YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Calgary Depresyon Ölçeği
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
ADSIZ 2. Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Genel Not Ortalamasının Melikşah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Etkisi.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Kayseri İlinde Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Çalışanların Anksiyete ve Depresyon Düzeyinin Değerlendirilmesi Dr. Fatma Gündoğan1, Paramedik Zeynep.
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
OP. DR. AYŞEGÜL ÖKSÜZOĞLU 6 Ekim 2016
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Ayşe Özkaraman, Nihal Orlu, Öznur Usta Yeşilbalkan, Ayfer Karadakovan
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ? MAVİLİ BENİM ELÇİN TORUN ZÜLAL TEK

Literatür Taraması Bir Kız Öğrenci Yurdunda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Anksiyete Düzeylerinin Belirlenmesi,2008 Üniversite Öğrencileri Arasında Depresyon ve Problem Alanlarının Akademik Başarı ile İlişkileri,1985 Yurtta ve Ailesinin Yanında kalan Ortaöğretim Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması,2010.

Alt Hipotezler Öğrencilerin depresyon ve anksiyete düzeyleri ile cinsiyetleri arasında bir fark var mıdır? Öğrencilerin kaygılarının depresyona etkisi var mıdır? Öğrencilerin yaşlarının depresyona etkisi var mıdır ?

Yöntem Evren; Kayseri yurtta kalan öğrenciler Örneklem; Melikşah üniversitesi yurdunda kalan kız ve erkek öğrenciler

Veri Toplama Süresi Öncelikli olarak Melikşah Üniversitesi Yurttlarında kalmakta olan öğrencilerden 30 tanesi tesadüfî olarak belirlenmiş ve çalışmaya gönüllülük esasına bağlı olarak davet edilmişlerdir. 17 si kız ve 13’ü erkek çalışmaya gönüllü olarak katılmışlar ve ölçeği yanıtlamışlardır. Ölçek kalem-kağıt tekniği kullanılarak katılmcı gruba uygulanmıştır. Ölçeğin yanıtlanması için gerekilen ortalama süre 20 dakikadır.

Veri Toplama Aracı Veri toplama aracı olarak Beck Depresyon Ölçeği ve Beck Anksiyete Ölçeği kullanılmıştır. Depresyon, Anksiyete, likert tipi bir ölçek olup 42 maddeden oluşmaktadır. Testin uygulanması özel bir uzmanlık gerektirmektedir. Ölçekteki her bir madde “0” bana hiç uygun değil, “1” bana biraz uygun, “2” bana genellikle uygun ve “3” bana tamamen uygun şeklindeki 4’lü likert tipi bir derecelendirmeye sahiptir.

Dolayısı ile çalışmaya katılan her bir katılımcı ölçeğin her bir maddesini ayrı ayrı okuyarak, cümlenin karşısında bulunan “0” bana hiç uygun değil, “1” bana biraz uygun, “2” bana genellikle uygun ve “3” bana tamamen uygun anlamlarına gelen sayılardan kendisine en uygun olanı işaretlemesi istenmektedir.

Beck Depresyon Ölçeği: Beck tarafından 1961'de geliştirilen ve ülkemizde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Teğin (1980), Hisli (1988) tarafından yapılan Beck Depresyon Ölçeği karamsarlık, başarısızlık duygusu, doyum almama, suçluluk duyguları, huzursuzluk, yorgunluk, iştah azalması, kararsızlık, uyku bozukluğu, sosyal çekilme gibi depresif belirtilere ilişkin 21 maddeden oluşmaktadır. Her madde depresyona özgü bir davranışı belirleyen dört dereceli kendini değerlendirme ifadesini içermektedir.

Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ): Kendini değerlendirme ölçeğidir Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ): Kendini değerlendirme ölçeğidir. Bireylerin yaşadığı anksiyete belirtilerinin sıklığının belirlenmesi amacıyla kullanılır. Likert tipi ölçüm sağlar. 21 belirti kategorisinin her birinde 4 seçenek bulunur. Her bir madde 0 ile 3 arasında puan alır. Ölçekten alınan puanın yüksekliği, bireyin yaşadığı anksiyetenin şiddetini gösterir. Ülkemizde geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır.

Veri Analizi Ölçeğin uygulanması sonrasında elde edilen veriler SPSS 17.0 programına aktarılmıştır. Bu şekilde son hali elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Depresyon anksiyete düzeylerinin belirlenen değişkenlere göre anlamlı bir değişiklik gösterip göstermediği anova ve one-sample test ve indepent t test uygulanmıştır.

Sonuç ve Bulgular Elde edilen bulguların analizi sonucunda çalışmaya katılan öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri ile depresyon, anksiyete ve düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamıştır.

Öğrencilerin depresyon ve anksiyete düzeyleri ile cinsiyetleri arasında bir fark var mıdır?

Sig değerine bakılmıştır. Anlamlı bir farklılık görülmemiştir Sig değerine bakılmıştır. Anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Erkeklerde kaygı düzeyi, kızlara oranla daha fazladır. Kızların depresyon oranı erkeklerinden daha fazladır.

Öğrencilerin kaygılarının depresyona etkisi var mıdır?

Öğrencilerin kaygılarının depresyona etkisinin olmadığı saptanmıştır.

Öğrencilerin yaşlarının depresyona etkisi var mıdır ?

Öğrencilerin yaş sınırı 19 olarak belirlenmiştir. Bu yaş sınırının sig değerine bakıldığında 0.05 den büyük olduğu görülmüştür. Bunun sonucunda anlamlı bir fark yoktur.

Öneriler Örneklemin küçüklüğü sonuçların genellenmesini engellemektedir. Daha genellenebilir sonuçlara varılabilmesi için toplumun değişik kesimlerinde benzer araştırmaların yürütülmesine gereksinim bulunmaktadır. Bu nedenle benzer çalışmaların daha büyük örneklem ile yapılması önerilmektedir. Öğrencilerde gelişebilecek olan kaygının belirlenmesi ve kaygıya doğru yaklaşım gençleri daha iyi anlamamıza yardımcı olabilir.