MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
ASANSÖR ÜRETİM SÜREÇLERİ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
GENSER BÜRO MAK.TİC.LTD ŞTİ. DÖKÜMANTASYON ÇÖZÜM ÖNERİMİZ GENSER BÜRO MAKİNALARI VE BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ SANAYİ VE TİCARET LTD ŞTİ… RENK BİZİM İŞİMİZ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SAĞLIK ÇALIŞANLARI: TEST İLAÇLARI. SAĞLIK ÇALIŞANLARI: TEST İLAÇLARI (13 Nisan 2015) 2 SAYI, HIZ VE KARMAŞIKLIK BÜYÜYOR Eczacılık sektörü, yeni ilaçların.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Kalite ile ilgili kavramlar
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI

Kitle üretiminin ve kitle iletişiminin gelişmesi ve buna bağlı olarak kitlesel tüketimin oluşmasıyla müşteri ilişkilerinin de kitlesel olarak ele alınması gerekmektedir. Bununla birlikte müşteri odaklılık kavramı da giderek artan bir şekilde benimsenmektedir. Bu durum kalite kavramının ürün kalitesinden ilişki kalitesine doğru genişlemesini beraberinde getirmektedir.

Sonuç olarak müşteri tatmini, müşteri tatmini için müşteri ilişkileri yönetimi ve buna tüm çalışanları katılımı ön plana çıkmaktadır.

Toplam kalite Toplam kalite faaliyetleri Sürekli Gelişme Müşteri Önceliği Ekonomik Etkinlik Çalışanların Katılımı Süreçlerin İyileştirmesi Sürekli Gelişme

Müşteri Açısından Kalite Belirleyicileri Marka adı Ağızdan ağza iletişim Geçmiş deneyim Performans Fiyat

SATIŞ VE PAZARLAMADA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Kalite ≠ Ürün kalitesi Kalite = Müşterilerin beklentilerine uyma derecesi

Müşteri Hizmetleri = Müşteri beklentilerini karşılayabilmek için, müşterilerin memnun edilebileceği her türlü faaliyeti (sipariş alma, şikayet yönetimi, mal iadesi v.s. ) ve olası en fazla “değeri” elde etmelerini sağlayacak her türü çabayı kapsamaktadır.

Satışla Ve Pazarlamayla İlgili Kalite Aşamaları 1. Satış Öncesi - Müşteri ihtiyaçlarının analizi ve değerlendirilmesi - Müşterilerin yeni ürünler hakkında bilgilendirilmesi - Müşteri ihtiyaçlarına göre ürün ve hizmet üretimi - Ürün, kullanım talimatı, garanti belgesi ve yedek parça katalogları oluşturulması - Satış, servis, aracı kuruluş elemanlarının eğitimi Etkili bir tanıtım - Ürünle birlikte kullanılacak diğer ürünlerin kalite ve özelliklerinin belirtilmesi

2. Satış Sırasında - Tüm satış personeline ürün tanıtımı ve kalite kontrol eğitimi verilmesi - Satış görüşmelerinde müşteri ihtiyaçlarına yönelik öneriler geliştirilmesi - Ürünün neden alınmak istendiğinin bilinmesine çalışılması - Teslimden önce ürünün son defa kontrol edilmesi - Karşılanamayan siparişin, yanlış ürün gönderiminin olup olmadığının incelenmesi - Sipariş teslim sürelerinin gerçekçi olması - Ambalaj, taşıma ve ürünün kurulması aşamalarının kontrolü

3. Satış Sonrası - Müşteriden gelecek bilgilerin doğru ve zamanında gelmesini sağlayacak kanalların oluşturulması - Müşteri şikayetlerine verilecek cevap hızının takibi ve geliştirilmesi - Yedek parça temininin kolaylaştırılması - Müşteri şikayet konusunun ilgili personele iletilmesinin sağlanması Dağıtımdaki her personelin kalite kontrol faaliyetlerine katılımının sağlanması (Not: Bu adımların detayları kitabınızda var. (sayfa 40-42))

Kaynak: Odabaşı , Y., 2000, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.