ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çıkarımsal İstatistik
Advertisements

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ
THY SPSS UYGULAMASI 1.SORU:Kİ-KARE ANALİZİ
ANOVA.
ANOVA (ANalysis Of Varyans)
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
1. İki Yönlü ANOVA İki bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerine etkisini araştırırken bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerine etkilerini.
Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
PARAMETRİK ANALİZ TEKNİKLERİ
T- TEST BAĞIMSIZ İKİ GRUP T-TESTİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
THY Uygulaması Araştırması
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
İKİ YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene iki bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Çift Yönlü MANOVA kullanılır. Çift yönlü MANOVA da başlangıç.
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
ANOVA / MANOVA MODEL OLUŞTURMA VE VERİ ANALİZİ Irmak Çağlı
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
Örneklem Dağılışları.
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Örneklem Dağılışları ve Standart Hata
İstatistik-3 Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D. cemsutcu.wordpress.com.
12.HAFTA İÇERİK VARYANS ANALİZİ Giriş Tek Faktörlü Varyans Analizi
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
Parametrik Hipotez Testleri
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Çıkarsamalı İstatistik Yöntemler
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Güven Aralıkları Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU. Amaç: Bu konu sonunda okuyucunun güven aralıkları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. Hedefler: Bu.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
Numerik Veri İki Bağımsız Grup
İKİDEN FAZLA BAĞIMLI ÖRNEK İÇİN TESTLER
Uygun örneklem SayISI hesaplama Power (güç) analİzİ
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
Hipotez Testinde 5 Aşamalı Model
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ PSY 311
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
SPSS ile İSTATİSTİK 5.Hafta Kruskal Wallis H.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği ve SPSS kullanırken bu konudan neden endişelenmemek gerektiğini öğrenmek İki bağımsız grup için ortalamalar veya yüzdeler arasındaki farkları test edebilmek

Eşleştirilmiş örneklem farkları testinin ne olduğunu ve ne zaman kullanılacağını öğrenmek ÖĞRENME AMAÇLARI ANOVA’yı kavramak ve ANOVA çıktılarını yorumlayabilmek SPSS kullanarak ortalamalar için farklılık testlerinin nasıl uygulanacağını öğrenmek

« NEREDEYİZ » Aşama 10 » Verilerin analizi

Farklılık Analizlerinin Önemi Bu bölüme farklılıklar pazarlama yöneticileri için neden önemlidir konusu tartışılarak başlanacak. Bundan sonra iki bağımsız grup arasındaki farklılıklar ifade edilecektir.

Farklılıklar Neden Önemli Pazar bölümleme, tüketici grupları arasındaki farklılıklara göre belirlenir. Pazarlama araştırmacısı veya yöneticisine potansiyel fayda sağlaması için, farklılıkların en azından istatistiksel olarak anlamlı olması gerekir.

Küçük Örneklem Büyüklükleri: t ya da z Testinin kullanılması ve SPSS’in Bu Sorunu Ortadan Kaldırması İstatistiki analiz işlemlerinin bilgisayarla yürütülmesinin önemli bir avantajı, bilgisayarların istatistikleri doğru hesaplamak üzere programlanmış olmalarıdır. Bir diğer ifadeyle, programın t değeri mi, z değeri mi yoksa başka bir değer mi hesaplamasını istediğiniz konusunda bir karar almanıza gerek yoktur.

İki Grup Arasındaki Önemli Farkların Test Edilmesi İstatistiki testler, araştırmacı tarafından iki farklı grup ya da örneklemin ortalamalarının ya da yüzdelerinin karşılaştırmasında kullanılır.

Alt Başlıklar İKİ GRUP (BAĞIMSIZ ÖRNEKLEMLER) ARASINDAKİ YÜZDELERİN FARKLARI

Alt Başlıklar İKİ GRUP YÜZDESİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR İÇİN SPSS’İN KULLANILMASI İKİ GRUP ORTALAMASI ARASINDAKİ FARKLILIKLAR (BAĞIMSIZ ÖRNEKLER)

İkiden Fazla Grup Arasındaki Ortalamaların Anlamlılık Testleri: Varyans Analizleri ANOVA( varyans analizi ) doğru nüfus farklılıklarının ve örneklem hatalarını kesinleştirmek için gruplar arasındaki farklılıkların araştırmasıdır.

Varyans Analizinin Temelleri Alt Başlıklar Tablo bağımsız t testi sonuçlarına göre müşterilerin gelecek büyük alışverişi yapmaya ne kadar yakın oldukları

Çoklu Karşılaştırma (post hoc) Testleri: Gruplar Arasındaki Ortalamaların Anlamlı Farklılıklarının İncelenmesi Alt Başlıklar Anova’yı Yorumlamak (Varyans Analizi)

Grup Farklılıkları Testini Müşterilere Raporlama Pazar bölümlenmesinin yaygın bir uygulama olduğunu hatırlayın; önemli farklılıkların bulunması halinde dikkate değer pazar bölümlenmesi fikirleri verebilirler.

Aynı Örneklem İçerisindeki (Eşli Örneklem) İki Ortalama Arasındaki Farklılıklar Burada açıklanacak son fark testi, pazar bölümlenmesinde kullanılmamaktadır. Bu test, aynı ölçek formatı kullanılarak sorulan ve örneklemdeki aynı kullanıcılar tarafından cevaplanan iki farklı sorunun iki ortalamasının önemli bir farka sahip olup olmadığını ölçer.

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.