‘’AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞA ETKİLERİ’’ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. HAZIRLAYAN : PSİKOLOJİK DANIŞMAN ASLAN ULUSOY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
ANA BABA VE ERGENLİK.
OLUMSUZ AİLE TUTUMLARI
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANA-BABA TUTUMLARI.
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
M. Murat KAZANCIOĞLU ÖZEL ASFA AH. MİT. ANADOLU LİSESİ REH. ÖĞRT.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ANNE BABA TUTUMLARI.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
AİLE TUTUMLARI Mehmet TUNGA.
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
NASIL BİR AİLE?.
Nusaybin Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
ANNE-BABA TUTUMLARI VE ÇOCUĞUN KiŞiLiK GELiŞiMiNE ETKiLERi
Hazırlayan BİTLİS Rehberlik Ve Araştırma Merkezi
EĞİTİMDE AİLE MODELLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SEVGİLİ VELİLER, SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
Hanife FIRAT KAZMALI Psikolojik Danışman
ANNE-BABA TUTUMLARI VE ÇOCUĞUN KiŞiLiK GELiŞiMiNE ETKiLERi
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
MEHMET AKPINAR ANAOKULU
ANNE BABA TUTUMLARI.
ÇOCUK YETİŞTİRMEDE OLUMLU-OLUMSUZ YÖNTEMLER
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ANNE BABA TUTUMLARININ ÇOCUĞUN DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ.
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
FADİME AKCA PSİKLOJİK DANIŞMAN
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI ERKAN SARIUŞAK OKUL REHBER ÖĞRETMENİ.
“Aile İçi İletişim ve Çocuk Yetiştirilmesinde Ailenin Rolü”
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Çocuklarımıza nasıl davranıyoruz?
ANNE BABA TUTUMLARI. Ailenin çocukla olan ilişkisi doğumdan hemen önce başlayan ve uzun yılları kapsayan bir süreçtir. Çocuk ilk olarak beslenme,korunma,temizlik...
AİLE İÇİ İLETİŞİM Anne-Baba Tutumu
ANA BABA VE ERGENLİK.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ANNE- BABA TUTUMLARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
ANNE-BABA TUTUMLARI ve ÇOCUKLARA SINIR KOYMA SORGUN REHBELİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ…
Sunum transkripti:

‘’AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞA ETKİLERİ’’ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. HAZIRLAYAN : PSİKOLOJİK DANIŞMAN ASLAN ULUSOY

AİLE MODELLERİ

AİLE MODELLERİ TUTARSIZ AİLE MÜKEMMELİYETÇİ AİLE DEMOKRATİK AİLE OTORİTER AİLE AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE AŞIRI KORUYUCU AİLE

1-) AŞIRI OTORİTER AİLE TUTUMU Bu tip ailelerde çocuğa söz hakkı tanınmaz. Bu tip ailelerde çocuğa söz hakkı tanınmaz. Uygulanan kuralların mantıklı bir açıklaması yoktur veya olsa da çocuğa açıklanmaz. Uygulanan kuralların mantıklı bir açıklaması yoktur veya olsa da çocuğa açıklanmaz. Eleştiri ve aşağılama çok sık görülür. Eleştiri ve aşağılama çok sık görülür.

Çocuğa şefkat, sevgi, sıcaklık verilmez, Çocuğa şefkat, sevgi, sıcaklık verilmez, Evde söz hakkı, özgürlük ve otorite anne babanındır, çocuğun aklı yetmez anlayışı hakimdir, Evde söz hakkı, özgürlük ve otorite anne babanındır, çocuğun aklı yetmez anlayışı hakimdir, Çocuğun yaptığı her olumsuz davranış göze batar ve çocuk sürekli ceza alır. Çocuğun yaptığı her olumsuz davranış göze batar ve çocuk sürekli ceza alır.

Aşırı Otoriter Aile Tutumunun Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri Çocuk da otoriter bir yapı gelişir arkadaşlarına karşı saldırgan olur. Okulda kavgacı ve yaramaz bir çocuk olarak etiketlenir. Okul yaşamlarında fazla başarılı olamazlar. Çocukta kendine güven duygusu oluşmaz. Çocuğun özgüveni fazla gelişmez.

Bu ailelerde yetişen çocuklar; pasif, çekingen, huysuz ve aşırı hassas bir yapıya sahip olurlar, Bu ailelerde yetişen çocuklar; pasif, çekingen, huysuz ve aşırı hassas bir yapıya sahip olurlar, Sürekli eleştirilme veya dayak çocuğun ruhsal yapısını bozar, Sürekli eleştirilme veya dayak çocuğun ruhsal yapısını bozar, Bu şekilde yetiştirilen bir çocuğun, evlendiğinde aynısını eşine ve çocuklarına da uygulaması çok doğaldır. Bu şekilde yetiştirilen bir çocuğun, evlendiğinde aynısını eşine ve çocuklarına da uygulaması çok doğaldır.

Bu çocuklar kötü muameleye maruz kalmaktan korktukları için anne ve babaya karşı uysal olmaktadır. Fakat içten içe anne babaya karşı düşmanlık duyguları geliştirirler, Bu çocuklar kötü muameleye maruz kalmaktan korktukları için anne ve babaya karşı uysal olmaktadır. Fakat içten içe anne babaya karşı düşmanlık duyguları geliştirirler, Bu tip ailede yetişen çocuk arkadaşlık kurmayı beceremez, arkadaşları ile sürekli kavga eder. Bu tip ailede yetişen çocuk arkadaşlık kurmayı beceremez, arkadaşları ile sürekli kavga eder. Çocuk çok rahat yalan söyleyebilir, Çocuk çok rahat yalan söyleyebilir, Bu çocuklar da hata yapan kişilere karşı hoşgörüsüzdürler. Bu çocuklar da hata yapan kişilere karşı hoşgörüsüzdürler.

2- AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE TUTUMU Çocuğa kural hiç konmaz. Çocuğa kural hiç konmaz. Çocuğun eğitimi yetersizdir. Çocuğun eğitimi yetersizdir. ( ‘saldım çayıra, mevlam kayıra’ anlayışı hakimdir) ( ‘saldım çayıra, mevlam kayıra’ anlayışı hakimdir) Çocuğun aşırı hareket ve davranış serbestliği vardır. Çocuğun aşırı hareket ve davranış serbestliği vardır. Aile ‘yaşayarak öğrensin’ mantığını sürdürerek müdahalede bulunmaz. Aile ‘yaşayarak öğrensin’ mantığını sürdürerek müdahalede bulunmaz.

Biz yaşamadık o yaşasın anlayışı hakimdir. Biz yaşamadık o yaşasın anlayışı hakimdir. Bu tutumda da disiplinsizlik söz konusudur, Bu tutumda da disiplinsizlik söz konusudur, Çocuk ilk kurallı ortam olan okulda sıkılır, okula gitmek istemez. Çocuk ilk kurallı ortam olan okulda sıkılır, okula gitmek istemez.

Bu aile yapısında yetişen çocuklar bencil ve şımarık olurlar. Bu aile yapısında yetişen çocuklar bencil ve şımarık olurlar. Anne-baba çocuğun davranışının yanlış olduğunu görse bile ‘özgür olmalı’ anlayışı ile hareket ettiğinden müdahale etmez. Anne-baba çocuğun davranışının yanlış olduğunu görse bile ‘özgür olmalı’ anlayışı ile hareket ettiğinden müdahale etmez.

AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE TUTUMUNUN ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİNE ETKİLERİ Çocuklar ergenliğe ulaşınca anne babasını denetim altına alır, onları tehdit ederler. Dedikleri olmayınca da tehditlerini uygularlar, Çocuklar ergenliğe ulaşınca anne babasını denetim altına alır, onları tehdit ederler. Dedikleri olmayınca da tehditlerini uygularlar, Kuralsızlığa alışan çocuklar, okuldaki kurallarla karşılaşınca okula ve arkadaş çevresine uyum sağlamakta zorluk çekerler, Kuralsızlığa alışan çocuklar, okuldaki kurallarla karşılaşınca okula ve arkadaş çevresine uyum sağlamakta zorluk çekerler, Her istediğini elde ettikleri için belli bir süre sonra doyumsuzluk yaşamaya başlarlar. Doyumsuzlukları, ileride zararlı alışkanlıklar edinmelerine sebep olabilir, Her istediğini elde ettikleri için belli bir süre sonra doyumsuzluk yaşamaya başlarlar. Doyumsuzlukları, ileride zararlı alışkanlıklar edinmelerine sebep olabilir,

3-AŞIRI KORUYUCU AİLE TUTUMU Bu ailelerde anne-babalar çocuğa gereğinden fazla özen gösterip onu denetim altında tutarlar. Bu ailelerde anne-babalar çocuğa gereğinden fazla özen gösterip onu denetim altında tutarlar. Çocuğun başına kötü şeyler gelir diye kendi başına bir iş yapmasına izin vermezler. Çocuğun başına kötü şeyler gelir diye kendi başına bir iş yapmasına izin vermezler. Çocuğun tüm ihtiyaçları büyükleri tarafından karşılanmaya çalışılır. Çocuğun tüm ihtiyaçları büyükleri tarafından karşılanmaya çalışılır.

AŞIRI KORUYUCU AİLE TUTUMUNUN ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİNE ETKİLERİ Çocuğun hatalarının sonucunu yaşayarak öğrenmesine izin verilmez, sorumluluk duygusunun gelişmesi engellenir. Çocuk ileriki yaşamında karar almakta ve uygulamakta zorluk çekerler. Bu aile tipinde yetişen çocuklarda okul fobisi oluşması çok yüksektir.

Çocuğun aşırı bağımlı, ürkek, çekingen ve güvensiz bir kişilik geliştirmesine neden olur. Çocuk aşırı duygusal olur çok kırılgan bir yapıya sahiptir, Çocuk aşırı duygusal olur çok kırılgan bir yapıya sahiptir, Çocuk bir türlü büyümez, anne babasından ayrı kalamaz ileri yaşlarda bile sürekli anne babasının yanında olmak ister. Çocuk bir türlü büyümez, anne babasından ayrı kalamaz ileri yaşlarda bile sürekli anne babasının yanında olmak ister.

4-TUTARSIZ AİLE TUTUMU Genellikle genç anne- babalarda ve ilk çocuğun yetiştirilmesinde görülür, Eşlerin çocuk yetiştirmeye farklı bakmaları ve bunu çocuğa yansıtmaları temel sebeptir, Çocuğun yaptığı bir davranış bazen çok sert bir tepki alabilirken, bazen de çok olumlu karşılanabilmektedir,

TUTARSIZ AİLE TUTUMUNUN ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİNE ETKİLERİ Bir davranışın bazen ödüllendirilmesi bazen de cezalandırılması çocuğun ne zaman, nerede, ne yapacağını bilememesine yol açar. Ayrıca yaptığı davranışın doğru olup olmamasından daha çok “Ne zaman yaparsam cezadan kurtulabilirim “ düşüncesiyle ilgilenir.

Kendi görüş ve düşüncelerini aktaramazlar. Çocuk kendini kanıtlamak ve dikkatleri üzerine çekmek için, ürkek, yumuşak huylu, söz dinleyen ya da kendi benliğini ve bağımsızlığını göstermek için kavgacı, sinirli bir çocuk olabilir. Zamanla çevrelerindeki insanlara güvenmeyen, her şeyden şüphelenen, kararsız bir kişilik yapısı geliştirebilirler.

5-MÜKEMMELİYETÇİ AİLE TUTUMU Anne baba çocuğundan her şeyin en iyisini bekler. Anne baba çocuğundan her şeyin en iyisini bekler. Kendi gerçekleştiremediği yaşantıları çocuğunun gerçekleştirmesini ister ve çocuk olduğu gibi kabul edilmez. Kendi gerçekleştiremediği yaşantıları çocuğunun gerçekleştirmesini ister ve çocuk olduğu gibi kabul edilmez. Aile, bedensel ve zihinsel yönden beklentileri karşılaması için çocuğu kapasitesinin çok üstünde eğitimlere tabii tutar. Aile, bedensel ve zihinsel yönden beklentileri karşılaması için çocuğu kapasitesinin çok üstünde eğitimlere tabii tutar.

Çocuktan aşırı titizlik ve temizlik beklenir. Çocuktan aşırı titizlik ve temizlik beklenir. Kurallar ve kalıplar belirlenir ve çocuğun bunlara mutlaka uyması beklenir. Kurallar ve kalıplar belirlenir ve çocuğun bunlara mutlaka uyması beklenir. Çocuğa bütün çocukça davranışlar yasaklanır. Arkadaş seçimi de aileye aittir. Çocuğa bütün çocukça davranışlar yasaklanır. Arkadaş seçimi de aileye aittir.

Mükemmeliyetçi Aile Tutumunun Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri Aşırı titiz yada tam tersi dağınık çocuklardır. Aşırı titiz yada tam tersi dağınık çocuklardır. Kendilerine güvenleri yoktur. Kendilerine güvenleri yoktur. Başarısızlığa uğradıklarında kolayca hayal kırıklığı yaşarlar. Başarısızlığa uğradıklarında kolayca hayal kırıklığı yaşarlar. Yanlış yapmaktan korkarlar. Yanlış yapmaktan korkarlar. Okuldaki sıraları hep derli toplu, ders aralarında ödev yapan, grup çalışması yapmak gerektiğinde şikayet eden, bir işi tam yapmak için günler öncesinden çalışmaya başlayan çocuklardır. Okuldaki sıraları hep derli toplu, ders aralarında ödev yapan, grup çalışması yapmak gerektiğinde şikayet eden, bir işi tam yapmak için günler öncesinden çalışmaya başlayan çocuklardır.

Çocuk kendi için değil de sırf anne babası mutlu olsun diye yaşamaya başlar. Çocuk kendi için değil de sırf anne babası mutlu olsun diye yaşamaya başlar. Çocuk bir olumsuzlukla karşılaştığında bocalar mükemmel olması gerekmektedir fakat işin içinden çıkamamaktadır. Çocuk bir olumsuzlukla karşılaştığında bocalar mükemmel olması gerekmektedir fakat işin içinden çıkamamaktadır. Yapay bir kişilik geliştirir, kendi kişiliğini ortaya koyamaz Yapay bir kişilik geliştirir, kendi kişiliğini ortaya koyamaz Tırnak yeme davranışı görülür. Tırnak yeme davranışı görülür

6-DEMOKRATİK AİLE TUTUMU Çocuk tüm yönleriyle kabul edilir, Çocuk tüm yönleriyle kabul edilir, Bu aileler çocuğa yol gösterir, onun alacağı kararlarda çocuğa saygı duyulur. Çocuk bir birey olma duygusunu sonuna kadar yaşar. Bu aileler çocuğa yol gösterir, onun alacağı kararlarda çocuğa saygı duyulur. Çocuk bir birey olma duygusunu sonuna kadar yaşar. Aile içinde kurallar ve sınırlar herkes için ve hep birlikte belirlenir. Aile içinde kurallar ve sınırlar herkes için ve hep birlikte belirlenir. Aileyi ilgilendiren kararlar birlikte alınır. Her konuda çocuğun düşünce ve fikirleri dinlenir. Aileyi ilgilendiren kararlar birlikte alınır. Her konuda çocuğun düşünce ve fikirleri dinlenir.

En ideal aile tipidir. Evde herkesin söz hakkı vardır. Çocukta kendini ifade edebilir. Evde herkesin söz hakkı vardır. Çocukta kendini ifade edebilir. Duygu ve görüşlere saygı vardır. Duygu ve görüşlere saygı vardır. Yanlışları sebebiyle çocuğa yaptırım uygulanır ama koyulan kurallar çocuğun anlama seviyesine inilerek mantıklıca izah edilir. Yanlışları sebebiyle çocuğa yaptırım uygulanır ama koyulan kurallar çocuğun anlama seviyesine inilerek mantıklıca izah edilir. En zor ve sabır isteyen yöntemdir. En zor ve sabır isteyen yöntemdir.

Demokratik Anne Baba Tutumunun Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri Demokratik ve güven verici bir ortam da yetişen çocuk, kendine ve çevresine saygılı, sınırları bilen, yaratıcı, aktif, fikirlere saygı duyan, fikirlerini rahatlıkla söyleyebilen, kişilik ve davranışları açısından dengeli, sorumluluk duyguları gelişmiş, hoşgörülü ve mutludur, Anne babanın tutarlı ve kararlı tutumu çocuğun kendisine ve çevresindekilere güven duygusunu geliştirir,

Çocuk, ilerde rahatlıkla kendi adına kararlar alır, Kendi haklarını savunurken başkalarının haklarına da saygı duyar. Bu aile tipinde özgüven sahibi bireyler yetişir. Çocukta asilik ve kavgacılık görülmez. İleriki yaşlarda kendi ayakları üzerinde rahatça durabilir. Farklı hobilere yönelmesi daha sık görülür.

ÇOCUK TETİŞTİRMEDE AİLEYE ALTIN TAVSİYELER ÇOCUK TETİŞTİRMEDE AİLEYE ALTIN TAVSİYELER

Çocuklarımızı, Olduğu Gibi Kabul Edelim Çocuklarımızı, Olduğu Gibi Kabul Edelim Çocuklarımızı, Koşulsuz Olarak Sevelim Çocuklarımızı, Koşulsuz Olarak Sevelim Çocuklarımızı, Kesinlikle Hiç Kimseyle Kıyaslamayalım Çocuklarımızı, Kesinlikle Hiç Kimseyle Kıyaslamayalım Çocuklarımızın “Kendileri Olmaları” İçin Fırsatlar Oluşturalım Çocuklarımızın “Kendileri Olmaları” İçin Fırsatlar Oluşturalım Çocuklarımızın Yaşadıkları Olumlu ve Olumsuz Duyguları İfade Etmelerine İmkan Sağlayalım Çocuklarımızın Yaşadıkları Olumlu ve Olumsuz Duyguları İfade Etmelerine İmkan Sağlayalım

Çocuklarımızın Her Zaman Doğru Davranmalarını Doğru Düşünmelerini ve Mükemmel Olmalarını Beklemeyelim Çocuklarımızın Her Zaman Doğru Davranmalarını Doğru Düşünmelerini ve Mükemmel Olmalarını Beklemeyelim Çocuklarınızla Konuşurken Duygularınızı İçtenlikle İfade Edin Çocuklarınızla Konuşurken Duygularınızı İçtenlikle İfade Edin Çocuklarınıza Özel Zaman Ayırın. Çocuklarınıza Ayırdığınız Zamanın Süresi Değil Niteliği Önemlidir Çocuklarınıza Özel Zaman Ayırın. Çocuklarınıza Ayırdığınız Zamanın Süresi Değil Niteliği Önemlidir

Çocuklarınızı Etkili Bir Şekilde Dinleyin Çocuklarınızı Etkili Bir Şekilde Dinleyin Çocuklarınıza Bulundukları Ortamın Vazgeçilmez Bir Üyesi Olduklarını Hissettirin Çocuklarınıza Bulundukları Ortamın Vazgeçilmez Bir Üyesi Olduklarını Hissettirin Çocuklarınıza Sorumluluklar Verin Çocuklarınıza Sorumluluklar Verin Çocuklarınızın Kendine Güven Duymasını Sağlayın,Özgüven Aşılayın Çocuklarınızın Kendine Güven Duymasını Sağlayın,Özgüven Aşılayın

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER