İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÇOCUK SUÇLULUĞU Bedriye Üneri Sosyal Hizmet Uzmanı.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
ANNE BABA TUTUMLARI.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bu çalışmanın amacının zor çocukları tanımak ve onlara erken dönemde müdahale edebilmek için gerekli temel bilgileri vermek olduğunu anlatın.
ANNE-BABALARIN DİKKATLERİNE!
AİLELERE TAVSİYELER BİLGİLENDİRİN ARKADAŞLARINI KONTROL EDİN
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
SALDIRGANLIK.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
AKRAN ZORBALIĞI.
BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
AİLE HUKUKU Ailenin Korunması Projesi Elmadağ ilçe M.E.M. AR-GE BİRİMİ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Alkolsüz Bir Hayat İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır. Sunudaki.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
Mentör Öğretmenlik.
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUK VE SUÇ.
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
İNTERNET KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ SUÇA İTİLEN ÇOCUKLAR OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ www.izmitram.meb.k12.tr

SUÇA İTİLEN ÇOCUKLAR Elif YAZICI Psikolojik Danışman www.izmitram.meb.k12.tr

‘’Ceza kaldırılabilir; ama suç insanın içinde sonsuza kadar yaşar.’’ Ovidious www.izmitram.meb.k12.tr

Suça İtilen Çocuklar Bireyler ahlaki, dini ve hukuki kurallar çerçevesinde toplum düzenini oluşturur ve bu kurallar bütününü çocuklarına aktarırlar.çocuğa verilen bu eğitimin aksaması, yanlış aktarılması yahut verilmemesi gibi nedenlerle çocuk suç sayılabilecek davranışlara yönelip,suç işleyebilir.İşte bu nedenle neyin suç olup neyin suç olmadığının belirlenmesi önem kazanmaktadır. İzmitram@meb.k12.tr

Suça İtilen Çocuklar Suç denilince akla ilk olarak hırsızlık, adam öldürme gibi davranışlar gelse de aslında suç; toplum içinde bireyin yaşam şartlarına yönelmiş her türlü saldırıdır. Bir davranışın suç sayılabilmesi için o davranışın herkes tarafından suç olarak kabul edilmesi gerekir.yani suç topluma zarar veren, tehlike oluşturan eylem ve harekettir ve bu davranışlar toplumda yasalarca belirlenmiştir. İzmitram@meb.k12.tr

Türk Ceza Kanununa göre; Her birey 18 yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Fiili işlediği sırada 12 yaşını doldurmamış olan çocukların ceza sorumluluğu yoktur. Fiili işlediği sırada 12 yaşını doldurmuş olup 15 yaşını doldurmamış olanların işlediği fiilin hukukî anlam ve sonuçlarını algılayamaması hâlinde ceza sorumluluğu yoktur. Fiili işlediği sırada 15 yaşını doldurmuş olup 18 yaşını doldurmamış çocukların ceza sorumluluğu var kabul edilmiştir.Çocuklar genel mahkemede yargılanır ve onlara cezanın ancak 3’te1’i uygulanır. Çocuklar hiçbir şekilde insanlık dışı yöntemlerle ya da aşağılanarak cezalandırılamaz. Suça itilen çocuklar, yetişkinler gibi cezalandırılamaz, özel yasalarla yeniden topluma kazandırılırlar. İzmitram@meb.k12.tr

Kitle iletişim araçları Çocuk Neden Suç İşler? Bireysel Nedenler Çevresel Nedenler Kalıtsal Nedenler aile Biyolojik Etkenler okul Psikolojik Etkenler Sosyal çevre Kitle iletişim araçları İzmitram@meb.k12.tr

Bireysel Nedenler Bireysel nedenler tek başına değil, diğer nedenlerle birleşerek suça dönüşür. Örneğin; bir çocuk herhangi bir fiziksel rahatsızlık geçirmişse, kolunu ya da bacağını kaybetmişse aşağılık kompleksine kapılıp, öfke nedeniyle suça yönelebilir. Diğer bir neden de psikoz, nevroz, kleptomani gibi kişilik bozukluklarıdır. Tedavi edilmeyen kişilik bozukluklarında bireyin suç işlemesi olası bir durumdur. Bireyin düşük zeka düzeyine sahip olması da neden olarak gösterilebilir. Soyut düşünme ve olaylar arasında ilişkiler kurabilme ve kendini eleştirebilme yeteneği olmayan çocuklarda suç işleme olasılığı daha yüksektir. İzmitram@meb.k12.tr

Çevresel nedenler Aile, çocuğun maddi ve manevi ihtiyaçlarının karşılandığı, eğitiminin üstlenildiği en temel birimdir. Ayrıca aile; çocuğun toplumsallaşmasını, gelenek, görenek ve kuralları öğrenmesini sağlayan kurumdur. Ancak çocuk bu ihtiyaçları karşılanmadığı, bu kuralların sağlıklı bir şekilde öğretilmediği ve toplumsallaştırılmadığı durumlarda sorunlar yaşayarak, suç işlemeye meyilli hale gelebilir. Aile içindeki fizikse, cinsel ve duygusal istismar çocukta saldırganlık davranışlarına neden olur. Çocuk model alma ve taklit yoluyla kendisine uygulanılan herhangi bir istismarı aynı şekilde dışarıda uygulama girişiminde bulunabilir. İzmitram@meb.k12.tr

Çevresel Nedenler Çocuk, toplumun kurallarını, disiplini ve sorumluluklarını öğrenmeyi okulda devam eder ve herhangi bir aksaklık nedeniyle çocuğun bunları öğrenememesi çocuk üzerinde olumsuzluklar doğurur. Okul başarısızlığı oluşan çocuk sınıfta bir şey yapamaz, ödevlerini hazırlarken ihmalkar davranır, arkadaşlarıyla iletişim kuramaz, otoriteye karşı çıkar. Böyle durumlarda çocukların okuldan uzaklaştırılması, çocuktaki psikolojik bozuklukları arttırır ve çocuğu suça itebilir. İzmitram@meb.k12.tr

Çevresel Nedenler Çocuk arkadaş grupları içerisinde beğenilmek ve saygı görmek çocuk için önemlidir. Grup içerisinde, grup bireylerinden ayrı düşmemek, mızıkçı, korkak görünmemek için çocuk sigara, alkol ya da madde kullanmaya başlayabilir ve işlenilen suçlara ortak olabilir. İzmitram@meb.k12.tr

SUÇA İTİLEN ÇOCUKLARA YAKLAŞIM ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER Öğrencinizle iletişime geçin ve güven ilişkisi kurun Çocuğu suç işlemeye iten etkenleri (aile, arkadaşlar, çevre) araştırın Çocuğu takibe alıp, okuldan uzaklaşmasını/ayrılmasını engellemeye çalışın Okul ile bağ kurmasını sağlayın Çocuğun etiketlenmesini önleyin Aileyi durumdan haberdar etmeniz gerekirse bunu okul psikolojik danışmanı ile işbirliği kurarak yapın İzmitram@meb.k12.tr

AİLELERE ÖNERİLER Şiddet içerikli herhangi bir davranışı asla normalleştirmeyin. Çocuğunuzla ilgili hedeflerinizi küçük parçalara bölün. Bu süreçte adım adım ilerleyeceğinizi unutmayın. Çocuğunuzun seyrettiği, ilgilendiği alanları bilin ve gerektiğinde müdahale edin. Şiddet ile sorun çözen bir model olmaktan kaçının. Çocuğunuzun şiddet içerikli davranışlarda bulunmasına nelerin yol açtığını gözlemleyin. Sizin kontrolünüz altında onları değiştirmek için adım atın, diğerleri için uzmandan yardım alın. Kimlerle birlikte, nerede olduğundan ve neler yaptığından haberdar olun İzmitram@meb.k12.tr

Çocuğunuz adına onun sorumluluklarını yüklenmeyin. Arkadaşlarını hiçbir şekilde onaylamasanız bile daha iyi tanımak ve kontrol altında tutmak için ara sıra evinize çağırın. Olumsuz davranışlarını onaylamayın ama çocuğunuzu olduğu gibi kabullenmeye çalışın. Çocuğunuz adına onun sorumluluklarını yüklenmeyin. Olumsuz davranışlarından herhangi bir kazanç (izin veya para gibi) elde etmemesine dikkat etmelisiniz. Çocuklarınızın boş vakitlerini değerlendirebileceği etkinliklere yönlendirin. Suç kapsamına giren bir davranışta bulunduğunu öğrendiğinizde görmezlikten gelmeyin ve hemen yardım alın. Gerekirse içinde bulunduğunuz çevreyi değiştirin. İzmitram@meb.k12.tr