HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
Advertisements

İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
ERK İSG&İK –
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
ETKİLİ İŞ GÖRÜŞMESİ TEKNİKLERİ
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
ERK İSG&İK – –
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PROGRAM TASARIMI
ERK İSG&İK –
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
Performans değerlendirme
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Sınıf Geçme Yönetmeliği
Performans Değerlendirme
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İşletmeye Giriş Konu 7: İşletmelerde İnsan Kaynakları Faaliyetleri-II
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Performans Değerlendirme Yöntemleri
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
KARİYER GELİŞTİRME.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Performans Değerlendirme Hataları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Performans değerlendirme
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
Dereceleme Ölçekleri, Kontrol Listeleri ve Envanterler
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
İnsan Kaynakları Yönetimi
Performans Değerlemesi
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
STANDART SAPMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI PERFORMANS DEĞERLEME HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI

PERFORMANS DEĞERLEME Performans değerleme, başka bir adla personel değerleme, personelin işinde gösterdiği başarı derecesinin, başarılı ve başarısız personeli birbirinden ayırmak amacıyla yapılır. Büyük işletmelerde performans değerleme sisteminin kurulması ve izlenmesi, insan kaynakları bölümü tarafından yerine getirilir. Performans değerleme yılda bir kez yapılır

PERFORMANS DEĞERLEME YÖNTEMLERİ Her işletme kendi yapısına uygun düşen bir performans değerleme yöntemi seçer ve uygular. 1) KARŞILAŞTIRMA VE SIRALAMA YÖNTEMİ Bu yöntemde, birinci derecede üst konumda bulunan yöneticiler kendilerine bağlı elemanları işlerinde gösterdikleri başarıya göre bir sıralamaya tabi tutulmaları söz konusudur. Bu değerlemede iş görenler bir bütün olarak ele alınır ve belirli bir dönem içindeki başarıyı ya da başarısızlıkları göz önünde tutulur.

2)YETKİNLİĞE DAYALI DERECELEME YÖNTEMİ Bu yöntemde değerlemeyi yapan yönetici, üzerinde çeşitli faktörleri ve dereceleri içeren bir form aracılığı ile bir değerleme yapar. Bu formda örneğin, iş verimi, işin kalitesi, iş bilgisi, işe ilgi ve devamlılık, karar verme ve sorun çözme, davranış ve çevre ilişkileri gibi değerleme faktörleri yer alır. Bu faktörler verilen işlerin işgören tarafından ne ölçüde başarılı biçimde yerine getirildiğini göstermek amacıyla yatay bir ölçek üzerinde en iyiden en kötüye doğru derecelendirilir.

Genellikle bu yöntemde 5 derece yer alır. 1. derece çok iyi, 2 Genellikle bu yöntemde 5 derece yer alır. 1. derece çok iyi, 2. derece iyi, 3.derece orta, 4. derece ortanın altı, 5. derece yetersiz olarak değerlendirilir. Değerlemenin objektif olması için birden çok yönetici tarafından değerleme yapılması önerilir. Bu değerlemenin daha sonra ortalaması alınır. Ortalama başarısı yüksek olanlara yüksek ücret veya yükselme olanakları tanınır, orta derece olanların eğitimine gidilir, düşük derecede olanların ise ya işleri değiştirilir, ya da uyarılma ve işten çıkarılma gibi işlemler yapılır

Performans değerleme formu

3)TAKIMA DAYALI DEĞERLEME YÖNTEMİ Günümüzde yönetim teknikleri takıma bazlı organizasyonlara yönelmektedir.bu bağlamda performans değerleme çalışmaları da giderek kişilerden takımlara kaymaktadır. 4)KRİTİK OLAY YÖNTEMİ: Yöneticilerin iş görenleri sürekli olarak yakından izlemeleri, başarılı ya da başarısız davranışları ve kritik nitelik taşıyan olayları kaydetmeleri ile yapılan bir değerleme türüdür. Örneğin çok yoğun iş karşısında sinirli bir davranış gösterme eğitim ve geliştirmeye karşı çıkma,işe karşı ilgisiz davranma gibi olumsuz davranışlar yada işte başarı sağlama arkadaşlarına örnek olma gibi olumlu davranışlar yakından izlenir ve not edilir.en sonunda bu notlar değerlendirilir.

ETKİSİZ İNSANIN 7 ÖZELLİĞİ TEPKİSELDİRLER AÇIK BİR HEDEFLE ÇALIŞMAZLAR NEYİN ÖNCELİKLİ OLDUĞUNU BELİRLEMEZLER KAZAN-KAYBET FELSEFESİ HAKİMDİR ÖNCE KONUŞMAK İSTERLER ŞAYET KAZANAMIYORLARSA, TAVİZ VERİRLER DEĞİŞİMDEN KORKAR, İYİLEŞTİRMEYLE İLGİLENMEZLER

PERFORMANS DEĞERLEME BİLGİLERİNİN BAŞLICA KULLANIM ALANLARI Personele eksik ve başarılı yönlerini göstermek Verilecek ücret ve ödemeleri saptamak Yükseltme ve iş değiştirmede kriter olarak kullanmak Eğitim ihtiyacını belirlemek İş tasarımındaki hataları ortaya çıkarmak İşe alma işlevinin doğru yapılıp yapılmadığını belirlemek

BİR PERFORMANS DEĞERLME SİSTEMİNİN ETKİNLİĞİ İÇİN 4 ÖZELLİĞİN BULUNMASI GEREKİR: Sistem iş ile ilgili davranışları değerlendirmeli Sistem basit ve pratik olmalıdır. Her iş için ayrı ayrı başarı ölçüleri belirlenmelidir Değerleme sonuçları personele aktarılmalıdır.

İŞ DEĞERLMESİ İş değerlemesi, işlerin ayrıntılı analiz ve tanımlarının yapılarak aralarındaki farklılıkların kolaylık ya da zorluk esasına göre objektif biçimde ortaya konmasıdır. Sistemli bir iş değerlemesi, iş gören seçimi ve işgören almada ‘’adama göre iş yerine ‘’’’işe göre adam’’ politikasının en etkili biçimde uygulamasına yardımcı olur. İş değerlemesinin ortaya çıkardığı verilerden iş gören seçiminde olduğu kadar işgörenlerin işe atanmalarında ve yükselme (terfi) durumlarında geniş ölçüde yararlanılır.

İŞ DEĞERLEMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER Her işletme kendi yapısına, çalışma konusuna, özelliklerine ve büyüklüğüne göre en uygun düşen yöntemi seçer ve uygular. İş değerlemesinde kullanılan temel yöntemler sıralama, sınıflama, ,boylandırma,kontrol ve puanlama yöntemidir.

BOYLANDIRMA ÇİZELGESİ Bu yöntemde değerlemeyi yapan (çoğunlukla ilk amir) bir çizelge verilerek,doldurması istenir. Değerleyen çizelgedeki her faktör için personele belli bir puan verir. Toplam puan personelin performans notunu oluşturur. YÖNTEMİN SAKINCALI YÖNÜ: Çizelgedeki faktörlerin işlere uygun olmaması halinde, sağlıklı bir değerleme yapılmamasıdır.

BOYLANDIRMA ÇİZELGESİ

KONTROL LİSTESİ YÖNTEMİ Bu yöntemde değerleyen, personelin işteki başarısını sorgulayan bir dizi ifade içinden, o personel için en uygun olanlarını işaretler. Her ifadenin, önem derecesine göre belli bir puanı vardır. İşaretlenen ifadelerin puanları toplandığında personelin toplam puanı ortaya çıkar. Yöntemin sakıncası, başarıyı ölçen ifadelerin yeterli olmaması veya ifadelere verilen ağırlıklı puanların hatalı olması durumunda yanlış değerlemeye yol açmasıdır.

KONTROL LİSTESİ YÖNTEMİ

SIRALAMA YÖNTEMİ Gurup üyeleri değerleyen tarafından en iyiden en kötüye doğru sıralanır. Ancak sıralar arasındaki başarı derecelerinin açık ve net olmaması yanlış değerlemeye neden olabilir.

PUAN DAĞITIM YÖNTEMİ Bu yöntemde değerleme yapan kişiye grup üyelerine dağıtmak üzere belli bir puan (100 veya 1000 puan) verilir. Değerleyen, bu puanı, ekibine başarı durumunu göz önüne alarak paylaştırır. Yöntem oldukça basittir. 

PUAN DAĞITIM YÖNTEMİ

ZORUNLU DAĞITIM YÖNTEMİ Bu yöntemde, grup normal frekans dağıtımına göre sıralandırılır. Normal dağılıma göre grubun %10’u çok iyi %10’u çok kötü %20’si iyi %20’si kötü, %40 ise normal olarak değerlenir.

ZORUNLU DAĞITIM YÖNTEMİ

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ 

SORULAR BİR PERFORMANS DEGERLEME SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR AÇIKLAYINIZ ? PERFORMANS DEGERLEMENİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR ? PERFORMANS DEGERLEME GÖRÜŞMESİNİN TEMEL AMACI NEDİR ?