TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Sınav ve Ders Başarısında
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MODELİN AMACI  Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak  Sınav.
İŞGİR ORTAOKULU Rehberlik Servisi.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
Sınav Rehberliği Konusunda
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçişe dair yeni uygulamanın işlevsel,
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
Veli Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
Veli Bilgilendirme Kılavuzu
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI BARAJ ORTAOKULU ORTAÖ Ğ RET İ ME GEÇ İ Ş S İ STEM İ B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ GÜLSÜM YALABUK Okul Psikolojik.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAV SİSTEMİ TANITIMI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
SINAV SÜRECİNDE ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
TEOG Veli Bilgilendirme Semineri
MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU TEOG SİSTEMİ VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Arman Polat Ortaokulu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARININ YOLLARI Hikmet SIRMA. Hangisi mutlu? Sağdaki mi soldaki mi?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME (MERKEZİ ORTAK SINAV SİSTEMİ)
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

İÇERİK TEOG Nedir, Ne Değildir? TEOG Geçiş Sisteminin Amaçları; TEOG Sistemi İçeriği; Öğrenci Velisi İçin Öneriler.

Sınav sonucu bizim kişilik özelliklerimizi göstermez TEOG Nedir, Ne Değildir? Sınav nedir? Sınavda aldığımız puanlar sadece düzenli çalışma alışkanlıklarımız ile elde ettiğimiz bilgilerin ölçülmesidir. Sınavlarda almış olunan puanlar hayatımızın bir dönüm noktası olan bir üst eğitim kurumuna geçişimizi belirler. Ortalama zekaya sahip bir birey düzenli çalışma alışkanlıkları ile sınavda her birey ile yarışabilecek donanıma sahiptir. Sınav ne değildir? Sınav sonucu bizim kişilik özelliklerimizi göstermez Sınav sonucunun kötü olması bir son değildir. Çaba ile geri dönülebilir ve açıkların kapatılması mümkündür. Sınav sonucu bizim zekamızın değil çalışma alışkanlıklarımız sonucudur.

TEOG Geçiş Sisteminin Amaçları Öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek; Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak; Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak, Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.

TEOG Geçiş Sisteminin Amaçları Öğretmenin mesleki performansını artırmak, Öğretim programlarının uygulanmasını ve öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmek, Başarı değerlendirmesini sürece yaymak,

TEOG Geçiş Sisteminin Amaçları Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak, Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek, Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek

TEOG Sisteminin İçeriği

ÖĞRENCİ VELİSİNE ÖNERİLER

Anne-Baba-Çocuk ilişkisini geliştirmek için; Çocuklarımızı anlamaya ve dinlemeye çalışalım, Çocuklarımıza sevdiğimizi belli edelim, Çocuklarımızı başka çocuklar ile kıyaslamayalım, Çocuklarımıza yönelik davranışlarımızda tutarlı olalım, Çocuklarımızla mutlu olacağı, onlara faydalı olacak zamanlar geçirelim, Çocuklarımızla işbirliğine girelim, Çocuklarımızın duygularını ifade etmelerine izin verelim.

Çocuğunuzu Tanıyın OKUL HAYATI Çocuğumuzun dersine giren öğretmenleri ile akademik başarısını ve gelişimini belli aralıklarla değerlendirelim. Başarısını bir önceki durumu ile kıyaslayalım. OKUL HAYATI Hangi sosyal paylaşım ağlarını kullandığını, kimlerle nasıl bir iletişim içinde olduğunu, zamanını ne kadarını sosyal paylaşım ağlarında geçirdiğini, bunun hayatına etkilerini değerlendirelim SOSYAL PAYLAŞIM AĞLARI Katılmak istedikleri ve katıldıkları sosyal etkinlikleri değerlendirelim. Bu değerlendirmeler çocuklarımızın ilgileri, yetenekleri, becerileri, vb. hakkında bize ipuçları sağlar. SOSYAL ETKİNLİKLER Kimlerle arkadaş olduklarını, onlarla neler yaptıklarını, nerelere gittiklerini bilelim. Arkadaşlarının ailelerini tanıyalım, mümkünse birlikte vakit geçirelim. ARKADAŞ İLİŞKİLERİ

ANNE-BABA TUTUMLARI Baskıcı otoriter tutum, Aşırı koruyucu tutum, İlgisiz kayıtsız tutum, Demokratik tutum.

Çocuklarımız adına gelecek için yaptığımız planlamaların zararları ► Çocuğumuzun, iyi para kazanacağı bir işi olsun. ► Çocuğumuz, bize baksın. ► Çocuğumuz, doktor olsun. ► İngilizcenin yanı sıra Almanca da öğrensin. ► Çocuğumuz mühendis olsun. ► Yurt dışında yüksek lisans yapsın.

SINAV NEDİR, NE DEĞİLDİR? Sınav anne ve babaların ya da çocuklarımızın değerini ölçmez. Geleceğimizin tek belirleyicisi değildir. Çocuğumuzun başarı / başarısızlığı anne ve babaların başarı / başarısızlığı demek değildir. Sınavda başarılı olmak, mutlu olmamızın tek yolu değildir. SINAV NE DEĞİLDİR? Çocuklarımızın öğrenme yaşantılarını değerlendiren ve çocuklarımızın bir üst eğitim kurumuna yerleşmesini sağlayan bir araçtır. SINAV NEDİR?

ANNE VE BABALARIN SINAVLARA YÜKLEDİKLERİ ANLAMLAR Benim sunabileceğim olanaklar sınırlı, kendisini mutlaka kurtarması gerekiyor, Benim yapmak isteyip de yapamadıklarımı çocuğum yapmalı, "Ben okuyamadım, çocuğum okumalı«. Geleceği sınavda başarılı olmasına bağlı, "Bu sınavda başarılı olursa hayatı kurtulacak”, “Bizim yaşadıklarımızı yaşamasını istemiyoruz”, “Sınavda başarılı olursa mutlu bir geleceğe sahip olur”.

ANNE VE BABALARIN SINAVLARA YÜKLEDİKLERİ ANLAMLAR Bizim zamanımızda imkânlar azdı, şimdi imkanlar çok fazla, “Başarısız olması kabul edilemez”. Bütün imkânlarımızı çocuğumuzun başarılı olması için kullandık, “Saçımızı süpürge ettik”, “Varımızı yoğumuzu harcadık”. Çocuğumun başarısı benim başarım demektir, “Başarısız olursa bunu nasıl açıklarız”, “El alem ne der?”.

ANNE-BABA VE SINAV KAYGISI

SINAV ÖNCESİ ANNE-BABALAR NE YAPMALI? Önceliğin, çocuklarımızın fiziksel ihtiyaçlarını (hastalık, beslenme, uyku, vb.) karşılamak olduğunu unutmayalım. Çocuklarımızın ders çalışabilmeleri için uygun ortamlar hazırlayalım. Çocuklarımız için yaptıklarımızı, sürekli hatırlatarak onların yüzüne vurmayalım

Çocuklarımıza farklı konularda sorumluluklar verelim. Çocuklarımızın ders çalışmaları konusunda gözlemci, gerektiğinde de destekçi olalım Sınavda sorumlu oldukları konuları/kazanımları takip edelim Çocuklarımızın dinlenmelerine ve diğer etkinliklerine (sinema, spor, tiyatro) zaman ayırmalarını destekleyelim.

SINAV SONRASI ANNE-BABA NE YAPMALI? Çocuğumuz zorlu bir sürecin üstesinden geldiği için onu kutlayalım. Çocuğumuz konuşmaya hazır olduğunda sınavın bir değerlendirmesini yapalım ve yeni planlar oluşturmasını destekleyelim. Çocuğumuza ne yapmak istediğini soralım ve imkânlarınız ölçüsünde ona rahatlayabileceği bir ortam sağlayalım. Çocuğumuz sınav ile ilgili konuşmaya istekli değilse sorularımızı daha sonraya bırakalım, Sınav süreci yorucu bir süreçtir dolayısıyla dinlenmesini sağlayalım.

SON SÖZ Çocuğunuz bu sınavı sizin sevginizi ve ilginizi kaybetmemek için başarmak istiyorsa; işte o zaman karşılaşacağı bütün sınavları kaybetmiş demektir… Çocuğunuz eğer sınav sonucu ne olursa olsun ona olan sevginizin ve ilginizin azalmayacağını biliyorsa; belki başarısız olacak ama kesinlikle bir gün başarılı olacaktır…