Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015."— Sunum transkripti:

1 / 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015

2 Amaç Bu oturumun amacı katılımcıların hedef kitleye ve eğitimin içeriğine göre uygun eğitim yöntemini seçmelerini sağlayarak, eğitimin etkinliğini arttırılması ve eğitim için harcanan kaynakların etkili biçimde kullanılmasıdır. 2/ 15

3 Hedefler Bu sunum sonunda katılımcıların; –“Eğitim yöntemi” terimini tanımlayabilmeleri –Eğitim yöntemlerini sıralayabilmeleri Toplu eğitim yöntemleri Bireysel eğitim yöntemleri Küçük grup yöntemleri –Eğitim yöntemi ve hedef kitle ilişkisini açıklayabilmeleri –Eğitim yöntemi ve öğrenim hedefi ilişkisini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir. 3/ 15

4 Eğitim Tasarımı ve Eğitim Yöntemi 4/ 15

5 Eğitim Yöntemleri Toplu eğitim Küçük grup eğitimi Bireysel eğitim Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli 5/ 15

6 Eğitici Merkezli Konunun içeriğine ve eğitimin yöntemine eğiticinin karar verdiği eğitim şekilleri “eğitici merkezli” eğitimler olarak adlandırılır. 6/ 15

7 Öğrenci Merkezli Eğiticinin daha çok/sadece yönlendirici olduğu, öğrencilerin kendi zihinsel süreçlerini kendilerinin yapılandırdıkları eğitim şekilleri “öğrenci merkezli” eğitimler olarak adlandırılırlar. 7/ 15

8 Gagne Yaklaşımı 1.Dikkati Çek: –Konu ile ilgili bir sorunu, yeni durumu ortaya koy; bir film kullan veya bir soru sor –Bu ders için bir taban oluşturur ve motivasyon sağlar 2.Hedefi Açıkla: –Öğrencilere dersin sonunda hangi yeterlik düzeyine geleceklerini açıkla ve yapabilecekleri ile yaşamın içinden örnek ver. –Öğrencilerin yeni bilginin bir çerçevesini çizmelerini sağla. 3.Önceki bilginin hatırlanmasını sağla –Öğrencilere bu yeni bilgi ile ilgili önceden sahip oldukları bilgi ve becerileri hatırlat. –Yeni bilginin bunlarla nasıl ilişkili olduğunu açıkla. –Öğrencilere eski bilgi ile nasıl bir ilişki kurmaları gerektiğini açıkla. 4.Öğrenilecek bilgiyi sun –Yazı, grafik, simülasyon, şekil, resim, ses, film vs. –Bilişsel yükten kaçın. –Sunduğun bilgiyi farklı şekillerde çağırmalarını sağla. 8/ 15 Gagne, Robert M., Briggs, Leslie, J., Wager, Walter, F. (1985). Principles of Instructional Design, Wadsworth

9 5.Öğrenme için destek ol – Farklı öğrenme şekilleri için farklı iletim yöntemleri kullan. 6.Kullanıma geçir “Uygulat" – Kazanılan yeni yeterlik ile öğrencinin bir şey yapmasını iste; bilgiyi yeni bir duruma uygulat, beceriyi uygulamasını sağla. 7.Geribildirim ver – Öğrencinin bilgi veya becerisinin bölümleri ile ilgili ona geribildirim vererek daha doğru yapma veya yapılandırmasını sağla. 8.Değerlendirme yap ve ilerlemeyi destekle – Yeterliği test et ve dersin öğrenilip öğrenilmediğini değerlendir. – Gerekirse dersten sonra ilerlemeyi destekle. 9.Hatırlamayı ve farklı durumlarda kullanımı destekle – Öğrenciyi öğrenilen bilginin/becerinin işe yarayacağı benzer durumlar hakkında bilgilendir ve ustalaşmayı destekle. – Öğrencinin dersi tekrarlaması gerekebilir. 9/ 15

10 Eğitim Yöntemleri 1.Ders 2.Sınıf tartışması 3.Soru cevap 4.Öğrenci tartışma grupları 5.Demonstrasyon 6.Panel 7.Öğrenci sunumları 8.Ödev grubu 9.Sempozyum 10.Seminer 11.Forum tartışması 12.Bülten hazırlatma 13.Ziyaret 10/ 15 http://teaching.uncc.edu/sites/teaching.uncc.edu/files/media/files/file/InstructionalMethods/150TeachingMethods.pdf

11 Eğitim Yöntemleri 11/ 15 14.Münazara (Tartışma) 15.Vızıltı grup 16.Kitap okutma 17.Bulmaca çözdürme 18.Tıbbi terimler çalışma 19.Kitap özeti 20.Akran eğitimi 21.Akış şemaları 22.Beceri eğitimi 23.Uzaktan Eğitim 24.Beyin fırtınası 25.Uygulayarak öğrenme 26.Proje temelli öğrenme (bilimsel veya sosyal)

12 Eğitim Yöntemleri 12/ 15 27.Olgu tartışması 28.Balint grup 29.Rol yapma 30.Üçlü öğrenme 31.Mikro eğitim 32.Klinik eğitim 33.Bireysel öğrenme aktiviteleri 34.Poster hazırlama 35.Araştırma 36.Film seyretme 37.Maket yapma 38.Sınav tartışması 39.Sessiz düşünme ve yazma 40.Sırayla görüş sorma

13 Eğitim Yöntemi Seçim Kriterleri Öğrenci sayısı Öğrenci grubunun yapısı (Homojen/heterojen) Öğrenim hedefinin alanı ve düzeyi Öğrencinin yeterliliği Öğrenmeye ayrılan zaman Öğrencinin motivasyonu Öğrencinin seviyesi (asimilasyon/akomodasyon) 13/ 15

14 Ne Zaman Hangi Eğitim? BilgiTutumProblem ç.İletişim b.El becerisi Sınıf dersi73420 Tartışma89672 GİA dest. ders63414 Oyunlaştırma48883 Vaka57934 Koçluk56879 Demonstrasyon64749 14/ 15

15 ÖZET Eğitim yöntemi nedir? Eğitim yöntemleri nelerdir? –Toplu eğitim yöntemleri –Bireysel eğitim yöntemleri –Küçük grup yöntemleri Eğitim yöntemi ve hedef kitle ilişkisini açıklayınız Eğitim yöntemi ve öğrenim hedefi ilişkisini açıklayınız 15/ 15


"/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları