EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ Ertuğrul Kurdoğlu Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
DERS ÇALIŞMAK İLE İLGİLİ ÖNEMLİ İLKELER…
ETKİLİ ÇALIŞMAK” zamanı, belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda kullanmaktır. Eve gelindiğinde okulda görülen derslerin tekrar edilmesi gerekir. Problem çözerken, çözüme ulaşıncaya kadar (30-40 dakika) ara vermemek gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakika ara vermek gerekir.
Hiç tekrarlama yapılmazsa öğrenilmiş olanların % 80’ i unutulur. Çocuğunuzun çalışmalarını mutlaka bir çalışma masasında gerçekleştirmesi ve masanın üstünde sadece ihtiyaç duyduğu malzemelerin olması önemlidir. Ders çalışılan odanın uygun ısıya, derli toplu olmasına, sessiz ve ışığı yeterli düzeyde almasına dikkat etmek gerekir.
ÇOCUĞUNUZUN YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Tv izleyerek ya da müzik dinleyerek çalışmak, Yatarak, uzanarak çalışmak, Çalışırken atıştırmak, Dağınık bir odada ya da masada çalışmak,
Çalışmayı sürekli erteleme alışkanlığı, Programsız çalışmak, Telefonla fazlaca zaman geçirmek,
EBEVEYNLERİN YAPTIKLARI YANLIŞLARA BAKACAK OLURSAK;
Yüksek başarı beklentisi
Çocuğun eleştirilmesi, çocuğa olumsuz sıfatlarla yüklemeler yapılması ve dayak gibi ceza yöntemlerine başvurulması;
Bu kadar çalışmayla kazanamazsın… Bu kafayla gidersen zor kazanırsın… Yata yata sınav kazanılmaz…
Çocuğu başkalarıyla kıyaslamak
Hayatla ilgili öğütler verip, sürekli ‘çalış’ demek,
Çocukla sağlıklı bir iletişim kurmamak, çocuk için evde huzursuz ve kaygı verici bir ortamın olması
Anne babalardaki başarısızlık kaygısı çocuğun da kaygılandırır Anne babalardaki başarısızlık kaygısı çocuğun da kaygılandırır. Bu kaygı çocuğun gerçek performansını ortaya koymasını engelleyerek başarısızlığa sebep olur.
Ailenin bu konudaki tüm sorumluluğu almış olmasından dolayı öğrencinin herhangi bir sorumluluk almak istememesi ya da almaması, yani, bir anlamda kendini bu problemden yalıtmış olması.
Anne babanın zamanı etkili kullanma, okuma, sorumluluklarını yerine getirme konularında olumsuz model olmaları
Çocuğun ders çalışmaktan başka sorumluluğu yokmuş gibi davranarak aslında gelişimi için gerekli olan sportif faaliyetlere katılma, resim yapma, müzik dinleme, arkadaşlarıyla ve yetişkinlerle vakit geçirme gibi etkinliklerin anne baba tarafından gereksiz görülmesi
ÖĞRENCİLERİN DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMALARINDA ANNE BABALARA DÜŞEN GÖREVLER
Çocuğunuza ders çalışması için evde; ısı, ışık bakımından yeterli, gürültüsüz, çocuğu ders çalışmaya motive edecek uygun bir ortam hazırlayın.
Çocuğunuzdan ders çalıştığı sürece, onun dikkatini dağıtacak başka işler yapmasını istemeyin.
Çocuğunuzun başarısında önemli etkenlerden bir tanesi de düzenli ve uyumlu bir aile hayatıdır. Çocuğunuzun düzenli yemek yemesine ve uykusunu almasına özen gösterin.
Çocuklarınıza sürekli ders çalışmaları için baskı yapmayın Çocuklarınıza sürekli ders çalışmaları için baskı yapmayın. Çocuklarınızı resim, müzik ve spor gibi diğer sosyal faaliyetlere de yönlendirin.
Çocuğunuzun evde ders çalışmasını kontrol edin Çocuğunuzun evde ders çalışmasını kontrol edin. Ancak sürekli şekilde “ders çalış” ikazı olumsuz etki yapmaktadır. Okula devam durumu ile yakında ilgilenin.
Beğendiniz, takdir ettiğiniz taraflarını çocuğunuza söyleyin. Aile ve evle ilgili konularda ve sorunlarda çocuğunuzun düşünce ve önerilerini alıp onunla konuşun.
KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ… EKAL REHBERLİK SERVİSİ