GÜVENLİ OKUL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TUZLA PSİKOLOJİK DANIŞMA MERKEZİ
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
PRESENTATİON TECHNİQUES Issen A. jehad ILT- 4
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
OKUL ZORBALIĞI.
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
İçindekiler Zorbalığın Tanımı
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ŞİDDET nedir?.
AKRAN ZORBALIĞI.
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
OKUL ZORBALIĞI.
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SUÇ VE ŞİDDET.
ÖFKEMİ UYGUN YOLLARLA NASIL İFADE EDEBİLİRİM?
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ZORBALIK.
HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
Siber Zorbalık.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ŞİDDETİ TANIMA MEB HİZMET-İÇİ EĞİTİM 2007.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZORBALIK VE ZORBALIKLA MÜCADELE
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
AKRAN ZORBALIĞI.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
Zorbalık Nedir? Bir kişinin, kendisinden daha güçlü bir ya da daha fazla kişi tarafından, kasıtlı olarak, sürekli biçimde olumsuz eylemlere maruz bırakılmasıdır.
Sınıf yönetimi ve disiplin
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
İDARECİ EĞİTİMİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sunum transkripti:

GÜVENLİ OKUL

OKUL NEDEN VAR?

OKUL NEDEN VAR? Anne ve babadan sonra çocuğun becerilerinin, yeteneklerinin ve kişiliğinin gelişmesinde rol alan en önemli yer okuldur. Belli bir disiplin ve düzen içinde; kişilerin kendilerini bilgi, kültür, ahlak açısından geliştirdikleri kurumlar okullardır. Okul sayesinde kişi; yaşadığı topluma, ülkesine ve tüm insanlığa faydalı bir birey olma yolunda kendini geliştirme imkanı bulur.

OKULDA ŞİDDET

Okulda şiddet gören bir öğrencinin öğretmenine mektubu "Nasılsınız? İyi misiniz? İnşallah iyisinizdir. Allah'ın rahmeti üzerinize olsun inşallah. Amin. Siz çok iyi bir hocasınız, bunu bütün okul biliyor. Hocam sizden çok önemli bir şey söyleyeceğim yapacağınıza dair bana söz verin tamam mı? Hocam ben sınıfımı değiştirmek istiyorum çünkü 7/C sınıfından hep şiddet görüyorum. Sabahları okula endişe içinde geliyorum. Kendi kendime dayak yiyecek miyim? Yemiyecek miyim? diye düşünüyorum artık. Şiddet görmekten bıktım her yerde şiddet görüyorum evde, okulda, sokakta. Hocam ben evde yeterince şiddet görüyorum bari okulda görmeyeyim. Artık ben de rahatça okula gelmek istiyorum. Ne olur Allah aşkına bana yardım edin.  Ben birkaç gün 7/B sınıfını gözetledim. Baktım ki çok iyi sanki birbirleriylen kardeşler. Birlikte sevincini, mutluluğunu, üzüntünü paylaşıyorlar. Bende böyle bir sınıf hayal ediyordum. Mümkünse ben de 7/ B sınıfına gitmek istiyorum. Eğer beni 7/B sınıfına gönderirseniz ben şiddet görmeyeceğim okulda. Size hayat boyu borçlu kalırım. Ne olur hayrınız olsun. sınıfımdan ayrı kalacağım ama zamanla alışırım.Dayak yemektense 7/B'ye gitmek daha iyidir. Saygılarımla."  CA,SS(GG/İD) - Diyarbakır

ŞİDDET NEDİR?

ŞİDDET NEDİR ? Şiddet; Kişinin kendisine, bir başkasına, bir gruba veya bir topluma karşı yaralama, ölüm, psikolojik zarar, gelişme geriliği ya da yoksunlukla sonuçlanan ya da sonuçlanma olasılığı yüksek olan, kasıtlı fiziksel güç ya da yetki kullanımı veya kullanma tehdididir.

ŞİDDET NEDİR ? Şiddet davranışları kişinin kendisine (örneğin intihara teşebbüs ya da intihar etme), bir başkasına (tanıdığı ya da tanımadığı), bir gruba ya da topluma (çatışmalar ya da savaşlar) yönelik olarak ortaya çıkar. Şiddet genellikle kasıtlıdır. Şiddetin yaralama, ölüm, psikolojik zarar, gelişme geriliği ve yoksunluk gibi sonuçları vardır. Fiziksel olarak bir hasar vermese bile tehdit de bir şiddet davranışıdır. Yetkinin kasıtlı olarak kötüye kullanılması da şiddettir.

Fiziksel Saldırganlık DAVRANIŞ KATEGORİLERİ ENDİŞELENMESİ GEREKEN DAVRANIŞLAR CİDDİYETLE ENDİŞELENİLMESİ GEREKEN DAVRANIŞLAR Fiziksel Saldırganlık İtme Dürtme Tekmeleme Tükürme Vurma • Silahla tehdit etme • Mala zarar verme • Hırsızlık Sözel Saldırganlık • Alay etme • İsim takma • Kötü bakma • Sataşma • Telefonla korkutma • Haraç alma • Baskı kurma • Başkasını tehlikeli işlere cesaretlendirme • Sözel olarak şiddet tehdidi oluşturmak Sosyal Yalıtım • Dedikodu yapma • Utandırma • Gruptan dışlama • Diğer öğrencilerin ona aptalmış gibi bakmasını sağlama • Hakkında söylenti yayma • Irkçı, seksist veya homofobik yalıtım • Diğerlerinin suçlamasını sağlamak • Toplum önünde küçük düşürme • Kötü niyetli söylentiler

FİZİKSEL ŞİDDET Örnekler: • Kulak çekme Fiziksel şiddet, karşıdaki kişinin canının yanmasına, yaralanmasına ya da ölümüne neden olan, kasıtlı olarak yapılan davranış ya da davranışlardır. Örnekler: • Kulak çekme • Oturacağı yere rahatsız edici bir cisim koyma • Oyun alanını terk etmeye zorlama • Isırma • Omuz, dirsek, kafa atma, başını duvara veya sıraya vurma • Tekme atma, çelme takma • Herhangi bir cisimle (sopa, cetvel vb.) vurma • Tokat atma, yumruk atma • Kafaya vurma, enseye vurma • Kesici aletlerle saldırma veya korkutma (bıçak, muşta, tornavida, maket bıçağı vb.) • Ateşli ve patlayıcı silahlarla (tabanca, kuru sıkı vb.) saldırma ya da korkutma

DUYGUSAL VE SÖZEL ŞİDDET Herhangi bir kişiye yönelik olarak sistemli bir biçimde yapılan, kişinin benliğini, psikolojik ve sosyal gelişimini, ruhsal bütünlüğünü etkileyen olumsuz yargılar, atıflar ya da sözel davranışlardır. En büyük özelliği sürekliliği olması ve tekrarlamasıdır. Örnekler • Bedensel özellikleriyle (boyu, kilosu, diş yapısı, saçı, ten rengi, vb.) alay etme • Dış görünüşüyle (giysisi, gözlüğü, vb.) alay etme • Konuşma tarzı, aksanı ya da şivesiyle alay etme • Adı ya da soyadıyla dalga geçme • Küçük düşürücü isimler (lakap) takma • Küfür etme • Kaba ve çirkin sözlerle (aptal, geri zekalı, ezik, vb.) hitap etme • Sözel olarak tehdit etme

DIŞLAMA Herhangi bir kişiyi yalnızlığa mahkum etme veya buna teşebbüste bulunma, etkinliklere davet etmeme, haber vermeme, yok sayma. Örnekler: • Oyuna ve çeşitli etkinliklere almama • Grup dışına iterek yalnızlığa terk etme • Görmezden gelme, yok sayma (konuşmama, sorularına yanıt vermeme, vb.) • Diğer öğrencilerin de konuşmasını ve arkadaşlık yapmasını engelleme

DEDİKODU YAPMA Bir kişi hakkında kişinin bulunmadığı ortamlarda asılsız sözler söyleme, duyduğu zaman rahatsız olacağı şeyler söyleme. Örnekler: • Arkadaşlarını kendisine karşı kışkırtarak aralarının bozulmasına çalışma • Hakkında dedikodu yapma ve söylenti çıkarma • İftira atma • Hakkında çeşitli yerlere çirkin yazılar yazma • Haksız yere şikâyet etme (öğretmene, müdüre, vb.)

EŞYALARINA ZARAR VERME Bir kişinin özel eşyalarına kasıtlı olarak veya bile bile zarar verme. Örnekler: • Eşyalarını ya da yiyeceklerini zorla alma • Kantinden zorla bir şeyler ısmarlatma • Para ya da eşyalarını çalma • Eşyalarına kasıtlı olarak zarar verme (yırtma, kırma, atma, vb.) • Defter ya da kitaplarını karalama ya da üzerlerine kötü şeyler yazma • Baskıyla telefonuna kontör yükletme • Ödünç alınan para ya da eşyayı geri vermeme

CİNSEL ŞİDDET Bir kişinin, diğer bir kişiyi kendi cinsel gereksinim ya da isteklerin doyumu için cinsel nesne olarak kullanması ya da kullanılmasına göz yumulmasıdır. Örnekler: • Cinsel amaçlı dokunma • Cinsel içerikli sözlerle sarkıntılık yapma • Cinsel anlamı olan hareketler (el, kol, göz hareketi, vb.) yapma • Cinsel konularda rahatsız edici konuşmalar yapma • Cinsel çağrışımı olan sözcüklerle hitap etme • Cinsel içerikli söylentiler çıkarma ve yayma • Birinin giysilerini (etek, eşofman vb.) isteği dışında açma • Birileri hakkında cinsel içerikli duvar yazıları yazma

ŞİDDETİN OLUMSUZ ETKİLERİ

ŞİDDETİN OLUMSUZ ETKİLERİ • Düşük ya da zayıf benlik saygısı • Kendine güvensizlik • Diğerlerine güvenme ve sevme becerisinden yoksun olma • Şiddet davranışlarının öğrenilmesi • Öfke ve intikam duyguları • Pasif ya da içe kapanma davranışları, • Kaygı ve Korku • Depresyon • Uyku ve yeme bozuklukları • Okul sorunları ve başarısızlık • Madde bağımlılığı • Evden ya da okuldan kaçma • Kendini suçlama / değersiz görme • Fiziksel, ruhsal ve duygusal gelişimde gecikmeler • İlişkilerin bozulması

ŞİDDETİ ÖNLEMEK İÇİN ANNE BABA OLARAK NELER YAPABİLİRSİNİZ? • Siz anne baba olarak şiddete başvurmayın • Çocuklarınızı izleyin ve denetleyin • Okulun politikalarını ve kurallarını destekleyin. • Çocukları şiddetten uzak tutun. • Okulla işbirliği yapın • Çocukların sosyal becerilerini geliştirin. • Çocuklarınızın okula gidip gitmediğini kontrol edin.

ŞİDDETİ ÖNLEMEK İÇİN ANNE BABA OLARAK NELER YAPABİLİRSİNİZ? • Çocuğunuzla ilgili her konuda okulu bilgilendirin, Okuldan bilgi alın. Okulla sürekli iletişim içinde olun. • Çocuğunuzun kimlerle arkadaş olduğuna dikkat edin. • Şiddet içerikli herhangi bir davranışı asla onaylamayın ve normalleştirmeyin. • Şiddet kullanarak sorun çözen bir model olmayın. • Çocuğunuzun şiddet içerikli davranışlarda bulunmasına nelerin yol açtığını gözlemleyin. Sizin kontrolünüz altında onları değiştirmek için adım atın, diğerleri için uzmandan yardım alın.

ŞİDDETİ ÖNLEMEK İÇİN ANNE BABA OLARAK NELER YAPABİLİRSİNİZ? • Çocuğunuzun kimlerle birlikte ve nerede olduğundan, neler yaptığından haberdar olun. • Çocuğunuz adına onun sorumluluklarını yüklenmeyin. • Olumsuz davranışlarından herhangi bir kazanç (izin veya para gibi) elde etmemesine dikkat edin. • Çocuklarınızı boş vakitlerini değerlendirebileceği etkinliklere yönlendirin. • Suç kapsamına giren bir davranışta bulunduğunu öğrendiğinizde görmezlikten gelmeyin ve hemen yardım alın. • Gerekirse içinde bulunduğunuz çevreyi değiştirin.