Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAhmet Muhiddin Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu
2
Neler Öğreneceğiz? Sitenin Genel Bölümleri 1. Menüler 2. İçerik 3. Reklamlar 4. Ek İşlevler 5. Dekoratif Öğeler
3
Sitenin Genel Bölümleri Joomla! Kurulu bir web sitesi temelde ikiye ayrılmıştır. Ön uç ve arka uç Ön uç, ziyaretçilerinizin gördüğü asıl siteniz Arka uç, çalışanların ya da site yöneticilerinin erişimine açık olan yönetim alanı.
4
Sitenin Genel Bölümleri Örnek veri üzerine kurulmuş Joomla! Tabanlı bir sitenin ana sayfasında 5 farklı kategori de öğeler bulunmakta: 1. Menüler 2. İçerik 3. Reklamlar 4. Ek İşlevler 5. Dekoratif Öğeler
5
1.Menüler Menüler, sayfalarınız arasında dolaşmayı olabildiğince kolaylaştırmak için yaratılmışlardır Farklı görevler için farklı menüler vardır. Sitenize istediğiniz kadar menü ekleyebilir ya da mevcut olanları devre dışı bırakabilirsiniz.
6
1.Menüler Üst menü: Sayfanın en tepesinde yer alır. Üst menü kullanıcılara, en önemli içeriklere hızlı erişim sağlamak için tasarlanmıştır. Böyle menülerde genellikle ürünler, iletişim linkleri, şirketin adres bilgileri ve dil seçenekleri yer alır. Ana menü: Sayfanızın merkezi navigasyon bölümüdür. Burada her zaman anasayfaya dönmeyi sağlayacak bir link bulunmalıdır. Bu menü sitenizin her sayfasında aynı konumda bulunmalıdır. Hiyerarşik Menüler: Sitenizde gezinmeyi kolaylaştıran hangi bölüm ya da kategorilerin altında olduğunuzu gösteren metin linkleridir. Sitenin içerik ağacında dolaşmayı kolaylaştırır ve site içinde nerede bulunduğunuzu gösterir.
7
1.Menüler Diğer menüler: Diğer menüler (kaynaklar, anahtar kavramlar vb.) sitenizin herhangi bir yerinde karşınıza çıkabilir. Sayfanın içeriğine bağlı olarak ek menü seçenekleri sunmak mantıklı olabilir. Örneğin bir sitenin alışveriş bileşeninde alışverişe özel bir menü yerleştirilebilir.
8
2.İçerik İçerik, bir mesaj, bir yazar tarafından yazılmış bir makale ya da çeşitli açıklamalar içeren statik bir sayfa olabilir. İçerik, dinamik bir link bankası (www.Google.com) ya da bir mağaza da (www.hepsiburada.com) olabilir.www.Google.comwww.hepsiburada.com İçerik, tamamen dinamik ve herkese açık bir şey de olabilir. Örneğin, özgür ansiklopedi vikipedi (tr.wikipedia.org) herkesin içeriği değiştirebilmesini sağlayan bir içerik yönetim sistemi kullanmaktadır. Bu özel içerik yönetim sistemi türüne wiki denir. Wiki’lerde herkes içeriği değiştirebilir ve hatta silebilir. Wiki’nin tersi statik (durağan) içeriktir. Statik içerik bir kez yazıldıktan sonra uzun süre aynı kalır. Eski web sitelerinin çoğu genellikle statik öğelerden oluşur.
9
2.İçerik Anasayfa: İçerik web sitenize ilk kez girildiğinde ziyaretçinizin karşısına çıkan ana sayfa da kendini belli eder. İçeriğin genellikle bir yazarı, bir oluşturulma tarihi, başlığı, spotu ve bir ihtimalle bir resmi vardır. Spot ziyaretçinin merakını arttırmak ve Devamını Oku linkine tıklayarak tüm yazıyı okumasını sağlamak için kullanılan bir giriş metnidir.
10
2.İçerik En son haberler/popüler yazılar: Vermek istediğiniz haberler farklı formatlar da kullanıcılara sunulabilir. İnsanlar genellikle en güncel haberlerle ve başkalarının en çok neleri okuduğuyla ilgilenirler. Joomla! Bir haberin kaç kez okunduğunu takip edebildiği için en popüler haberleri listelemesi de oldukça kolay olmaktadır.
11
3.Reklamlar Siteniz belli bir derecede popülerlik kazanırsa ve içeriğiniz de buna müsaitse reklam alanlarınızı satabilirsiniz. Reklam alanı genellikle banner linklerinden ibarettir. Banner’lar kullanıcıların web sitenizden ayrılmak ve başka bir web sitesine ulaşmak için bir kez tıklayabileceği.gif,,jpg,.png veya.swf şeklindeki küçük grafiklerdir. Sayfa düzenize bağlı olarak, sitenizdeki çeşitli boş alanları reklam alanı olarak satabilirsiniz. Joomla!’nın varsayılan şablonunda ve sonradan yükleyeceğiniz birçok şablonda 468X60 piksel ölçülerinde standart bir banner alanı bulunmaktadır.
12
4.Ek işlevler Fonksiyonlar, site ile etkileşime girmek için gerekli olan site öğeleridir. Joomla!’da bu işlevler modül’lere gömülmüştür.
13
4.Ek işlevler Giriş Formu: Sitenizi genel kullanıma açık ve üyelere özel olmak üzere ikiye ayırmak istiyorsanız giriş modülü’nün önemi büyüktür. Kullanıcı giriş modülünü kullanarak sitenize kayıt olabilir ve ardından sitede oturum açabilir. Ayrıca kullanıcı şifresinin unutursa yine bu modüldeki ilgili linki kullanarak şifresini hatırlatabilir.
14
4.Ek işlevler Anket: İçeriğimiz belli bir kullanıcı kitlesini hedeflediği için, zaman zaman sitemizde kullanıcıların görüşlerini de öğrenmek isteyebiliriz. Sitenizle veya herhangi bir konuyla ilgili ziyaretçilerinizin fikirlerini almanın en kolay yolu anketleri kullanmaktır. Joomla!’da kullanıcılarınızın tercihlerini öğrenebileceğiniz bütünleşik bir anket bileşeni bulunmaktadır.
15
4.Ek işlevler Kimler Sitede: Bu modülün amacı sitenizin popülerliğini göstermek ve ziyaretçileriniz ile iyi bir iletişim kurduğunuzu kanıtlamaktır. Kullanıcı hangi haberlerin yeni veya popüler olduğunu gördükten sonra sitede kimlerin gezdiğini de merak edebilir. Kimler Sitede bileşeni o anda sitenizde gezmekte olan konuk ve üyelerin sayısını gösterir. Sitenizde sürekli olarak 10-15 kişi bulunuyorsa bu modülü açık bırakabilirsiniz, ama pek çok profesyonel site bu modülü devre dışı bırakmaktadır.
16
4.Ek işlevler Akışlar: Haber akışları giderek daha popüler olmaktadır. Haber akışı içeriğinizi standart bir şekilde sunarak ziyaretçilerin kullanımına sunan bir formattır. Haber akışlarında sitenizin şablonu ve sayfa düzeni bulunmaz, sadece içerik yer alır. Joomla!’ da Haber Beslemeleri modülü sitenizin haber akışlarına linkler sunmaktadır.
17
4.Ek işlevler Arama kutusu : Arama alanının altında yatan işlevsellik, sitenizin kullanışlılığına oldukça büyük bir katkı sağlamaktadır. Pek çok sitede arama kutuları bulunur, ancak bu işlevler yalnızca sitenin belli kısımlarında arama yapar. Joomla!’da ise olay farklıdır, tüm sayfalar detaylı olarak indekslenir ve aranır. Hatta Joomla!’ya yeni bir bileşen eklendiyse, eğer bileşen destekliyorsa o bileşenin içeriğinde de arama yapılır.
18
5.Dekoratif Öğeler Sitenizin tasarımı yani görünümüdür. Joomla!’da bir şablon sayfalarınızın düzenini ve içeriğin üzerine neler konulacağını ifade eder. Bir şablon, bir logodan, belli bir renk kombinasyonundan, seçilmiş yazı tiplerinden ve boyutlarından ve içeriğin farklı şekillerde sayfaya yerleştirilmesinden meydana gelir. Her Joomla! kullanıcısı ile aynı tasarıma sahip olmak istemiyorsanız Joomla!’nın standart olarak kullandığı şablonu değiştirmelisiniz. Şablonu değiştirmek, Joomla!’daki içeriğinize hiçbir zarar vermez.
19
Değerlendirme Soruları 1. Seçeneklerden hangisinde ziyaretçilerin gördüğü asıl site yer alır? a) Ön Uç b) Arka Uç c) Sağ Uç d) Sol Uç e) Yan Uç 2. Seçeneklerden hangisi Joomla! İle kurulan bir sitede bulunmaz? a) Menular b) Metodlar c) İçerikler d) Fonkisyonlar e) Reklamlar
20
Değerlendirme Soruları 3. Seçeneklerden hangisi menülerden biri değildir? a) Üst menü b) Ana menü c) Habersel menü d) Hiyerarşik menüler e) Diğer menüler 4. Seçeneklerden hangisi Joomla! İle kurulan sitede yer alan fonksiyonlardan biri değildir? a) Giriş Formu b) Anket c) Arama Kutusu d) Kimler Sitede e) Alışveriş Sepeti
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.