TAŞIT DİNAMİĞİ
Yuvarlanma direnci: Lastik dönüş esnasında, yere temas noktasında deforme olmaktadır. Temasın başladığı noktada tekerlek merkezine doğru bir çizgi çizersek ve bu çizginin boyundaki değişimi takip edersek şöyle bir değişim izlenir: Tekerlek orta eksenine kadar (temas noktasının merkezi) çizgide kısalma Daha sonra uzama Temasın son noktasında çizgi ilk uzunluğuna gelecektir. Buradan temas noktasına giren malzemenin önce basıya sonra çekiye çalıştığı söylenebilir. Tekerlek malzemesinde oluşan bu çekme/basma hareketleri sonucu malzemenin zamanla ısındaığı görülecektir. Bunun sebebi malzeme içinde oluşan iç sürtünmeler olup, meydana gelen ısı (ki kayıp olacaktır) kayıp bir enerji yi gösterir. Bu kayıp enerji tekerlekteki Yuvarlanma direnci olarak ifade edilir. Ancak taşıt hareketinde Yuvarlanma Direnci Bununla sınırlı değildir. Konu ileride etraflıca incelenecektir.
Tekerleklerin, gövdeye bağlanma mekanizmaları da , taşıtın dinaniğinde çok etkili bir parametre olarak karşımıza çıkmaktadır!
yalpa Baş vurma yüzme X-eksenel Y-yanal Y-düşey
Vehicle Dynamics:Theory and Application Kitabı ÖDEV: Vehicle Dynamics:Theory and Application Kitabı Bölüm 2:Forward Vehicle Dynamics Temel hesaplar yapılacak! ÖDEV:Vehicle Dynamics: Theory and Application