BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

BEP NASIL HAZIRLANIR ?.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
BEP UYGULAMALARI.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP-BÖP HAZIRLAMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BEP HAZIRLAMA.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ERCİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
BEP GELİŞTİRME BASAMAKLARI
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
BEP MERZİFON REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ BEP HAZIRLAMA SEMİNER PROGRAMI PSK. DAN. PSK. DAN. SELÇUK ALKOÇ YASEMİN KABAL.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
Bireyselleştirilmiş eğitim programı (bep)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Yöneltme/Yerleştirme
Altındağ Mesleki Teknik Anadolu Lisesi BEP UYGULAMALARI 2015
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
BEP-BÖP HAZIRLAMA BİTLİS/ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL EĞİTİM BİRİMİ.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Öğretimin Planlanması
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BE BEP NEDİR ?.
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
Sunum transkripti:

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP) Y. Doç.Dr. Sezgin Vuran BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP) Milli Eğitim Vakfı Rehberlik Servisi

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMi NEDİR? Kaynaştırma; normal eğitim programlarına uyum sağlayamayacak kadar ağır engeli olmayan fiziksel ve davranışsal problemleri olan öğrencilerin normal eğitim programlarına yerleştirilmeleridir. Kaynaştırma eğitimi, engelli öğrencilere en az kısıtlayıcı eğitim ortamını sunan bir eğitim ortamıdır. En az kısıtlayıcı eğitim ortamı ilkesi, özel gereksinimi olan öğrencinin eğitim gereksinimlerinin en üst düzeyde karşılanması ve aynı zamanda, “normal” diye nitelendirilen yaşıtlarıyla bir arada bulunmasıdır.

Kaynaştırma Eğitimine Alınan Çocukların Genel Özellikleri Kendilerinden yaşça küçük olanlarla ilişki kurarlar (Algılama ve anlama yaşlarının altında olduğu için) Çok kolay arkadaşlık kuramazlar, arkadaş olsalar bile bunu uzun süre devam ettiremezler. (Arkadaş olma, dost olma kavramlarını, sorumluluklarını algılayamazlar) Grup ilişkilerinde başkalarına tabi olma eğilimindedir. Toplum kurallarını algılamada güçlük çekerler. Bu nedenle uyumsuz davranabilirler. (Basit kurallar sıkça tekrar ederek ve model olarak öğretilebilir) Fiziksel bakımlarına pek dikkat etmezler.

Kaynaştırma Eğitimine Alınan Çocukların Genel Özellikleri Kendilerine güvenleri azdır. Bir işe başlama ve sürdürme becerileri gelişmemiştir. Hırsları yoktur. Bir amaca ulaşmak için kuvvetli hisleri yoktur. Çabuk vazgeçerler. Duygu ve düşüncelerini aşırı tepki vererek gösterirler. (Ağlamak, Bağırmak, Tepinmek gibi)

Bireyselleştirilmiş eğitim programı nedir? Bireyselleştirilmiş eğitim programı; özel gereksinimli öğrencilerin eğitsel gereksinimlerin karşılanmasından sorumlu olan aile, öğretmen ve diğer ekip üyelerine yardımcı olan bir araçtır.

BEP’ İ GEREKLİ KILAN NEDENLER Engel türü ve derecesi ne olursa olsun tüm bireyler öğrenebilir. Çocuklarda, dil, problem çözme, zihinsel süreçler, davranışsal özellikler ve öğrenme özellikleri birbirinden farklılık gösterebilir. Bireylerin zayıf ve güçlü yönleri kendi içinde farklı ilerler.

BEP’ İ GEREKLİ KILAN NEDENLER Programın daha etkili olmasını sağlayabilmek için öğrencilerin aileleri ya da velileriyle erken, sürekli ve anlamlı ilişkiye girilmelidir. Öğrenciye evde ya da toplumda kendisinden beklenen davranışlar olarak nitelendirilen günlük yaşamında gerekli olan beceriler öğretilmelidir.

BEP NASIL HAZIRLANIR? BEP Süreci 5 Temel Aşamadan Oluşur: Bireyselleştirilmiş eğitim programını hazırlayacak ekibin oluşturulması, Çocuğun eğitsel performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi Uygun öğretim materyalleri ve öğretim yöntemlerinin belirlenmesi BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi için sorumluların belirlenerek zaman çizelgesinin hazırlanması ve değerlendirme biçimine karar verilmesi.

BEP HAZIRLAMA AŞAMALARI 1. BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları yapılan okul ve kurumlarda, özel eğitim gerektiren bireyler için, BEP’in geliştirilmesi, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla BEP geliştirme birimi oluşturulur.

BEP Geliştirme Birimi Kurum müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, Gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen (RAM) Aile, Özel eğitim gerektiren öğrenci, Rehber öğretmen-psikolojik danışman, Özel eğitim gerektiren öğrencinin sınıf öğretmeni veya hazırlanan programın içeriğine uygun branş öğretmeni

Bep Geliştirme Birimi Üyelerinin Görevleri Nelerdir? Başkan, 1.Birimi oluşturur, üyeleri belirler, toplantıları planlar. 2.Bireyin gereksinimleri doğrultusunda kurum içi düzenlemeleri yapar. 3. Yapılan çalışmaları, değerlendirmeleri izler, gereksinim duyulan araç-gerecin geliştirilmesi veya sağlanması için özel eğitim hizmetleri kurulu ile eşgüdümlü çalışır.

Öğretmen 1.Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanmasında, uygulanmasında ve değerlendirilmesinde etkin görev alır. 2.Planlanan eğitim programlarını uygulamaya dönüştürür. 3.Bireyin gelişimine göre yeni bireysel eğitim programı önerileri hazırlar.

Aile 1.Bireyselleştirilmiş eğitim programının geliştirilmesi sürecinde çocuğunun gereksinimleri iletir. 2.Çocuğu ile ilgili hedeflerini ve planlarını belirtir. 3.Eğitim programının uygulanması sırasında çalışmalara etkin bir şekilde katılır, gerektiğinde eğitim araç gereç desteği sağlar.

Özel Eğitim Gerektiren Birey 1.Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanışı sırasında kendi gereksinim ve isteklerini belirtir. 2.Çalışmalara etkin biçimde katılır..

Rehber Öğretmen Psikolojik Danışman 1.Bireyin özel eğitim gereksinimleri doğrultusunda görüşünü belirtir ve bireye rehberlik yapar. 2.Bireyin gelişimini izler.

Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının öğeleri nelerdir? Öğrencinin o andaki eğitsel işlevde bulunma veya performans düzeyi. Eğitsel performans düzeyi, bulunduğu gelişim evresi ve yaş gibi faktörleri dikkate alınarak belirlenen, bir yılın sonunda gerçekleşecek uzun dönemli amaçlar. Uzun dönemli amaçlara ulaşmayı sağlayacak kısa dönemli amaçlar.

Performans Düzeyi Ayrıntılı değerlendirme sonuçlarına dayalı olarak hazırlanan, öğrencinin yapabildikleri ve yapamadıklarının betimlenmesidir. İlerlemelerin görülebilmesi için performans düzeyinin betimlenmesi son derece önemlidir, çünkü bu betimlemeler değerlendirme sonuçlarının açık ve anlaşılır hale gelmesini sağlar.

Performans düzeyi Performans düzeyinde yer alması gereken bilgiler: Belirli bir alanda öğrencinin düzeyini akran grubu ile karşılaştıran bilgiler. Öğrencinin program alanlarına göre yapabildikleri ve yapamadıklarını belirten bilgiler Öğrencinin belirli bir müfredat programına katılımını gösteren bilgiler.

1. Performans Düzeyi Örneği: Öğrencinin şu anki performans düzeyi : Yusuf, 12 yaşında bir erkek öğrencidir. Yusuf konuşamamakta iletişim ihtiyaçlarını jest ve mimiklerle karşılamaktadır. Kişisel bakım ve temizlik becerilerine, giyinme-soyunma becerilerine sahiptir. Tuvalet ihtiyaçlarını bağımsız olarak giderebilmektedir. Kendini, yakın çevresini tanıtabilmektedir. Hava sıcaklığına uygun giyinebilmektedir. Havada-karada olan doğa olaylarını ayıt edebilmektedir. Yusuf renk, şekil, zıtlık, yer, yön ve konum bildiren kavramları ayırt edebilmektedir.

Rakamları ayırt edebilmekte ve tek basamaklı bir sayı ile tek basamaklı bir sayıyı doğru olarak toplayabilmektedir. Sesin kaynağını. Yazı araç-gereçlerini kullanabilmektedir. Çizgi çalışmaları yapma, sözcük yazma becerilerine sahiptir. Kendinin ve yakın çevresindeki kişilerin adlarını yazabilmektedir. Renkleri ayırt etmektedir. Boyama yapma,kağıt katlama, malzeme yapıştırma ve kağıt kesme becerilerine sahiptir. Vücudunun bölümlerini hareket ettirebilmektedir. Yerinde dönüşler yapma, top yuvarlama, spor araç-gereçlerini kullanma becerilerine sahiptir

Uzun dönemli amaçların seçiminde dikkat edilecek faktörler Öğrencinin önceki başarısı Öğrencinin var olan performans düzeyi Öğrencinin öncelikli gereksinimleri Amaçların kazanımı için ayrılan zaman

Uzun dönemli amaçların yazımı Öğrencinin varolan performans düzeyi ile ilgili olmalıdır. Uzun dönemli amaç alanı açıkça tanımlanmalı Uzun dönemli amaçlar ölçülebilir olmalı Anlamlı olmalı Kısa dönemli amaçları kapsamalı

Kısa dönemli amaçlar Öğrencinin varolan performans düzeyi ile uzun dönemli amaç arasında kalan ve daha kısa sürede gerçekleştirilen amaçlardır.

ÖĞRETİM PLANI BöP: BEP’ te ,öğrencinin gereken davranışları kazanması için,öğrencinin ve çalışanların yapması gerekenleri ayrıntılı,belirgin ve açıkça ifade eden plandır. Günlük, haftalık veya aylık olarak geliştirilebilir. BÖP’ te işlenen amaçlar BEP’ teki kısa dönemli amaçlarımızdır. BEP’ te yer alan uzun dönemli amaçlara ulaşmak için kısa dönemli amaçlarımızı nasıl öğreteceğimiz konusunda bize yol gösterecek planlardır.

Ders/Ünite:MATEMATİK ÖLÇÜLER (26.03.2007-04.05.2007) Adı Soyadı: Sınıfı: No: Ders/Ünite:MATEMATİK ÖLÇÜLER (26.03.2007-04.05.2007) Ders/Ünite: MATEMATİK GEOMETRİ (07.05.2007-19.06.2007) Öğretim Teknikleri Araçlar Sorumlu Değerlendirme Tekniği Uzun Dönemli Amaçlar 1. Ölçüleri kavrar Uzun Dönemli Amaçlar: 1. Geometrik şekiller arasındaki ilişkiyi kavrar Basamaklandırılmış yöntem Açık anlatım yöntemi Anlatım Model olma Fiziksel Yardım Sözel İpucu Soru cevap Sayı çubukları Resimli kartlar Saat Abaküs Plastik geometrik şekiller Metre Para Ders öğretmeni Kotrol Listeleri Ölçü araçları Gözlem Öğretmen Yapımı testler Kısa Dönemli Amaçlar: 1.1 Standart olmayan uzunluk ölçüleriyle ölçme yapar 1.2 Metreyi bilir 1.3 Litreyi ve yarım litreyi tanır 1.4 Saati bilir 1.5 Saati okur 1.6 Zaman ölçülerinden dakikayı bilir 1.7 Parayı tanır 1.1 Eğri, doğru ve doğru parçasını tanır 1.2 Dik, paralel ve kesişen doğrular çizer 1.3 Kareyi tanır 1.4 Karenin çevresini hesaplar 1.5 Dikdörtgeni tanır 1.6 Dikdörtgenin çevresini hesaplar 1.7 Üçgeni tanır 1.8 Daireyi tanır

Ders Matematik Sınıfı 10-12-A Ünite / Konu Ritmik Sayma Hedef Birer ritmik sayar Davranışlar 1.1’ den başlayarak 100 e kadar ritmik sayar 2. Verilen bir sayıdan başlayarak 100 e kadar ritmik sayar 3. Verilen bir sayıdan başlayarak ileriye doğru ritmik sayar. 4. 100 dan başlayarak geriye doğru ritmik sayar 5. Verilen Herhangi bir sayıdan başlayarak ritmik sayar Öğretimin Yapıldığı Yer Sınıf Araç Gereçler Abaküs, defter, kalem Öğretimde Kullanılan Yöntem ve Teknikler Basamaklandırılmış yöntem Süre 40x2 Dersin İşlenişi Öğrencilere bugün birer ritmik sayma yapılacağı konusu söylenir. Önce sınıfta ritmik sayma çalışması tarafımdan yapılır. Geriye ve ileriye doğru ritmik çalışma 100 e kadar yapılır. Öğrencilere tek tek 100 e kadar birer ritmik sayma çalışması yaptırılır. 100 den başlayarak geriye doğru ritmik sayma çalışması öğrencilerle tek tek yapılır. Öğrencilerin doğru davranışları pekiştirilir. Değerlendirme 1.1’ den başlayarak 100 e kadar ritmik sayabiliyor mu 2. Verilen bir sayıdan başlayarak 100 e kadar ritmik sayabiliyor mu 3. Verilen bir sayıdan başlayarak ileriye doğru ritmik sayabiliyor mu 4. 100 dan başlayarak geriye doğru ritmik sayabiliyor mu 5. Verilen Herhangi bir sayıdan başlayarak ritmik sayabiliyor mu Yukarda ki sorular öğrencilere tek tek uygulanacaktır. Planın Uygulanmasına ilişkin esaslar Ders amacına uygun işlenmiştir