ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İlk 100 Hayır!
Konu: Zamir (Adıl) SERDAR PALA.
Kendisine ve çevresindeki kişilere değer verir
Ilk göz ağrım.
“Sınav Başarısı İçin” tüyolar TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ: DİSLEKSİ
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ çıkış KAVRAMININ ÖĞRETİMİ.
ANNE BEN NASIL DOĞDUM? Ooo! Hayır tatlım, sen benim içimde büyüdün. Sonrada…… Anne ben bu yumurtadan mı çıktım?
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
TIKANDI BABA Seval KEMERTAŞ tarafından düzenlenmiştir.
KABUL EDEMEM.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
KOŞULSUZ KABUL Kazanım: İnsanları olduğu gibi kabul eder.
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
Bir zamanlar bir ağaç varmış
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
HERKES, HERHANGİ BİRİ BİRİSİ VE HİÇ KİMSE
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ.
ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa
ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU …
Hazırlayan:Burcu Bayraktar
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
BABALAR VE KIZLARI.
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
HAKLAR VE ÖDEVLER Amaç : Okuldaki haklarını bilmek.Ailedeki haklarımızı bilmek.Ailedeki ödevlerini bilmek. Haklar ve ödevler dengesini kavrama. Düzey.
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
SİHİRLİ KELİMELER.
Kuyruğunu kıskanan uçurtma
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
DESTE VE DÜZİNE.
TIRTILIN DEĞİŞİMİ.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
Bir zamanlar Dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış
Ben Bu Sebze ve Meyveleri Bir Yerden Tanıyorum Ama Nerden?
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Merhaba arkadaşlar. Benim adım Emel, yanımda duran da kardeşim Nazlı. Bakmayın siz onun bu kadar uslu durduğuna,karnı acıkınca başlar ağlamaya. Karnı.
HATALARIMIZ ve SONUÇLARI
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
HAZIRLAYAN NECLA OĞUR.
GAZİ MUSTAFA KEMAL İLKOKULU-REHBERLİK SERVİSİ
Alçakgönüllülük Analizi (Hikayeler İle)
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
TAVŞAN KUZU VE SERÇE Çalı dibinde bir tavşan. Kulaklarını dikmiş bakıyor. Çimen üstünde bir kuzu. Başını eğmiş,ot yiyor.
Dyned sunusu.
Nasrettin Hoca henüz çocukmuş. Annesi bir gün onu yanına çağırmış:
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ çıkış
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
EMPATİ.
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
Bekle beni… hazırlayan : levent karakaş yazı:alıntı
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
CÜMLENİN ÖGELERİ.
DOĞADA NELER OLUYOR Biz insanlar çevreye bakmıyoruz oysa ki baksak çevremizdeki yeşillikleri nasıl pisletiyoruz. Biz insanlar çevreye bakmıyoruz oysa.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
Aileme ulaşmak istiyorum. Ama önce sorulara doğru cevap vermem gerek. Bana yardım eder misin? BAŞLAT.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
Sunum transkripti:

ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME

Programın Düzeyi: İlköğretim 3. sınıf öğrencileri Oturum Sayısı: 3 Oturum Süresi: 1 ders saati.

Oturumlara Genel Bakış Oturum 1: Alay etme durumlarında neler yaşayıp, yapabileceklerini fark edebilme. Oturum 2: Alay etme ile karşılaştıklarında verebilecekleri uygun tepkileri kavrayabilme. Oturum 3: Alay etme ile karşılaştıklarında verebilecekleri uygun tepkileri kavrayabilme.

OTURUM 1

Giriş 3 Hafta sizinle birlikte alay etme ile karşı karşıya kaldığımızda neler yapacağımızı öğreneceğiz. Herkes hayatının bir dönemimde alay edilmeyle karşılaşmıştır veya karşılaşabilir.

ALAY ETME NEDİR?

Alay Etme Bir şeyin garip, kusurlu, eksik yönlerini küçümseyerek yada abartarak gülünç duruma getirmek.

Hikaye Hande, o gün okula çok sevinçli gelmişti. Çünkü gözlüklerinin kendisine yakıştığını düşünmüş, aynada kendisini beğenmişti. Şimdi arkadaşları gözlüğünü ne kadar çok beğeneceklerdi. Ama okula yaklaşırken Orhan, “Dört göz, dört göz” diye bağırmaya başladı. Buna diğer arkadaşları da katıldı. Hande şaşırmıştı, kendisinin çok beğendiği gözlüğü ile arkadaşları alay ediyordu.

Sorular Hande alay edildiği için ne hissetmiş olabilir? Arkadaşları onunla neden alay etti? Hande bu durum karşısında ne yapabilir? Bu hikâyenin sonu nasıl bitmiş olabilir? Size hiç isim takan oldu mu? Öyleyse, siz ne hissettiniz? Ne yaptınız? Siz bir arkadaşınızı takma isimle çağırdınız mı?

ALAY ETMEYLE ŞAKA YAPMA ARASINDA NE GİBİ FARKLAR VAR?

ALAY EDİLDİĞİNDE SİZ NELER YAPARSINIZ?

OTURUM 2

1…..2…..3…..4…..5….. SEÇENEKLERİ DÜŞÜN DUR VE 5’E KADAR SAY. 1…..2…..3…..4…..5….. SEÇENEKLERİ DÜŞÜN Seninle alay edenleri görmezlikten gel ( orada yoklarmış ve onları duymuyormuş gibi davran ) Konuyu değiştir. Uygun bir şekilde onlara kendini nasıl hissettiğini anlat. “Sen …bana dört göz …dediğin zaman …kendimi çok üzgün, mutsuz…hissediyorum” gibi. Haklı olduklarını söyle ve kabul et (“ Evet, bence de bende sizin gibi gözlüklerime ilk başta alışamadım.” gibi ) Söylenenler hakkında şaka yap (“Artık hareketlerinize dikkat edin, benim 4 tane gözüm var, her şeyi görebilirim.” gibi ) EN İYİ SEÇENEĞİ UYGULA

Rol Oynama Öğretmene yardım ettiğin için arkadaşların seninle alay  ediyorlar. İsminle dalga geçiyorlar. Gözlük taktığın için seninle dalga geçiyorlar. Öğretmenin sınıfta sorduğu soruya cevap veremediğinde alay ediyorlar. Düşük not aldığın için, sana  gülüyorlar. Derslerine çok çalıştığın için seninle alay ediyorlar. Dış görünüşünle ilgili (boy, kilo, çil vs.) alay ediyorlar.

OTURUM 3

— Kukla Domuz: (Ağlar) — Kukla Kuzu: Ne oldu — Kukla Domuz: (Ağlar)  — Kukla Kuzu: Ne oldu?  — Kukla Domuz : Arkadaşlarım beni hep kızdırıyorlar, bana “şişko” diyorlar. Çok kızıyorum. Onlara vurmak istiyorum.  —Kukla Kuzu: Seni böyle kızdırdıkları için çok üzgünüm. Ben sana yardım edeceğim. — Kukla Domuz : Nasıl?   — Kukla Kuzu: Sana çok kolay bir şey öğreteceğim. Böylece arkadaşların seninle  bir daha alay etmeyecekler.  — Kukla Domuz : Gerçekten mi? — Kukla Kuzu: Evet, Böyle zamanlarda yapacağın tek şey ne biliyor musun? Onları görmüyormuş, duymuyormuş gibi yapmak  — Kukla Domuz : Nasıl yapacağım bunu?  — Kukla Kuzu: Gel seninle çalışalım. Sana ne zaman “şişko” derlerse onlara bakmayacaksın, duymamış gibi yapacaksın, arkanı döneceksin.  —Kukla Domuz: Haydi başlayalım. Sen bana“şişko” de..

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ