Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İngilizce’den Çeviren Dr. M. Fatih Taşar
Advertisements

Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren:
Yavrum ve ben.
Psikolojik Danışman Yıldıray ÇAMDEVİREN
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Fizik Öğretiminde Temel ve Güncel Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
MOTİVASYON.
CÜMLEDE ANLAM.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
GENÇ RESSAM.
ERGENLE İLETİŞİM.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Tarihe Adlarını Yazdıranlar...
CÜMLE TÜRLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ NAZİLLİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Özel Yetenekli Bireyler
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Bazı özel yetenekliler
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
 Zeka, yaratıcılık, sanat, spor, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda akranlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireyler ‘özel.
Kaybetsem de Vazgeçmem
KIRMIZI FİL NEREDE ?.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 ‘ Büyük zekalar, sıradan beyinler tarafından engellenmişlerdir.’ -Einstein  Üstün Yetenek ÖZEL YETENEK (15 Ocak 2013) Daha az kategorize edici -Akranlarına.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK EĞİTİMİ
Eğitimde Dönüşüm Neden Dönüşüm
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Oğlum ve ben.
İngilizce’den Çeviren Dr. M. Fatih Taşar
Duyuşsal Alan.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
ÜSTÜN ZEKA VE ÜSTÜN YETENEKLİLER.  “Zihinsel yeteneklerinin ya da zekalarının birden çoğunda akranlarına göre üst performans gösteren ya da gizil güce.
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren: Dr. M. Fatih Taşar

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde Okula giden bir küçük çocuk vardı. O küçücüktü, Ve okul da koskocaman. Ve küçük çocuk, Avluya açılan bir kapıdan geçip, Sınıfına hemencecik girebileceğini öğrenince Mutlu oldu. Ve, gözünde okul ona Artık koskocaman gözükmedi.

Bir sabah Artık uzunca bir süredir küçük çocuk okullu iken Öğretmen dedi ki: ‘Bugün bir resim çizeceğiz.’ ‘Ne güzel!’ diye düşündü küçük çocuk. Resim yapmasını severdi. Bir sürü resim çizebilirdi: Aslanlar, kaplanlar, Tavuklar, inekler, Trenler, gemiler- Hemen pastel boya kutusunu çıkarıverdi. Ve çizmeye koyuldu.

Fakat öğretmen seslendi: ‘Bekleyin. Daha hemen başlamayın Fakat öğretmen seslendi: ‘Bekleyin! Daha hemen başlamayın!’ Herkesi süzdü, hazırlar mı diye baktı.

‘Şimdi’ dedi öğretmen, ‘Çiçekler çizeceğiz.’ ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Çiçek çizmeyi çok severdi. Ve güzel mi güzel çiçekler çizmeye başladı. Pembe ve mavi ve turuncu boyalarıyla. Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. ‘Ben göstereceğim size nasıl çizeceğinizi.’ Onunki kırmızıydı, yeşil saplı. ‘Haydi’ dedi öğretmen. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

Küçük çocuk, öğretmenin çiçeğine baktı. Sonra da kendi çiçeğine Küçük çocuk, öğretmenin çiçeğine baktı. Sonra da kendi çiçeğine. Kendi çiçeğini öğretmeninkinden daha çok sevmişti, Fakat bunu söyleyemedi, Defterindeki sayfayı çevirdi Ve öğretmeninkine benzer bir çiçek çizdi. Kırmızıydı, yeşil saplı.

Başka bir gün, Küçük çocuk kapıyı dışardan Kendi başına açmıştı, Ve o anda öğretmen şöyle dedi: ‘Bugün killi çamurla birşeyler yapacağız.’ ‘Ne güzel!’ diye düşündü küçük çocuk. Killi çamurla oynamayı severdi.

Killi çamurdan bir sürü şey yapabiliyordu: Yılanlar ve kardan adam, Filler ve fareler, Arabalar ve kamyonlar- Ve killi çamura elini uzattı. Bir avuç almak için çekiştirirken çamuru, Öğretmen dedi ki: ‘Bekleyin! Daha başlama zamanı gelmedi!’ Herkesi süzüp, hazırlar mı diye baktı.

‘Şimdi’ dedi öğretmen, ‘Bir kap yapacağız. ’ ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk ‘Şimdi’ dedi öğretmen, ‘Bir kap yapacağız.’ ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Kap yapmayı çok severdi. Ve her boyda türlü şekillerde kaplar yapmaya başladı. Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. ‘Ben göstereceğim size nasıl yapacağınızı.’ Ve herkese gösterdi, derin bir kabın Nasıl yapılacağını. ‘Haydi’ dedi öğretmen. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

Küçük çocuk öğretmenin kabına baktı. Sonra da kendininkine Küçük çocuk öğretmenin kabına baktı. Sonra da kendininkine. Kendi yaptığı kabı öğretmeninkinden daha çok sevdi. Fakat birşey söylemedi. Elindeki killi çamuru bir top halinde yuvarladı yine. Ve öğretmeninki gibi bir kap yaptı. Derin bir kap.

Ve çok geçmeden Küçük çocuk beklemeyi öğrendi, Ve izlemeyi, Ve tam öğretmeninki gibi şeyler yapmayı. Kendi başına artık hiçbirşey yapmadı.

Bir gün geldi Küçük çocuk ve ailesi Başka bir eve taşındılar, Başka bir şehirde, Ve küçük çocuk Başka bir okula gidiyordu tabii ki.

Bu okul, öncekinden Daha da büyüktü Bu okul, öncekinden Daha da büyüktü. Ve sınıfına Avludan bir kapı da yoktu. Üst kata yüksek basamaklardan çıkmak zorundaydı, Ve uzun bir koridor boyunca Gitmeliydi sınıfına.

Ve daha ilk günü Yeni okulunda, Öğretmen seslendi ‘Bugün bir resim çizeceğiz.’ ‘Ne güzel!’ dedi küçük çocuk, Ve öğretmeni bekledi, Ne yapılacağını söylemesi için. Fakat öğretmen, bir şey söylemedi. Sadece sınıfta sıraların arasında dolaştı.

Küçük çocuğa geldiğinde ‘Sen resim çizmek istemiyor musun. ’ dedi Küçük çocuğa geldiğinde ‘Sen resim çizmek istemiyor musun?’ dedi. ‘Evet.’ Dedi küçük çocuk, ‘Ne çizeceğiz?’ ‘Sen çizmeden, ben bilemem ki?’ dedi öğretmen. ‘Nasıl çizmemi istiyorsunuz?’ diye sordu küçük çocuk. ‘Niçin? Nasıl istiyorsan öyle.’ Dedi öğretmen.

‘Ve her renk olabilir mi. ’ diye sordu küçük çocuk ‘Ve her renk olabilir mi?’ diye sordu küçük çocuk. ‘Her renk’ dedi öğretmen. ‘Eğer herkes aynı resmi çizseydi Ve aynı renkleri kullansaydı, Kimin, neyi çizdiğini nasıl bilebilirdim. Ve hangisinin hangisi olduğunu.’

‘Bilmiyorum’ dedi küçük çocuk.

Ve kırmızı bir çiçek çizmeye başladı, yeşil saplı.

Bazı özel yetenekliler Albert Einstein 4 yaşında konuştu. 7 yaşında okumayı öğrendi.

Bazı özel yetenekliler Beethoven’ in müzik öğretmeni onun için ümitsiz vaka dedi.

Bazı özel yetenekliler Tolstoy başarısızlık nedeniyle okulu bıraktı.

Bazı özel yetenekliler Walt Disney, iyi fikirleri olmadığı için çalıştığı gazeteden kovuldu.

Bazı özel yetenekliler Abraham Lincoln yüzbaşı olarak katıldığı savaştan er olarak terhis oldu.

Bazı özel yetenekliler Winston Churchill altıncı sınıfı tekrarladı.

Bazı özel yetenekliler Newton`un okulda notları çok düşüktü.

Bazı özel yetenekliler Edison’un öğretmeni onu hiçbir şey öğrenemeyecek kadar aptal buluyordu.

Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri a. Fiziksel Özellikleri

Doğumda diğer çocuklardan daha ağırdırlar. Fiziksel Özellikleri Doğumda diğer çocuklardan daha ağırdırlar.

Bebeklikte olağanüstü hareketlilik gösterirler. Fiziksel Özellikleri Bebeklikte olağanüstü hareketlilik gösterirler.

Fiziksel yapı ve genel sağlıkları normalin üstündedir. Fiziksel Özellikleri Fiziksel yapı ve genel sağlıkları normalin üstündedir.

Erken yürür, erken konuşur, okumayı erken yaşta öğrenirler. Fiziksel Özellikleri Erken yürür, erken konuşur, okumayı erken yaşta öğrenirler.

Fiziksel Özellikleri Aşırı duyarlı sinir sistemine sahiptirler. Duyu organları keskindir. Bebeklerde bu aşırı duyusal uyarılabilirlik, battaniyelerini üstlerinden atma, altlarının ıslanmasından rahatsız olma, gürültüye yoğun tepki gösterme ve tat alma duyularında aşırı duyarlılık şeklinde ifade bulabilir.

Olgunlaşma daha hızlı gerçekleşir Fiziksel Özellikleri Olgunlaşma daha hızlı gerçekleşir

Fiziksel Özellikleri Kuvvetlidirler ve koordinasyon gerektiren faaliyetlerde tepkileri daha hızlıdır.

Fiziksel Özellikleri Çok iyi duyabilirler.

Hastalıklara karşı daha dirençlidirler. Fiziksel Özellikleri Hastalıklara karşı daha dirençlidirler.

Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri b. Sosyal Gelişim Özellikleri

Kendilerinden büyük çocuklarla karmaşık oyun oynama eğilimindedirler. Sosyal Gelişim Özellikleri Kendilerinden büyük çocuklarla karmaşık oyun oynama eğilimindedirler.

Arkadaşlar arasında popülerdirler. Sosyal Gelişim Özellikleri Arkadaşlar arasında popülerdirler.

Anne baba yada bakıcıyı erken tanıma ve gülme becerisi gösterirler. Sosyal Gelişim Özellikleri Anne baba yada bakıcıyı erken tanıma ve gülme becerisi gösterirler.

Ses, ağrı ve acıya karşı aşırı tepki verebilirler. Sosyal Gelişim Özellikleri Ses, ağrı ve acıya karşı aşırı tepki verebilirler.

Sosyal Gelişim Özellikleri Karşısındakilerin düşüncelerini, duygularını ve isteklerini kestirebilme yeteneğine sahiptirler.

Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyum sağlarlar. Sosyal Gelişim Özellikleri Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyum sağlarlar.

Sosyal Gelişim Özellikleri Grup içindeki liderliğin amacı ve işlevini kavrayabilmeleri ve diğerlerinin gereksinim ve ilgilerine duyarlı olabilmeleri nedeniyle, genellikle lider olma eğilimindedirler. Hem liderlik için arzulanan kişilik özelliklerine hem de geniş ilgi alanına sahip olmaları liderlik potansiyellerini daha da arttırır.

Espri yetenekleri gelişmiştir. Sosyal Gelişim Özellikleri Espri yetenekleri gelişmiştir.

Sosyal Gelişim Özellikleri Okula karşı isteklidirler ve ders dışı etkinliklere katılmaktan zevk duyarlar.

Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri c. Kişilik Özellikleri

Kişilik Özellikleri Bağımsız olma özellikleri gösterirler. Bu özellikleri öğrenme etkinliklerinde de görülür.

Yüksek amaç ve ideallere sahiptirler. Kişilik Özellikleri Yüksek amaç ve ideallere sahiptirler.

Kişilik Özellikleri Faaliyetlerini başlatmak için bir dış kuvvete ihtiyaç duymazlar yani içten denetimlidirler.

Kişilik Özellikleri Hayal güçlerinin fazla gelişmesi sonucunda, bazıları hayali arkadaşlar oluşturabilir.

Kişilik Özellikleri Aşırı duygusal olabilirler. Yok olma tehlikesinde olan türler, enerji kaynaklarının azalması , kirliliğin artması gibi dünya sorunlarına aşırı duyarlı davranabilirler.

Mükemmeliyetçidirler. Kişilik Özellikleri Mükemmeliyetçidirler.

Özgüvenleri yüksektir. Kişilik Özellikleri Özgüvenleri yüksektir.

Kişilik Özellikleri Meseleleri sorgular, net bir şekilde düşünür, ilişkileri fark eder ve anlamlar idrak ederler.

Azimli ve sebatlıdırlar. Kişilik Özellikleri Azimli ve sebatlıdırlar.

Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar. Kişilik Özellikleri Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar.

Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri d. Zihinsel Özellikleri

Zihinsel Özellikleri Kolayca ezberleme ve ezberlediklerini de uzun süre belleklerinde koruyabilme özelliğine sahiptirler.

Kendi başlarına okumayı öğrenirler. Zihinsel Özellikleri Kendi başlarına okumayı öğrenirler.

Zihinsel Özellikleri Sayılara erkenden ilgi duyma ve matematiksel akıl yürütme başarısı yüksektir.

Zihinsel Özellikleri Mükemmel, uzun süreli bellekleri vardır. Hafızaları güçlü olduğu için önemli detay, kavram ve prensipleri unutmazlar.

Okuduğunu anlama başarısı yüksektir. Zihinsel Özellikleri Okuduğunu anlama başarısı yüksektir.

Sebep sonuç ilişkisine ilgi duyarlar. Zihinsel Özellikleri Sebep sonuç ilişkisine ilgi duyarlar.

Zihinsel Özellikleri Sanat, bilim, geometri, mekanik, teknoloji ya da müzikte başarılı olurlar.

Gözlemleme güçleri fazladır. Esnek ve sıradışı düşünürler. Zihinsel Özellikleri Gözlemleme güçleri fazladır. Esnek ve sıradışı düşünürler.

Hayalleri güçlüdür. Sanat dallarında orijinal eserler verirler. Zihinsel Özellikleri Hayalleri güçlüdür. Sanat dallarında orijinal eserler verirler.

Ayrım PARLAK ÇOCUK ÖZEL ÇOCUK İlgilidir. Aşırı meraklıdır. Çok çalışır. Etrafta dolanıp çalışmaz gibi görünürken sınavlarda başarılıdır. Kolaylıkla öğrenir. Zaten biliyordur. Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerektirir. Tam olarak öğrenmesi için 1-2 tekrar yeterlidir. Ödevlerini tamamlar. Yeni proje atılımlarında bulunur İyi ezberler İyi tahmincidir Yaşıtlarından hoşlanır. Yetişkinleri tercih eder. Üst grubu oluşturur. Grubun ötesindedir. Öğrendiği kadarıyla tatmin olur. Çok fazla öz eleştiri yapar.

Bu bölümde sizlere özel yetenekli bireyin sahip olduğu özellikleri anlattık bizleri dinlediğiniz için teşekkür ederiz.