TUTUM VE DAVRANIŞLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Değerler Eğitimi Özgüven.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Ziya BARAN Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri
İLETİŞİM.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
YANSITICI DÜŞÜNME.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
HAZIRLAYAN SAYNUR NEVRES KAYA
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
İyi İnsanlar Neden Etik Dışı Davranışlarda Bulunurlar
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
OTİZM.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Toplumsal Sapma ve suç SOSY103.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
Aile katılımının artırılması
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
Sosyal Kabulün Artırılması
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Sunum transkripti:

TUTUM VE DAVRANIŞLAR

1.Tutum-davranış ilişkisinde ölçme sorunu Hangi tutumun hangi davranışla ilişkili olduğunu belirleyebilecek ölçme araçları özenle hazırlanması Alanda genel tutumları belirleyen ölçme araçları mevcut lakin….duruma özgü (spesifik)

2.Zaman Etkeni Sonra çay bize bir gerçeği daha öğretti, bekleyen her şey soğur… Otistik çocuklara karşı olumsuz tutuma sahip bir öğretmen ise sınıfına bu rahatsızlığa sahip bir çocuk geldiğinde nasıl davranmasını beklersiniz? Tutumunu ölçtüğünüzü düşünün.. Peki bir yıl sonra nasıl davranır?

Zaman hem tutumu etkileyen değişkenlerin hem de davranışı etkileyen değişkenlerin etkilerini arttırmak için gerekli zemini sağlayabilir. Zamanla gözlenen değişim davranış ile tutum arasında tutarsızlık olarak değerlendirilmemelidir.

3.Tutumun gücü 1. davranışın oluşmasına etkisi 2. değişmeye karşı gösterdiği direnç Peki toplam güç neye bağlıdır??? (b,d,d) Güçlü tutum dirençlidir Deneyim+bilgi (Ali öğretmen) gösterir

4.Tutumun Ulaşılabilirliği Çabuk hatırlama (uyaran geldiğinde ne kadar kısa sürede çağrıldığı= Seven-idealist öğretmen- çabuk olumlu tepki İlgi duymayan öğretmen- daha yavaş tepki, performansa uygun olmayan tepki

5.Farkındalık Üst biliş- metabiliş??? Yüksek farkındalık tutum-davranış ilişkisini güçlendirir. Tutarsızlığı en aza indirmeyi sağlar.(Çünkü ulaşmayı kolaylaştırır)

TUTUMLARIN OLUŞMASI VE GELİŞMESİ Allport “tutumun kaynağı” Aynı tür deneyim artması Bireyselleşme, farklılaşma ve ayrılma sonucu aynı tür deneyimlerin desteklenmesi Güçlü etkileyici bir deneyim* (hayat kurtarma-olumsuz tutum) Anne-babayı(ilk tutum-küçük yaş), öğretmenleri, arkadaşlarını taklit ederek ya da model alarak* edinme

Sosyal öğrenme (gözlem yoluyla öğrenme/Modelden öğrenme): bireyin başkalarını gözlemleyerek öğrenmesidir. Model almada birey gözlediği kişinin başarıya ulaştığı ve hoşa giden sonuca ulaşılan davranışlarını alırken, taklit söz konusuyken iyi ya da kötü ayrımı yapılmaksızın gözlenilen kişinin tüm davranışlarının aynen alınması söz konusudur İLK TUTUM-anne-baba İLERLEYEN YAŞLRDA-farklı deneyimler

Tutumların oluşmasına ve gelişmesine etki eden faktörler Bireylerin gereksinimlerinin etkisi Sorunların çözümünde işe yarama-olumlu tutum Amacını ulaşmaya sağlayan araçlar Bireyin edindiği bilgilerin etkisi Engelli-kulaktan dolma bilgi (hiç bir şey öğrenemez) “yanlış bilgiyi doğrusu ile düzeltmek” Doğrudan deneyim ya da etkileşimin etkisi Görme yetersizliği (avukat/ başarısız olan biri- olumlu olumsuz deneyim) Aşırı genelleme yapmamalı

Modelden öğrenme, Anne-babalar ve sosyal çevrenin etkisi Erken yaşlar Anne-babanın davranışlarının önemi Okulöncesi dönem ve sonrasında öğretmenler uygun model Medya ve kitle iletişim araçlarının etkisi Siyasi partilerin harcadığı para “diğer kız kardeş” gibi değil, başarılı oldukları programlar desteklenmeli Kamu spotları: hayırseverlik duygularına değil, en az diğer bireyler kadar toplumda pay alma hakları olduğu

Kalıplaşmış tutumlar (kalıpyargılar- önyargılar) Araplar pis, japonlar çalışkan, almanlar disiplinli Engellilere yönelik ayırımcılık(bunun burada ne işi var???): Engelli bireylerle ilişki kurmaktan kaçınma Aynı ortamda olmak istememe Sınıfta yetersizlikten etkilenmiş birey olmasını istememe Gizil önyargı: “Ben sınıfta olmasına bir şey demiyorum ama sınıfın düzeni bozuluyor, sürekli yaramazlık yapıp dikkat dağıtıyor, birinin hakkını savunalım derken diğerlerinin hakkı ne olacak, aslında kendisi gibi çocuklarla bir arada okusa daha çok yararlı olur…”

Tutumların oluşumuna etki eden diğer etkenler Genetik faktörler Fizyolojik etkenler Kişilik Toplumsallaşma süreci (sosyalizasyon) Grup üyeliği ve grup normu