Öğretmenlik Mesleği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİT 111 EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ
Advertisements

MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
MESLEKİ ETİK İLKELERİ Yrd.Doç.Dr. N. Mine TÜKENMEZ
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Etik Kültürün Geliştirilmesinde Sivil Toplumun Rolü
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
MESLEK ETİĞİ Meslek etiği’ ‘mesleki davranışla ilgili neyin doğru, neyin yanlış, neyin haklı, neyin haksız olduğu hakkında inançlara dayalı ilkeler ve.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ETİĞİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Etik ve Ahlak.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Bülent Ecevit Üniversitesi
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
ETİK ŞUBAT 2015 MESLEKİ ETİK Mehmet ERDEM.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
OKUL ORTAMI VE ÖĞRETMEN.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
EMRE DİNÇER.  SANAYİ SONRASI TOPLUMU AÇIKLAMAK İÇİN BU İFADE BİR GEÇİŞ DÖNEMİNİ ÖZETLER  GEÇİŞ DÖNEMLERİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÇÖZÜMLERİ BULUNMAKTADIR.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
OKUL ORTAMI VEÖĞRETMEN OKUL, toplumun geleceğinin güvencesi olacak yöndeki amaçları gerçekleştirmek üzere düzenlenmiş toplumsal bir örgüttür.
Meslek Etiği Genel etik değerleri yanında, her mesleğin kendine has özel etik değerleri söz konusudur ve meslek mensuplarında söz konusu bir takım özel.
ZEYNEP TOPRAK. KAYNAKLARIN ETKİLİ KULLANIMI Kurumsal ve kamusal kaynakların etkili kullanımı öğretmenlerden beklenen önemli bir etik davranıştır. Kaynakların.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
OKUL ORTAMI VE ÖĞRETMEN.
Test 1.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
TEST 1.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Öğretmenlik Mesleği

Öğretme; bilinçli ve amaçlı bir etkinliktir. Öğrenme-Öğretme Öğrenme; Yaşantı ürünü kalıcı izli davranış değişikliği olarak tanımlanabilir. Öğretme; Kısaca öğrenmeyi kılavuzlama ve gerçekleştirme faaliyetleridir. Öğretme; bilinçli ve amaçlı bir etkinliktir.

Öğretim Okullarda yapılan planlı, kontrollü ve örgütlenmiş öğretme faaliyetlerine öğretim denir (Erden, 1998). Öğretim; güdümlü, planlı, programlı, desteklidir.

Öğretmenlik; Okullarda görev yapan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre özlük haklarını kullanan ve eğitim-öğretim ile ilgili faaliyetleri yürüten meslek grubudur. Statü; Bir mesleğin toplum tarafından benimsenme ve kabul görme düzeyi.

Öğretmenlik mesleği hangi yeterliklerden oluşur? Genel kültür, Özel alan bilgisi, Öğretmenlik meslek bilgisi (pedagojik formasyon) isteyen üç temel yönü olan bir meslektir.

Öğretmenlik bir sevgi mesleğidir. Öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri (etkili bir öğretmende olması gereken temel özellikler) Öğretmenlik bir sevgi mesleğidir. İyi derecede iletişim yeterliğine sahip olmayı gerektirir. Hoşgörülü ve sabırlı olmak gerekir. Açık fikirli, esnek ve uyarlayıcı olmalıdır. Sağlam bir karakter ve örnek bir kişiliğe sahip olmayı gerekli kılar.

Meslek Toplumdaki sosyal, ekonomik ve teknolojik yapının gerektirdiği bir iş bölümü sonucu ortaya çıkan, bireyin ilgi ve kabiliyeti ile sosyal etkinliklere katılma gereksinimi ve toplumun bireyden sosyal ve ekonomik yaşamda sorumluluk yüklenmesi talebi sonucu ortaya çıkmış olan bir yaşamsal etkinlik olgusudur.

-teorik bilgi ve özel uzmanlık gerektiren Profesyonel meslek Profesyonel meslek; -teorik bilgi ve özel uzmanlık gerektiren -uzun süren bir eğitim sonucu kazanılan meslek olarak tanımlanabilir.

Meslekleşme Koşulları Tanımlanmış bir alanda hizmet verme, Uzmanlık bilgisi-uzun süreli örgün bir eğitimden geçme Mesleki kültüre sahip olma, Giriş denetimi,(profesyonel mesleklerde genellikle meslek oda ya da dernekleri bu işi üstlenir). Meslek ahlakı (meslek içi etik kurallar), Kendi kendini yöneten kapsamlı bir meslek örgütünün/odasının/kuruluşun olması, Toplumca meslek olarak tanınma

Mesleki Örgüt Öğretmenlerin mesleki örgütlere sahip olup olmamaları statü ve güçlerini belirleyen unsurlardandır. Güçlü mesleki örgütler kurmuş mesleklerin güçlü, örgütleri bulunmayan veya cılız örgütler kurabilenlerin ise güçsüz meslek oldukları söylenebilir.

Mesleki Etik Belirli bir meslek grubunun, mesleğe ilişkin olarak oluşturup, koruduğu; meslek üyelerine emreden, onları belirli bir şekilde davranmaya zorlayan; kişisel eğilimlerini sınırlayan, yetersiz ve ilkesiz üyeleri meslekten dışlayan meslek içi rekabeti düzenleyen ve hizmet ideallerini korumayı amaçlayan mesleki ilkeler bütünüdür.

Türkiye’de kamu görevlilerinin yaklaşık ¼’ü öğretmendir Türkiye’de kamu görevlilerinin yaklaşık ¼’ü öğretmendir. Tüm ülkelerde de en yaygın olarak görülen mesleklerden biridir. Öğretmenlerin büyük bir kısmı devlet memurudur. Öğretmenlik kadınların yoğun olarak çalıştıkları bir meslek dalıdır. Ülkemizdeki öğretmenlerin % 55.6’sı erkek, % 44.4’ü ise kadınlardan oluşmaktadır.

MESLEKİ GELİŞİM Öğretmenlik mesleğinde kariyer yapma ve mesleki gelişim imkanları çok sınırlıdır. Geleneksel olarak hizmet içi eğitim faaliyetleri sürdürülmektedir. Ancak hemen tüm taraflar bu faaliyetlerin yetersizliğinde hemfikirdir.

Öğretmenlik mesleğinin geliri düşüktür. ÖM’nin toplumsal statüsü çok yüksek değildir. Öğretmenlik daha çok alt ve orta gelir gruplarının tercih ettiği bir meslektir.

Öğretmenlik mesleğinin önemli bir kısmını oluşturan kadın üyeler yarım gün çalışma ve uzun tatiller için mesleğe yöneldiklerini belirtmektedirler. Bu durum onlardaki yükselme isteğini de azaltmaktadır. Nitekim gözlemlere göre, 1998 yılında Gazi Üniversitesi’nde düzenlenen yönetici eğitimi programına katılan kadın öğretmenlerin sayısı yok denecek kadar azdır.

Yaman, Yaman ve Eskicumalı (2000): Eğitim Fakültesi ile ilgili bir araştırma sonuçları: Öğretmenlik mesleğini kız öğrenciler daha çok tercih etmektedirler. Bu fakülteyi tercih eden öğrencilerin babalarının çoğunluğu alt ve alt orta sosyo-ekonomik düzeyde bulunan insanların çoğunluğunun çalıştığı meslek gruplarında olduklarını göstermektedir. Eğitim Fakülte’sini tercih eden öğrencilerin annelerinin hemen hemen hepsinin ev hanımı olduğu veya herhangi bir mesleği olmadığı saptanmıştır. Bu özellik de alt ve alt orta sosyo-ekonomik düzeyden geldiklerine işaret etmektedir.

Bu fakülteyi tercih edenlerin yarısından fazlası büyük şehir dışındaki küçük yerleşim birimlerinde yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu fakülteyi tercih edenlerin büyük çoğunluğu en fazla üç kardeştirler. Bu fakülteyi tercih edenlerin, bu fakültenin bulunduğu yerleşim biriminin bulunduğu bölge ile tercih etme arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir.

Bu fakülteyi tercih edenlerin çoğu alt ve alt orta sosyo-ekonomik düzeydeki insanların oluşturdukları toplumsal yapıdan gelmişlerdir. Adı geçen Eğitim Fakültesi öğrencilerinin büyük çoğunluğu öğretmenlik mesleğini bir bayan mesleği olarak algılamaktadır. Bu fakülteyi tercih edenlerin büyük bir çoğunluğu çocuklarla birlikte olmaktan hoşlanmaktadır yani öğretmenlik mesleği ile ilgili tutumları olumludur.