YABAN KAZLARI Yaban Kazları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAZA İNCELEMESİ İÇİN ALTI TEMEL SORU KALIBI
Advertisements

ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
TAKIM ÇALIŞMASI Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
BİR KADINI AĞLATMAK AZİZ NESİN F5 tuşuna basınız.
KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ.
Psk.Mevlüt ÜLGEN İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi
BOŞANMA SEBEBİ.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
Dün daha, Yirmi yaşındaydım Yaşamla eğleniyor, Çok fazla zamanım olduğunu sanıyordum Ama farkında değildim ki zaman, Parmaklarımızın arasından kayıp.
1 H. Ömer GÜLSEREN 2 Problem çözme tekniklerini kullanma neyi gerektirir? Sorunu tanımlama Çözüm odaklı olma İlgili ve bilgili.
ATATÜRK ile YAŞAMAK Aslı DİNÇMAN. ATATÜRK ile YAŞAMAK Aslı DİNÇMAN.
SUNUM. İYİ Kİ SANDIK VAR GİRİŞ: 2010 yılı Ocak, Şubat, Mart aylarında Birliğimize bağlı 154 meslek odamızın genel kurulları var. Oda üyeleri, yeni yöneticilerini.
Anadolu’nun orta vilayetlerinden bir köyde, yavaş yavaş güneş batmaya hava kararmaya başlar. Karanlık iyice çöker köyün üzerine. Evlerden birinde bir kadın.
HOŞ GELDİNİZ . Ahmet KARA
Su İle İlgili Sorunlarımız
- Hz. Muhammed Çalışmayı Severdi
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
5. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ 7. ÜNİTE IŞIK VE SES
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
TÜRK EĞİTİM-SEN GAZİANTEP ŞUBESİ SUNAR © Office XP de en iyi görüntüyle sesler ve bütün efektler çalışır. M.K.
1 HUKUK ve SİYASET OKULU – 8 Şubat 2008 X BAYAN: Biz uluslar arası ilişkilerde… ( Montaj Arası ) Birol BAŞARAN: Ben bütün toplumlarda hukuka ihtiyaç olduğunu,
Seni anarım sevdayla Seni düşünürüm ürpermeyle Çok mısra dökülür dudaklarımdan Çok şiir geçer yüreğimden.
DEĞERLER EĞİTİMİ KASIM AYI DEĞERİ ARKADAŞLIK
SUNUM.
Stk’LARDA ETKİLİ YÖNETİM
Kendini İfade Etme Emirhan Güneş
UYUMAK İSTEMEYEN ZÜRAFA
AY DEDE.
Lütfen Sesli İzleyin.
ÖĞRENEN ÖRGÜTLER Prof. Dr. Ömer PEKER
Göl’ün Hikayesi.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
İŞTE MASALIMIZ BAŞLIYOR.
MAİ VE KÜRESELLEŞME KARŞITI ÇALIŞMA GRUBU Mercedes- Benz Şirketinin Stuttgart’dan gelen Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Kurt Lauk Panel “Küreselleşmenin Nimetleri”
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
BİRLİKTE ÇALIŞALIM ı Kazanım: Grup çalışmalarına etkili biçimde katılır. 10. Sınıf 11 nolu kazanım etkinliği.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
NOKTALAMA İŞARETLERİ ... ? . ‘’ , !.
1 Ykrş çıktığı günden itibaren en fazla kaç kere gördünüz ….???
HAYATIN ANLAMI.
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
Dün henüz, yirmi ya ş ındaydım Ve ya ş am ile oynuyordum Sanıyordum ki çok fazla zamanım var Bilmiyordum ki ya ş am, Parmaklarımın arasından bir tutam.
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
SEVGİ-SAYGI VE YARDIMLAŞMA
AMAÇ BELİRLEME.
EKİP ÇALIŞMASI.
BÜŞRA KOÇAK PEDAGOJİK FORMASYON 1. GRUP
KAYBOLMAYAN ÇOCUKLAR PROJESİ
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
 Attack on itan adlı japon dizisinde insaların titalara karşı verdiği savaşı anlatıyor, Eren adlı ana karakter 40 metrelik duvarlar arasındaki bir.
BOŞANMA SEBEBİ.
BUNLAR BAŞKALARINA OLDU SANADA OLABİLİR VOLKAN ALTUNAY İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI(B)
Göç eden yaban kazlarının havada süzülmesi
LİDERLİK ve EKİP ÇALIŞMASI Prof. Dr. Recep BOZLAĞAN.
Uzak bir ormanın yamacında bir ördek yaşarmış
BİRLİKTE ÇALIŞMA UÇAN KAZLAR.
Prof. Dr. Recep BOZLAĞAN. LİDER 2 MİSYON VİZYONVİZYON.
Tehlike nedir?.
Sizce biz bir havuzda yüzüyor olsak ve havuza müzik verseler biz onu duyar mıyız?
“SINAV BİLGİLERİMİ ÖLÇER, KİŞİLİĞİMİ DEĞİL!”. AMA BEN DAHA HAZIR DEĞİLİM Kİ!!!!!!!!!!
EKONOMİK FAALİYETLER BİLGİN AVCI.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
AİLEM VE DİN.
Doç. Dr. Muzaffer Aydemir
Sunum transkripti:

YABAN KAZLARI Yaban Kazları

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını araştırmışlar ve araştırma sonucunda şu verilere ulaşmışlar;

1-) "V" şeklinde uçulduğunda, uçan her kuş kanat çırptığında, arkasındaki kuş için onu kaldıran bir hava akımı yaratıyormuş. Böylece "V" şeklinde bir formasyonda uçan kaz grubu, birbirlerinin kanat çırpışlar sonucu ortaya çıkan hava akımını kullanarak uçuş menzillerini % 8O oranında uzatıyorlarmış. Yani tek başına gidebilecekleri maksimum yolu grup halinde neredeyse ikiye katlıyorlarmış.

Kıssadan Hisse: Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar, hedeflerine daha kolay ve çabuk ulaşırlar.

uçmakta güçlük çekiyor. Çünkü diğer kuşların oluşturduğu hava akımının 2-) Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor. Çünkü diğer kuşların oluşturduğu hava akımının dışında kalmış oluyor. Bunun sonucunda, genellikle gruba geri dönüyor ve yoluna grupla devam ediyor.

bilgi alışverişini ve işbirliğini Kıssadan Hisse: Eğer kafamız bir kaz kadar çalışıyorsa, bizimle aynı yöne gidenlerle bilgi alışverişini ve işbirliğini sürekli kılarız.

diğerlerine oranla daha çabuk yoruluyor. 3-) "V" grubunun başında giden kaz hiç bir hava akımından yararlanamıyor. Bu yüzden diğerlerine oranla daha çabuk yoruluyor. Bu durumda en arkaya geçiyor ve bu defa hemen arkasındaki kaz lider konumuna geçiyor. Bu değişim sürekli yapılıyor; böylece her kaz grubun her noktasında yer almış ve aynı oranda yorulmuş oluyor.

Kıssadan Hisse: Yaptığınız her işi, yeri ve zamanı geldiğinde BAŞKASINA bırakabilmek gerekiyor.

4-) Uçuş hızı yavaşladığında gerideki kuşlar, daha hızlı gitmek üzere öndekileri bağırarak uyarıyorlar.

başkalarının uyarılarına ihtiyaç duyarız. Bundan alınmamalıyız; Kıssadan Hisse: İlerlemek ve yol almak için bazen başkalarının uyarılarına ihtiyaç duyarız. Bundan alınmamalıyız; tam aksine, böyle uyarıları sevinç ve takdirle karşılayabilmeliyiz.

(eğer ölürse, ölümüne) kadar, onunla beraber kalıp, 5-) Gruptaki bir kuş hastalanırsa veya bir avcı tarafından vurulup uçamayacak duruma gelirse; düşen kuşa yardım etmek üzere gruptan iki kaz ayrılıyor ve korumak üzere hasta/yaralı kazın yanına gidiyor. Tekrar uçabilene (eğer ölürse, ölümüne) kadar, onunla beraber kalıp, yaralı kuşu asla terk etmiyorlar. Daha sonra kendilerine başka bir kaz grubu buluyorlar. Hiçbir kaz grubu, kendilerine bu şekilde katılmak isteyen kazları reddetmiyor.

Kıssadan Hisse: Adam olmak sadece insanlara mahsus değil…