BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
MATEMATİK YAZILIMLARI.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
Yöneltme/Yerleştirme
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Bölüm 3 Karşı Gelme Bozukluğu
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
BÖLÜM 12 KAYGI VE İLİŞKİLİ BOZUKLUKLAR KAYGI BOZUKLUKLARI Kaygı ve kaygıyla ilişkili bozuklukları tartışmak için gruplandırmak sorunlu bir iştir çünkü.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
beceri DÖRT İŞLEM by aziz yıldırım.
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
HOŞ GELDİNİZ MEHMET ATA KURT.
KAYNAŞTIRMA Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
GENÇLERDE UYUM.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
Karşılaştırmalı Eğitim
ŞİDDET.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Programdan Sorular.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
P.D.R.’ de Test dışı teknikler
Sunum transkripti:

BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK

ALANIN KISA GEÇMİŞİ DDB olan çocuklar ve gençler tarihin her aşamasında fark edilmiştir. Bu öğrencileri eğitme çabaları 19. yüzyılda başlamıştır. 20. yüzyılın ikinci yarısı eğitsel müdahalelerin hızla ilerlediği bir dönemdi.

ALANIN KISA GEÇMİŞİ Çeşitli kuramlar ve farklı eğitim uygulamaları önerilmişti. Güncel konuların çoğu daha önce çözülememiş ve hiçbir zaman tamamen çözülemeyecek sorunların geri dönüşümüdür.

ALANIN KISA GEÇMİŞİ Alanın tarihi sadece olayların kronolojisi incelenilerek anlaşılamayabilir, ancak kronoloji insanların düşüncelerin ve eğilimlerin gelişimini anlamasına yardımcı olabilir.

GÜNCEL KONULAR Tanımlama, yaygınlık ve terminoloji özel eğitimciler için büyük önem taşıyan güncel konular olarak kalmaya devam etmektedir.

GÜNCEL KONULAR

Diğer Önemli Alt Başlıklar Antisosyal ve Şiddete Başvuran Öğrencilerin Eğitimi Kapsamlı, İş Birliğine Dayalı, Toplum Temelli Hizmetler Akademik ve Sosyal Becerilere Odaklanma İşlevsel Davranışsal Değerleme Alternatif Yerleştirmenin Sürekliliği İş Yaşamına ya da İleri Eğitime Geçiş Çoklu Kültürel Özel Eğitim

YASAL GELİŞMELER VE KONULAR 21. yüzyılın başlarında konular ve eğilimler, erken tanılamayı ve önlemeyi; akademik ve sosyal beceri öğretimine odaklanmayı; antisosyal ve şiddet davranışı gösteren öğrencilerin eğitimini; kapsamlı, iş birliğine dayanan ve toplum temelli hizmetleri;

YASAL GELİŞMELER VE KONULAR davranışın işlevsel değerlemesini; alternatif yerleştirmelerin sürekliliğinin sağlanmasını; öğrencilerin iş yaşamına ya da ileri eğitime geçişini; çoklu kültürel eğitimi; müdahaleye tepkiyi ve devletin özel ve genel eğitim yasalarının değiştirilmesini içine alan çeşitli yasal konuları içermekteydi.

YASAL GELİŞMELER VE KONULAR