KİŞİLERARASI İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Aile eğitimi.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İletişim ve Empati.
EMPATİ NEDİR?.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KİŞİLİK İSMAİL YILMAZ.
EMPATİ KURMA.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
EMPATİ ve ETKİLİ DİNLEME
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
SEMPATİ.
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
EMPATİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
DİĞERGAMLIK AYŞEGÜL ŞULE KARAR.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
Kişisel Rehberlik.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Bir kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması,
2. BASAMAK Başkalarını Tanıma ve Empati
ÇATIŞMA ÇÖZME.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Bir kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması,
Sunum transkripti:

KİŞİLERARASI İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

EMPATİ – SEMPATİ DEĞİLDİR Empati bilinçli bir anlama çabasıdır. Sempati sırf taraftarlıktan, tarafgirlikten dolayı diğeri ile aynı düşünme, hissetme durumudur. Sevmek yetmez, anlamak gerekir. Çatışma ve mutsuzlukların çoğu kez nedeni çözülemez bir sorundan değil, iletişim yapısındaki bozukluklardan ve eksikliklerden kaynaklanır. İnsanlar konuşan değil, aktif dinleyen insanları severler. Sevmek Yetmez Anlamak Gerekir

İletişimde Empati Perspektif Alma: Bir kişinin kendi bakış açısını diğer kişinin bakış açısına uydurma eğilimidir. Diğer kişinin duygusal ipuçlarını ayırabilecek bilişsel yetenek Diğer kişinin rol ve perspektifini anlayabilecek bilişsel yetenekler Duygusal tepki verebilmek. Düşük Perspektif alma Becerisi: «O durumda ben ne hissederdim» Ben Merkezli Yapı Yüksek Perspektif Alma Becerisi: «Onun yerinde ben olsaydım ne hissederdim» Diğerini merkeze koyma

Empatik Dinleme Empati diğer kişi ile aynı düşünme, aynı fikirde olmak değildir. Katılalım ya da katılmayalım diğerini anlama çabasıdır. Empatik Dinleme İçin Soru Sormak: Kişinin anlattığı konuda duygu ve düşüncelerini daha iyi kavramak için Açıkça İfade Etmek: Ne anladığımızı karşıdakine açıkça ifade etmek. Destekleme: Kişiyi anladığımızı ve onun durumuyla ilgilendiğimizi belli etmek Yorumlama: Kişinin duygu dünyasını anlamaya çalışmak Yapıcı Eleştiri: Kişiyi kırmadan onu geliştirecek yönde eleştirilerimizi sunmaktır.

EMPATİ KARŞIDAKİNİN DÜŞÜNCELERİNİ ANLA (SUBJEKTİF ALAN) KARŞIDAKİNİN DUYGULARINI ANLA ANLADIĞINI KARŞINDAKİNE HİSSETTİR SERÇE MASALI

EMPATİ NE İŞE YARAR KENDİNİ AÇMA – TOPLUMSALLAŞMA – SOSYAL DUYARLILIK EMPATİ KURAN BAŞARI TATMİN TOPLUMSAL SAYGI EMPATİ KURULAN ÖNEMSENME BOŞLUKTAN ÇIKMA KENDİNİ AÇMA – TOPLUMSALLAŞMA – SOSYAL DUYARLILIK POZİTİF İLİŞKİLER – TOPLUMSAL UYUM

EMPATİ + KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMALI İLETİŞİM BİLGİ YOK YALNIZLIK VAR ÇATIŞMASIZ İLETİŞİM BİLGİ VAR YALNZLIK VAR EMPATİK İLETİŞİM YALNIZLIK YOK

AŞAMALI EMPATİ SINIFLANDIRMASI Onlar Basamağı Üçüncü Şahıslar Ne Der Toplum Ne DER Ben Basamağı Bu sorun hakkında BEN ne diyorum Sen Basamağı Sen ne düşünüyorsun Sen ne hissediyorsun

Çatışmalara ÇÖZÜM İçin Bir KÜLTÜR Modeli ANNE –BABA KÜLTÜRÜ DİĞERGAMLIK YETİŞKİN KÜLTÜRÜ BİLİŞSEL VE ALGISAL EMPATİ ÇOCUK KÜLTÜRÜ DUYGUSAL EMPATİ MERAK, MACERA

SONUÇ OLARAK EMPATİ MODELİ ANNE - BABA YETİŞKİN ÇOCUK ANNE - BABA YETİŞKİN ÇOCUK BİR EV HANIMININ ŞİKAYETLERİ NORA VE HELMER’İN ÖYKÜSÜ GÜZİN’İN ÖYKÜSÜ

MASALLARDA KAHRAMANLAR İYİ KAHRAMAN GÜÇLÜ DÜZENE UYAR ANA-BABA-ÇOCUK KÖTÜ KAHRAMAN KENDİ ÇIKARINI DÜŞÜNÜR YALNIZLIK AKIL KORKUSU (ÖRTÜLÜ İLETİŞİM)

AKIL KORKUSU MU YALNIZLIK MI Çocuk Ana-babalar Toplumu Az Gelişmiş Babaların, Erken Yetişmiş Çocukları Aile, Kurumlar ve Siyaset bu yapıdadır Aklı Kullanmak Yasak, Akıl Vermek Serbest Yaratıcılığı Bastır, Düzeni Koru ANNE - BABA YETİŞKİN ÇOCUK PİKNİK TACETTİN MİSAFİR OTORİTE KÜLTÜRÜNDEN GELEN İNSANLAR Annemin Bel Fıtığı

ANA-BABA KÜLTÜRÜNÜN ŞEMASI BAĞIMLI İLİŞKİ GÜVENLİ ORTAM AKIL KORKUSU, BİREYSELLİĞİN REDDİ ANA-BABA VE ÇOCUKLAR ARASI HİYERARŞİK İLİŞKİ BİREYSELLİĞİN BASTIRILMASI BİLGİ, GÜVEN VE DESTEK ANA BABA

ÇOCUK- ANA BABALAR TOPLUMU EMPATİ TOPLUMU İÇİN ÇOCUK- ANA BABALAR TOPLUMU BAĞIMLILIK GÜVEN AKIL KORKUSU YETİŞKİN TOPLUMU BİREYSELLİK YALNIZLIK AKIL’A GÜVEN GENEL GELİŞME EĞİTİM VE ÇABA