Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme."— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA

2 Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme Stretch: Sündürme Divide : Bölme Measure

3 MI: MIRROR Komutu: Simetriğini kopyalama Görevi aynalama olan bu komut tıpkı fizik derslerinde okuduğumuz gibi bir yansıma eksenine ihtiyaç duyar. Komutu kullanmadan önce bu ekseni hazırlamalıyız. Bu komuta ilişkin verilen bir çok örnekte, simetrik bir nesnenin yarısı çizilir ve öbür yarısı bu MIRROR komutu ile oluşturulur. Ancak simetrik bir nesnenin yarısını çizmek, bütününü çizmekten çoğu zaman daha zordur. Daha faydalı örnekler, simetrik bir binanın yarısını çizip diğer yarısını, otopark çizimlerinde araçları ya da otopark çizgilerini ya da masa sandalye çizimlerini kopyalamaktır.

4

5 Mirror Komutu ile ilgili şu hususun bilinmesi gerekir: Bu komut, yazılı bir metinle birlikte kullanıldığında, buradaki yazının aynalanıp aynalanmayacağının ayarlaması yapılabilir. Komut satırına MIRRTEXT (mirrtext) yazarak enter yaptığımızda karşımıza 0 (sıfır) ya da 1 değişkenlerinden birisi çıkar. Bu değişkenin 0 (sıfır) olması, aynalamada yazının aynalanmadan kalmasını; 1 olması ise, yazınında aynen obje gibi aynalanmasını sağlar.

6 M: MOVE Komutu: Taşıma MOVE Autocad’de kullanabileceğiniz en basit komutlardan biridir. Çizimdeki bir nesneyi bir yerden başka bir yere taşımaya yarayan MOVE komutu oldukça sık kullanacağınız düzenleme komutlarındandır. MOVE komutuna düzenleme menüsünden ya da şerit menüden (Home) ulaşabilirsiniz

7

8 O: OFFSET: Öteleme AutoCAD'in temel düzenleme komutlarından biri olan OFFSET ile öteleme işlemi yapılır. OFFSET herhangi bir LINE, ARC, CIRCLE, SPLINE ya da PLINE nesnesini kendinden istenen bir birimde uzağa ötelenmiş kopyasını alma işlemidir. Nesne kapalı bir PLINE ise öteleme işlemi nesnenin içine ya da dışına, açık bir LINE ya da diğer objelerden ise taraf seçerek öteleme yapılırLINEARCCIRCLEPLINE

9 Komut ilk girdiğinizde, komut satırında OFFSET işlemi ile ilgili mevcut ayarları gösterir ve sizden bir ötemele miktarı girmenizi ya da "Through" seçeneğini kullanmanızı bekler.

10 "Through" seçeneği ile OFFSET Bu seçeneği kullanmak için varsayılan değerini ENTER ile kabul edebilir ya da daha önceden mesafe girdiyseniz "T" seçeneğini kullanarak "through" moduna geçebilirsiniz. Select object to offset or [Exit/Undo] : [ötelenecek nesneyi seçin] Specify through point or [Exit/Multiple/Undo]: [öteleme noktasını seçin] Mesafe girerek OFFSET Mesafe girerek OFFSET yapmak için öteleme yapmak istediğimiz mesafeyi bilmemiz gereklidir. Örneğimizde 18 birim öteleme yapıyoruz. Mesafe girerek öteleme yaptığımızda nesneyi seçip, ötelemek istediğimiz tarafta bir nokta belirtmemiz yeterli olacaktır.

11 Kapalı Nesneleri OFFSET yapmak CIRCLE ve PLINE gibi nesneleri ötelemek daha kolaydır. Nesneyi gösterip, içinde veya dışında bir taraf belirtmeniz yeterli olacaktır.

12 Komutun Seçenekleri Through: Öteleme noktası bilindiğinde nesnenin belirtilen öteleme noktasına kadar ötelenmesi için. Erase: Ötelenen nesnenin silinip silinmeyeceğini belirtir. Layer: Öteleme yoluyla yeni yaratılacak nesnenin katmanını seçmenize izin verir. Multiple: Sürekli öteleme modunda kalmak için kullanılır. Exit: Öteleme komutundan çıkmak için kullanılır. ESC tuşu da iş görür. Undo: En son yaptığınız ötelemeyi geri alır.

13 F: FILLET: Köşeleri Yuvarlama FILLET komutu temelde köşeleri yuvarlamak için kullanılır

14 Şekilde gördüğünüz gibi FILLET komutu nesnelerin seçtiğiniz taraflarını bırakarak verdiğiniz yarıçap ile yuvarlıyor

15

16

17

18

19 Ro: ROTATE: Döndürme

20 Rotation Angle: Nesneyi döndürme merkezi etrafında kaç derece döndürmek istiyorsanız açı olarak girin. Metrik sistemde saat yönünün tersinde 360 derecelik dönüş tam bir turdur. Copy: Döndüreceğiniz nesnenin bir kopyasını almak için kullanabilirsiniz.

21 Str: STRETCH: Sündürmek

22

23 Gördüğünüz gibi STRETCH, belirlediğiniz çit çerçevenin içine tam giren nesneleri hareket ettiriyor, yarısı içinde kalan nesnelerin ise içinde kalan noktalarını sündürüyor.

24

25 Div: DIVIDE: Eşit Bölme Komuta ulaşmanın birinci yolu Draw Menüsü > Point > Divide Diğer yolu ise klavye kısayolu : Div yazıp onaylıyoruz. Komuta girdiğinizde Command satırında Select Object to Divide yazdığını görürsünüz. Komut bölmek istediğiniz çizgiyi seçmenizi ister. Çizginizi seçer seçmez Command satırında ya da ekranda "Enter the number of segments or" ibaresi çıkar. Çizginizi kaç eşit parçaya bölmek istiyorsanız rakamsal şekilde yazıyorsunuz ve enter ile onaylıyorsunuz.

26 Onayınızın ardından bölünen herhangi birşey göremediyseniz bölünen noktaların şeklinden kaynaklı bir durum söz konusudur. Bu durumu gidermek için üst menülerde yer alan Format>Point Style tıklıyoruz.

27

28 DIVIDE ÖRNEK

29

30 Me: MEASURE (MESAFELİ BÖLME) Komuta yine aynı şekilde Draw > Point > Measure ile ya da klavye kısayolu olan ME ile ulaşabilirsiniz. Bu komut yine Divide komutunda olduğu gibi benzer mantıkta çalışır. Tek farkı bu sefer komut çizgiyi kaça bölmek istediğinizi değil kaç mm/cm/m mesafe ile bölmek istediğinizi sorar. Bu komutun daha doğru kullanımı için mevcutta bölmek istediğiniz çizginin toplam uzunluğunu bilmeniz gerekir. Örneğin 10 cm olan bir çizgiyi 15 cm mesafeyle bölmeniz mümkün değildir. Komut sonuç vermiyorsa çizgi uzunluğundan daha yüksek bir birim yazmışsınız demektir.

31

32 ÖRNEK (Circle, Divide veya Measure, Mirror)

33 Örnek: (Rectangle veya Polyline, Copy (Array), Offset, Trim)


"BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları