Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ."— Sunum transkripti:

1 Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ

2 SWOT ANALİZİ NEDİR ? SWOT Analizi, incelenen kuruluşun, tekniğin, sürecin veya durumun güçlü ve zayıf yönlerini belirlemekte ve dış çevreden kaynaklanan fırsat ve tehditleri saptamakta kullanılan bir tekniktir.

3 NEDEN SWOT ANALİZİ ? Amaç; iç ve dış etkenleri dikkate alarak, varolan güçlü yönler ve fırsatlardan en üst düzeyde yararlanacak, tehditlerin ve zayıf yanların etkisini en aza indirecek plan ve stratejiler geliştirmektir. SWOT analizi, güçlü olduğumuz ve büyük fırsatların yattığı alanlara odaklanmamızı sağlar.

4 NE ZAMAN KULLANILMALI ? Stratejik bir plan geliştirilmesi aşamasında Sorun tanımlama ve çözüm oluşturulması aşamalarında Nicel verilerin yetersiz, bilgilerin kişilerin belleklerinde olduğu durumların analizinde

5 POZİTİFNEGATİF GÜÇLÜ YÖNLER ZAYIF YÖNLER FIRSATLARTEHDİTLER İÇSEL DIŞSAL SWOT

6 YÖNTEM 1 İç Analiz –Kuruluşun, sistemin kaynak ve yeteneklerinin incelenerek güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Genellikle on kişiden küçük gruplar ile yapılır Beyin Fırtınası teknikleri kullanılarak uygulanabilir –Genellikle kontrolumuz altında olabilen iç etkenler –Kıyaslama

7 YÖNTEM 2 Dış Analiz –Çevre etkenlerinin belirlenerek fırsat ve tehditlerin saptanması –Genellikle kontrolumuz dışında olan dış etkenler : Politik Ekonomik Sosyo-Kültürel Teknolojik

8 YÖNTEM 3 Farklı birim ve alanlardan kişilerin bir araya gelmesi Çapraz fonksiyonel takım yaklaşımı ve kolaylaştırıcı katkısı Çevresel değişimlere karşılık sistem yeteneklerinin haritasının çıkarılması Deneyimlere ve farklı gözlemlere dayalı öznel bilgilerin anlamlı bir halde düzenlenmesi Fırsatların belirlenmesinde somut çözümler üretmek yerine sorunun araştırılması ve çözümlenmesi ön plandadır.

9 GÜÇLÜ YÖNLERİN SAPTANMASI Üstünlükleriniz nelerdir ? Neleri iyi / çok iyi yaparsınız ? Dış çevrenizden bakıldığında güçlü yanlarınız nelerdir ?

10 ZAYIF YÖNLERİN SAPTANMASI Neleri kötü yapmaktasınız? Hangi konularda iyileştirmeye ihtiyacınız var ? Başkalarının sizden daha iyi olduğu konular nelerdir? Dış çevrenizden bakıldığında ne gibi zayıflıklarınız var ?

11 FIRSATLAR Önünüzde duran fırsatlar nelerdir ? Çevrede ne gibi olağandışı gelişmeler yaşanmakta ? Fırsat Yaratan Kaynaklar: Teknoloji ve pazarda oluşan değişimler Hükümet politikalarındaki değişiklikler Sosyo-kültürel yapıdaki değişimler Yerel veya küresel olaylar

12 TEHDİTLER Ne gibi engellerle karşılaşmaktasınız ? Diğer ülkeler neler yapmakta ? Kuruluşunuzdan beklenen iş, ürün veya hizmet standartları değişmekte mi ? Değişen teknoloji konumunuzu tehdit ediyor mu ? Finansal sorunlarınız var mı ?

13 SONUÇ Güçlü yönler ile fırsatlar uyumlaştırılmalı Güçlü yönler fırsatlardan yararlanacak şekilde kullanılmalı Zayıflıkları güçlü yönlere dönüştürecek stratejiler geliştirilmeli Tehditler güçlü yanlar ile bütünleştirilebilecek fırsatlara dönüştürülmeli

14 KARAR DESTEĞİ Güçlü YönlerZayıf yönler Tehditler Fırsatlar İç faktörler Çevresel Faktörler

15 İletişim: Sağlık Bakanlığı Ek Hizmet Binası Ceyhun Atıf Kansu Caddesi No:102 Balgat / ANKARA Telefon: 0 312 583 10 50-51 TEŞEKKÜRLER…


"Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları