Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanPembe Gökbakar Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
3
-2- Konu Başlıkları Hedef Nedir? Eğitimde Hedefler Hedefler Hedef Türleri Hedef Kaynakları Hedef Alanları Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)
4
-3- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri) Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Hedefler eğitim etkinliklerinin karşılaştırılmasında işaretçidirler. Hedefler kendilerini tanımlayan istendik davranışların sembolüdürler. Öğretim hedefleri, öğretme-öğrenme sürecindeki birçok etkinliğin planlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesinde bir ölçütler takımı işlevi görür. Yani bir karşılaştırmada başvuru noktasıdır.
5
-4- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-2 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Hedefler mevcut eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesinde ölçütler takımıdır. (Ölçüt=Karşılaştırmada başvuru noktası) Hedefler, öğretim ortamlarının seçimi ve düzenlenmesinde, öğretim yaklaşım, yöntem, teknik ve materyallerinin seçilmesinde, ölçme araçlarının geliştirilmesinde, öğrenci başarısının, öğretim programının ve materyallerin değerlendirilmesinde başvuru noktasıdır.
6
-5- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-3 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Belirlenen hedeflerin açık ve anlaşılır olması gerekir. Bu durum kapsamının da belirgin olmasını sağlar. Çok kapsamlı hedefleri analiz etmek ve bu yüzden öğrencilere kazandırılacak davranışları belirlemek de zordur.
7
-6- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-4 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Bir öğretim programı hazırlanırken hangi tür hedeflerin seçileceğini biliyor olmak da önemlidir. Çünkü bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor hedefler farklı biçimlerde analiz edilir. Bu yüzden önce hedefin hangi öğrenme alanı ile olduğu belirlenir.
8
-7- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-5 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Bilişsel hedeflerin analizinin yapılması, öğrencinin seçilen hedefe erişebilmesi için önceden neleri bilmesi gerektiğini, önkoşul bilgi ve becerilerin neler olduğunun bilinmesini, öğrencilerin öğrenme amacı ile ilgili sahip oldukları giriş davranışlarının belirlenmesini ve öğrenme hiyerarşisinin oluşturulmasını içerir.
9
-8- Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri)-6 Hedefleri Belirlemenin Önemi ve Hedeflerin Analizi Psiko-motor hedeflerin analizi ise, beceriyi işlemlerine ve işlem basamaklarına ayırmak ve bunları basitten karmaşığa doğru bir sıra içinde düzenlemek demektir.
10
-9- Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
11
-10- Teşekkürler!!!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.