Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi Effie Ödülleri Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi Gümüş Felix Algida Max’ın
Pazarın Durumu ve Zorlukları Algida %60 lık Pazar payıyla birinci sırada Ülker, Panda, Mudo birbirini izlemekte. Dondurma deyince ilk akla gelen marka Algida. Zorluklar: Açık dondurma pazarının gelişmesi Kışın çocukların dondurma tüketmesine ebeveyn engeli Soğuk olmasından dolayı sağlığa zararı olabilceğinin düşüncesi.
Rakipler ne diyor? Ülker Golf %30’luk Pazar payıyla ikinci sırada. ‘’Bizim tadımız, bizim dondurmamız.’’ Panda reklam kampanyasında çocuklar dans ederek müzikal bir eğlence havası oluşturulmuş. ‘’Panda Panda enfes dondurma.’’
Tüketici İçgörüleri Anne ve babalar ‘aman çocuğum hasta olmasın’ düşüncesiyle çocuklarının dondurma yemelerini hoş karşılamazlar. Çocuklarda bu durum ters tepki oluşturur. Çocuklar çikolata,şeker gibi tatlı ürünlerden hoşlanır.Dondurmayı da bu kategoride algılar. Dondurmayla macerayı elde ettiklerini düşünürler.(Max karakteride bunu desteklemeye çalışmıştır)
Kampanya Hedefleri Max’ı sadece dondurma algısından çıkarıp kahraman bir karakterle bağdaştırmak. Dondurmanın çocuk sağlığı açısından zararlı olduğu algısını kahraman faktörüyle azaltmak Max kahramanıyla duygusal bağın sürdürülebilmesi Çocuklara takım olmanın, birlik olmanın önemini vurgulanması. Unutulan bazı değerleri çocuklara aşılayabilmek ve bunu da onların ilgisini çekecek güncel temalar üzerinden yapmayı hedeflemektedir.
İlkokul çağındaki çocuklar Hedef Kitle 7-12 yaş aralığındaki; Dondurma tüketen Maceracı ruhu olan İlkokul çağındaki çocuklar
Yaratıcı Strateji 90’lar kuşağından itibaren bizimle birlikte büyüyen Aslan Max, reklam kampanyasının yanı sıra sinema filmi, internet oyunları ve maceracı ruhuyla dondurmadan öteye geçip çocukla duygusal bir bağ kuruyor.
Medya Stratejileri Tv: Sinema filminin duyurusu televizyon haberlerinde yer almıştır, amacı çocukların ilgisini çekmenin yanı sıra çocuğu sinemaya getirecek olan ebeveynlerin dikkatini çekmektir. Pr: Kampanya boyunca çeşitli etkinliklerle çocukların ilgisini çekerek süreci uzun bir vadeye yaymak. Basılı: Kampanyayı ve sinema filmini tanıtan dergi. Dijital: Kampanya sürecinde oluşturulan oyuna internet sitesi üzerinden katılım sağlayarak maceracı bir serüvene çocukları dahil etmek.
Sonuçlar Yapılan bu yeni projeyle büyüyen dünya dondurma lideri, bu yıl çocuk portföyünde yaptığı 1,8 milyon TL’lik yatırımla devrim niteliğinde bir değişime imza atarak sorumlu pazarlamayı işinin odağına yerleştirdi.