BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK
ALANIN KISA GEÇMİŞİ DDB olan çocuklar ve gençler tarihin her aşamasında fark edilmiştir. Bu öğrencileri eğitme çabaları 19. yüzyılda başlamıştır. 20. yüzyılın ikinci yarısı eğitsel müdahalelerin hızla ilerlediği bir dönemdi.
ALANIN KISA GEÇMİŞİ Çeşitli kuramlar ve farklı eğitim uygulamaları önerilmişti. Güncel konuların çoğu daha önce çözülememiş ve hiçbir zaman tamamen çözülemeyecek sorunların geri dönüşümüdür.
ALANIN KISA GEÇMİŞİ Alanın tarihi sadece olayların kronolojisi incelenilerek anlaşılamayabilir, ancak kronoloji insanların düşüncelerin ve eğilimlerin gelişimini anlamasına yardımcı olabilir.
GÜNCEL KONULAR Tanımlama, yaygınlık ve terminoloji özel eğitimciler için büyük önem taşıyan güncel konular olarak kalmaya devam etmektedir.
GÜNCEL KONULAR
Diğer Önemli Alt Başlıklar Antisosyal ve Şiddete Başvuran Öğrencilerin Eğitimi Kapsamlı, İş Birliğine Dayalı, Toplum Temelli Hizmetler Akademik ve Sosyal Becerilere Odaklanma İşlevsel Davranışsal Değerleme Alternatif Yerleştirmenin Sürekliliği İş Yaşamına ya da İleri Eğitime Geçiş Çoklu Kültürel Özel Eğitim
YASAL GELİŞMELER VE KONULAR 21. yüzyılın başlarında konular ve eğilimler, erken tanılamayı ve önlemeyi; akademik ve sosyal beceri öğretimine odaklanmayı; antisosyal ve şiddet davranışı gösteren öğrencilerin eğitimini; kapsamlı, iş birliğine dayanan ve toplum temelli hizmetleri;
YASAL GELİŞMELER VE KONULAR davranışın işlevsel değerlemesini; alternatif yerleştirmelerin sürekliliğinin sağlanmasını; öğrencilerin iş yaşamına ya da ileri eğitime geçişini; çoklu kültürel eğitimi; müdahaleye tepkiyi ve devletin özel ve genel eğitim yasalarının değiştirilmesini içine alan çeşitli yasal konuları içermekteydi.
YASAL GELİŞMELER VE KONULAR