AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
Advertisements

Elif AKYOL & Halil BİLİR
Eşleştirilmiş Örnekleme T-testi
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
TIP E Ğİ T İ M İ SÜREC İ NDE MESLEKSEL TUTUMLAR TIP E Ğİ T İ M İ SÜREC İ NDE MESLEKSEL TUTUMLAR A.Hilal Batı Ege ÜTF Tıp Eğitimi AD.
TEST İSTATİSTİĞİNİN SEÇİLMESİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Ölçme ve Değerlendirme
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
ADSIZ 2. Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Parametrik Hipotez Testleri
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
İstatistiksel Analizler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 12
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Likert Tipi Ölçek Geliştirme Aşamaları
Bilgilendirme Toplantısı
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Eşleştirilmiş/Bağımlı Örneklem t Testi
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Sunum transkripti:

AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ

GRUP 523 HÜMEYRA AYDO Ğ AN MERAL AYVAZ

AROMATIK KEKIK YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMUNA ETKISI VAR MIDIR? A RA Ş TıRMANıN AMACı KEKIK YA Ğ ı KOKUSUNUN DERS TUTUMUNA ETKISININ OLUP OLMADı Ğ ıNı INCELEMEKTIR. B UNUNLA ILGILI DAHA ÖNCEDEN YAPıLMı Ş ARA Ş TıRMA BULUNMAMAKTADıR.

BU ARACI HANGI AMAÇLAR IÇIN KULLANACA Ğ IZ? K EKIK KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZERINDE BIR ETKISI VAR MıDıR ? B U ETKI CINSIYETLERE GÖRE FARKLıLıK GÖSTERIR MI ?

YÖNTEM Ö RNEKLEM Ö RNEKLEMIMIZ 2015 YıLıNDA MELIK Ş AH ÜNIVERSITESI IKTISAT BÖLÜMÜNDE OKUYAN Ö Ğ RENCILERDEN OLU Ş AN 15' I KıZ 8' I ERKEK OLAN 23 KI Ş ILIK BIR SıNıFTAN OLU Ş MAKTADıR. E VREN K APALı ORTAMDA DERS GÖREN BÜTÜN Ö Ğ RENCILER. V ERI TOPLAMA SÜRECI D UATEPE VE Ç ILESIZ (1999) TARAFıNDAN GELI Ş TIRILEN DERS TUTUM ÖLÇE Ğ I MATEMATIK DERSI IÇIN KULLANıLMı Ş TıR. I LK ÖNCE KOKUSUZ SıNıF ORTAMıNDA TEK KÖRLEME YÖNTEMIYLE DERS TUTUM ÖLÇE Ğ INI DOLDURMALARıNı ISTEDIK. D ERS ARASıNDA KEKIK YA Ğ ı KOKUSUNU SıNıF ORTAMıNA YAYDıK VE BU Ş EKILDE DERS I Ş LENDI. DERSTEN SONRA TEKRAR DERS TUTUM ÖLÇE Ğ IMIZI UYGULADıK.

VER İ TOPLAMA ARACI DERS TUTUM ÖLÇE Ğİ K ATıLıMCıLARıN YA Ş LARıNı, CINSIYETLERINI, UYGULADı Ğ ıMıZ DERSTEN ALDıKLARı VIZE NOTUNU Ö Ğ RENMEK IÇIN OLU Ş TURDU Ğ UMUZ BAZı BIREYSEL SORULAR DA SORULDU. B IREYSEL BILGI ALMAYA YÖNELIK MADDELERLE BIRLIKTE TOPLAM 27 MADDEDEN OLU Ş UYOR ÖLÇEK. D UATEPE VE ÇILESIZ ' IN 1999' DA GELI Ş TIRDIKLERI BIR ÖLÇEKTIR D ÖRT BOYUTLU LIKERT TIPI BIR ÖLÇEKTIR. 5' LI LIKERT ÖLÇE Ğ I OLARAK DÜZENLENEN ÖLÇE Ğ I YANıTLAYANLAR HER MADDEYE 1 ILE 5 ARASıNDA DE Ğ ER VEREBILMEKTEDIR. Ö LÇEKTE BULUNAN OLUMLU MADDELER OLUMLU MADDELER, HIÇ KATıLMıYORUM (1 PUAN ) VE TAMAMEN KATıLıYORUM (5 PUAN ) OLARAK DERECELENDIRILIRKEN, OLUMSUZ MADDELER ISE TAM TERSI PUANLAMA ILE KODLANMı Ş TıR.

VERI TOPLAMA ARACI DERS TUTUM ÖLÇE Ğİ 27 MADDEDEN ELDE EDILEN VERILERIN VARYANSıNıN %41 INI BIRINCI FAKTÖR, %5,9 UNU IKINCI FAKTÖR, %4,6 SıNı ÜÇÜNCÜ FAKTÖR, %3,5 INI ISE DÖRDÜNCÜ FAKTÖR AÇıKLAMAKTADıR. B U DURUMDA ÖLÇEKTEKI 6 MADDE Dı Ş ıNDAKI MADDELER GENEL TUTUM DE Ğ I Ş KENINI ÖLÇMEKTEDIR. I LGI VE SEVGIYI ÖLÇEN MADDELER BIRINCI FAKTÖR, KORKU VE GÜVENI YANSıTAN MADDELER IKINCI FAKTÖR, M ESLEK VE ÖNEMLILIK FAKTÖRÜ VE ZEVK FAKTÖRÜ OLMAK ÜZERE 4 FAKTÖRÜ VARDıR ÖLÇE Ğ IN. G ELI Ş TIRILEN ÖRNEKLE ILGILI CRONBACH ALFA GÜVENILIRLIK KATSAYıSı 0.96 BULUNDU.

ÖRNEK SORULAR B U DERS SEVDI Ğ IM DERSLER ARASıNDADıR. B U DERSTEN IYI NOTLAR ALABILIRIM. B U DERSTE KAFAM KARı Ş ıYOR. B U DERSI ANLAYAMAYACA Ğ ıMı DÜ Ş ÜNÜYORUM. B U DERS SıKıCıDıR.

VERI ANALIZI A RA Ş TıRMA VERILERI SPSS 17.0 PROGRAMı KULLANıLARAK GEREKLI ANALIZLER YAPıLMı Ş TıR. A NALIZLERDE AYNı KATıLıMCıLARıN FARKLı KO Ş ULLARDAKI VERECEKLERI YANıTıN DE Ğ I Ş IMINI BELIRLEMEK IÇIN PAIRED - SAMPLES T TEST UYGULANDı. C INSIYETLER VE DERS TUTUMU ARASıNDA FARKLıLıK OLUP OLMADı Ğ ıNı BELIRLEMEK IÇINDE ıNDEPENDENT SAMPLES T TEST UYGULANDı.

BULGULAR/DE Ğ ERLENDIRME A RA Ş TıRMAMıZDA 21 YA Ş ıNDA OLAN BIREYLERIN SAYıSı VE KADıNLARıN SAYıSı DAHA FAZLA. V IZE NOTUNUN EN ÇOK TEKRARLANAN DE Ğ ERI DUR. V IZE NOTUYLA DERS TUTUMU ARASıNDA ANLAMLı BIR ILI Ş KI YOKTUR.

0,05<0,099 VE 0,05<0.427 OLDU Ğ U IÇIN KADıN VE ERKEK KATıLıMCıLARıN DERS TUTUMUNDA ANLAMLı FARKLıLıK BULUNAMAMı Ş TıR.

0,006<0,05 OLDU Ğ UNDAN H0 HIPOTEZI ( ILK DURUM VE SON DURUM ARASıNDA FARK YOKTUR.) REDDEDILIR. Y ANI ILK DURUM VE SON DURUM ARASıNDA ANLAMLı BIR FARK VARDıR. K EKIK YA Ğ ı KOKUSUNDAN ÖNCE DERS TUTUMUNUN ORTALAMASı 3,6 IKEN KEKIK YA Ğ ı SONRASıNDA 3,4 E DÜ Ş MÜ Ş TÜR. K EKIK YA Ğ ı KOKUSU NEGATIF ANLAMDA ETKILI OLMU Ş TUR.

ÖNERILER Ö RNEKLEMIMIZ ÇOK SıNıRLı OLDU Ğ U IÇIN Dı Ş GEÇERLILI Ğ IMIZ ZAYıF, BUNU TÜM ÜNIVERSITE Ö Ğ RENCILERINE GENELLEYEMEYIZ. B UNUN ÖNÜNE GEÇMEK IÇIN DAHA FARKLı BÖLÜMLERDE DAHA ÇOK Ö Ğ RENCIYE BU UYGULAMAYı YAPABILIRIZ. K EKIK YA Ğ ı ’ NA ALTERNATIF KOKULARLA I Ş LEM TEKRARLANABILIR. D AHA KONTROL EDILEBILIR BIR ORTAMDA DAHA IYI SONUÇLAR ALABILIRDIK.