Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
2
Akran destekli öğrenme
Akran destekli öğretim, bir bireyin diğer bir bireye belirlenen konuyu materyaller kullanarak usta çırak ilişkisi içinde tecrübe aktarımı yoluyla öğrettiği, bireylerin akademik ve sosyal becerilerini geliştirmeyi hedef alan bir öğretim yöntemidir. Akran öğretimi öğrencilerin birbirine yardım ettikleri ve öğreterek öğrendikleri bir öğretim yöntemidir.
3
Öğretmenin rehberliğinde, eğitim almış yetenekli bir öğrencinin aynı sınıf düzeyinde bulunan bir ya da birkaç öğrenciye bir kavramı ya da beceriyi öğrettikleri bir süreçtir. Gaustad`a göre ise, akran öğretimi özellikle özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için tanımlanan bir grup öğretimi sürecidir. Örnek; Okuma-yazma bilen öğrencilerin,okuma- yazma bilmeyen öğrencilere okuma-yazma öğretmesi.
4
AKRAN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
Kazandırılacak Becerinin: Amaçları belirlenir Gerekli meteryaller belirlenir Akran öğretimi yapacak çocuk belirlenir. Öğretimi yapacak çocuk bilgilendirilir.( nasıl yönlendirecek,çalışmayı nasıl yapacak) Zaman belirlenir.ör:haftada 3 gün 30 dakika. Öğretmen öğreten öğrenciye geri dönüt verir. Ailenin bilgilendirilmesi gerekiyor.
5
AKRAN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
Akran Öğretimi Programına Başlama: İlköğretim düzeyinde akran öğretimine başlamak için, program geliştirmeci öncelikle müdürün, personelin ve ailenin desteğini almalıdır. Başlangıçta önemli bir kural, hangi öğrencinin ek öğretime ihtiyaç duyduğunu ve hangi öğrencinin davranış problemi olup olmadığını tanımlamaktır.
6
Diğer bir adım ise öğrencilerin neyi öğrenmeye ihtiyaç duyduğunu belirlemektir.
Sonra program geliştirmeci öğretim sürecini belirler. Akran öğretiminde bu iş için gönüllüler seçilmelidir. Öğreticileri Seçme Ve Öğrencilerle Öğreticileri Eşleştirir. Akran Öğreticileri Katılımını Ve İlgisini Sürdürür. Programı Değerlendirir.
7
BAŞARILI AKRAN ÖĞRETİMİ PROGRAMLARININ UNSURLARI
Akran öğretiminin etkililiği, - programa - derslerin bilişsel düzeyine - öğreticilerin eğitimine - öğretmenin yürütme ve denetleme düzeyine bağlıdır.
8
1- Akran öğretimi, öğreticiler tarafından, üst derecede yapılandırılmış bir plan hazırlanırsa başarılı olur. 2- Sınıf öğretmenleri kendi sınıf programlarına göre amaçları belirlemeli ve öğrencilerin başarılı ya da başarısız oldukları materyallerle ilgili öğrenci yeterliklerini değerlendirmelidir. 3- Öğretmenler dikkatli bir şekilde içeriği seçmeli ve öğrencilerin içeriği tamamlanmaları sağlamalıdır. 4- Öğretim seçilen etkinliğe ve derslere bağlı olarak sıklığı ve süresi dikkatli bir şekilde düşünülmelidir.
9
5- Etkili bir akran öğretimi programı için sistematik eğitim önemlidir
5- Etkili bir akran öğretimi programı için sistematik eğitim önemlidir. Akran öğretiminde kendilerine bıraktığınızda daha büyük çocuklar, küçük çocuklara sabırsızlık gösterebilir, patronluk taslayabilir ya da alay edebilir. Eğitim almamış öğreticiler öğrencilere doğru ve düzenli şekilde tepkiler, düzeltici dönütler, ödüller vermez, öğretim öncesi ve sonrasında arkadaşça davranmazlar.
10
6- Bu öğreticiler, olumlu sözel ve sözel olmayan (aktif dinleme, konuşma, övme) beceriler, açık ve anlaşılır yönergeler verme, düzeltici dönüt sağlama, sabırlı olma,sakin olma konusunda eğitim almalıdır. 7- Öğreticilere programın amacı ve onların sorumlulukları öğretilmelidir. Sorumluluklar zamanında derse girme, olumlu ödüller verme, güvenilir olma, yüksek nitelikli çalışmayı sürdürme ve öğrenci ile bilgileri kayıt etmeyi kapsar.
11
8- Öğretimi programında olumlu sınıf iklimi oluşturma ve aktif denetim önemli unsurlardır.
9- Günlük olarak öğrencilerin ilerlemelerini ölçmek gereklidir.
12
AKRAN ÖĞRETİMİNİN YARARLARI
Akran öğretimi, öğrencilerin kendi öğrenme adımlarına, algılama düzeylerine ve öğrenme stillerine uyar. Akran öğretimi sürecinde, dönüt ve düzeltme anında verilir. Bu nedenle temel kavram yanılgıları hızlı bir şekilde tanımlanabilir ve düzeltilebilir. Öğrenciler, daha hızlı öğrenenlerle karşılaştırılmadan kendi adımlarıyla, bir öğrenme görevini başarıyla tamamlayabilir.
13
Daha fazla duygusal ihtiyacı olan çocuklara daha fazla dikkat ve duygusal destek sağlanır.
Akran öğretimi yarışmayı azaltır ve daha destekleyici bir sınıf çevresi yaratır. Yapılan araştırmalar okuma ve matematik alanlarında akran öğretiminin, bilgisayar destekli eğitimden iki kat, sınıf büyüklüğünün az olduğu sınıflardan üç kat daha fazla başarıyı artırdığı bulunmuştur.
14
Akran öğreticileri, aynı yaşta olan diğer öğrencilerin bilişsel özelliklerine sahip olduğu için onların sorunlarını daha iyi anlarlar. Ayrıca akran öğreticiler etkili bir şekilde çalışmaya yoğunlaşma, çalışma alışkanlıklarını düzenleme ve sorular sorma gibi çalışma becerilerinde daha iyi model olurlar.
15
PROGRAMIN AKRAN ÖĞRETİCİLERİNE FAYDASI
Akran öğreticileri akademik olarak deneyimlerinden yararlanırlar, öğretim amaçlarına ulaşırlar, öğrendiklerini pekiştirirler ve sosyal olgunluğa erişirler. Aynı zamanda akran öğreticileri öğrendikleri konuları gözden geçirme, tekrar etme fırsatı bulurlar ve iletişim, eleştirel ve üst düzey düşünme becerilerini ve çalışma alışkanlıklarını ve kendilerine saygıyı geliştirirler.
16
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.