Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBercu Gültekin Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Su yazarları iş başında !
2
Sulu hikayelerle öğrendiklerimizi pekiştirmeye arkadaşlarımızı eğlendirmeye karar verdik. Birbirinden komik ve hayatımızın içinden hikayeler yazıdık. Arada bilgiler verdik. Şiirler yazdık. Günlük bilgiler ekledik.
3
SU KAŞiFLERİ Suyunuzu koruyun, Unutmayın sular dünyamız ve insanlar için çok önemli, Kaşilerin bilgileri ile siz de suyunuzu koruyun, Artık suyunuzu korumalı ve harekete geçmelisiniz, Şarkılar yazıp insanları bilinçlendirin, İnsanlarda suyu korusun, Fikirler oluşsun Liselilerde suyu korusun, Esmer,kumral herkes suyunu korusun, Rahat bir şekilde yaşayalım, İçmek için suyumuzu koruyalım...
4
İlk Ve Son Bölüm Merhaba biz Işıkkent Eğitim Kapüsünden Su Kaşifleriyiz. Şimdi size su Kaşifinde görev aldığım etkinlikleri anlatacağım. İlk olarak okulumuzda nerelerde printer olduğunu araştırdık. Okulumuzda bit yılda ne kadar kağıt tüketildiği araştırdık. Ulaştığımız rakam çok yüksekti bundan dolayı beraber karar verip okoulda 1 gün kağıtsız bir gün kampanyası düzenledik. Gün sonunda geri dönüşüm kutularını kontrol edip sınıfların ne kadar kağıt kullandığını hesaplamaya çalıştık. Ardından, Işıkkent yaz modası için kıyafet yaptık. Evlerimizde kullanmadığımız, küçük gelen kıyafetleri geri dönüşüm yaparak tekrar kullanımlasını sağladık. böylece kıyafetin üretilmesi için gerekli olan su miktarını korumuş olduk. Yeni kıyafetlerimizle çok mutluyuz. Daha sonra eşyaların içinde ne kadar su oduğunu araştırdık örneğin bir pamuklu tişörtün içinde 2.700 litre su vardır! Bunları araştırdık, kağıtlara resim ve içlerinde kaç litre olduğunu yazdık üst katta sergileniyor. Ve en eğlenceli etkinliğimiz olan oyun yapma etkinliğine geldik. Bu etkinlikte yapabilecek olan herkes oyun yaptı bugün bütün bahçelerde oyun oynatacağız.Oynamak isteyenler bizim eşliğimizle oynayabilir. Ve en son olara0k görevimiz tatlı su kaynaklarındaki canlıları araştırmaktı. Yakkın çevremizdeki ve türkiyede ki tatlı suda yaşayan canlıları araştırdık. Bizim için yaşayan canlıları bulmak çok zor oldu. Çünkü tatlı su kaynaklarımız ya küresel ısınma yüzünden kuraklıkla karşı karşıya yada insanların sulara attıkları atık madde. zehirli atıklar yüzünden canlı türleri yok olmay tehlikesiyle karşı karşıya, Su Kaşifleri olarak bir göl yapmaya karar verdik.Bu gölün üzeri pisliklerle doldurduk. Ama kirliliği kaldırdığımızda tertemiz bir su göleti bizi karşılıyor. Sularımız ne kadar temiz olursa O Kdar canlı türünün yaşamasını sağlayabiliriz. Sizlerde nasıl bu gölü temiz tutabilir ve insanlara nasıl gölleri temiz tutmak için neler yapabilecekleri hakkında bilgi verebilirseniz çok seviniriz. Enson olarak size bir sorum olacak ‘Su kaynaklarını nasıl temiz tutabiliriz?’ SEVGİLER SU KAŞİFLERİ
5
Dünyada her yıl 3,5 milyon kişi, su kaynaklı hastalıklardan dolayı hayatını kaybediyor. Bunun yüzde 98’i gelişmekte olan ülkelerde vuku buluyor. Dünyada her gün 4.900, her yıl ise toplam 1,8 milyon çocuk kirli sulardan ve sağlıksız koşullardan kaynaklanan hastalıklar nedeniyle ölüyor. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse her dört saatte bir 800’ü aşkın çocuk yolcusu bulunan bir dev yolcu uçağının yere çakılmasına eş değerde. Dünyadaki bulaşıcı hastalıkların ve enfeksiyonun en büyük sebebi sıhhi olmayan suların kullanımı. Milyonlarca kadın ve çocuk gelir getirici bir işte çalışmak, aile fertleriyle ilgilenmek ya da okula devam etmek yerine; kirli de olsa uzak yerlerde bulunan sulara ulaşabilmek için her gün saatler boyu kilometrelerce yol kat etmek zorunda kalıyor. Her yıl su kaynaklı hastalıklardan dolayı 443 milyon okul günü zayi oluyor. 2025 yılında 3 milyar kişinin su sıkıntısıyla karşı karşıya kalacağı tahmin ediliyor Zeynep Başer Su Şaşifleri
7
BÖLÜM 1 NORMAL OKUL GÜNLERİ Normal günlerden bir gündü. Çarşamba günü Ela, Selen,Defne, Deniz ve ben, ben derken bu arada ben Mariana. Biz hepimiz aynı sınıftayız. Benim ikizim de Ela. Neyse şimdi hikayeye devam edelim.Normal bir kış günüydü,karlı bir gündü hepimiz dışarda kar topu savaşı yaptık.Okuldan çıkarken kar bitttiği için çok üzülmüştük.Ela ve ben eve döndüğümüzde paten sürmeye karar verdik.Ela ve ben pateni çok severiz,ondan sonra gruba mesaj attık. Annem geldiğinde ipodları elimizden alıp okuduğumuz kitapları verdi.Ama kitaplar maceralı kitaplardı.Birkaç dakika sonra Maki ile oynadık.O kadar eğlendik ki yatma vakti gelmişti.Yattığımızda salondan değişik bir ses geldi. 1
8
Ela ve ben aldırmadık ve uyuduk.Diğer gün okula giderken servisteki lastik patladı. Hepimiz acayip korktuk. Bakındık, bakındık ve bakındık,ama hiç ses gelmedi.Başka bir servis gelip bizi aldı ve okula götürdü. Okulda Ela ile servisteki olayları anlattık.Hiç ses çıkmadığını söyleyince herkes biranda sustu.Sonra ne olduğunu sorunca ortada bir su canavarı dolaştığını söylediler o zaman da biz salondaki sesi hatırladık.En son derste Su canavarı ile ilgili araştırma yaptık.Fotoğraflara girdiğimizde çok tatlı bir su canavarıydı ama güçleri çok fazlaydı. Nedenini de öğrendik Dünya’da sular kalmamıştı o yüzden ailesi ve arkadaşları kaybolmuştu.Ve ona karşı gelindiğinde şöyle diyormuş: -‘Benim ailem ve arkadaşlarım yaşayamazsa sizde yaşayamazsınız.’diyor. 2 BÖLÜM 2 BİLGİLER TOPLAMA Her gün yeni şeyleri öğreniyorduk.En sonunda en iyi bilgileri topladık su canavarının arkadaşlarının ne söylediklerini ve ne tür dedikodu yaptıklarını bulduk. Aslında ona dedikodu bile denmez. Tişörtün içinde 2.700 litre su olduğunu ve kağıdın içinde 10 litre su olduğunu söylüyorlardı. Ama ailesi ya da arkadaşlarına bir şey olursa herkese saldırırlarmış. Öğretmenimize ve arkadaşlarımıza söylediğimizde herkes çok korktu. Daha fazla araştırma yapacaktık ama okul çıkışıydı. Eve gittiğimizde kitap okuduk, oyun oynadık, yemek yedik ve uyuduk. 3
9
Okula gitmek için çok heyecalıydık. Bu tatlı su canavarı ile igili çok meraklı olmaya başladık. Ama beden eğitimi olduğundan o kadar araştırma yapamadık. Öğretmenimiz okula gelemediği için bize Özgün öğretmen geldi. En son ders bizle oyun oynadı. O da anormal bir şey çünkü normalde hiçbir öğretmen oyun oynatmıyordu. Güzeldi ama öğretmenlerimizi özledik. Araştırma yaptığımızda yine dedikodu çıktı. Ama bu gerçek dedikoduydu. Su canavarları şöyle diyormuş: -‘Siz gittiğinizde ben herkesi yok edeceğim.Çünkü sizi çok ama çok ama çok seviyorum.O yüzden siz giderseniz ya da yok olursanız herkesi yok edeceğim.’demiş. Ama bizim başka işlerimizde vardı.İş dediğim ödev oluyordu.Biz küçük çocuğuz ya.İnglizce ödevi,Türkçe ödevi Matematik,fen bilimleri,sosyal bilimleri v.b. 4 Biz farketmeden okul çıkışı olmuştu.Servise giderken küçük bir gölge gördük.Ela bana baktı ve bende ona baktım.Serviste düşündük ve düşündük ve düşündük ama hiçbirşey düşünemedik.Eve gittiğimizde çok sıkılmıştık ve hiç araştırma yapmak istemiyorduk. O yüzden arkadaşımızı çağırdık.Arkadaşımız Aslı onun küçük kardeşini Selen’i de çağırdık.Sonra bahçeye oynamaya gittik.Koştuk,zıpladık,hopladık oyun oynadık ve çok eğlendik.Gece olmuştu ama Aslı bizde kalacaktı.Sabah olduğunda okula gittik ve ilk bahçe geldiğinde aklımıza harika bir fikir geldi : ‘ Bir fabrika açalım.Ama bu fabrika havayı ve suları kirletmesin.Buğdaydan un yapacaktık ne o unlardan hamur.Sonra o hamuru eve götürüp ekmek yapacaktık. ‘Herşeyi planlamıştık ama malzememiz yoktu.Ama vaz geçmedik her şeyi aldık. Gereken herşeyi aldık. 5
10
Ama Su Canavarını unutmuştuk.Unutmuştuk derken gerçekten tamamiliyle unutmuştuk. Artık her gün kuşlar için hamur,buğday, kuş evi ve ekmek yapıyorduk.Bunları yapmak çok eğlenceliydi ama zamanla sıkılmaya başlamıştık.Sıkılmaya başladıkça da ben su canavarını hatırladım ama arkadaşlarıma söylemedim. Ama kendimi tutamayıp Ela’ya,Aslı’ya ve Derin’e söyledim.Elaya söylediğimde bilgisayara doğru koşmaya başladı.Onu takip ettik.Bilgisayar odasına geldiğimizde ağzı açık kalmaştı.Donmuştu yani.Cam kırık,perdeler uçuşuyor ve Ela’nın ağzı açık.Ela............. SU CANAVARI ile karşılaşmıştı. 6 7 Kitabın devamı ışıkkent’te
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.