Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Kİ-KARE TESTİ Uygulama amacına ve durumuna göre Ki-Kare Testi üç başlık altında incelenir; Ki-Kare Uygunluk Testi Ki-Kare Bağımsızlık Testi Ki-Kare Homojenlik.
Eşleştirilmiş Örnekleme T-testi
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
GRUP DEM Durna Özer Esma Aydınoğlu Merve Yurttaş
Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
TEK YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene tek bir bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Tek Yönlü MANOVA kullanılır. Tek yönlü MANOVA da başlangıç.
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.

Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
THY Uygulaması Araştırması
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
İKİ YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene iki bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Çift Yönlü MANOVA kullanılır. Çift yönlü MANOVA da başlangıç.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Parametrik Hipotez Testleri
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ (Ankara, 2004)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Sunum transkripti:

Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç

  Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve madde kullanım durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. ARAŞTIRMA AMACIMIZ;

  Edirne'deki liselerde ve Trakya üniversitesi öğrencilerinde alkol ve psikoaktif madde kullanımının yaygınlığı (DİDEM ÇAKIR 2011)  Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Duyarlılığı Ve Madde Kullanım Durumları (Burcu Aydoğdu 2013) Literatür

  Araştırma Modeli Araştırma nicel araştırma yaklaşımına uygun olarak düzenlenmiştir. Nicel olarak nitelendiren araştırmalar belirli karakteristikleri taşımaktadır. Nicel araştırmanın en belirgin özelliği; araştırmaların nesnel, genellenebilir, geçerli ve güvenilir bilgi etme amacını güder. YÖNTEM

 ÖRNEKLEM Araştırmanın örneklemini Melikşah Üniversitesi’nde çeşitli fakülte, bölüm ve sınıflarda okuyan sistematik tesadüfi yolu ile seçilmiş 35 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden öğrenciler çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları (K=18, E=17) kişiden oluşmaktadır. Katılımcıların %51,5’i kadın, %48,5’i erkektir. YÖNTEM

 VERİLERİN TOPLANMASI Veriler daha objektif sonuçlar vermesi için oldukça farklı bölümlerde okuyan öğrencilere uygulanmaya çalışılmıştır. Uygulamalar tek oturumda 2 ölçek ve bir madde kullanımına ilişkin kişisel bilgi formu şeklinde verilerek tek oturumda tamamlanmıştır.

 VERİ TOPLAMA ARAÇLARI Anksiyete Duyarlılığı İndeksi  Ölçek fiziksel, sosyal ve bilişsel alt kategorileri ile kaygı duyarlılığını çok boyutlu olarak değerlendirilebilmesi amacıyla Taylor ve arkadaşları tarafından 2007 yılında geliştirilmiştir. Beşli likert tipi ölçüm sağlamaktadır. ‘0’ çok az anlamına gelirken, ‘4’ çok fazla anlamına gelmektedir Ölçekten alınabilecek en düşük puan 0 iken en yüksek puan 48’dir. Ancak verileri girerken value den değer verdiğimiz için puan sistemi değişmektedir (12-60puan)

 Madde Kullanımına İlişkin Kişisel Bilgi Formu  Kişisel bilgi formu katılımcıların sosyo-demografi özelliklerini belirlemek ve madde kullanımına ilişkin bilgi ve eğilimlerini elde etmek amacıyla hazırlanmıştır.  Kişisel bilgi formu kişisel bilgiler, yaş, cinsiyet, bölüm, madde kullanımlarına ilişkin bilgi edinmeye dönük 20 sorudan oluşmaktadır

 Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği  Liebowitz’in 1987’de geliştirdiği performans ve sosyal etkileşim durumunu içeren toplam şiddetin yanı sıra performans korkusu, sosyal korkuyu ölçen 15 maddeden oluşur  Her bir alt-ölçekten alınabilecek puanlar 0 ve 72 puan arasında değişebilmektedir. Alınan puanın yükselmesi sosyal kaygının şiddetlendiğini göstermektedir. Ancak verileri girerken value den değer verdiğimiz için puan sistemi değişmektedir. (15-60 puan)

  35 kişiye pilot çalışma uygulandı. Spss 17.0 da verileri girip soruların güvenirliğini ölçmek için analize-scale-reliability statistics yaparak anksiyete duyarlılığı indeksi ölçeğimizin güvenirliği %78 bulunmuştur. PİLOT ÇALIŞMA VE SONUÇLARININ ARACIMIZIN SON HALİNE ETKİSİ

  Sosyal kaygı ölçeğimizin güvenirliği ise %79 bulunmuştur. Çıkan güvenirlik sonuçları yeterli olduğu için ölçeğimizdeki sorularda herhangi bir değişikliğe gidilmemiştir.

 1.Sosyal kaygı düzeyi ile sigara kullanımı arasında ilişki var mıdır? 2.Anksiyete düzeyi ile uyuşturucu madde kullanımı arasında ilişki var mıdır? 3.Gelir düzeyi ile alkol kullanımı arasındaki ilişki var mıdır? 4.Cinsiyet ile sigara ve alkol kullanımı arasındaki ilişki? ALT HİPOTEZ

  Birebir uygulanan anketler excel programına girildi. Daha sonra veriler spss de açılarak values den tanımlandı. Verilen cevaplar bilgisayarda değerlendirmek üzere tek tek kodlanarak sayısal verilere dönüştürüldü.  Daha sonra likert tipi maddeleri toplamak için transform- compute variable dan ilk anksiyete duyarlılık indeksini, daha sonra sosyal kaygı ölçeğini toplayarak oluşturulan yeni sütuna toplam puanlar aktarıldı. VERİ ANALİZİ

  Anksiyete duyarlılık indeksi ölçek formu yeni sütunda toplandıktan sonra bize anksiyete düzeyini vermektedir.  Liebowitz sosyal fobi belirtileri ölçeği formu yeni sütunda toplandıktan sonra bize sosyal kaygı düzeyini vermektedir.

  Sosyal kaygı düzeyi ile sigara kullanımı arasında ilişkiyi, Anksiyete düzeyi ile uyuşturucu madde kullanımı arasında ilişkiyi, Gelir düzeyi ile alkol kullanımı arasındaki ilişkiyi, ölçmek için analyze- compare means- one way anova uygulanmıştır.  Cinsiyet ile sigara ve alkol kullanımı arasındaki ilişkiyi ölçmek için ise; Analyze- compare mean- independent samples t test uygulanmıştır.

 1. Sosyal kaygı düzeyi ile sigara kullanma arasındaki ilişki incelendiğinde sig.,062 olduğu için anlamlı bir ilişki yoktur. Yani kaygı düzeyine bakarak sigara içme durumu hakkında yorum yapamayız.

 2. Anksiyete düzeyi ile madde kullanımı arasındaki ilişki incelendiğinde sig.,050 olduğu için anksiyete düzeyi ile madde kullanımı ( uyuşturucu, tiner, uhu vb.) arasında zayıf bir ilişki vardır.

 3. Gelir düzeyi ile alkol kullanımı arasındaki ilişki incelendiğinde sig. değeri,571 çıkmıştır. Bu nedenle aralarında anlamlı bir ilişki yoktur. Yani gelir düzeyine bakılarak alkol kullanımı durumu hakkında yorum yapamayız.

 4. Cinsiyet ile sigara ve alkol kullanımı arasındaki ilişki incelendiğinde sig.(2-tailed) değerine bakılarak alkol kullanımı,020, sigara kullanımı,002 bulunmuştur. Bu nedenle aralarında anlamlı bir ilişki vardır. Tabloya bakıldığında erkeklerin sigara ve alkol kullanımı kadınlara göre daha fazladır.

  Gelir düzeyi ile alkol kullanımı arasındaki ilişki incelendiğinde aralarında anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur.  Sosyal kaygı düzeyi ile sigara kullanma arasındaki ilişki incelendiğinde aralarında anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur.  Anksiyete düzeyi ile madde kullanımı arasındaki ilişki incelendiğinde ise aralarında zayıf bir ilişki olduğu bulunmuştur.  Cinsiyet ile sigara ve alkol kullanımı arasındaki ilişki incelendiğinde aralarında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. SONUÇLAR VE BULGULAR

  Araştırmaların mümkün olduğunca daha geniş örneklemlerde incelenmesi veri çeşitliliği açısından önerilebilir.  Farklı araştırma gruplarında ve farklı değişkenlerle incelenmesi önerilebilir. ÖNERİLER