BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
MS ve Ruhsal Sorunlar Dr. Levent Tokuçoğlu 2004.
ÖZKIYIM HASTASINA YAKLAŞIM
ZİHİNSEL ENGELLİLİK VE BAZI RUHSAL BOZUKLUKLAR
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
KANSER VE PSİKİYATRİ Prof Dr Behcet Coşar
Bipolar Duygudurum Bozukluğu
DSM-IV tanı ölçütlerine göre Major Depresyon
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Artık benim için yaşamak bir ıstırap. Eskiden çok değer verdiğim şeyler dahi anlamını kaybetti. En ufak şeylerden zevk alırdım. Şimdi dünyaları verseler.
BABALARININ İNTİHARINA TANIK OLAN ERGENLER: Üç Olgu Sunumu
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
“Stres ve Başa Çıkma Yöntemleri”
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN
YEME BOZUKLUKLARI.
PATOLOJİK PSİKOLOJİ DERSİ
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
OTİZM.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
Bölüm 2 DAVRANIM BOZUKLUĞU
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
DİĞER TUTUMLAR.
Bölüm 3 Karşı Gelme Bozukluğu
BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
BÖLÜM 12 KAYGI VE İLİŞKİLİ BOZUKLUKLAR KAYGI BOZUKLUKLARI Kaygı ve kaygıyla ilişkili bozuklukları tartışmak için gruplandırmak sorunlu bir iştir çünkü.
"Temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz.“
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ÇOCUK VE SUÇ.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
Suisit-İntihar-Özkıyım
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Duygu davranış bozukluğu olan öğrenciler
HUYSUZ HASTA Hasta-sağlık personeli etkileşimlerinin “zor” geçmesine sebep olan hastalara literatürde, hastanın saldırganlığını vurgulamak için “difficult.
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Tütün Kontrolünde Aile Hekiminin Rutindeki Rolü Dr Zeynep Ayfer Aytemur İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları AD Malatya.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
Uyum güçlüğü gösteren çocuklar
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü Ruh Sağlığı Programları Şubesi
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI

DEPRESYON “Duygusal bozukluğun” federal tanımı, depresyonu da içeren içselleştirilmiş problemleri olan gençlerin özel eğitim almaları gerektiğini önerir, ancak bu tanım, depresyon ve ilişkili bozuklukları belirsiz bir şekilde betimler.

DEPRESYON Çocukluk depresyonu ancak çok yakın geçmişte ciddi araştırma konusu hâline gelmiştir. Depresyonun, yetişkinlikteki depresyonla birçok yönden paralellikleri olan başlıca çocukluk bozukluklardan biri olduğu, ancak depresif duygulanıma karşı gösterilen belirli davranışların gelişimsel olarak yaşa uygun olduğu konusunda görüş birliği oluşmaktadır.

DEPRESYON Depresyon, daha geniş bir kategori olan duygudurum bozukluğu kategorisinin bir parçasıdır ve keyifli ve depresif duygudurumu içeren tek uçlu ve çift uçlu bozuklukları içerirler.

DEPRESYON Depresyonun belirtileri çoğu etkinlikten zevk alamamayı, depresif duygudurumu veya sinirliliği, uyku veya iştah bozukluklarını, psikomotor gerginliği veya psikomotor gerilemeyi, enerji kaybını veya yorgunluğu, kendini değersizleştirmeyi veya umutsuzluk duygularını, düşünmede veya konsantre olmada zorluğu ve intihar planını veya intihar girişimini içerir.

DEPRESYON Depresyonun yaygınlığı, yaşı büyük ergenlerde küçük çocuklara göre daha fazladır ve büyük yaşlarda kızlar depresyondan daha çok etkilenir. Depresyonun çocuk ve ergen nüfusunun %3 ile %5’i arasında ortaya çıktığı tahmin edilmektedir, ancak araştırmacılar birçok olgunun tanımlanmadığından şüphelenmektedirler.

DEPRESYON Değerleme Depresyonun değerlemesi çok yönlü olmalı ve öz değerlendirmeleri, anne-baba değerlendirmelerini, akranların aday göstermesini, gözlemleri ve klinik görüşmeleri içermelidir.

DEPRESYON Değerleme Öğretmenlerin yargıları da göz ardı edilmemelidir. Öğretmenler dört kategorideki problemlere dikkat etmelidirler: duygusal, bilişsel, motivasyonal ve fizyolojik.

DEPRESYON Nedensel Etmenler, Diğer Bozukluklarla İlişkisi ve Önleme Depresyondaki bazı olgular açıkça bilinmeyen biyolojik etmenlerin sonucudur, ancak çoğu olguda nedensel etmenler belirlenemez.

DEPRESYON Nedensel Etmenler, Diğer Bozukluklarla İlişkisi ve Önleme Bazı olgularda, depresyon stresli veya travmatik çevresel olaylara tepkiyi yansıtır. Anne-babanın depresyonu ile çocuklarının depresyonu da dahil olmak üzere çeşitli problemleri arasında belirgin korelasyon vardır.

DEPRESYON Nedensel Etmenler, Diğer Bozukluklarla İlişkisi ve Önleme Eğitimciler, depresyonun ve okul başarısızlığının birbirlerini nasıl karşılıklı olarak etkileyen nedensel etmenler olabileceğine dikkat etmelidirler.

DEPRESYON Müdahale ve Eğitim Depresyonun önlenmesi önemlidir, çünkü ağır kronik depresyon yetişkinlikteki uyumsuzlukla ve intihar davranışıyla ilişkilendirilir.

DEPRESYON Müdahale ve Eğitim Depresyonu önleme; stresi azaltmayı, anne-baba eğitimini veya belirli bilişseldavranışsal becerileri öğretmeyi içerebilir. Antidepresan ilaçlar, bazı depresyon olgularında yararlı olabilir ancak etkileri ve yan etkileri çocukluk depresyonu tedavisinde uzmanlaşmış doktorlar veya psikiyatristler tarafından dikkatlice izlenmelidir.

DEPRESYON Müdahale ve Eğitim Davranışsal veya bilişsel-davranışsal müdahaleler, depresyonu, yetersiz sosyal becerilere, uyumsuz düşünce kalıplarına ve öz kontrolün olmamasına bağlayan kuramlara dayanır.

DEPRESYON Müdahale ve Eğitim Öğretmenler, öğrencilere sosyal becerileri öğretmede ve onların daha yüksek düzeyde üretken etkinliklerle meşgul olmalarını sağlamada ve diğer yaklaşımları desteklemede önemli bir rol oynayabilirler.

İNTİHAR DAVRANIŞI Çocukların ve gençlerin intiharı ve intiharımsı davranışı dünyada önemli halk sağlığı sorunlarından biridir.

İNTİHAR DAVRANIŞI İntihar davranışı riskini arttıran etmenler, özellikle okulda zorlanma veya başarısızlık geçmişi, ailedeki işlev bozukluğu veya istismar, madde kötüye kullanımı, tamamlanmış intiharı olan ya da depresyon ve umutsuzluk duyguları ve saldırgan davranışları olan aile üyelerinin veya tanıdıkların olması gibi hem biyolojik hem çevresel etmenleri içerir.

İNTİHAR DAVRANIŞI Yanlış negatif ve yanlış pozitiflerle ilişkili problemler nedeniyle intiharı önlemek çok zordur. Önleme programları genellikle okuldaki bütün okul öğrencilerini hedefler ve öğretim ilkelerinden, öğretmenler için hizmet içi eğitimden, öğrenciler ve anne-babalar için öğretim programlarından oluşur.

İNTİHAR DAVRANIŞI Değerleme İntihar riskini değerleme, tehlike işaretlerini fark etmeyi ve bireyin umutsuzluk hissini değerlendirmeyi içerir. İstatistiklere dayandırılan risk etmenlerinin değerlendirilmesi ve öğrencinin belirli başa çıkma görevlerini yerine getirme becerileri, intihar girişiminin yakın olup olmadığını belirlemek açısından gereklidir.

İNTİHAR DAVRANIŞI Müdahale ve Eğitim Öğretmenler ve yetişkinler tüm intihar tehditlerini ve girişimlerini ciddiye almalıdırlar, kendilerini yabancılaşmış hisseden öğrencilerle iletişimi yeniden kurmaya çalışmalılar, çevrelerindeki yakınlarıyla olabildiği kadar çok bağlantı kurmaları için onlara yardımcı olmalı ve duygusal yardım ve destek sağlamalıdırlar.

Bir intihar olduğunda ise okulların izleme müdahalesi için bir İNTİHAR DAVRANIŞI Müdahale ve Eğitim Bir intihar olduğunda ise okulların izleme müdahalesi için bir planları olmalıdır.