Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTolga Közen Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı mismailbagdatli@yahoo.com UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8
2
Asansör Sunumu (elevator pitch)
3
Asansörde, havaalanında, bir konferansta, veya her hangi bir yerde karşılaştınız… Ne iş yapıyorsunuz? Ne cevap vereceksiniz?
4
Bir girişimcinin asansör yolculuğu kadar kısa bir süre içinde (30-60 saniye) kendini yabancı birine tanıtma, iş fikirlerini ifade etme ve karşısındakini ikna etme yeteneklerini ortaya koyduğu kısa sunuma Asansör Konuşması (Elevator Pitch) adı verilmektedir.
5
“Ne iş yapıyorsun?” sorusu Aslında “benim için ne iş yapıyorsun?” demektir.
6
Asansör sunumu bir sonraki randevuyu almaya yarar! Karşınızdakinden kartını alabilmelisiniz.
7
Kanca; Dinleyicinin dikkatini çekmeli ve dinleyiciyi konuya hazırlamalı. Problem tanımlanarak giriş yapılabilir. “Biz ev kredisi sorununu çözüyoruz.” Mümkünse dinleyicinin problemle ilişki kurmasını sağlayın. Soru sorarak… “Hiç bina içinde telefonunuzun çekmediği oldu mu?” Yahut başınızdan geçen bir hadiseyi anlatarak…
8
Ürünü anlatırken; Basit tutun, Teknik detayları sınırlandırın, Müşteri faydasını öne çıkarın.
9
Etkisiz: Biz IPv6 destekleyen güvenli VPN modülü içeren 128-bitlik işletim sistemleriyle desteklenmiş diyagnostik çekimlerde %99.95 oranında olumlu sonuç veren tıbbi cihazlar satmaktayız. Etkili: Piyasadaki en doğru tibbi teşhis sağlayan cihazları biz satmaktayız.
10
Müşteri menfaatine odaklanmak gerekir. Teknik faydalar: Eşsiz asimilasyon Boyutsal özellikler Yüksek sistem uyumluluğu… Müşteri menfaati: Satışlarınızı arttırır Etkinliğinizi arttırır Maliyeti %25 düşürür.
11
Çözdüğünüz problemi ya da giderdiğiniz ihtiyacı 1-2 cümlede açıklayın; “Biz herhangi bir telsiz teknolojiyi kendi teknolojilerimizi kullanarak her binada çalışmasını sağlarız.”
12
Mümkünse sizin ürünlerinizi kullanan ya da ürününüze ilgi gösteren bir müşteriden bahsedin; “THG havaalanı güvenlik noktalarından geçen yolcuların en kısa sürede güvenlik kontolünden geçirilmeleri konusunda sadece bizim ürünümüzün standartlarını aştığını belirtti.”
13
Eğer müşteriniz yoksa bilinen bir kaynaktan aldığınız bilgilerle Pazar büyüklüğünden bahsediniz. “Sağlık Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye’de 5000 tane hastanenin radyoloji ekipmanlarını güncellemesi gerekiyor.”
14
Rakiplerinizden bir kaçını ürünleri ile birlikte tanımlayın; “Liksys ve Cisco gibi dahili kablosuz ağ ekipmanları sağlayan kaç şirket var?” “Başka firmalar bizim kadar kapsamlı bir hizmet paketi sunmamakla birlikte PetSmart ve K9 bakım kulübü gibi şirketlerin bazıları hayvan bakım ve giyim seçenekleri sunuyorlar.”
15
Sizin üstünlüğünüzü gösteren bir iki farkınızı tanımlayın; “Diğer rakiplerimizden farklı olarak, firmamız dünya çapında bilinen eğitmenler tarafından evcil hayvanlara tam servis hayvan bakımı tımar ve eğitim servisi sunmaktadır.”
16
Nasıl para kazanacağınız açıklayın; “Tımar için sabit, hayvan eğitimi ve bakımı için değişik servis paketleri şeklinde ücretlendirilecek.” “Ürünlerimizi büyük toptancılar ve online olarak müşterilere ulaştıracağız ve satacağız.” “Teknolojilerimizi Parça Ltd. Şti.’ne kendi dijital kameralarına entegre etmeleri için lisanslayacağız.”
17
İş planınızın bu basamağındaki süreci için yatırımı tanımlayın. Paranın hangi amaç için kullanılacağını anlatın. Yatırımın nasıl, ne zaman ve hangi oranda yatırımcıya döneceğini anlatın. “Biz prototipi iyileştirmek, ilk pazarlamayı başlatmak ve web sitesi yapmak için 400.000 tl arıyoruz. Satış tahminlerimize göre yatırımcılara ilk yıl %30’unu, ikinci yıl %70’ini ödemeyi planlıyoruz.” “Üretim, pazarlama ve ilk dağıtım hizmetleri için 1.500.000tl’ye ihtiyacımız var. Beş yıl içerisinde hisselerimiz halka arz olduğunda geri ödemelerimizi yapabileceğiz.”
18
Sunumunuzu unutulmaz bir şekilde bitirin; Sloganlar genellikle çok etkilidir. Slogan bulamıyorsanız teşekkür ederek bitirebilirsiniz.
19
Teşekkür ederim… Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı mismailbagdatli@yahoo.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.