3.Grup (Sebzeler ve Meyveler)
29
Bütün taze sebze ve meyveler posa ve vitamin yönünden de zengindir.
Portakal,elma,armut,muz gibi meyvelerin orta büyüklükte 1 tanesi. Kayısı,erik, çilek gibi meyvelerin 3-6 adeti. 1 orta büyüklükte patates yada havuç. 200 ml taze sıkılmış meyve suyu Yeşil sebzeler pişmiş 4yemek kaşığı
30
SEBZE VE MEYVE GRUBUNDAN 3 PORSİYON ALMAMIZ GEREKİR.
EN AZ 3 PORSİYON ALMAMIZ GEREKİR.
31
4. Grup (Ekmek ve makarna,bulgur,irmik gibi tahıl ürünleri)
32
Tüm ekmek çeşitleri, makarna, bulgur, irmik, pirinç, yufka vb.
Bu gruptan okul çağı çocukları vücut ağırlıklarına göre 3-6 porsiyon almalıdır. 1 porsiyon: 1 orta dilim ekmek. Yarım hamburger ekmeği. 3-4 kaşık pişmiş;pirinç, makarna veya bulgur. 1 orta dilim börek.
33
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARI İÇİN BESLENME REHBERİ
Her Gün Yememiz Gerekenler Ara Sıra Yememiz Gerekenler 1. Grup: Süt, Yoğurt, Peynir ( 2 Porsiyon) 2. Grup:Et, Balık, Yumurta, Tavuk 3. Grup:Sebzeler, Meyveler ( 3 Porsiyon) 4. Grup:Ekmek, Tahıllar ( 3-5 Porsiyon) 5. Grup : Tatlılar (Bal,pekmez vb.) ( 1 Porsiyon) Bunlar yağlı ve şekerli besinlerdir. -Pastalar -Tatlılar -Dondurma -Kekler vb. FAZLA TÜKETİMDEN KAÇINILMALIDIR!...
34
etkin ve kalıcı olabilmesi için Besinlerin
Öğrenmenin etkin ve kalıcı olabilmesi için Besinlerin 3 SAATLİK ARALIKLARLA (3 ANA-3 ARA ÖĞÜN) Dengeli ve Yeterli alınması gerekir
35
GÜNÜN ALTIN ÖĞÜNÜ KAHVALTI!
Bütün gece süren açlıktan sonra gelen ilk öğündür. Ve günü de etkileyen en önemli öğündür…
36
Kahvaltı etmeyen yada iyi kahvaltı etmeyen çocuklarda;
Besleyici bir kahvaltı çocuğun büyüme ve gelişimine önemli katkıda bulunur. Kahvaltı etmeyen yada iyi kahvaltı etmeyen çocuklarda; -Dikkat ve konsantrasyonda azalma, -Test sonuçlarında başarısızlık, -Ağır hareket, -Geç kalma gibi özelliklerin oluştuğu belirlenmiştir.
37
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA GÖZLENEN BESLENME SORUNLARI
Diş çürükleri Raşitizm İyot yetersizliği hastalıkları Vitamin ve mineral yetersizlikleri Demir yetersizliği anemisi Zayıflık ve şişmanlık
38
KANSIZLIK BESİNLERLE VÜCUDA ALINAN DEMİR MİNERALİNİN YETERSİZ ALIMINA BAĞLI OLARAK KANDA DEMİRİN DÜŞÜK OLMASIDIR
40
KANSIZLIK SONUCU OLUŞAN SAĞLIK SORUNLARI
BÜYÜME ETKİLENİR DİKKAT VE ALGILAMA AZALIR. OKUL BAŞARISI VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜŞER. HASTALIKLAR SIK GÖRÜLÜR.
41
BESLENME OKUL BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERDENDİR!
DEMİR KAYNAKLARININ TÜKETİMİ SAĞLANMALIDIR! Zeka puanını 6-9 PUAN ETKİLEMEKTEDİR!
42
KANSIZLIĞI ÖNLEMEK İÇİN
DEMİR YÖNÜNDEN ZENGİN KAYNAKLARLA BESLENİLMELİDİR. ET TAVUK, BALIK, PEKMEZ,TAHİN KURUBAKLAGİLLER, YUMURTA, YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER KURUTULMUŞ MEYVELER
43
BESLENME OKUL BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERDENDİR!
İYOTLU TUZ TÜKETİLMELİDİR! Zeka puanını 13.5 PUAN ETKİLEMEKTEDİR!
44
İyot kaynakları En çok içme suyu ve deniz ürünlerinde bulunur.
En iyi kaynak iyot ile zenginleştirilmiş tuzun kullanılmasıdır.
45
FAST-FOOD BESLENME Fast-Food veya hızlı hazır yemek sistemi az zamanda çok sayıda tüketiciye hizmet veren standart yöntemlerle hazırlanmış besinlerin üretildiği ve satıldığı bir yemek sistemidir. Ülkemizde en çok tüketilen fast-food türü yiyecek ve içecekler arasında simit,tost,döner,lahmacun,pide, hamburger çeşitleri,soğuk sandviçler,pizza, kızarmış patates,kızarmış parça tavuk,balık-ekmek,kolalı içecekler,çay,kahve vb. yer almaktadır.
46
FAST-FOOD BESLENMENİN OLUMSUZ ETKİLERİ
1-Fast- Food yiyeceklerdeki yağın çoğu hayvansal kaynaklı olup çoğunlukla doymuş yağ asidi içerirler. 2-Fast-Food yiyeceklerin posa içeriği düşüktür. 3-Fast-Food yiyecekler A ve C vitaminlerinden ve kalsiyum yönünden yoksundur. 4-Fast- Food yiyecekler ızgara ve yağda kızartma yöntemleriyle pişirildikleri ve bu besinlerin sürekli tüketilmesi durumunda kanser başta olmak üzere birçok hastalığa zemin hazırlamaktadır. 5-Fast-Food beslenme şeklinde kolalı içecekler,çay ve kahve gibi kafein içeren içecekler çokça tüketilmektedir.Kolalı içeceklerde şeker ve asit bulunması nedeniyle diş sağlığı olumsuz etkilenmektedir.Şişmanlatıcı etkisi var. 6-Fast-Food yiyeceklere gıda katkı maddeleri eklenmektedir.(sosis, salam gibi nitrit ve nitrat içeren maddeler) 7-Fast-Food beslenme sisteminin uygun ve hijyenik koşullarda yapılmaması enfeksiyon riskini artırır.
47
FAST-FOOD TÜKETMEK SÜREKLİ SEÇİM DEĞİL,ARASIRA YAPTIĞINIZ BİR KAÇAMAK OLMALIDIR.
48
6-16 YAŞ GRUBU BİREYLERDE BOY UZUNLUĞU DEĞERLERİ
49
6-16 YAŞ GRUBU BİREYLERDE VÜCUT AĞIRLIĞI DEĞERLERİ
Yaşa göre boy uzunluğunu ve vücut ağırlığını ayrı ayrı değerlendirmek bazen yanıltıcı olabilmektedir. Bu nedenle beden kitle indeksi denilen ve BKİ olarak kısaltılarak gösterilen daha iyi bir değerlendirme yöntemi bulunmaktadır.
50
UYGUN VÜCUT AĞIRLIĞININ HESAPLANMASI
Boy Kilo İndeksi=Ağırlık / Boy(m)2 Örnek;Boy:1.70 m, Ağırlık: 75 kg BKİ:75 / (1.70)2 = 75 / (2.89) =26
51
BEDEN KİTLE İNDEKSİNİ NASIL HESAPLAYABİLİRİZ?
Önce büyüklerinizden birisine boy uzunluğunuzu ölçtürünüz ve unutmamak için bir kağıda yazınız. Bir de doğru bir terazide tartılarak vücut ağırlığınızı öğreniniz. Hesaplama yapabilmek için boy uzunluğunuzu metre cinsinden yazınız ve bunun karesini alınız. Bir sayının karesi kendisiyle çarpımı sonucunda elde edilir. Vücut ağırlığınızı bulduğunuz sayıya bölünüz. ÖRNEK: 9 yaşında, erkek, boy uzunluğu 113 santimetre, vücut ağırlığı 36 kilogram olan bir çocuğun • Metre cinsinden boy uzunluğu 1.13 dür • Bunun karesini almak için bu rakamı kendisiyle çarpmak gereklidir • 1.13 X 1.13 = 1.27 • BEDEN KİTLE İNDEKSİ (BKİ): 36 kg / 1.27m2= kg / m2
52
. 6-16 YAŞ GRUBU BİREYLERDE BEDEN KİTLE İNDEKSİ DEĞERLERİ
Kendi boy uzunluğunuza ve ağırlığınıza göre hesapladığınız sonuç, en az değerinden küçük veya en çok değerinden büyük ise önce ailenizle görüşerek gerekiyorsa bir sağlık kuruluşunda bu durumun gerçek nedeninin ne olduğunu araştırınız.
53
ENERJİ DENGESİ NEDİR? Gün boyu tüketilen yiyecek ve içecekler bize enerji sağlar. Bu enerji tam olarak harcanamadığında şişmanlık görülür. Bunun tam tersi olarak alınan enerji, harcanandan az ise zayıflarız. Hem zayıflık hem de şişmanlık sağlıklı değildir. Aldığımız enerji en çok, yürümek, oturmak, spor gibi yaptığımız bütün hareketler için harcanır. Ayrıca beyin, kalp, böbrek gibi organların çalışması, büyüme-gelişme ve yıpranan dokuların onarımı için de enerji gereklidir. Normal vücut ağırlığını koruyabilmenin yolu yeterli dengeli beslenmek ve spor yapmak veya hareketli yaşamaktır. Hareketli yaşam ve spor yapmak aynı zamanda kalp-damar ve kemik sağlığı için de önemlidir.
54
ŞİŞMANLIK NEDİR? ŞİŞMANLIK; bedenin yağ kütlesinin, yağsız kütleye oranının aşırı artması sonucu boya göre ağırlığın arzu edilen düzeyin üstüne çıkmasıdır.
55
ŞİŞMANLIĞIN NEDENLERİ
-Enerji alım ve harcamadaki dengesizlik -Fiziksel aktivite azlığı -Ağırlık döngüsü -Kalıtım -Psikolojik bozukluklar -Metabolik ve hormonal bozukluklar
57
Çocukluk dönemindeki şişmanlığın önlenmesi , daha sonraki yaşamında çocuğun kalp ve damar hastalıklarından korunması açısından kritik bir öneme sahiptir !
58
GÜNLÜK YAŞAMINIZDA OLABİLDİĞİNCE HAREKETLİ OLMAYA
ÖZEN GÖSTERMELİSİNİZ. Okulda, okul dışında veya evinizde bunu sağlayabilmek için, bilgisayar oyunları ile zaman geçirmek veya televizyon seyretmek yerine;
59
• Yüzme, basketbol, tenis gibi sevdiğiniz bir spor dalında çalışabilirsiniz,
• Arkadaşlarınızla bahçe-park gibi güvenli alanlarda hareketli oyunlar oynayabilir, koşabilir veya bisiklete binebilirsiniz, • Ailenizle birlikte yürüyüşlere çıkabilirsiniz, • Yürünebilecek mesafeleri, arabaya binmek yerine yürüyerek gidebilirsiniz, • Asansöre binmek yerine merdiven inip çıkabilirsiniz, • Anne ve babanızın yaptığı ev ve bahçe işlerine yardımcı olabilirsiniz, • Özellikle okuldaki beden derslerini kaçırmamaya özen gösterebilirsiniz.
60
Televizyon çocuğun beslenmesini olumsuz yönde etkiler !
Televizyon seyretmek enerji harcamasını azaltır, metabolik aktivitenin dinlenme anındaki seviyesine inmesine neden olur. Şişmanlık için zemin oluşur. Enerji harcayabileceği oyunlara zaman ayırmasını önler Televizyon seyrederken kalorisi yüksek gıdaların kontrolsüz tüketimi söz konusu olabilir. Günde 2 saatten fazla televizyon seyreden çocukların serum kolesterol seviyeleri daha aktif çocuklara göre yüksek bulunmuştur. Bu gıdalar genellikle şekerli gıdalar olduğu için diş sağlığı bozulur.
61
Zayıflık; boya göre ağırlığın
ZAYIFLIK NEDİR? Zayıflık; boya göre ağırlığın %15-20 ‘nin altında olması durumuna denir.
62
ZAYIFLIĞIN NEDENLERİ NELERDİR?
1- Aşırı fiziksel aktivite 2- Yeterli besin alınamaması 3- Besinlerin, sindirim, emilim ve metabolizmasında bozukluk 4- Kanser ve Troid gibi enerji harcamasını arttıran hastalıklar 5- Psikolojik ve coşkusal stresler
63
ZAYIFLIK NASIL DÜZELTİLİR?
*Diyetin enerji değeri yüksek olmalı *Protein kalitesi yüksek olmalı *Vitamin ve minerallerde artırılmalı *Sindirimi kolay, enerji değeri yüksek besinler olmalı *Öğün sırasında mutlaka yemek yenmeli *Davranış değişikliği önemlidir * Besin seçimine dikkat edilmeli
64
Güvenli besin, temiz, bozulmamış ve içinde sağlığa zararlı maddeler bulundurmayan besinlerdir. Açıkta satılan besinler hem temiz değildir, hem de uygun koşullarda bulunmadıkları için bozulmuş olabilirler. Bu nedenle; • Açıkta satılan yiyeceklerden satın almayınız, • Sebze ve meyveleri çok iyi yıkamadan yemeyiniz, • Besin satın alırken son kullanma tarihlerine dikkat ediniz, • Kolay bozulacak besinleri buzdolabında saklayınız.
65
YEMEĞE OTURMADAN ÖNCE VE YEMEKTEN SONRA ELLERİNİZİ YIKAMAYA DA ÖZEN GÖSTERMELİSİNİZ.
Ellerimizi en uygun şekilde nasıl yıkamalıyız? 1- Ellerin dayanabileceği sıcaklıkta suyu aç. 2- Bilekleri ve parmak uçlarını iyice sabunla. 3- El parmak aralarını 20 saniye kadar ovuştur. 4- Akan su altında ellerini iyice durula. 5- Temiz bir kağıt havlu veya havlu ile ellerini kurula.
66
HAFTADA EN AZ 2 KEZ YIKANMALI VE
DİŞLERİMİZİ DE GÜNDE EN AZ 3 DEFA FIRÇALAMALIYIZ.
67
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA BESLENMEYE BAĞLI SORUNLARIN ÖNLENMESİ İÇİN
Vücut ağırlığı kontrol edilmeli,fiziksel aktivite sağlanmalıdır. Şeker tüketimi azaltılmalıdır. Ayaküstü (fast-food) yeme alışkanlığı azaltılmalı.
68
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA BESLENMEYE BAĞLI SORUNLARIN ÖNLENMESİ İÇİN
Besin çeşitliliği artırılmalıdır. Öğün atlanmamalıdir. 3 ana ve 1-2 ara öğünle beslenme sağlanmalıdır. Abur cubur ürün tüketimi azaltılmalıdır. Günün en önemli öğünün olan kahvaltı alışkanlık haline getirilmelidir!
69
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA BESLENMEYE BAĞLI SORUNLARIN ÖNLENMESİ İÇİN
Sıvı alımı yeterli olmalıdır (8-10 bardak günde) Boş enerji kaynakları olan kola ve gazlı içeceklerden uzak durulmalıdır. Dört besin grubundan da oluşacak şekilde öğünler düzenlenmelidir.
70
Okul çağı dönemi büyüme gelişmenin olduğu bir dönemi kapsadığından..
ÖZET OLARAK Okul çağı dönemi büyüme gelişmenin olduğu bir dönemi kapsadığından.. Bu yaş grubunda yeterli ve dengeli beslenme hem gelişim hem de okul başarısı adına büyük önem taşımaktadır…!
71
SON SÖZ Yeterli gıda alamayan veya beslenmesi gıda çeşitliliğine dayanmayan çocukların gelişme ve öğrenme potansiyellerinin tam olarak gerçekleşmediği pek çok çalışma ile ortaya konmuştur. Bu çocukların iyi beslenen çocuklara göre daha sık hastalandığı ve okul devamsızlıklarının daha fazla olduğu bilinmektedir. Öğrencilerin özellikle kötü beslenme alışkanlıklarını erken yaşta fark etmeleri, daha ileri ki yaşlarında sağlık durumlarını belirleyecektir. Beslenme konusundaki eğitim , öğrencilere yaşam boyu sağlıklı beslenme alışkanlıklarını edinme ve uygulama becerisini kazandırırken, sosyal bilim, matematik, tüketici bilimi, düşünme ve karar verme, tanımlama, sınıflama gibi diğer ilgili bilim dallarını ve beceri alanlarını kullanmalarına yardımcı olur.
72
Her şey bir fark edişle başlar.
Değişim hiçbir zaman bir gecede gerçekleşmez. Her şey bir fark edişle başlar.
73
TEŞEKKÜRLER...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.