Sunuyu indir
YayınlayanAdem Çetin Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA
Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz
2
Sürekli İyileştirme
3
Sürekli İyileştirme Döngüsü
Standartlaşma Yeni Metotların Uygulanması Problemlerin Çözümü Yeni Problemlerin Ortaya Çıkması
4
Sürekli İyileştirme Günümüz rekabet dünyasında «sürekli iyileştirme» işletme yönetiminin ayrılmaz bir parçasıdır Sürekli iyileştirme işletmede; Atıkların azaltılması Verimliliğin arttırılması Kalitenin iyileştirilmesi Maliyetlerin düşürülmesini sağlar
5
Sürekli İyileştirme «Continuous Improvement» is systematically identifying and eliminating waste, as quickly as possible, and at the lowest possible cost
6
Sürekli İyileştirme Süreç kalitesinin yükselmesi
Sürekli iyileştirmenin çıktıları Süreç kalitesinin yükselmesi Darboğazların azalması Çalışan vizyonunun gelişmesi Dalgalanmaların azalması Bilginin artması Maliyetlerin azalması Verimliliğin artması
7
Sürekli İyileştirme İstikrara Odaklanmak
Bilinen en iyi, en kolay, en güvenli yöntem Her işin her sürecin nasıl yapılacağı belirlenir Güvenlik, kalite ve verimlilik için ilk adım Standartlaşma Güvenli iş ortamı başarı bir işletmenin yapı taşlarındandır Kaizen felsefesi güvenliğe negatif etki yaratacak en ufak bir değişikliği bile reddeder Güvenlik Her bir ürün için beklenen bir kalite düzeyi vardır Yapılacak iyileştirmeler her zaman kaliteyi arttırmaya yönelik olmalıdır Kalite İşin ergonomik yapısı her zaman gelişime açık olmalıdır Uygun olmayan ergonomik ortam hareket israfına yol açar Ergonomiklik Yalınlık 7 çeşit israfı engellemek ister Aşırı üretim Depolama Gereksiz hareket Taşıma Bekleme Gereksiz süreçler Defo/arıza/yeniden yapma Yalınlık Ayıklama Düzen Temizlik Standartlaştırma Disiplin 5S
8
Öğrenen Örgütler
9
Öğrenen Örgütler Yaratma, başarma, bilgiyi aktarma ve öğrendiği bilgilere göre davranışlarını değiştirebilme gibi yeteneklere sahip organizasyonlar
10
Öğrenen Örgütler Üç aşama: Kavramsal Davranışsal Performans geliştirme
Yeni fikirlerin oluşması, bilginin genişlemesi, farklı düşünmeye başlama Davranışsal Çalışanlar yeni bilgileri içselleştirir Performans geliştirme Yeni edinimler sayesinde ölçülebilir performans artışları oluşur
11
Öğrenen Örgütler Garvin
Sistematik problem çözme Deneyimleme Geçmiş deneyimlerden öğrenme Başkalarından öğrenme Bilginin aktarımı Bilginin ölçülmesi
12
Öğrenen Örgütler Senge
6 Öğrenme Engeli Pozisyonum neyse ben oyum Düşmanlar dışarıda Sorumluluk üstlenme kuruntusu Olaylara takılıp kalma Deneyimden öğrenme avunması Yönetici ekip miti
13
Öğrenen Örgütler Senge
Sistemsel düşünme Kişisel uzmanlaşma Mantık modelleri Ortak vizyon Takım halinde öğrenme Çözüm: 5 Disiplin
14
Stratejik Planlama
15
Stratejik Planlama Süreci
İşletme ve işletme misyonunun tanımlanması Dış ve iç denetimlerin yapılması İşletme misyonunun stratejik hedeflere dönüştürülmesi Hedeflere ulaşmak için stratejilerin belirlenmesi Stratejinin uygulanması Performansın ölçülmesi
16
Vizyon Misyon Stratejik Planlama Nereye gitmek istiyoruz
Nerede olmak istiyoruz Neyi başarmak istiyoruz Bunlar neden önemli Varoluş sebebi Ne ürettiği Değerleri
17
Misyon Vizyon Stratejik Planlama Varoluş amacı
Bu amacı nasıl gerçekleştireceğiz? Vizyon
18
Coca Cola Misyon Vizyon
Tüketicilerine mutluluk veren, müşterilerini iş ortağı kabul eden, hissedarları için değer yaratan, faaliyet gösterdiği toplumlara güven veren sürdürülebilir ve karlı bir şirket inşa etmek Vizyon Sektörüne liderlik eden, çalışanlarına ilham veren ve mükemmellik ile katma değer yaratan seçkin bir içecek şirketi olmak
19
Sabancı Holding Misyon Vizyon
Farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak Vizyon Rekabetçi ve sürdürülebilir büyüme potansiyeli olan "stratejik bir portföyü" paydaşlarına değer yaratacak şekilde yönetmek
20
Pegasus Misyon Havayoluyla yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanıyoruz. Pegasus Ailesi, tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımız hep birlikte bunun için çalışıyoruz Vizyon Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla bölgemizde lider ekonomik havayolu olmak
21
Örnek İşletme Stratejileri
COMPANY STRATEGIC PRINCIPLE America Online Consumer connectivity first—anytime, anywhere Dell Be direct eBay Focus on trading communities General Electric Be number one or number two in every industry in which we compete, or get out Southwest Airlines Meet customers’ short-haul travel needs at fares competitive with the cost of automobile travel Vanguard Unmatchable value for the investor-owner Wal-Mart Low prices, every day
22
SWOT Analizi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.