Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Kurumlarda Teknolojiyle Bir Adım Sonra OYUNUN TARAFLARI KİMLER ? 13 Eylül 2012 Doğan Aral Bilgi ve İletişim Teknolojileri Md.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
Pazarlamada Kontrol, Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama Ahlakı
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son olarak ise pazarlama fonksiyonudur.

Bu nedenle, tüm modern işletmeler diğer fonksiyonlarında olduğu gibi pazarlama biriminin iyi bir şekilde planlanmasından, örgütlemesinden, koordinasyonundan, yöneltilmesinden ve denetiminden sorumludurlar.

Balıkesir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinin pazarlama sorunları ve pazarlama uygulamaları araştırılmıştır. Anket çalışması ile elde edilen araştırma bulgularına göre otel işletmelerinin en önemli pazarlama sorunları:

 teknolojik gelişmelere ayak uydurma güçlüğü  talep yetersizliği  müşterilerin tatmin edilme zorluğu  aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar  yoğun rekabet  bilgili ve yetenekli satış elemanlarına sahip olamama

 Tüketici tercihlerindeki hızlı değişim  Yeni satış yöntemlerine çabuk ayak uyduramama  Etkili çalışan bir bilgi sistemine sahip olamama  Pazarlama departmanının olmaması  Pazarlama faaliyetlerinin işletmenin mali yükünü arttırması

 Yeni ürün geliştirme güçlüğü  Rakiplerin fiyat anlaşmaları  Dağıtıcıların pazardaki hakimiyeti (tekelleşmesi)  Ürün farklılaştırma zorlukları  Yüksek dağıtım komisyonları Ağırlıklı olarak uğraşılan pazarlama konuları:, Ürün,hizmet,fiyatlandırma,dağıtım,reklam Promosyon,satış

 İşletmelerde son teknolojiyi verimli bir şekilde kullanmak  Talebi yükseğe çıkarmak için çalışmalar  Müşterilerin beklentilerini karşılayabilme  İşletme hakkında yapılan reklamların gerçekçiliği  Nitelikli eleman çalıştırma

HAKAN NECATİ FIRAT G CEREN KAYA G MURAT TOPRAK G