ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Bölüm 6 Nicel Veri Toplama
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
GRUP DEM Durna Özer Esma Aydınoğlu Merve Yurttaş
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi

ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
2 - ÖLÇME ARAÇLARININ TAŞIMASI GEREKEN NİTELİKLER
Araş. Gör. Araş. Gör. Bekir EŞİTTİ Buket BULUK
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Genel Not Ortalamasının Melikşah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Etkisi.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
Sunum transkripti:

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU

LİTeRaTÜR Çağır,Gülden, “Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanım Düzeyleri ile Algılanan Esenlik Halleri ve Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişki” Yüksek Lisans Tezi,Balıkesir Üniversitesi,2010. Deniz,Asiye, “Sosyal Ağ Kullanımı ve Sosyal Ağlarda Benlik Algısı” Yüksek Lisans Tezi,Ege Üniversitesi,2012.

YÖNTEM Araştırma modeli: Evren örneklem: Bu araştırmada Melikşah Üniversitesi öğrencilerinde sosyal ag kullanımı ile yalnızlık duzeyının ilişkisi belirlenmesi amaçlandığından, araştırma ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Evren örneklem: Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kayseri ilinde bulunan Melikşah Üniversitesindeki tüm öğrencilerdir. Bunu araştırmak çok zor olacağından örneklem alma yolu benimsenmiştir. Evreni daha iyi temsil edeceğinden 35 öğrenci örneklem olarak alınmıştır . Sistematik tesadüfü örnekleme yoluyla 35 öğrenci belirlenmiştir.

Bu araştırmanın amacı;günümüzde sıklıkla kullanılan sosyal ağların kullanım düzeyiyle,bu düzeyin yalnızlıkla ilişkisinin, temel alınarak incelenmesidir.

ALT HİPOTEZLER: İnternete baglanma ile içe kapanma arasında farklılık var mıdır? İnternete baglı oldugunuz sure ıle sosyal ilişki arasında farklılık var mıdır? Sosyal aglarda yapılan etkınlıklerle dışa dönüklük arasında farklılık var mıdır?

Veri toplama süreci: melıksah unıversıtesı öğrencilerıne uygulanmış, kız erkek oranın birbirine yakın olmasına dikkat edilmiştir. Ölçeği dolduracak kişiye kısa bir bilgi verilip ölçek doldururken başında beklenmeyip rahatça doğru cevaplar vermesi beklenmiştir.

Veri toplama aracı: Araştırmada veriler anket tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Anketin başında anketin neden uygulandığı açıklanmıştır. Çalışmada geliştirilen anketler bazı kişisel bilgilerin sorulduğu kişisel bilgi formu, sosyal ag kullanımı ve yalnızlık düzeyini ölçmek için çoktan seçmeli ucla yalnızlık öiçegi ve sosyal ag genel kullanım anketi bölümünden oluşmaktadır.

UCLANIN GECERLILIGINI VE GUVENIRLILIGI Yalnızlık Ölçeği Demir (1989) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. UCLA Yalnızlık ölçeği’ni oluşturan 20 maddenin 10 tanesi ters yönde, diğer 10 tanesi ise düz yönde kodlanmıştır. Bu ölçeğin her bir maddesinde sosyal ilişkilerle ilgili duygu ve düşünce sunulmakta ve bireylerden bu ifadelerdeki durumları ne kadar sıklıkla yaşadıklarını likert tipi dörtlü bir derecelendirme ölçeği üzerinde işaretlemeleri istenmektedir. Bireylerin tüm maddelerden elde ettikleri toplam puanlar ‘Genel Yalnızlık Puanı’nı vermektedir. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 80, en düşük puan ise 20’dir. Puan yükseldikçe yalnızlık düzeyi de artmaktadır. Guvenırlılık degeri tekrar yapılan olcumlerde aynı sonuca ulasma derecesının gostergesıdır.

Ölçeğin orjinali için yapılan geçerlik çalışmasında Russell, Peplau ve Fergusan, Beck Depresyon Envanterini ölçüt olarak kullanarak benzer ölçekler geçerliğini saptamışlar ve geçerlik katsayısını .67 olarak bulmuşlardır. Ölçeğin tekrar gözden geçirilmesi çalışmasında Russel, Peplau ve Cutrona, Beck Depresyon Envanteri ile UCLA Yalnızlık Ölçeği arasında .62’lik bir korelasyon saptanmıştır (Demir, 1989). Ülkemizde ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Demir (1989) tarafındanyapılmıştır. Demir (1989)'in yaptığı çalışmada ölçeğin iç tutarlılığı ile ilgili analizler toplam 72 kişi üzerinde hesaplanmış ve Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı .96 olarak hesaplanmıştır.Ölçeğin beş hafta ara ile yapılan test tekrar test güvenirlik katsayısı .94 olarak bulunmuştur.

Veri toplama aracı evreleri: Bu araştırmada veri toplamak için üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerini belirlemek amacıyla ‘UCLA Yalnızlık Ölçeği’ ve sosyal medya kullanım düzeyi,üyelik süresi,yaş ve cinsiyet değişkenlerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılacaktır.

VERİ ANALİZİ: anketteki maddeleri toplamak için Transform- >Compute Variable ‘dan 20 maddeyi toplayarak, oluşturulan yeni bölümde toplam puanları gösterdik. Bu bölüm“yalnızlık düzeyini ölçüyor. Sosyal ag kullanım duzeyının yalnızlık duzeyı üstüne etkisi olup olmadığına bakmak için, bu yeni değer Analyze->Compare means->One Way Anova yaparak ınternete baglanma sıklıgı ıle içe kapanma arasındaki ilişkiyi inceledik.

VERİ ANALİZİ: 0,05den kucuk olduğundan dolayı yalnızlık düzeyine verilen değer ile sosyal ag kullanımı arasında anlamlı bir ilişki vardır.yani ne kadar fazla sosyal ag kullanımı varsa yalnızlık düzeyi bir o kadar fazladır.

Veri analizi: Sonra internete baglı kaldıgınız sure ile sosyal ag arasında ilişki olup olmadığına bakmak için Analyze->Compare means-> One-Way Anova yaparak arasındaki ilişkiyi inceledik.0,05den kucuk oldugundan dolayı ilişki vardır.internete baglı kalınan sure arttıkca sosyal ag kullanımı artmaktadır.

Veri analizi: sosyal aglarda yapılan etkınlıklerle dışa dönukluk arasında ilişki var mıdır bakmak için Analyze- >Compare means->One Way Anova yaparak ilişkiyi inceledik.0,05 den büyük olduğundan dolayı anlamlı bir ilişki yoktur.sosyal aglardakı etkınlıklerle kişilerin dışa dönuklugu arasında bir ilişki yoktur.

FREKANS TABLOLARININ İNCELENMESI Üniversitemızde gerceklestırdıgımız araştırmamıza katılan kişilerin 23 ü kız 12 si erkektir. Araştırmamızda sosyal ag kullanan kişilerin 15 i facebook 6 sı twıtter 9 u youtube kullandıgı tespıt edilmiştir. Öğrencilerin sosyal aglara giriş yaptıkları süre en çok 1 -3 ay ve 1 aydan az kullandıkları süreler eşit çıkmıştır. Sosyal aglara en çok giriş yapılan yer mobil oldugu tespit edilmiştir. Sosyal ag kullanma amacında en çok kişiler kendi fotograflarını eklemeyı tercıh etmişlerdir.

Sonuçlar/Bulgular ve Değerlendirme: Internete baglanma ile içe kapanma arasında anlamlı bir farklılık vardır. İnternete baglı oldugunuz sure ile sosyal ilişki arasında anlamlı bir fark vardır. Sosyal aglarda yapılan etkınlıklerle dışa dönukluk arasında arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.

Öneriler: Araştırmada ögrencılerın sosyal ag kullanımı davranısına yönelık egılımlerı tespıt edılmıstır.Unıversıte ogrencılerının sosyal ag kullanımlarının ne sevıyede belırlı aralıklarla yapılacak arastırmalar dogrultusunda tespıt edılmelı .ögretmenler tarafından derslerde sosyal ag kullanımının olumsuz yonlerıne yer verılmelıdır.ögrencıler sosyal aktıvıtılere motıve edılmelı sosyal kuluplere yeterınce onem verılerek işler hale getırılmelıdır.