Marmara Kıyıları Hassas Alan Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Advertisements

TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Eylem Planı Sonraki Adımlar
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
Kıyı ve Deniz Suları İzleme: Ülke Örnekleri ve Türkiye’de Durum
2010 Yılında Saros Körfezi Özel Çevre Koruma Bölgesi İlan Edildi ve
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Türkiye’de Biyolojik Su Kalite Standartları
Referans Şartların Belirlenmesi
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
MODÜL 1 Su Çerçeve Direktifi, Su Çerçeve Direktifinin Kardeş Direktiflerle İlişkisi, Nehir Havzası Yönetim Planlaması, Su Kütleleri, Tipoloji ve Sınıflandırma.
Yüzey Suları Risk Analizi Yannick Pochon Antalya Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MODÜL 1 Su Çerçeve Direktifi, Su Çerçeve Direktifinin Kardeş Direktiflerle İlişkisi, Nehir Havzası Yönetim Planlaması, Su Kütleleri, Tipoloji ve Sınıflandırma.
Modül 3: Çevresel Hedefler, Tedbirler Programı, Ekonomik Analiz, Muafiyetler Tedbirler Programı uygulaması: Yukarı Tisza örneği Yukarı Tisza örneği Alexei.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirme Projesi 14 Temmuz, 2015 İstanbul.
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
BÖLÜM 26 ÜÇÜNCÜL ARITMA. BÖLÜM 26 ÜÇÜNCÜL ARITMA.
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü
 Proje Kapsamı ve Çalışma Programı  Gerekli Verilerin Temini  Su Kalitesi Modeli  Ekolojik Bilgi Kuralı  WFD Explorer  İhtisas Heyeti Çalışma Takvimi.
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
SU KALİTE YÖNETİMİNDE MODELLEME ÇALIŞMALARI
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI MARMARA DENİZİ KİRLİLİK RAPORU
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Hassas Alanlar Şube Müdürlüğü
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
YERÜSTÜ SULARI KALİTE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYETLERİ
Tehlikeli Kimyasal Nedir Tehlikeli Kimyasalların Sucul Çevre Açısından Önemi ve Kontrolü Çevresel Kalite Standartları Yasal Dayanak Yürütülen Çalışmalar.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI YERÜSTÜ SULARI KALİTE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
BÖLÜM 2 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ. BÖLÜM 2 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ.
Modelleme Eylem Planı (MODEP)
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Tehlikeli Madde Nedir Tehlikeli Maddelerin Sucul Çevre Açısından Önemi ve Kontrolü Çevresel Kalite Standartları Yasal Dayanak Yürütülen Çalışmalar Ulusal.
SU KAYNAKLARININ MODELLENMESİ
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
1. 2 RG: Tarih ve Sayı Yönetmelik ile; Yüzeysel sular ile kıyı ve geçiş sularının biyolojik, kimyasal, fiziko-kimyasal ve hidromorfolojik.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
TÜRKİYE’DE BÜTÜNLEŞİK SU YÖNETİMİ Türkiye'de Kıyı Yönetimi: Son Gelişmeler Ulusal Çalıştayı Marmaris/Muğla, Nisan 2013 Aybala KOÇ Orman ve Su İşleri.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Göl Su Kütlelerinde Ötrofikasyon Değerlendirmesi
1. SUNUM İÇERİĞİ Kirleticiler 2008/105/EC sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif ile Getirilen Yenilikler 2.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.
1. 2 Kuruluşu 4 Temmuz 2011 tarihli ve 645 sayılı KHK.
SU KALİTESİ KİMYASAL İZLEME EBRU DOĞANAY EYLÜL 2015 Daire İçi Eğitim.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE’DE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI Nermin ANUL Şube Müdürü 9 Ekim Sürdürülebilir.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
08 Aralık 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi Eğitim Nermin ANUL Şube Müdür V. İZLEME İLE İLGİLİ ULUSAL MEVZUAT VE İZLEME.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey AB Eşleştirme Projesi SU KALİTESİ İZLEME KONUSUNDA KAPASİTE GELİŞTİRME Türkiye,
1/20. 2/20  NHYP Projesine ilişkin Genel Bilgi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Önlemler.
Nermin ANUL Laboratuvarlar Şube Müdürü Mayıs 2013 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İzleme Dairesi Başkanlığı SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Arazi Tahribatının Dengelenmesi (ATD) Ulusal Hedeflerinin Oluşturulması 1.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Sunum transkripti:

Marmara Kıyıları Hassas Alan Yönetimi Huri EYÜBOĞLU Şub. Müd. huri.eyuboglu@csb.gov.tr İSTANBUL

SUNUM İÇERİĞİ SINHA PROJESİ DEKOS PROJESİ Türkiye Kıyılarında Kentsel Atıksu Yönetimi: Sıcak Nokta ve Hassas Alanların Yeniden Tanımlanması: Atık Özümseme Kapasitelerinin İzleme Modelleme Yöntemleriyle Belirlenmesi ve Sürdürülebilir Kentsel Atıksu Yatırım Planlarının Geliştirilmesi Projesi DEKOS PROJESİ Deniz ve Kıyı Suları Kalite Durumlarının Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Projesi

SINHA PROJESİ SINHA Projesi ile, Ülkemiz kıyısal alanlarında sıcak nokta (SN) ve hassas/az hassas alanlar (HA/AHA) bilimsel veri değerlendirme yöntemleriyle güncellenmiş, ötrofikasyona duyarlılıkları açısından izleme ve model çalışmaları ışığında nicel olarak değerlendirilmiş, Ulaşılan sonuçlara göre bu alanlardaki en uygun kentsel atıksu arıtım uygulamaları ve yatırımları belirlenmiştir. Bu doğrultuda SN ve HA’ların Yönetim Stratejisi’nin oluşturulmasına katkıda bulunulmuş, projenin çıktılarının Barselona ve Bükreş Sözleşmeleri eki olan Kara Kökenli Kirleticiler Protokolleri kapsamında ülkemizin uluslarası sözleşmelerdeki yükümlülüklerinin önemli bir kısmının yerine getirilmesi sağlanmıştır.

Türkiye Kıyılarında Hassas/Az Hassas Alanlar Bandırma körfezi, İzmit Körfezi Gemlik Körfezi-İstanbul Boğazı doğu girişi arası, İstanbul Boğazı batı girişi-Büyükçekmece arası hassas alan olarak ilan edilmiştir. “Türkiye Kıyılarında Kentsel Atıksu Yönetimi Projesi (SINHA, 2008-2011)” kapsamında, ülkemiz kıyıları “Kentsel Atıksu Arıtımı Yönetmeliği (KAAY) temel alınarak ve ötrofikasyon riski açısından değerlendirilerek, “hassas” ve “az hassas” olarak sınıflandırılmıştır.

Mevcut Kentsel Atıksu Arıtma Tesisleri Türkiye kıyılarında toplam 375 belediye için KAAT yatırım planlaması yapılmıştır. Bunun 126’sı mevcut olan KAAT, yapılması gereken (planlanan) ise 249 ‘dur. Mevcut 126 KAAT’ın 44 tanesi (%35), HA’lar içerisindedir ve 26 tanesinde iyileştirme (seviye artırımı) yapılması gerekmektedir. Bu ihtiyaç özellikle Marmara (Bursa, Kocaeli, İstanbul, Yalova) Bölgesinde daha yoğundur. Mevcut KAAT’larda tüm HA, GA, AHA içerisindeki KAAT’ların ise %40’(51/126)’nın iyileştirilmesi gereklidir.

Yeni Kurulacak Kentsel Atıksu Arıtım Tesisleri için Öneriler Yeni Kurulacak Tesis Sayısı 249 Adet Akdeniz Bölgesi Marmara Bölgesi Karadeniz Bölgesi Ege Bölgesi Uygun/Birincil Arıtma 73 Adet 27 Adet 24 Adet 90 Adet 1 Adet 6 Adet 11 Adet İkincil Arıtma 1 Adet Üçüncül Arıtma 8 Adet 1 Adet 2 Adet 5 Adet

Yatırım Portföyü Proje dahilinde gerçekleştirilen yatırım portföyü incelendiğinde; Kuzey Marmara kıyılarında daha çok yeni kurulacak tesisler için 20 milyon Avro’nun üzerinde, Güney Marmara kıyıları için ise 20 milyon Avro’dan küçük olmak üzere mevcut KAAT’ların iyileştirilmesi için yatırımların yapılması gerektiği görülmektedir.

Atık Su Proses Seçim Kriterleri Kıyının ötrofikasyona hassasiyet durumu, Nüfus projeksiyonları, Sosyo-ekonomik durum, İlk yatırım ve işletme maliyetleri, İklim koşulları, Arazi durumu Alan ihtiyacı Proje kapsamında Türkiye denizel alanlarında gerçekleştirilen “Sınırlayıcı Besin Elementi” çalışmaları sonuçları, Enerji ihtiyacı, İşletme ve bakım için gerekli ekipmanın kolay ve ucuz temin edilebilirliği, Yetişmiş eleman ihtiyacı, Bakım problemleri (ekipman, makine ve diğer yapılar), Çamur üretimi ve bertarafı İleride ihtiyaç duyulması halinde tesisin iyileştirilme imkanı, Uzman görüşleri

Arıtma Proseslerine Göre Arıtma Kademeleri Proje kapsamında hazırlanan “Kentsel Atıksu Arıtma Kılavuzu” ile Atıksu arıtma proseslerine göre arıtma kademeleri belirlenmiştir.

DEĞERLENDİRMELER Bu projenin devamında, çevre alanında düzenlenen tüm yeni direktif, yönetmelik ve uygulamalara da uygun olarak bütüncül ve ekosistem yaklaşımlı çalışmalara devam edilmesi gerekmektedir. Kıyıların sıcak nokta ve hassas alan olarak uluslararası sözleşmelere ve KAAY’a uygun olarak sınıflandırılmasının yanı sıra; Su Çerçeve Direktifi ve Deniz Strateji Çerçeve Direktif’inde de olduğu gibi yüzeysel sularını da dikkate alan kıyı sınıflandırmalarının yapılması gerekmektedir.

Deniz ve Kıyı Suları Kalite Durumlarının Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Projesi (DeKoS) DEKOS olarak adlandırılan bu proje ile; Su Çerçeve Direktifi kapsamında, kıyı sularının tanımı, kapsadığı alan ve tipolojiler, Su Kütlelerinin belirlenmesi, ekolojik kalite sınıflandırması Denizler için CBS “baskı/kirlilik/ekosistem kalitesi haritaları” 2008 yılında yayımlanmış olan Avrupa Birliği Deniz Stratejisi Çerçeve Direktifi” nde belirtilen iyi çevresel durum tanımlayıcıları konusunda Ülkemiz denizlerindeki durum ön değerlendirmesi,

SÇD uyumlu kıyı suları izleme Sınıflandırma çalışması; Sucul ortamların ekolojik ve kimyasal özelliklerine dayanarak durum tespiti yapılması ile bizim yöneteceğimiz ortam gereklerini görmemizi sağlayan önemli bir araçtır. Sınıflandırma sonucunda ; Çevresel hedefler belirlenir, Bu hedeflere yönelik izleme programları oluşturulur, Boşluk analizi yapılarak yönetim planları hazırlanır. Temel Hedef 2015’e kadar yüzey sularında “iyi durum”

Ekolojik Durum Sınıflandırması

Kıyı Sularının Tipolojisinin Tespiti Tipoloji çalışmalarında 3 temel kriter dikkate alınmıştır: Derinlik (3 derinlik sınıfı ) , sediman (çökel-2 taban yapısı) ve tuzluluk değişimleri. Marmara Denizi’nde BKE:bentik için tuzluluk değişimi ile derinlik değişimlerinin paralel olduğu ve bu BKE’ler için tuzluluk kriterinin göz ardı edilebileceği sonucuna varılarak Marmara Denizi için 6 tip sayısı belirlenmiştir. 6 Kıyı Suyu Tipi

SU YÖNETİM BİRİMLERİ

Kıyı Suları Yönetim Birimleri Marmara Denizi Ekolojik Durum Değerlendirmesi Haritası’nda özellikle Gebze, Küçükçekmece bölgelerinin kötü kalite sınıfında; İzmit Körfezi, İstanbul Boğazının Marmara çıkışı ve Bandırma Körfezinin zayıf kalite sınıfında olduğu tespit edilmiştir. 22 Kıyı Su Yönetim Birimi

MARMARA DENİZİ BASKI HARİTASI

Marmara Denizi –Kirlilik haritaları( Sedimanda Ağır metal) Ağır metal kirliliğine bakıldığında ise; çevre ve insan sağlığına belirgin olumsuz etki meydana getirmeyecek seviye olarak kullanılan Düşük Etki Aralığı (ERL) değerinin üzerindeki metallerin en çok Bandırma Körfezinde (cıva, nikel, bakır, krom ve arsenik), Susurluk Deresi Ağzında (Nikel, cıva ve arsenik), İstanbul Boğazı’nın Marmara Denizi çıkışında (cıva, nikel, bakır, krom ve arsenik) ve İzmit İç Körfezinde (cıva, nikel, bakır ve arsenik) yoğunlaştığı söylenebilir.

Marmara Denizi Kirlilik haritaları Marmara Denizi’nde sediman örneklemesi yapılan istasyonlarda genel olarak organik kirleticilerin değerinin etki sınırının altında olduğu ancak İzmit körfezinde PCB değerinde artış tespit edilmiştir.

KIYI SU YÖNETİM BİRİMLERİ- HASSAS ALANLAR Marmara Denizi Su Kütleleri (Su Yönetim Birimleri) (TÜBİTAK MAM – ÇTÜE, DeKoS Projesi 2014) Marmara Denizi Kıyılarına Ait Hassas/ Az Hassas Durumları (Hassas Projesi,2014)   “Türkiye’de Havza Bazında Hassas Alanların ve Su Kalitesi Hedeflerinin Belirlenmesi Projesi (Hassas)”nde kıyıların hassas alan güncelleme çalışmaları tamamlanmıştır. Söz konusu projede kıyı hassasiyet sınıflandırmasının su çerçeve direktifine uyumlu olabilmesi için 2011-2013 yılları arasında tamamlanan TÜBİTAK MAM ÇTÜE tarafından yürütülen “Deniz ve Kıyı Suları Kalite Durumlarının Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Projesi (DeKoS)” kapsamında belirlenen kıyı su kütleleri (su yönetim birimleri, SYB) ayırımları temel alınarak değerlendirme yapılmıştır.

KIYI SU YÖNETİM BİRİMLERİ- HASSAS ALANLAR

Hassas Alanlar- Arıtma Sistemleri Nüfus Eşdeğer < 2000* 2.000 – 10.000 10.000 – 150.000 > 150.000 Hassas Su Ortamları Uygun Arıtma Üçüncül Arıtma Az Hassas Su Ortamları Uygun / Birincil Arıtma Birincil Arıtma İkincil Arıtma**

Körfezlerin Ötrofikasyon Kriterlerine Göre Değerlendirilmesi Çok iyi İyi Orta Kötü ötrofik ötrofik İzmit Körfezi (Mezotrofik) Hipertrofik Erdek körfezi(Mezotrofik) Bandırma Körfezi(ötrofik) Gemlik körfezi(Mezotrofik)

DSÇD uyumlu kıyı ve deniz suları izleme DEKOS olarak adlandırılan bu proje ile; 2008 yılında yayımlanmış olan Avrupa Birliği Deniz Stratejisi Çerçeve Direktifi” nde belirtilen iyi çevresel durum tanımlayıcıları konusunda Ülkemiz denizlerindeki durum ön değerlendirmesi yapılmıştır. Ekosistem Yaklaşımlı Yönetim: Sadece bir durum, tür veya bir ekosistem servisini dikkate almak yerine ekosistem içindeki tüm bileşenleri –insan ve aktiviteleri de dahil olmak üzere- birleri ile olan ilişkileri ile ele alan, “koruma” ve “sürdürülebilir kullanım“ prensiplerinin eşdeğer önemde olduğu bir yönetim şeklidir. İÇD hedefi için hangi indikatörlerin seçileceği ve bu indikatörler için hedeflerin niteliksel veya niceliksel mi tayin edileceği hususu ilk değerlendirmelerden ve verilen AB ülke örneklerinin incelenmesinden sonra önerilebilecektir.

Çevresel durum hedefleri, izleme ve değerlendirme DSÇD uyumlu kıyı ve deniz suları izleme Özellikler Fiziksel ve Kimyasal Topografi, batimetri Nutrientler, O2 Habitat tipleri Deniz yatağında ve su kolonundaki predominant habitat tipleri Biyolojik Özellikler Fitoplankton, Zooplankton Bentik flora ve fauna Balık populasyonu Deniz memelileri Kuşlar Diğerleri Sediment ve biyotadaki kontaminantlar Baskılar / Etkiler fiziksel hasar, sualtı gürültüsü, çöp nutrient girdisi, yerel olmayan türlerin girişi, balıkçılık, vd. DSÇD- Ek III (Art. 8, 9, 10, 11) DSÇD- Ek I (Art. 8) Kalitatif İÇD tanımlayıcıları D 1 Biyoçeşitlilik D 4 Besin zincirleri D 6 Deniz tabanı bütünlüğü D 2 Yabancı türler D 3 Ticari balıkçılık D 5 Ötrofikasyon D 7 Hidrografik koşullar D 8 Kirleticiler D 9 Deniz ürünlerindeki kirleticiler D 10 Deniz katı atıkları D 11 Su altı enerji ve gürültü girişi Çevresel durum hedefleri, izleme ve değerlendirme

Ulusal Deniz Çevresi Stratejisi Türkiye’de 2008/56 EC Sayılı Deniz Stratejisi Çerçeve Direktifi Kapsamında Kapasite Geliştirme Projesi (IPA) (2016-2017) Proje ile Direktifin gereklilikleri anlaşılmaya çalışılmakta, Denizlerimiz için iyi çevresel durum ve hedeflerin belirlenmesi Önlemler programının oluşturulması Önlemler programına ilişkin sosyo-ekonomik analizin yapılması Direktif ile ilgili olarak idari ve teknik kapasitenin oluşturulması hedeflenmektedir. Ulusal Deniz Çevresi Stratejisi (Deniz çevresine etkisi olan tüm faaliyetlerle ilgili iyi deniz çevresi durumuna ulaşılmasını sağlayacak politika ve tedbirleri)

TEŞEKKÜRLER… huri.eyuboglu@csb.gov.tr