Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı"— Sunum transkripti:

1 İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
Aile Hekimliği Bilgi Sistemi (AHBS) ile Hastane Randevu ve Sevk Sistemi İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı

2 İçerik 1. Neden randevu? 2. Randevu ve sevk zinciri 3. İşlem adımları
4. Akılda kalması gerekenler…

3 Neden randevu? Aile hekimliğinin temel hedeflerini hatırlayalım;
Aile hekiminin, hastasının tüm sağlık süreçlerinden haberdar olması ve yönlendirici rol oynaması, Hastanın birinci basamağa rağbet etmesi, Hastanedeki iş yükünün normal seviyelere çekilmesi, hizmetin basamaklar arasında uygun dağıtımı, Randevu sistemi ise, Aile hekiminin, hastası ile daha yakın ilişki kurmasına, Hastaların birinci basamağı daha yakından tanıması ve pek çok problemi için öncelikle aile hekimine müracaat etmesine Hastasını ikinci basamağa bilinçli şekilde yönlendirmesine, Hastanelerde gereksiz kuyrukların azalmasına… destek olmaktadır

4 Randevu ve sevk zinciri
Randevu sistemi sadece hastanın hastaneden randevusunun alınmasına değil; sevk bilgilerinin de hastaneye elektronik ortamda gitmesine ve hastaneden aile hekimine dönmesine altyapı hazırlamaktadır Randevu talebi ve sevk bilgileri Sevk edilen hastaya yapılan işlemler…

5 Randevu ve sevk zinciri
Yıllardır, sevk zinciri eksikliğinden ve yeni bir sistemin geliştirilmesi gerekliliğinden bahsediliyor, Değişik projeler ve çözümler geliştiriliyor, Burada en kolay olan, bilişim konularıdır, diğer konular daha önemli bir zordur Ama elimizin altın pilot uygulaması yapılan bir Aile Hekimliği sistemi var, Çözümü neden burada denemeyelim?

6 İşlem adımları Randevu/sevk döngüsü Hastanelere eğitim verilir,
hastane kullanıcıları tanımlanır Hastanedeki hekimlerin çalışma çizelgesi hazırlanır İSM / TSM Hastanedeki kayıtlar, Bakanlık üzerinden elektronik ortamda aile hekimine gönderilir Hastane Hastane Randevu/sevk döngüsü Aile hekimi randevu alır, Sevk bilgilerini de hastaneye gönderir Aile Hekimi Hastane Hastanedeki işlemler (Hastane Bilgi Sistemi ya da kağıt ortamda) kaydedilir

7 Akılda kalması gerekenler
Sistemin iyi çalışması; Hastanelerin; Bu sistemden sorumlu kişileri atamalarına ve sorumluluklarını iyi belirlemelerine, Çalışma çizelgelerini hazırlama ve güncel tutmak için gösterecekleri itinaya, Randevu alarak hastaneye gelecek hastalar için uygun poliklinikler ve saatler ayarlamalarına, Kendisinden randevu alınmış bir hekimin mazeretinin oluşması halinde, yerine başka bir hekim atayarak vatandaşa bir şekilde hizmet verebilmelerine, Randevu alınan hekimlerin, randevu listelerinin günlük olarak hastalar tarafından görünür yerlere asmalarına, Randevu saatlerinde sarkma veya erken başlama gibi durumları takip edip, çizelgelerin hazırlanmasında daha isabetli saatlerin yazılmasına, Randevu alarak gelen hastaları memnun edebilmesine ve …

8 Akılda kalması gerekenler
Sistemin iyi çalışması; İl Sağlık Müdürlükleri’nin Hastaneleri, bu sisteme geçmek ve iyi kullanmak konusunda teşvik etmelerine, Hastanedeki operatörlere iyi bir eğitim vermesi, Hastanede, bu sistemden sorumlu kişilerin belirlenmesinde yardımcı olmalarına, Vatandaşa, randevu sistemi ve aile hekimliği hakkında yönlendirici ve bilgilendirici çalışmalar yapmalarına, Vatandaşların, sistem hakkındaki düşüncelerini araştırıp, memnuniyet seviyelerini ölçmelerine, Hastanelerdeki çalışmaları yakından takip etmelerine, ortaya çıkan idari sorunlara zamanında müdahale etmelerine, ve …

9 Akılda kalması gerekenler
Sistemin iyi çalışması; Aile Hekimlerinin, Vatandaşı randevu sistemine teşvik etmelerine, Fazla sevk nedeniyle performans kesintisi korkusu olmaksızın, randevu sistemini her sevk işlemlerinde kullanmalarına, ve…

10 Akılda kalması gerekenler
Sistemin iyi çalışması; Tedavi Hizmetleri ve Temel Sağlık Hizmetleri’nin, Sistemin yaygınlaşması için, hastaneleri ve İl Müdürlüklerini teşvik etmesine, Karar-Destek Sistemi’nde yer alacak bilgileri kullanarak, gerektiğinde sahaya düzenleyici geri bildirim yapmalarına, Sistemin işleyişindeki genel aksaklıkları takp edip, zamanında müdahalelerde bulunmalarına bağlıdır.

11 Akılda kalması gerekenler
Soru: Bu sistem, sadece AHBS ile mi çalışır? Hayır. AHBS ile geliştirilen tüm sistemler, diğer uygulamaların da kullanabilmesi için açık teknoloji ile geliştirilmiştir. Alternatif aile hekimliği programları da entegre olabilirler. Son söz: - Teknoloji, idari sorunları çözmez. Sadece çözüm için bize araçlar sunar. - Doğru bir sistemde teknoloji en iyi yardımcımızdır

12 Teşekkürler… Sorular!


"İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları