MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Advertisements

ders 3 esneklİk Mankiw 2007, BL. 5
Mal ve Faktör Piyasaları
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar
15 Monopol.
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Bir eksik rekabetçi firma;
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
6. PİYASALAR 1 Tam Rekabet Piyasası Monopol Piyasası
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
Monopolde Üretim ve Fiyatlandırma
Kâr Maksimizasyonu.
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
ders 2 ARZ, TALEP ve pİyasalaR Mankiw 2007, BL. 4
A. Dış Ticaret İşlemleri
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Arz ve Talep Analizi.
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
Eksik rekabetçi bir firma
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Tam Rekabet Piyasası ve Rekabet Oluşumu
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Mikroiktisat: Teori ve Uygulama Bölüm 2 Arz ve Talep
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
AKSAK REKABET PİYASALARI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
Bölüm 5 Kısım 1 Fiyat Teorisi.
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
FİYAT MEKANİZMASI.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
8. MONOPOL PİYASASI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 9 UZUN DÖNEMDE HASILA VE FİYAT DÜZEYİ: KLASİK MAKRO MODEL YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA.
8. TAM REKABET PİYASASI.
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
8. MONOPOL PİYASASI.
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
REKABET KOŞULLARINA GÖRE PİYASALAR VE FİRMA DENGESİ
AKSAK REKABET PİYASALARI
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 6 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 13 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
8. MONOPOL PİYASASI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Bölüm 5 Kısım 2 Fiyat Teorisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI 08.12.2015 İ.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü Ders 9: Monopolcü Rekabet Piyasası

Monopolcü Rekabet Piyasası Monopolcü rekabet piyasasında tam rekabet piyasasında olduğu gibi birbirleriyle rekabet eden çok sayıda firma bulunmaktadır. Tam rekabet piyasasından farklı olarak bu piyasada firmalar, birbiri yerine kolayca ikame edebilecek farklılaştırılmış mallar üretip satmaktadırlar. Monopolcü rekabet piyasasının önemli bir özelliği olan mal (ürün) farklılaştırılması birbirleriyle rekabet eden firmalara aynı zamanda bir monopol gücü kazandırmaktadır. Monopolcü rekabet piyasasında, piyasada çok sayıda firmanın bulunması ve her bir firmanın piyasa payının küçük olması nedeniyle tek bir firmanın fiyat politikası diğer firmaları etkilemez.

Monopolcü Rekabet Piyasası Monopolcü Rekabet Piyasasının Özellikleri 1- Monopolcü rekabet piyasasında çok sayıda firma birbirleriyle rekabet etmektedir. 2- Bu piyasada her firma farklılaştırılmış mallar üretip satmaktadır. 3- Firmalar ürettikleri malın kalitesi, fiyatı ve pazarlanması konularında rekabet etmektedirler. 4-Piyasaya giriş ve çıkışlar serbesttir.

Monopolcü Rekabet Piyasası Ürün Farklılaştırması Ürün farklılaştırması, malın alıcıların gözünde diğer satıcıların mallarna göre daha çok tercih edilir ve kolayca vazgeçilemez hale getirilmesidir. Satıcılar ambalajlama, marka, satış sonrası hizmetler, taksitli satış, kampanyalar, satış yeri vb. gibi avantajlarla mallarını diğer satıcıların mallarından farklı hale getirmeye çalışmaktadırlar. Örnek: Sıradan mağazalar ile Beymen, Vakko gibi mağazalar Monopolcü rekabet piyasasında mal farklılaştırması nedeniyle her bir firma kısmi bir monopol gücüne sahip olacaktır. Bu nedenle firmalar negatif eğimli bir talep eğrisi ile karşı karşıya kalacaklardır. Ayrıca bu piyasada her firma kendi fiyatını karını maksimum yapacak şekilde belirleyeceğinden piyasa arz eğrisi bulunmayacaktır.

Monopolcü Rekabet Piyasası Monopolcü Rekabet Piyasasında Kısa Dönemde Denge

Kaynaklar BESANKO, David, BRAEUTIGAM, Ronald R. (2011) Microeconomics, Fourth Edition, John Wiley and Sons, Inc., US. ERTEK, Tümay (2009) Temel Ekonomi (Basından Örneklerle), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. ÜNAL, Targan, TUNALI, Çiğdem Börke (2011) Mikroekonomi, Der Yayınları, İstanbul.