Pazarlama İlkeleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Marka Konumlandırma Brand Positioning
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
PAZARLAMA **Pazarlamanın Gelişimi:İnsanların ihtiyaçları doğrultusunda pazarlama gelişmiş çağdaş pazarlama 1.dünya savaşından sonra hızla sanayileşen ülkelerde.
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bilişim sistemlerinin türleri
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
Tüketici Karar verme Süreci
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Pazarlama İlkeleri

Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklam Araçlarının Seçimi, Reklam Planı ve Seçimi Reklam Bölümünün Organizasyonu Reklamın Etkinliğinin Ölçümü Reklamın Aleyhindeki ve Lehindeki Görüşler Halkla İlişkiler

Reklam, “malların, hizmetlerin veya fikirlerin, geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla, bir ücret karşılığında, kişisel olmayan bir biçimde sunurulmasıdır.”

Reklamın Amaçları Yeni mamulü pazara sunmak veya yeni Pazar bölümüne girmek Satınalma güdülerine hitap ederek malı geniş kitlelerin kullanmasını sağlamak Firma imajı ve markaya bağlılık yaratmak Firmayı ve malın özelliklerini anlatarak satıcılar yardımcı olmak

5. Talep düzeyini korumak için, malın kullanım zaman ve adetlerini değiştirmek 6. Satışçıların ulaşamadığı kimselere ulaşmak 7. Önyargıları, yanlış ve olumsuz izlenimleri düzeltmek 8. Tüketicileri eğitmek

Reklamcılık Uygulaması açısından bazı önemli sınıflandırmalar şunlardır: 1. Reklam İçeriği Bakımından Mamul Reklamı Kurumsal Reklam

2. Hedef Kitle Bakımından Tüketicilere yönelik reklam Aracılara yönelik reklam 3. Coğrafi Bakımdan Bölgesel reklam Ulusal reklam Uluslar arası reklam

4. Kullanılan araç bakımından Sözlü basın reklamı Yazılı basın reklamı Posta reklamı Açıkhava reklamı

Diğer bir sınırlandırmaya göre ise, 1 Öncü reklam 2.Rekabet edici reklam 3.Hatırlatıcı reklam

Reklam Araçlarını Seçimi, Reklam Planı ve Mesajı Reklam mesajlarını hedef kitlelere ulaştıracak iletişim kanalları çok çeştli olmakla beraber dört grupta toplanabilir:

Reklam araçlarının seçiminde de, temel olarak pazarlama yaklaşımını benimsemek, hitap edilecek Pazar veya hedef tüketiciden hareket etmek gerekir. 1. Reklam ile ulaşılacak spesifik amaç 2. Bu işe ayrılacak bütçe 3. Hedef tüketicinin özellikleri 4. reklam araçları sayesinde hedef ulaşabilme yeteneği

Reklam için ayrılan para ve araçların maliyeti de araç seçimini etkiler.

Reklam Planı Reklam Mesajı

Reklam Bölümünün Organizasyonu ve Reklam Ajansları Reklamlar işletme tarafından yapılabileceği gibi ajanslar tarafından da yapılabilir.

Reklam Etkinliği Ölçülmesi 1.Satış Etkinliği 2. İletişim Etkinliği

Reklam Aleyhindeki ve Lehindeki Görüşler 1. Ekonomik Görüşler -Fiyatları yükseltir. -Kıt kaynaklarların israfıdır. -Tekelci etkiler yaratır. 2. Sosyal Görüşler Reklamlar halkı eğitir. 3. Hukuki Görüşler

Halkla İlişkiler Bir işletmenin toplumda kendisiyle ilgili çeşitli çıkar grupları ile iyi ilişkiler geliştirme, topluma yararlı faaliyetleri konusunda bilgi vermek suretiyle bu ilişkileri sürdürme çabalarıdır.

Halkla İlişkiler Basın Danışmanlığı Mamul tanırımı Çeşitli kesimlerle ilişikleri geliştirme Lobicilik yapma Yatırımcılarla ilişkileri geliştirme

Halkla ilişkilerde kullanılabilen başlıca üç kanal vardır. 1. İletişim araçları yoluyla mesaj verilmesi 2. Hedef kitle ile iletişim kurulması 3. Kişisel iletişim kurmak