FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ
NEDEN EĞİTİM KOÇLUĞU? EĞİTİM KOÇU NE YAPAR? KİMLER EĞİTİM KOÇU İLE ÇALIŞIR? ÖĞRENCİLER NEDEN KOÇLUĞA İHTİYAÇ DUYAR? KOÇLUK SÜRECİ NASIL İŞLER?
NEDEN EĞİTİM KOÇLUĞU? KOÇLUK; EĞİTİM ORTAMINDA BİR KOÇ VE ÖĞRENCİ ARASINDA KURULAN, ÖĞRENCİNİN GELİŞİMİNİ DESTEKLEME AMAÇLI BİR GÜÇ BİRLİĞİDİR. KOÇLUK ÖĞRENCİNİN; KENDİNİ TANIMASINA, KENDİSİNDE GELİŞTİREBİLECEĞİ ALANLARLA İLGİLİ HEDEflER BELİRLEMESİNE, ÖĞRENME BECERİLERİNİ KAZANMASINA, ORGANİZASYONEL BECERİLER VE SORUMLULUK DUYGUSU GELİŞTİRMESİNE YARDIMCI OLMAK, YAŞADIĞI/KARŞILAŞABİLECEĞİ PROBLEMLERLE BAŞ ETME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEYİ AMAÇLAMAKTADIR.
EĞİTİM KOÇU NE YAPAR? BEN NE İSTİYORUM? SORUSUNA ÖĞRENCİYLE BİRLİKTE CEVAP BULMAYA ÇALIŞIR. ÖĞRENCİYİ KENDİ GÜNDEMİNDE TUTAR ÖĞRENCİLERİN AİLESİ, OKULU, ÖĞRETMENLERİ VE ARKADAŞLARIYLA OLAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEMESİNE YARDIM EDER. ÖĞRENCİLERİN ZAMAN KULLANIM BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONUNU YÜKSEK TUTAR. ÖĞRENCİLERİN ÖZ GÜVEN VE ÖZ SAYGI GELİŞTİRMESİNE DESTEK OLUR.
KİMLER EĞİTİM KOÇU İLE ÇALIŞIR? EĞİTİM HAYATINA DEVAM EDEN VE BU HİZMETİ KENDİ TALEBİYLE ALMAK İSTEYEN 8.SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN UYGUNDUR. BU NEDENLE KOÇLUK SİSTEMİ ÇERÇEVESİNDE YAPILACAK ÇALIŞMALAR; NE YAPMAK İSTİYORUM? NEREDEN BAŞLAMALIYIM? GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARIM NELER? KENDİMİ NE KADAR TANIYORUM? BİR HEDEfiM VAR MI? KENDİMİ NASIL GELİŞTİREBİLİRİM? KENDİME GÜVENİM VE İNANCIM NE KADAR? ...DİYE SORGULAYAN ÖĞRENCİLERE YAPILIR.
ÖĞRENCİLER NEDEN KOÇLUĞA İHTİYAÇ DUYAR ? FARKINDALIKLARINI ARTIRARAK YETENEKLİ OLDUĞU ALANLARI SAPTAMAK VE UYGUN MESLEĞİ SEÇEBİLMEK HEDEF BELİRLEMEK VE BU HEDEFE YÖNELİK EYLEME GEÇEBİLMEK ÖĞRENMENİN KENDİLERİNE UYGUN YÖNTEMİNİ BULARAK OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK ÖĞRENDİĞİ TEKNİKLERİ UYGULAYARAK SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK ODAKLANMA VE KONSANTRASYON DÜZEYİNİ ARTIRMAK İÇİN ÖĞRENMEK İÇİN KOÇLUĞA İHTİYAÇ DUYARLAR.
KOÇLUK SÜRECİ NASIL İŞLER ?
HAZIRLANAN SÖZLEŞMENİN ÖĞRENCİ VE VELİ TARAFINDAN İMZALANMASI İLE SÜREÇ BAŞLAR. SÖZLEŞME ÖĞRENCİNİN KOÇU TARAFINDAN İMZALATILIR. BU SAYEDE ÖĞRENCİ VELİ VE KOÇ BİRBİRİ İLE TANIŞMIŞ OLUR.
SÖZLEŞME İMZALAYAN ÖĞRENCİ ARTIK EĞİTİM KOÇUNUN KONTROLÜNE GİRMİŞ OLMAKTADIR. EĞİTİM KOÇU ÖNCEDEN HABER VERDİĞİ GÜN VE SAATLERDE ÖĞRENCİ İLE KISA TOPLANTILAR YAPARAK ÖĞRENCİNİN DURUMUNU DEĞERLENDİRİR.
ÖĞRENCİ EĞİTİM KOÇU TARAFINDAN VERİLEN GÜNLÜK SORU TAKİP ÇİZELGESİNİ HER GÜN DOLDURARAK ERTESİ GÜN EĞİTİM KOÇUNA VERMEK ZORUNDADIR.
SORU TAKİP ÇİZELGESİNDEKİ BİLGİLERİN DOĞRULUĞUNDAN VELİ VE ÖĞRENCİ SORUMLUDUR. ÖĞRENCİ SÖZLEŞMEDE BİLGİLERİN DOĞRULUĞU İÇİN SÖZ VERMİŞ, VELİ İSE BU FORMLARI HERGÜN İNCELEYİP İMZALAYARAK DOĞRULUĞUNU ONAYLAMIŞ OLMAKTADIR.
SORU TAKİP ÇİZELGESİNİ MAZARETSİZ OLARAK TOPLAMDA 5 KERE GETİRMEYEN ÖĞRENCİNİN VELİSİNE HABER VERİLEREK ÖNLEM ALINIR. ALINAN ÖNLEME RAĞMEN 3 KERE DAHA GETİRMEYEN ÖĞRENCİ SİSTEMİN DIŞINA ALINIR. SİSTEMİN DIŞINA ALINAN ÖĞRENCİ HİÇBİR ŞEKİLDE SİSTEME TEKRAR DAHİL EDİLEMEZ.
RAPORLAR DÜZENLİ OLARAK KOORDİNATÖR ÖĞRETMENE VERİLEREK ARŞİVLENİR. GELEN SORU TAKİP ÇİZELGELERİ EĞİTİM KOÇU TARAFINDAN DÜZENLİ OLARAK BİLGİSAYAR PROGRAMINA AKTARILIR. BU PROGRAMDAN HAFTALIK VE AYLIK RAPORLAR ALINARAK ÖĞRENCİNİN DEĞERLENDİRMESİ YAPILIR. RAPORLAR DÜZENLİ OLARAK KOORDİNATÖR ÖĞRETMENE VERİLEREK ARŞİVLENİR.
ALINAN RAPORLARIN İNCELENMESİ İLE ÖĞRENCİNİN DURUMU, VARSA ALINACAK ÖNLEMLER EĞİTİM KOÇU TARAFINDAN ÖĞRENCİ VELİSİNE İLETİLİR. ÖĞRENCİ VELİLERİ BELİRLENEN GÜN VE SAATLERDE EĞİTİM KOÇU TARAFINDAN ÖĞRENCİLERİ HAKKINDA BİLGİLERİ ALABİLİRLER.