Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
MERHABA.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Durumlarını Planlama
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Yansıtıcılar (Projektörler)
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Sosyal Kabulün Artırılması
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Oturma Düzeni Grafiği Oluşturma
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Sunum transkripti:

Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI

Öğretim Araç-Gereçlerin Seçimi Öğretim araçları, bilginin öğrenene ulaştırılabileceği farklı yollar ve ortamlardır. Öğretim materyalleri, farklı araçlarla sunulan bilgiler, mesajlar ve malzemelerdir.

Öğretim Araç-Gereçlerin Seçimi Öğretim araç-gereçlerin seçimini etkileyen bazı faktörler: Öğretim hedefleri, Öğretim yöntemi, Öğrenci özellikleri, Öğretim ortamı, Araçların özellikleri, Öğretmenleri tutumları gibi

Araç-Gereçlerin Seçimini Etkileyen Faktörler Öğretim hedefleri Araç gereç özellikleri Öğretmenin tutumu, becerisi v.b. Yöntem seçimi Araç gereç seçimi (Son karar) Öğrenen özellikleri -Öğrenme stilleri, becerileri v.b Kısıtlamalar -bütçe, zaman, v.b. Öğretim ortamı -ışıklandırma, büyüklük, Öğrenci sayısı Öğretim araç gereçlerinin seçimini etkileyen faktörler karşılıklı etkileşim içerisinde olup birinin seçim, tasarım, ya da kullanımı diğerinin seçim, tasarım ya da kullanımı doğrudan etkiler,

Ortam Özellikleri Öğretimin gerçekleşeceği ortamın büyüklüğü, niteliği ve ortamdaki öğrenci sayısı araç-gereç seçimini etkiler. Örneğin bazı öğrenmeler için sınıf ortamı, bazı öğrenmeler için laboratuar ortamı seçilirken bazı öğrenmeler için ise bireysel çalışma ortamı seçilebilir.

Ortam Özellikleri Sınıf ortamı seçildiğinde hangi yöntemler kullanılabilir? Sınıf ortamı seçildiğinde hangi araç-gereç kullanılabilir? Laboratuar veya atölye ortamı hangi durumlarda kullanılır? Bireysel çalışma ortamını ve materyallerine örnek veriniz.

Öğretmen Tutumları

Öğretim Hedefleri Kullanacağımız araç-gereçler öğrencilerin öğretim hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmalıdır. Unutmamalıyız ki, bir davranışın öğretiminde veya öğrenilmesinde kullanılabilecek en iyi, tek bir gereçten bahsetmek mümkün değildir.

Araç-Gereçlerin Özellikleri Araç Türü Görsel Renk Ses Hareket Etkileşim Dokunma Gerçek Eşyalar ve modeller X Yazılı materyaller Görseller Gösteri tahtaları Tepegöz saydamları Slayt ve Film şeritleri Ses araçları Video ve film Televizyon Bilgisayar yazılımı Multimedya

Sınıf Ortamının Düzenlenmesi Sınıf ortamının düzenlenmesi öğretimin niteliğini etkiler. Sınıf ortamının düzenlenmesini, öğrenci sayısı, sınıf büyüklüğü, sınıfın şekli, masa ve sıraların sabit ya da değiştirilebilir olup olmadığı gibi durumlar etkiler.

Geleneksel Oturma Düzeni

U Şekli Oturma Düzeni

Yuvarlak / dikdörtgen masalar