Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
İLETİŞİM.
REHBERLİK DERS II.
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
AYTÜL BİLEN ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ AYTÜL BİLEN
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ ve YÖNETİM PSİKOLOJİSİ
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Problem Çözme Süreci.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
ANNE-BABALARIN DİKKATLERİNE!
HEIDER’IN DENGE KURAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
SINAV ÖNCESİ TAVSİYELER
MOTİVASYON.
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
Hedefteki ve Girişteki Davranışları Kıyaslama ve Yorumlama-1 H G H>G Eğitim ihtiyacı var.
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Kaygı bitiyoooor ! YEŞİLKÖY ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
MOTİVASYON.
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sahne Işıkları Ve Yanılsama Benlik Kavramı: Ben Kimim? Özsaygı Algılanan Öz Denetim Kendine Hizmet Eden Yanlılık.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Algı ve Bireysel Karar Verme
MİLLİ EĞİTİMDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER ÖĞRENCİLER
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Algı ve Bireysel Karar Verme
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
OKULDE BİREYLER SAA.
ATIF (YÜKLEME) KURAMI Başkalarının o anki duygu durumları ve heyecanları hakkında doğru bilgiler elde edebilmeye ve niçin öyle davrandıklarını anlamaya.
Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş. Epiktetos (MS 55 – 135) İnsana diğer insanlar veya çevresel nesnelerden ziyade sadece kendi tutum ve inançları zarar.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
ALGILAMA.
EDİMSEL KOŞULLANMA KONU TEKRARI SORULAR
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
REHBERLİK DERS II.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS ATFETME Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis ATFETME Bir kişinin kendisinin veya başkalarının davranışlarının nedenlerini açıklaması ve belli noktalara dayandırmasıdır. Atfetme süreci, neden-sonuç ilişkisinin ortaya konduğu analitik bir düşünme sürecidir. Bu sürecin gerçekçi olabilmesi için algılamanın hatasız olarak yapılması gerekir. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis ATFETMEYİ ETKİLEYEN NEDENLER 1) İçsel Nedenler: *Herhangi bir nedenden dolayı, dersi bizim anlamamamız. 2) Dışsal Nedenler: * “Ben çalıştım, çok zordu, kim girse yapamaz” düşüncesi.* Sınavda sınıfın soğuk, sıcak, gürültülü veya ışıksız oluşu vb. * İşe sürekli zamanında gelen birinin geç kalması. ATFETME SÜRECİ Gözlem/İnceleme → Yorumlama → Atfetme (nedenini açıklama) Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis ATFETMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Ayırtedicilik (Distinctiveness) Kişinin farklı durumlarda farklı şekilde davranmasıdır. Görüş Birliği (Consensus) Kişilerin benzer durumlarda benzer davranışlarda bulunmasıdır. Tutarlılık (Consistency) Kişilerin farklı zamanlarda, benzer olaylar karşısında benzer şekilde davranmalarıdır. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis ATFETME MODELİ Öncüller: Veriler, İnançlar, Motivasyon Atıflar: Algılanan Nedenler (İçsel / Dışsal) Sonuçlar: Davranış, Etkilenme, Beklenti Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis Kişilerin başarı(sızlık)larını dayandırdığı nedenler: 1-Yetenek 2-Çaba 3-Görev Zorluğu 4-Şans Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis ATFETME HATALARI 1)Temel Atfetme Hatası: Kişinin davranışları değerlendirirken içsel (kişisel faktörlerin etkisini yüksek, dışsal (çevresel) nedenlerin etkisini ise düşük ölçüde, dikkate alma eğilimidir. *Ödevini yapmayan bir öğrenciye, öğretmenin “sen yeteneksizsin, zamanında yapamazsın, beceriksizsin” demesi. *Başarısız olan öğrencinin, herkes o dersi başardığı için sorunu kendinde araması, “Ben aptalım, yeteneksizim” demesi. →Değerlendirmede öncelikle bireyi ve bireyle ilgili faktörleri düşünüp, diğerlerini bertaraf etmek yanlıştır. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis 2)Kendine Hizmet Eğilimi: Bir durum veya olayla ilgili olarak kişinin iyi sonuçları kişisel nedenlere dayandırması; Başarısızlıkları da dışsal nedenlere dayandırıp, sorumluluğu reddetmesidir. *Sınavdan 100 aldım / Hoca 20 verdi. *Sorunlar olduğunda, “onlar olmasaydı daha iyi olurdu” demek. *Ben elimden geleni yapıyorum ama takım arkadaşlarım çalışmıyor. *“Ben ilgilendiğim için iyi oldu” Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis TEŞEKKÜRLER... Prof. Dr. Rana Özen Kutanis