Öğrencilerle İletişim Ve İletişim Teknikleri KONULAR İ lkokul çocu ğ unun özellikleri İ leti ş im nedir? İ leti ş im türleri İ leti ş im engelleri Etkin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
HOŞGELD İ N İ Z MEHMET YILMAZ REHBER Ö Ğ RETMEN Dünyanın en güzel bebeği bir tanedir. O da bütün annelere aittir Çin Atasözü.
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ SEMİNERİ
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
“Öfke”.
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
EMPATİ VE İLETİŞİM.
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ERGEN ÇOCUĞUNUZLA ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-II
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM Psikolojik Danışman Gökan ARSLAN-İbrahim ELÇİ.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İnternet Okur Yazarlığı
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
İLETİŞİM.
Uzman Sosyal Çalışmacı
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

Öğrencilerle İletişim Ve İletişim Teknikleri

KONULAR İ lkokul çocu ğ unun özellikleri İ leti ş im nedir? İ leti ş im türleri İ leti ş im engelleri Etkin dinlemek Empatik yakla ş ım

İlkokul Çağı Çocuğunun Özellikleri İ lginin kendi üzerinde toplandı ğ ı bir ev ortamından okul ortamına geçi ş ve çok sayıda insanla ili ş ki kurma her çocu ğ un bir bocalama dönemine girmesine neden olmaktadır.

Fiziksel Özellikleri 9-10 Ya ş larında çocukların vücut kimyası de ğ i ş mektedir Kızlarda 4.,5. sınıflarda ani bir boy artı ş ı görülür. Erkek çocuklarda 7.,8. sınıflarda boy artı ş ı görülür. Bu devrede çok hareketlidirler. Bu ataklık ve hareketlilik bir çok kazaları beraberinde getirmektedir. Çocuk hastalıklarının ço ğ u ilkokul 1. Sınıf devresinde artar. 2. Sınıfa do ğ ru yava ş yava ş vücut direnci artmaya ba ş lamaktadır. İ lkokul devresinde beden, ergenlik öncesinin ani boy artı ş ı ve ergenlik ça ğ ının cinsel büyümesi için enerji depolar. Bu zamanlarda eklemlerin hala yumu ş ak olu ş u nedeniyle dik oturma ve iyi yürüme alı ş kanlıklarının kazandırılması gerekmektedir.

Zihinsel Özellikleri ö ğ renmeye heveslidir. Konu ş maktan ve sorulara cevap vermekten çok ho ş lanırlar. ilkokul çocu ğ u çok konu ş mayı sevdi ğ i kadar iyi bir dinleyici de ğ ildir. Ö ğ retmen bu alı ş kanlı ğ ı kazandırmalıdır. ilkokula yeni gelen çocuklar hayvan masallarından, çocuk- hayvan dostluklarını içeren hikayelerden ho ş lanırken, ilkokulun ortalarında kahraman çocuk serüvenlerinden daha sonra yi ğ itlikten bahseden konulardan ho ş lanırlar. çocuk kendini kahraman yerine koyarak dinler. Bu devrede biz edebiyat derslerinde kitap tartı ş ma oturumları düzenleyebiliriz. Bu da ele ş tirme ve be ğ eni yetene ğ inin geli ş mesini sa ğ lar.

Sosyal Özellikleri Ö ğ retmenin be ğ enisini her ş eyin üzerinde tutarlar. Bazen bir aferin çocu ğ un kendi saygınlı ğ ını kazanmasına yol açar. Bu dönemde sık sık kızlar ve erkekler kendi gurupları içinde kar ş ı cinsten olan arkada ş larına itici ve a ş a ğ ılayıcı sözler söylerler. Bu nedenden dolayı aynı sıraya oturtturmak faydasızdır. Oyunda ba ş arılı olamayan çocuklar gurup dı ş ı edilirler. Kızlarda tepki daha az iken, erkek çocuklara dikkat edelim. Oyunlara katılmalarını sa ğ layalım

Duygusal Özellikleri Ö ğ retmenin sıcak ilgisi E ğ lence ve oynayacak ortamın varlı ğ ı çocu ğ un kısa bir süre içinde gev ş eyip rahatlamasına yardım eder.

Nitelikleri ne olursa olsu iki sistem arasındaki bilgi alış verişi iletişimdir. MESAJ KAYNAK HEDEF GERİ BİLDİRİM

İLETİŞİM TÜRLERİ Kişi-içi iletişim Kişiler arası iletişim Örgüt- içi iletişim Kitle iletişim

Kişi-içi iletişim Bir insanın düşünmesi,duygulanması,iç gözlem yapması,rüya görmesi,kendine sorular sorarak cevap üretmesidir

KİŞİLER ARASI İLETİŞİM (Kaynağını ve hedefini insanlar oluşturur) SÖZLÜ SÖZSÜZ Dil dil ötesi yüz bedensel mekan araçlar beden temas kullanımı

SÖZLÜ İLETİŞİM DİL: kişilerin ne söyledikleri önemlidir. insanların karşılıklı konuşmaları, mektuplaşmaları. DİL ÖTESİ: kişilerin nasıl söyledikleri önemlidir. sesin tonu,vurgusu,hızı,şiddeti

SÖZSÜZ İLETİŞİM YÜZ-BEDEN: kaş,göz, ağız, el,kol hareketleri,vücut duruşu vb. BEDENSEL TEMAS: el öpmek- tokalaşmak erkeklerin kol kola dolaşması MEKAN KULLANIMI: insanlarla olan kişisel mesafemiz ARAÇLAR: rozetler,kıyafetler,masalar

İLETİŞİMDE Mehrabian’nın araştırması DİL …………….. %7 DİL ÖTESİ ………%38 YÜZ…………….. %55

İLETİŞİM ÇATIŞMASI mesaj veya geribildirim hatalarından kaynaklanır

İLETİŞİM ENGELLERİ 1- Emretme 2- Tehdit etme 3- Tartışma 4- Suçlama 5- Alay etme 6- Ad takma 7- Utandırma 8- Konuyu değiştirme 9- Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlama 10- Konuşmaları yarıda kesme 11-Öğüt verme 12-Teşhis koyma

İLETİŞİM ENGELİ -1 Emretmeyin “…yapacaksın”

İLETİŞİM ENGELİ -2 Tehdit etmeyin “…ya yaparsın, ya da”

İLETİŞİM ENGELİ -3 Tartışmayın “…evet ama,…” “…evet ama,…”

İLETİŞİM ENGELİ -4 Suçlamayın Suçlamayın “sen zaten tembelsin…” “sen zaten tembelsin…”

İLETİŞİM ENGELİ -5 Alay etmeyin “Saçların Kirpi Gibi”

Lakaplar varsa ; problem var demektir. Mutlaka sen de bir problem var mesajını vermemiz lazım yoksa rahat edemeyiz. Doğru dürüst yürü lan ( yürüyüşün problemli) Leylek gibi boyunla ne arıyorsun en arkaya geç. ( boyunun uzunluğu problemli) Ne biçim öksürüyorsun öyle?

İLETİŞİM ENGELİ -6 Ad takmayın “Gözlüklü sen kalk” “Gözlüklü sen kalk” “ Kibar Seyfo Sınava Hazır mısın ?”

İLETİŞİM ENGELİ -7 Utandırmayın “Senin kulaklarında kocaman”

İLETİŞİM ENGELİ -8 Konuyu değiştirmeyin “Daha güzel şeylerden konuşalım” “Şimdi zamanı değil”

İLETİŞİM ENGELİ -9 Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın “Sen de söylesene ne kadar çirkin bir kız değil mi ?”

İLETİŞİM ENGELİ -10 Konuşmaları yarıda kesmeyin

İLETİŞİM ENGELİ -11 Öğüt Vermeyin Bizim zamanımızda…

İLETİŞİM ENGELİ -12 Teşhis Koymayın Bence sen...(bu konuyu 3 kere de ancak anlarsın)

ETKİN DİNLEMEK Göz teması kurun. Uygun olduğunda kişiye dokunun Söyleneni tekrar edin Dinlerken başka şeylerle uğraşmayın Kendinizi konuşanın yerine koyun. Savunmaya geçmeyin; Sadece dinleyin

GERÇEKTEN ANLAMAK İSTİYOR MUSUNUZ ? (EMPATİ)

EMPATİK YAKLAŞIM Yerinde olsam bende kendimi kötü hissederdim. Sende aynı benim gibisin İşler seni iyice bunaltmış Bunca iş karşısında kendini yalnız hissediyorsun Bu işlerle tek başına uğraşmak seni öfkelendiriyor.

Bizler genç olduk, gençli ğ in ne demek oldu ğ unu biliyoruz. Ama onlar henüz yeti ş kin olmadılar. Bu yüzden sa ğ lıklı ileti ş imin sorumlulu ğ u bizdedir. prof. dr. Binnur Yeşilyaprak

Olumlu-olumsuz iletişim YANLIŞ Dersini yapmadan Tenefüse çıkamazsın. DOĞRU Dersini yaptıktan sonra Tenefüse çıkabilirsin

YANLIŞ: Dedemin sakalı sizinkilerden kısa. DOĞRU: Arkadaşlar; lütfen kılık kıyafet yönetmeliğine uyunuz ! İmalı iletişim

Sen yerine, ben mesajı “Sen” mesajı yerine… -Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun! “Ben” mesajı verin… -Konuşmaya başlayıp da sonunu getiremediğimde çok rahatsız oluyorum.

Sen yerine, ben mesajı “Sen” mesajı yerine… -Terbiyesizlik Ediyorsun “Ben” mesajı verin… -Çok Rahatsız Oldum.

Tepki Göstermeden Önce KONUŞ DUR DÜŞÜN

T E B E S S Ü M B U L A Ş I C I D I R ! Gülümsemek İçin : 12 Kas Kaşımızı Çatmak İçin : 103 Kas kullanırız. GÜLÜMSEYİN